Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb me na 2.5 jaar eindelijk sinds enkele maanden geleden aangemeld bij Novadic voor hulp. Een grote stap, grotere drempel om het toe te geven maar ik hoop dat het me gaat lukken. Alleen is echt veel te zwaar... https://drug.addictionblog.org/tag/cocaine-withdrawal/"
"Ctrl zei: Miriam. Hey! Eis je topic maar terug op! Ik ben blij dat je hier bent. ja maar zo kan je eigenlijk alles verwerpen? Als je alles weet, dan ligt het verschil misschien toch ergens in het willen? Klik om te vergroten... Nee in de onzekerheid en angst voor falen, willen is het laatste wat ik nog wil"
"Mezelf zei: Ook mijn oprechte excuus aan vooral @JustMiiriiam . We hadden inderdaad je topic gekaapt wat natuurlijk helemaal niet netjes is. Ook vooral omdat je toch de moed had genomen om je verhaal te doen en met ons te delen. Het is niet niks je eigen verslaving toegeven en het te delen. Wat dus al ontzettend goed en knap is en ik zie dat toch al als een eerste belangrijke stap in de strijd tegen je verslaving. Blijf het aub delen want wij proberen je oprecht te helpen en een luisterend oor voor je te zijn. Dus nogmaals sorry dat (laat ik het even bij mezelf houden) ik je topic kaapte met onzin over dingen die voor jou helemaal geen toegevoegde waarde heeft. Ik hoop dat dit je niet heeft afgeschrikt. Klik om te vergroten... Ik krijg binnenkort hulp voor angstklachten maar de verwijzing en het hele traject duurt erg lang, terwijl ik nu al zoveel progressie probeer te maken waar mogelijk. Het gaat zo snel of lamgzaa m als het gaat maar het lukt me niet om de standaard tips te kunne gebruiken achter een bureau... als de paniek groter wordt, wordt ook de ongewenste craving groter. Dan wil ik hukilen van boosheid en frustratie omdat k het niet wil maar toch doe"
"Mezelf zei: Paniekaanvallen zijn echt klote en helaas kan ik daar tegenwoordig over meepraten. Ik kan nu niet te uitgebreid reageren omdat het tijd voor werk is maar ik kan je wel zeggen dat als je deze periode overwonnen hebt, je er sterker uit komt en bijna blij zal zijn dat je deze periode hebt meegemaakt. Klinkt vooral voor jou nu best stom en ongeloofwaardig want dat vond ik toen ook. Blijf doorzetten en het komt gerust allemaal weer goed. Je bent in ieder geval nu toch al op de goede weg ook zie je dat misschien niet zelf. Hulp komt er aan en ookal duurt dat (te)lang het is wel onderweg en daar heb "jij" voor gezorgd! Klik om te vergroten... Het klinkt helemaal niet stom en ongeloofwaardig, heb hier altijd al in mindere mate last van gehad tijdens school en studie met faalangst en perfectionisme om alles goed te willen doen. Ik weet dat fouten maken mag en dat je hier alleen maar van leert maar dit is iets waar ik al sinds middelbaar onderwijs last van heb als het al niet eerder is. Ik weet niet beter..mijn lichaam staat altijd 'aan' en stress en piekeren zijn mijn twee grootste vijanden. Ik ben alleen bang dat het om deze redenen ook langer gaat duren en idd bang dat ik er soms wel mee leer om te gaan maar dat dit niet verdwijnt en ik altijd in tweestrijd met mezelf zal zijn, of ik nu van de zooi af kom of niet.."
"Ik zit bij een behandelcentrum maar wild aar zo snel mogelijk wegz ze houdt zich niet aan afspraken, amper te bereiken.. pff"
"Undercover Buster zei: Welke regio zit je? Maar je moet echt willn stoppen anders is het verspilde moeite en kan niemand je helpen Klik om te vergroten... NB/Gelderland. Stuur maar PB als je meer wilt weten"
"JustMiiriiam zei: Op het eerste oog lijk een spontane meid die zich erg verbonden voelt met mensen en kom ik over als een vriendelijk, empathisch sterk, betrokken persoon met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Anderzijds zit er zware keerzijde aan vast, een sluipmoordenaar genaamd cocaine..verlangens en drang zijn zo groot dat enkel het gevoel van tekortschieten op het werk of thuis zorgen juist voor een sterk verlangen om te gebruiken, waarbij je telkens een grotere hoeveelheden nodig hebt om het effect nog te voelen (oftewel tolerantie). Ondanks je kennis dat voortdurend gebruik lichamelijke of psychische problemen met zich mee brengt of verergert. Maar het optreden van onthoudingsverschijnselen, die emotioneel als mentaal hevig aanwezig zijn, liggen mislukte pogingen om te minderen of te stoppen op de loer. [ ] Wie kan me helpen?​ Klik om te vergroten... Meneer Koekepeer zei: Dat dus. Gewoontes doorbreken. Een verslaving is in principe niets meer dan een gewoonte. Een uit de hand gelopen gewoonte. Doorbreek de gewoonte dat is het begin. Je vraagt hoe je je gedachtens kan omzetten. Heb je weleens aan meditatie gedaan? Zo niet probeer het eens. Verwacht geen direct resultaat maar bouw het op en geef het een tijdje om te zien of het helpt. Succes ! Edit. Misschien ook een motivatie: laat je coke eens testen bij een testcentrum en zie wat je behalve de coke nog meer in je lichaam stopt. Klik om te vergroten... Ik heb genoeg gelezen en gezien wat er allemaal ingestopt wordt en hoe erg de gevolgen ervan kunnen zijn. Juist omdat ik precies weet hoe slecht het is en er zo lang al klaar mee ben, begrijp ik zelf ook niet waarom dat stemmetje in mn hoofd zo de controle kan houden. Zoals @Ctrl al zegt, een doordrammertje die al m'n rationele en helpende gedachten overheerst. Ik kan mezelf constant blijven zeggen dat ik niet wil/het niet nodig is enz, maar toch overheerst telkens dat stemmetje. Ik heb zoals ik aangaf al hulp gezocht via een instelling en ik krijg hulp bij m'n onzekerheid/angst/paniekklachten, omdat dit de grondlegger en basisreden is van m'n gebruik. Ik weet heel goed het niet nodig te hebben, maar dat doordrammertje lijkt hier maling aan te hebben en telkens weer te winnen. Ik kan zeker mezelf nu vaker tegenhouden maar dat laatste zetje voor de sterkere cravings als ik te emotioneel wordt (boos/angstig) geeft dat toegeven me de rust weer. Ik heb mediteren geprobeerd net als mindfulness en yogha maar ik heb er het geduld niet voor. De hulpverlener gaf aan dat mijn stressniveau zo hoog was dat dit niet gezond is. Door te gebruiken werkt het net als ritalin bij iemand met adhd, mij geeft het rust. Dit is uit de hand gelopen en bood me telkens een uitweg als k mijn emoties niet de baas was. Uiteindelijk is de verslaving de baas over je lichaam ipv andersom. Ik wil weer de controle hebben. Misschien dus meditatie of mindfulness iets langer de kans geven.. andere gedachten, iemand opbellen, afleiding zoeken, eten als k cravings heb, werkt gewoon niet. Dat is de reden dat ik hier nu na jaren lang lezen op dit forum zelf iets post.. het is voor mij een middel geworden om emotie onder controle te houde en vooral mn paniek *om fucking helemaal niks* ik kan mezelf er zo boos om maken. Ik ben nu met hulp al zwaar aan het minderen en ik ben hier blij mee maar dat laatste zetje heb ik nog niet om de zwaarste cravings te verslaan. Ik heb nu als tijdelijke oplossing oxazepam gekregen vd dokter om rustiger te worden als ik erg paniekerig of opgefokter wordt (mn hele maag draait om, wordt opgekaagd en angstig zonder reden) en dit geeft me rust, middels oxazepam kan ik nu hierdoor ook wat rust vinden en minderen maar dit is voor de lange termijn natuurlijk geen oplossing want dan ga je van het ene middel naar t andere verslavende middel.. als ondersteuning helpt dit nu een beetje maar neem hier niet te veel van en wil dit ook niet. Het is zo fcking ingewikkeld omdat je weet hoe slecht het is en hoe erg het tussen de oren zit, maar toch dat doordrammertje zn zin krijgt terwijl je dit zelf niet eens wilt.. je hebt dan gewoon geen controle.."
"Witte et zei: Hallo allemaal, Tegenwoordig merk ik dat terwijl ik gewoon iets aan het doen ben (o.a. werken, sporten) er een stemmetje in m'n hoofd zegt: je zou coke kunnen halen. (momenteel wekelijks) Daarnaast merk ik, dat ik steeds vaker hierin mee ga. (ik haal dan 1g) Nu vraag ik mij af of dit het begin is van een cocaïne verslaving... Ik functioneer prima zonder dat spul en kan makkelijk 3/4 weken zonder. Maar toch komt dat stemmetje af en toe om de hoek kijken. Een goede vriend van mij heeft hetzelfde en als we samen zijn escaleert het steeds vaker in het onnodig gebruiken van coke. Hebben jullie tips of tricks hoe hiermee om te gaan en wat de beste manier is om het stemmetje te negeren. Bij voorbaat dank. Klik om te vergroten... Bij mij is dit al met een stapje verder dus hoop zinvolle info te krijgen"
"Witte et zei: Hallo allemaal, Tegenwoordig merk ik dat terwijl ik gewoon iets aan het doen ben (o.a. werken, sporten) er een stemmetje in m'n hoofd zegt: je zou coke kunnen halen. (momenteel wekelijks) Daarnaast merk ik, dat ik steeds vaker hierin mee ga. (ik haal dan 1g) Nu vraag ik mij af of dit het begin is van een cocaïne verslaving... Ik functioneer prima zonder dat spul en kan makkelijk 3/4 weken zonder. Maar toch komt dat stemmetje af en toe om de hoek kijken. Een goede vriend van mij heeft hetzelfde en als we samen zijn escaleert het steeds vaker in het onnodig gebruiken van coke. Hebben jullie tips of tricks hoe hiermee om te gaan en wat de beste manier is om het stemmetje te negeren. Bij voorbaat dank. Klik om te vergroten... Hoe vaker je ja zegt tegen dat stemmetje, hoe meer controle hij over je krijgt en dan is het al te laat. Kijk mijn topic 'hulp gevraagd bij cocaine verslaving' daar zul je veel reacties terugzien over dat doordrammertje wat uiteindelijk de controle overneemt en je zelf de controle verliest..."
"Sinds deze discussie zijn de tips sowieso irrelevant..nouja tips.. er is niets nieuws gezegd wat ik al niet weet na het de nuttige verhalen.."