Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHULP GEVRAAGD COCAINE VERSLAVING

HULP GEVRAAGD COCAINE VERSLAVING

68 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
c
ctrl _ HALT _ deleteLid
01-01-2024, 00:00
#1
Genieter zei:
Wil je er echt vanaf dan zou dat toch moeten en wat belangerijk is, is verandering van omgeving.
Verandering van vrienden!
Het patroon doorbreken waar je nu in leeft..
Klik om te vergroten...
Dat is zo, in de meeste gevallen zal dit kloppen. Maar sommigen hebben geen vrienden en staan er vaak alleen voor. En verleiding ligt overal op de loer dus is het beter dat je ze leert weerstaan dan dat je er je ogen voor dicht knijpt? Lijkt mij in ieder geval toch zo
c
ctrl _ HALT _ deleteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Meneer Koekepeer zei:
. Verwacht geen direct resultaat maar bouw het op en geef het een tijdje om te zien of het helpt.
Succes !
Klik om te vergroten...
Inderdaad, wees niet te streng voor jezelf. Falen doe je via de ogen van een ander, leren doe je door de jouwe. We are only human after all.
M
Mike8070Lid
01-01-2024, 00:00
#3
JustMiiriiam zei:
Graat wat bruikbare tips hoe ik m,n gedachten oa kan omzetten (en ja hrb al hulp hiervoor
Klik om te vergroten...
Doe wat voor jezelf
J
Justme1990Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ctrl zei:
Inderdaad, wees niet te streng voor jezelf. Falen doe je via de ogen van een ander, leren doe je door de jouwe. We are only human after all.
Klik om te vergroten...
☆Dit is heel mooi gezegd (en hou ik zeker bij de hand vanaf nu) dank je wel! Ik weet dat t tijd kost en het niet in een keer goed kan gaan, maar als je er zelf al zo klaar mee bent (hoezo kun je dan idd niet gewoon stoppen? Ja goede vraag, snap ik zelf dus ook niet:confused:), dan duurt deze lijdensweg voor mezelf al te lang.. ik ben trots op elke kleine overwinning maar kan net zo hard balen en boos zijn wanneer het fout gaat. Ik wil mezelf en mijn vriend niet teleurstellen en elke keer voelt dat wel zo.. misschien is dit anderzijds wel iets goed want dan voel je je toch al elke keer bezwaard of (NOG) slechter dat je iets doet..
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kan je vriend je er niet doorheen slepen dan? Of hou je het geheim? Of gebruikt hij zelf ook misschien?

Als je last van paniek hebt is op korte termijn een oxazepammetje wel een goede oplossing zolang je het niet met regelmaat gaat gebruiken en dat een gewoonte > verslaving dus gaat worden.
Hoewel een verslaving aan oxazepam altijd nog beter is dan een coke verslaving natuurlijk.

Ik blijf erbij dat gewoontes doorbreken de sleutel is. Al moet je ervoor verhuizen en een nieuwe start maken. Je zit nu in een cirkel, daar moet je uit. En er is er maar 1 die dat kan en dat ben jijzelf.
Ik weet hoe moeilijk het is als dat stemmetje in je hoofd zegt zal ik wat coke gaan halen? Of whatever. Gewoon zomaar uit het niets of omdat je boos bent, verdrietig, of wat voor reden dan ook. Als dat stemmetje komt, die gedachte dan ben je de lul.
Al roep je iedere dag ik doe het niet meer omdat je het echt niet meer wilt, of dit is de laatste keer, of morgen stop ik het is jezelf voor de gek houden.
Als je eenmaal die drempel over bent komt dat stemmetje niet meer. Je moet wel die drempel over durven te stappen.
Hoe drastisch de maatregelen ook kunnen zijn.


Maar zo te lezen ben je al op de goede weg, kwestie van nog even doorzetten! Je bent al met 1 voet over de drempel!
Nu de andere nog! Dat kun jij wel!
Wie is er nu sterker? Jij of dat stemmetje?
Jij bent de baas over je eigen gedachten!
Laat je gedachten je niet voor de gek houden en de baas spelen!


Misschien zou je iedere dag een korte oefening kunnen doen, liefst meermaals per dag. 1 minuutje even tegen jezelf zeggen dat je weer een overwinning behaalt hebt, door niet te gebruiken. En dat je trots op jezelf bent.
Dat vergt niet zoveel geduld als een meditatie sessie van een paar minuutjes en brengt toch positiviteit en wilskracht naar boven in je innerlijke zelf.
Een soort krachttraining voor je innerlijke zelf. Zodat je dat stemmetje kunt verslaan.

Succes!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
JustMiiriiam zei:
Graat wat bruikbare tips hoe ik m,n gedachten oa kan omzetten (en ja hrb al hulp hiervoor
Klik om te vergroten...

Hoi Miriam,

Mischien dat je al eens een x iets van mijn berichten hebt gelezen.
Zo niet ,ik ben ruim 8 jaar verslaafd nu aan speed en ben aan het afkicken en nu 7 weken clean.
Ik sta op wachtlijst bij verslavingszorg wat nog ruim 2 mnd gaat duren min.
Ik heb hulp van mijn huisarts en van de poh-ggz.
Ook ik kreeg in het begin van mijn huisarts oxazepam.
Dat stemmetje waar je het over hebt ken ik maar al te goed!.
Geregeld komt dat stemmetje ook na voren in mijn hoofd.
Het heeft overal excusessen voor en praat alles goed;Ga gewoon wat halen joh wat maakt het uit een heel klein beetje ,of , je hebt het gewoon nodig om goed te functioneren dus haal gewoon wat.
Op de momenten dat dat stemmetje heel erg op de voorgrond lag plaatste ik hier een bericht op het forum.
Ik liet dan weten aan andere op het forum dat ik het zwaar had.(Heb verder niemamd om me heen).
Door het advies en motivaties van andere forumbezoekers was ikop die momenten sterk genoeg om niks te gaan halen .
Ook nu na 7 weken niks meer gebruikt te hebben heb ik nog geregeld dat stemmetje in me hoofd.
Moet zeggen dat het wel al stuk minder is en er ook dagen zijn al nu dat ik hele dag niet aan speed denk .
Het is dus een fase waar je door heen moet en er zijn gewoon momenten als je je bv klote voelt dat de drang een heel stuk hoger is.
Ik ga nu als dat stemmetje weer erg op voorgrond ligt na de sportschool toe of stukje lopen buiten .
Ook ik heb enorm veel stress door mijn verleden en kamp ook met enorm veel trauma's .
Door de speed voelde ik daar de pijn ,woede en verdriet een stuk minder om omdat speed mijn gevoel afvlakte.
Mijn grootste angst om aftekicken was dat ik zou worden overspoeld door al deze gevoelens en emoties die ik in eens weer volop weer zou gaan voelen en ik zou gaan instorten .
Ik ben toch de strijd aan gegaan met de gedachte dat ik me niet meer wil laten beinvloeden door drugs en zelf weer de controle over mijn eigen ik kan zijn.
Mischien dat het voor jou ook kan helpen om aftekicken door net als mij een soort dagboek bij te houden op dit forum.
Gewoon van je af schrijven hoe het gaat en waar je zoal tegen aan loopt.
Er zijn genoeg mensen op dit forum die je tips en advies kunnen geven .
Mij heeft dit forum inieder geval heel erg veel goeds gebracht en mede door de mensen op dit forum ben ik nu 7 weken clean.
Ga er voor en maak gebruik van de kennis en het advies van de mensen op dit forum want geloof me als ik met mijn verleden kan afkicken na 8 jaar kun jij dit ook !!!!.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jmths zei:
Ik heb je recent ook benzodiazepines zien aanraden voor stimulant afbouw en ik vind dit eerlijk gezegd toch niet het beste advies. Benzodiazepines zijn de sterkst onderschatte drugs deze tijden en kent het hoogst aantal afhankelijken na nicotine en alcohol. In de afkick en gevangeniscontext zul je aanzienlijk meer benzodiazepine (mis)bruik tegen komen dan dat van cocaïne. Natuurlijk komt dit met nuance maar wellicht relevant om toe te voegen is dat het niet ongehoord is dat afbouw van langer werkende benzodiazepines zoals Diazepam en Clonazepam in afkickklinieken soms wel 1 tot jaar jaar kan duren voordat iemand zich een beetje stabiel op baseline bevindt. Het lange termijn risico is op sommige vlakken zogezegd wel wat groter plus mensen gaan vaak ook gewoon naast elkaar gebruiken.


Ik ben zelf niet bepaald een moreelridder, ik misbruik regelmatig drugs, maar cocaïne vind ik echt kankerrommel ondanks dat ik de effecten zeer prettig vind en zeker in staat ben cocaïne te misbruiken als deze voor handen is. Omdat ik er echter van overtuigd ben dat het zelfs voor harddrugs standaard rommel is is het voor mij vrij simpel om mijzelf te weerhouden van cocaïne gebruik. Het is mij wel eens aangeboden waar ik op in ging maar ik heb het nooit echt actief opgezocht, uitzonderlijk een paar aankopen die op 1 hand te tellen vallen zo'n 6-7 jaar geleden.

Ik denk dat het ten eerste heel belangrijk is om je te realiseren waarom cocaïne zelfs relatief bekeken rommel is, jezelf dus goed bewust maken van de nadelen hier van. Soms zie je wel eens doorgewinterde cocaïne gebruikers die hun neus kunnen platdrukken omdat het tussenschot van hun neus volledig is weg gebrand door overmatig cocaïne gebruik.

Cocaïne benodigd relatief veel volume voor effect en staat bekend om zeer sterk caustische bijwerkingen, simpel verwoord, het brand niet alleen het vlees tissue tussen je neusgaten weg. Ook in de hersens en in het hart en in de bloedvaten hebben deze caustische/brandende eigenschappen van cocaïne zeer significante invloed op de gezondheid van je lichaam.

Op drugsforum.info was er een forumlid SirErick: http://drugsforum.info/member/SirErick/
Hij sprak altijd zeer open over zijn vrij buitensporig cocaïne gebruik en welke uitwerking dit zowel op hem had. Op een gegeven moment poste hij vrij choquerende foto's waarin hij in het ziekenhuis werd geopereerd aan als ik het mij goed herinner voornamelijk zijn bloedvaten op relatief jonge leeftijd. Het was voor mijn gevoel vrij duidelijk welke boodschap hij probeerde over te brengen.

Nu praat ik ook een enkel persoon, maar gezondheidsproblematiek rond bloed- en hartvaten ter gevolg van cocaïne gebruik is een zeer bekend verschijnsel. En dan is het uiteraard ook nog maar de vraag wat het met de hersens doet wat vrij verontrustend is. En dan ben ik nog maar bij punt 1. Een bijkomend aspect dat de aanslag van cocaïne op iemand zijn gezondheid heeft is dat het een zeer sterk lokaal verdovend middel is, je lichaam is dus niet in staat de immense pijn en schade over te brengen die cocaïne op het lichaam heeft.

Als je ziet in hoe compulsief cocaïne is, ik ben geheid niet de enige die cocaïne mensen in dieren heeft zien doen veranderen met verwaarloosbaar rationeel denkvermogen. De mentale impact valt ook absoluut niet te onderschatten.

Dan heb je nog het feit dat meer dan 90% van de cocaïne versneden is, zeer vaak omdat dealers hun eigen cocaïne gebruik proberen te onderhouden al worden er natuurlijk ook massa's met geld mee verdient. Het merendeel van de geteste cocaïne wordt bijvoorbeeld versneden met Levamisole wat vooral bekend staat als ontwormingsmiddel die witte bloedcellen doet afnemen en het immuunsysteem verzwakt. Levamisole heeft echter ook amfetamine gelijkende effecten met aanzienlijk meer fysieke bijwerkingen. Ook de metabolieten van Levamisole hebben dit effect. Er zijn veel gevallen bekend in de wereld van paardenraces waarbij race paarden grote hoeveelheden Levamisole gebruikten en letterlijk tijdens de race dood vielen ten gevolge van een hartaanval veroorzaakt door Levamisole.

Het merendeel van de Cocaïne werd in ieder geval tot recent nog met Levamisole versneden, om een idee te geven met wat voor kankerrommel Cocaïne zoal versneden wordt. Cafeïne is natuurlijk ook een populair versnijdingsmiddel wat vergeleken met Levamisole nog een relatief onschuldig versnijdingsmiddel is maar van de combinatie cafeïne met stimulanten zoals Cocaïne en Amfetamine is ook bekend dat deze extreme cardiovasculaire bijwerkingen kan veroorzaken, denk aan verhoogde hartslag, bloekdruk, duizeligheid, etc.

Gelukkig wordt Cocaïne steeds vaker versneden met middelen zoals druivensuiker en inositol wat al een gigantische verbetering is op vele andere versnijdingsmiddelen maar versnijden blijft natuurlijk alsnog wel een indicator van het wereld dat een beetje rond cocaïne leeft.

Dat brengt een volgend punt naar voren, er zijn altijd uitzonderingen maar het gemiddeld slag volk dat Cocaïne gebruikt zijn toch vaak wel mensen waar ik met een flinke boog omheen loop. Dit zijn in de meeste gevallen simpelweg zeer instabiele mensen die je mee naar beneden trekken. Daarnaast brengen de effecten van Cocaïne vaak ook niet bepaald de beste eigenschappen in mensen naar boven. Ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat ik liever om ga met frequente gebruikers van Opioiden.

Dan kom je alweer op een volgend punt, namelijk dat Cocaïne een gigantische groep mens in financiële problemen brengen die vaak aan de fantasie van de meeste van ons voorbij gaat. Geld is niet alles bepalend voor geluk in het leven maar de invloed die Cocaïne op dit vlak vaak heeft is wellicht in het merendeel van de gevallen schrijnend.

En dan kom je bij het punt van SocioEconomische impact. Niet alleen in het land waar het verkocht wordt drijft het mensen in een onmenselijk en mens onterend bestaan maar de impact die de Cocaïne industrie heeft in de Zuid Amerikaanse landen van oorsprong. Er heerst in deze landen door de afzetmarkt van Cocaïne een vrijwel permanente staat van oorlog tussen verschillende groeperingen waaronder overheidsinstanties die de Cocaïne problematiek wanhopig binnen de perken te houden. En vooral de gemiddelde burger daar die helemaal niets met de Cocaïne wereld te maken willen hebben.

Als je in een van de Zuid Amerikaanse landen vraagt of je ergens Cocaïne kunt kopen mag je hopen dat deze persoon zijn of haar hooivork niet tevoorschijn haalt en je verzoeken zo rap mogelijk in te pakken en weg te wezen.

En zo valt er nog wel meer over Cocaïne te zeggen. Als jij jezelf informeert en tot diepe realisatie komt want een kankerbagger Cocaïne is en hier ook oprecht overtuigd van bent geloof ik dat het je vroeg of laat zal lukken om jezelf over een Cocaïne verslaving heen te zetten.

Jezelf over een (Cocaïne) verslaving heen zetten zal waarschijnlijk niet in één dag lukken al zijn er wel uitzonderlijke gevallen geweest waarbij dit wel mogelijk is maar een positieve afbouwende lijn lijkt mij de meest realistische eerste stap. Zet een doel voor jezelf, zelfs als je dit doel niet haalt creëer je hiermee wel een sterk referentiekader en sterke bewustzijn van gebruik en zal het makkelijker worden om een positieve lijn voort te zetten. De positieve lijn en intrinsieke motivatie, het echt zelf willen is het belangrijkst, als je de positieve trend en oprechte bereidheid kunt vasthouden zul je het gewenste punt uiteindelijk bereiken, zelfs in het vervelende geval mocht een herval plaats vinden, de realiteit is simpelweg dat dit nog wel eens gebeurd al wordt deze uiteraard liever vermeden.

Laatste vanzelfsprekende cliché advies, probeer Cocaïne zoveel mogelijk uit handbereik te houden. Zodra het in huis ligt gaat het sowieso wel op, dat je laagdrempelig beschikbaar stellen van Cocaïne probeert te verminderen is natuurlijk ook belangrijk voor het succesvol afbouwen van gebruik.

Succes.
Klik om te vergroten...


Ik zie mij nergens gebruik van benzo aanraden, ik waarschuw er juist voor? Het is overigens het meest voorgeschreven soort middel in NL naast antidepressiva dus dat zal vast zijn reden hebben.

Op je cocaine afbranding en versnijdingsmiddel verzinsels en je illusie dat zuid Amerikanen zwaar tegen coke zijn terwijl het de voornaamste bron van inkomsten is voor de boeren en armen ga ik maar niet op in om verdere discussie te voorkomen welke resulteerd in een hijack van dit topic en topicstarter verder niet mee geholpen is.
c
ctrl _ HALT _ deleteLid
01-01-2024, 00:00
#8
JustMiiriiam zei:
Ik wil mezelf en mijn vriend niet teleurstellen en elke keer voelt dat wel zo.. misschien is dit anderzijds wel iets goed want dan voel je je toch al elke keer bezwaard of (NOG) slechter dat je iets doet..
Klik om te vergroten...
Ik weet precies waar je doorgaat en wat je nu bedoelt. Iemand die aan de andere kant van jouw gevoelswereld staat en in het ergste geval nog eens vingertjegewijs, geeft jou niet de goeie ondersteuning om je rust of vrede te vinden. Wie niet naast je maar boven je problematiek probeert te staan ... zit niet in je team. Want wie je vriend hoort te zijn, wordt eigenlijk ongewild je god. Ik zeg niet dat het bij jou zo is. Of ook niet dat dat met zijn bewuste bedoelingen gepaard gaat maar ik kan begrijpen dat je je dan soms alleen en maar weinig begrepen voelt. Wat het ook allemaal een stuk minder erg maakt om er dat -wik en weeg moment- uiteindelijk maar aan toe te geven. Althans op dat moment lijkt dat dan niet erg. We kennen onszelf al wat beter nu. Opmerking** je mag gerust een keer lachen met je dommigheden hoor. Je gaat blijven tegen die lamp lopen tot je dat licht gezien hebt. En je mag gerust een keer wenen hoor omdat je jezelf triestig vindt. Omdat je in drugs je vertrouwde ‘vriend’, die er altijd voor je staat als je het moeilijk hebt, vindt.


Tis echt ook gek hoe we ons soms wat proberen voorhouden, bang om te vallen. Maar een keer dat je overal in je blootje hebt gestaan, zul je zeggen ‘en nu?’ ‘Wie nog?’ ‘Try me’

Schuld en schaamte. Het bestaat zo goed als niet. Zolang jij weet wie je bent is het ok he. Want een keer je kelder opgekuist is, jij al die lijken hebt buiten gedragen, is er niemand aan wie je je nog zult proberen te bewijzen omdat je dan weet wie je bent en je jouw ‘tekorten’ (die eigenlijk wondes zijn) goed verzorgt. Niemand of niets dat nog de etter zal zijn. Haha ik zeg het heel dramatisch maar zo is het.


Ik was mij enkele jaren geleden ook niet bewust van wat ik nu weet, om maar niet te zeggen alles. Tot ik plots zo wanhopig werd van alle tegenslagen die ik kreeg maar niet verstond. Ping! Tot ik het inzicht kreeg dat alle situaties, alle mensen die ik hier schuldig bevond 1 en dezelfde gemeenschappelijke factor hebben. En dat was ik. Ja ja ik zelf :) no shit. Applaus graag! Dankudanku. Ik ben dat moment nog zo dankbaar, alhoewel het toen eigenlijk allemaal pas was begonnen. Ik heb een helse tijd doorgemaakt maar ik ben vanaf daar mezelf leren kennen. En zelfs graag beginnen zien. Ongeloof had mij vast dus ik ben ook hulp gaan moeten vragen. (Oooeeeew, voor het eerst in je nakie) :grin:


Ik ben er nog altijd van overtuigd dat de juiste jas, echt helpt! Maar niet elke witte jas zit daar met zijn volle intenties natuurlijk en sommige jasseb zijn wsl al lang grijs gezien. Misschien moet je eens proberen iemand anders in vertrouwen te nemen?


Anyway. Jij kan dat. Je zit met de juiste morele waarden en je durft jezelf in vraag stellen dus. Jep! Komt goed! Hier en daar hard tandjes knijpen maar hoe dan ook; everything will be ok in the end. And if it’s not ok, it’s not the end. (John lennon) wijs man :) kdurf wedden dat hij ook in zn kelder gevallen is :)
c
ctrl _ HALT _ deleteLid
01-01-2024, 00:00
#9
JustMiiriiam zei:
Het is zo fcking ingewikkeld omdat je weet hoe slecht het is en hoe erg het tussen de oren zit, maar toch dat doordrammertje zn zin krijgt terwijl je dit zelf niet eens wilt.. je hebt dan gewoon geen controle..
Klik om te vergroten...
Controle is wat je denkt dat je nodig hebt en dat verziekt het eenworden met jezef. Het is een gegeven, zoals tijd, dat gebruikt wordt om macht te hebben. Controle, das denken in het belang van de maatschaappij. Liefde staat in het belang van jezelf. Ctrl is namelijk de naam waaronder ik mij 3 jaar terug ingelogd had om met eenzelfde verhaal als jou naar buiten te komen. Ik dacht toen ook dat ik die volledig kwijt was en dat het daarom slecht ging met mij. Misschien verander ik hem wel naar liefde. ‘Ik dacht dat ik nachtvlinder was maar ik ben een mot.’ Ik geloof wel dat je het ergens terug kan vinden. En voila drie jaar later of vier ondertussen, ben ik terug om mensen te ‘helpen’ of toch een hart onder de riem te steken want ik ben hier goed ontvangen geweest. :)


Hier alvast een nummertje waarin je je ongetwijfeld zal herkennen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Meneer Koekepeer zei:
Het is overigens het meest voorgeschreven soort middel in NL naast antidepressiva dus dat zal vast zijn reden hebben.
Klik om te vergroten...
De meest gebruikte harddrug na nicotine en alcohol en dat is zonder ook maar enig inzicht op de RC benzodiazepines markt welke met monsterlijke exponentiële sprongen nog altijd lijkt te groeien. Technisch gezien zijn benzodiazepines dus ook de meest gebruikte illegale harddrugs in algemene zin, zal inderdaad wel een reden hebben.
Meneer Koekepeer zei:
Als je last van paniek hebt is op korte termijn een oxazepammetje wel een goede oplossing zolang je het niet met regelmaat gaat gebruiken en dat een gewoonte > verslaving dus gaat worden.
Hoewel een verslaving aan oxazepam altijd nog beter is dan een coke verslaving natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Meneer Koekepeer zei:
Ik zie mij nergens gebruik van benzo aanraden, ik waarschuw er juist voor?
Klik om te vergroten...
Misschien moet je nog eens even rustig nalezen wat je schrijft, dit is niet de eerste keer dat je benzodiazepine gebruik suggereert aan iemand die stimulant gebruik probeert af te bouwen anders was ik er niet over begonnen.
Meneer Koekepeer zei:
versnijdingsmiddel verzinsels
Klik om te vergroten...
Misschien moet je even Google gebruiken, er zijn concrete cijfers te vinden rond resultaten van drugs testcentra. Als je gelooft dat cocaïne niet massaal wordt versneden heb je toch echt een dikke plaat voor je hoofd. Dat je aan geeft niet te kunnen begrijpen dat ik mij negatief uit spreek over het versnijden van cocaïne is naar mijn mening en inzicht onbegrijpelijk. Het verbaast mij oprecht dat andermans mening hierin dermate haaks kan staan.
Meneer Koekepeer zei:
je illusie dat zuid Amerikanen zwaar tegen coke zijn
Klik om te vergroten...
Want geld gaat boven alles en van deze rijkdom geniet uiteraard iedereen, dat die arme boeren ondertussen in Lamborghinis en Ferraris rijden is ondertussen natuurlijk ook allang algemene kennis. Integriteit is daarnaast eigenlijk ook maar een verzinsel, mensen die handelen omdat ze een geweten en lange termijn redenatie vermogen hebben, kun je je haast niet voorstellen in deze goddeloze wereld.
Meneer Koekepeer zei:
ga ik maar niet op in om verdere discussie te voorkomen welke resulteerd in een hijack van dit topic en topicstarter verder niet mee geholpen is.
Klik om te vergroten...
Nee, totaal niet relevant waarom cocaïne gebruik onwenselijk is en dat er gegronde redenen zijn om gebruik van cocaïne te minderen of stoppen. Er valt sowieso geen argument te voeren met dermate zwakzinnige redenaties dus laten we het hier maar bij laten ja, ik ben het met je eens dat dit oogt als verspilde moeite. Maar blijf vooral je ding doen zou ik zeggen.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jmths zei:
De meest gebruikte harddrug na nicotine en alcohol en dat is zonder ook maar enig inzicht op de RC benzodiazepines markt welke met monsterlijke exponentiële sprongen nog altijd lijkt te groeien. Technisch gezien zijn benzodiazepines dus ook de meest gebruikte illegale harddrugs in algemene zin, zal inderdaad wel een reden hebben.


Misschien moet je nog eens even rustig nalezen wat je schrijft, dit is niet de eerste keer dat je benzodiazepine gebruik suggereert aan iemand die stimulant gebruik probeert af te bouwen anders was ik er niet over begonnen.

Misschien moet je even Google gebruiken, er zijn concrete cijfers te vinden rond resultaten van drugs testcentra. Als je gelooft dat cocaïne niet massaal wordt versneden heb je toch echt een dikke plaat voor je hoofd. Dat je aan geeft niet te kunnen begrijpen dat ik mij negatief uit spreek over het versnijden van cocaïne is naar mijn mening en inzicht onbegrijpelijk. Het verbaast mij oprecht dat andermans mening hierin dermate haaks kan staan.

Want geld gaat boven alles en van deze rijkdom geniet uiteraard iedereen, dat die arme boeren ondertussen in Lamborghinis en Ferraris rijden is ondertussen natuurlijk ook allang algemene kennis. Integriteit is daarnaast eigenlijk ook maar een verzinsel, mensen die handelen omdat ze een geweten en lange termijn redenatie vermogen hebben, kun je je haast niet voorstellen in deze goddeloze wereld.

Nee, totaal niet relevant waarom cocaïne gebruik onwenselijk is en dat er gegronde redenen zijn om gebruik van cocaïne te minderen of stoppen. Er valt sowieso geen argument te voeren met dermate zwakzinnige redenaties dus laten we het hier maar bij laten ja, ik ben het met je eens dat dit oogt als verspilde moeite. Maar blijf vooral je ding doen zou ik zeggen.
Klik om te vergroten...


Lees zelf ff terug.
AL je punten zijn BS.

Ze gebruikt al oxazepam zei ze, ik zei dat kan een goede oplossing zijn voor korte termijn zolang je er geen gewoonte van maakt. Met verdere uitleg. Lees ff terug scheelt mij typewerk.

Nicotine en Alcohol zijn geen harddrugs. Dus waarom betrek je die erbij? We hadden het over medicatie toch? Benzos zijn evendien geen harddrugs.


Natuurlijk word coke versneden maar niet hoe jij beweert met vroeger veel levamisol en tegenwoordig veel druivensuiker.
Wederom onzin, levamisol word nog steeds heel vaak gebruikt en zolang er niet meer dan 10% in zit is het niet schadelijk als je het niet te vaak gebruikt en dat bevestigd testcentrum, die raden pas bij meer dan 10% af de coke niet te gebruiken. Druivensuiker juist niet dat ruikt te sterk.
Bovendien gaf ik haar het advies te laten testen om te zien wat voor rotzooi ze allemaal binnenkrijgt. Slecht advies van me weer volgens jou.

Die arme boeren zijn dolblij met coca want het brengt het meeste op. Vandaar dat ze massaal de overstap maken, cacao brengt te weinig op om van te kunnen leven coca net genoeg.
De mensen die in de koffiewereld zitten verdienen ook miljarden over de rug van die mensen. Voor hun, de boeren dus is coca een geschenk. Dan kunnen ze iig eten!

Als je info deelt deel dan correcte info gebaseerd op waarheden en niet op je eigen verzinsels of van horen zeggen maar te verifiëren info van betrouwbare bronnen.

Serieus waar haal jij je info vandaan man?

Dus ik geef je je eigen advies terug : lees eens ff goed terug.

Sorry als ik bot overkom maar ik ben hier om mensen te helpen niet om mijn tijd te verspillen.
En je noemt mij zwakzinnige redenatie geven. Heb je een spiegel? .... Vermoeiend.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Meneer Koekepeer zei:
Nicotine en Alcohol zijn geen harddrugs. Dus waarom betrek je die erbij? We hadden het over medicatie toch? Benzos zijn evendien geen harddrugs.
Klik om te vergroten...
Wanneer is iets in jou ogen wel harddrugs dan? Dit vraag ik mij echt oprecht af..
Ik ben het namelijk toch wel veel met @Jmths eens dat deze ook harddrugs zijn.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
Wanneer is iets in jou ogen wel harddrugs dan? Dit vraag ik mij echt oprecht af..
Ik ben het namelijk toch wel veel met @Jmths eens dat deze ook harddrugs zijn.
Klik om te vergroten...

Wanneer iets op de opiumlijst 1 staat. Dan is het feitelijk harddrugs. Aldus de wet. De wet die iedere Nederlander hoort te naleven en te respecteren.

Harddrugs is niet legaal of een gedoogbeleid (op heroïne project na) dat weet je zelf toch ook wel. Wat wij vinden doet er in principe niet zoveel toe, het gaat om de feiten. Nicotine kun je toch zeker geen harddrugs vinden lijkt me?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Meneer Koekepeer zei:
Wanneer iets op de opiumlijst 1 staat. Dan is het feitelijk harddrugs. Aldus de wet. De wet die iedere Nederlander hoort te naleven en te respecteren.
Klik om te vergroten...
Daarom vroeg ik aan jou heel bewust... Wanneer is voor "jou" iets harddrugs?
Toch niet alleen omdat een stil nietswetende idioten het op de opiumlijst 1 zetten?
Zo vind jij dus LSD een hard drugs en 1p-LSD niet? Zou ik echt heel raar vinden.....
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Daarom vroeg ik aan jou heel bewust... Wanneer is voor "jou" iets harddrugs?
Toch niet alleen omdat een stil nietswetende idioten het op de opiumlijst 1 zetten?
Zo vind jij dus LSD een hard drugs en 1p-LSD niet? Zou ik echt heel raar vinden.....
Klik om te vergroten...

We hadden het nu over benzos nicotine en alcohol.
Ik hanteer de wet inderdaad, maar natuurlijk heb ik mijn eigen mening over bepaalde dingen.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#16
Meneer Koekepeer zei:
Wederom onzin, levamisol word nog steeds heel vaak gebruikt en zolang er niet meer dan 10% in zit is het niet schadelijk als je het niet te vaak gebruikt en dat bevestigd testcentrum, die raden pas bij meer dan 10% af de coke niet te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Ze raden bij meer dan 10% af de coke niet te gebruiken? :upsidedown:

Oftwel, ze raden bij meer dan 10% levamisol in je coke het wel aan te gebruiken, volgens jouw formulering althans.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Meneer Koekepeer zei:
We hadden het nu over benzos nicotine en alcohol.
Ik hanteer de wet inderdaad, maar natuurlijk heb ik mijn eigen mening over bepaalde dingen.
Klik om te vergroten...
Pfff. Laat ook maar. Het is al goed.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Avīci zei:
Ze raden bij meer dan 10% af de coke niet te gebruiken? :upsidedown:

Oftwel, ze raden bij meer dan 10% levamisol in je coke het wel aan te gebruiken, volgens jouw formulering althans.
Klik om te vergroten...

Even goed teruglezen vriend.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mezelf zei:
Pfff. Laat ook maar. Het is al goed.
Klik om te vergroten...

Heel verstandig!
Als we hier meningen al als feiten gaan beschouwen is het eind zoek! 100 mensen 100 meningen!
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#20
Meneer Koekepeer zei:
Even goed teruglezen vriend.
Klik om te vergroten...

Nee, je had het anders moeten formuleren, vriend.

Namelijk:

'Die raden pas bij meer dan 10% af de coke te gebruiken.'

Als je iets afraadt het niet te gebruiken, zeg je eigenlijk dat ze het dus niet afraden om te gebruiken, vriend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."