#1
Ik elke vrijdag.
Waarom vrijdag
Ik elke vrijdag.
Cocaïne is voor schadelijk voor je hart. Zeker als je elke week coke gaat snuiven dan is de kans op een hartaanval groot.
Cocaïne grijpt ook rechtsreek in op een deel van het brein dat betrokken is bij genotsgevoelens en beloning van gedrag. Als dat deel sterk geprikkeld wordt dan ontstaat er een sterke associatie tussen gebruik van cocaïne en genotgevoelens. Het punt is dat cocaïne maar kort werkt. Daardoor moet je vaak bijnemen. Elke keer dat je weer een dosis neemt dan krijg je weer nieuwe genotsgevoelens. Zo ontstaat er een steeds sterkere koppeling in het geheugen tussen coke en genot. Lang verhaal kort: cocaïne is heel verslavend.
Hoe het meestal gaat is zo: iemand gebruikt af en toe cocaïne. Dat gaat lang goed. Maar als die persoon dan last krijgt van veel stress of een nare situatie, dan wordt de cocaïne op zaterdag steeds meer een moetje. Een verjaardag of een personeelsuitje sla je dan maar over, want het is zaterdag en je hebt je coke verdiend. De zaterdagavonden dat je coke snuift worden steeds langer, en langer, en langer, totdat je het hele weekend van vrijdagmiddag tot zondagavond duurt. Nouja, je snapt het al.
Daarbij veroorzaakt regelmatig gebruik cocaïne schade aan de delen van het brein die betrokken zijn bij beloningsprikkels. Dat kan leiden tot druk en impulsief gedrag, verminderde controle over bewegingen van de armen en benen, geheugenverlies, concentratieproblemen, impotente en de Ziekte van Parkinson.
En dan vergeet ik nog de gebitsproblemen door het kaakschaatsen, de schade aan het neusslijmvlies vanwege het snuiven, de kans op seksueel overdraagbare aandoeningen zoals hepatitis als je snuifbuisjes deelt, de kans op vervelende vervuiling en het feit dat cocaïne best wel duur is.
Dus dan is pep een beter alternatief...
Je doet het allemaal wel heel onaantrekkelijk klinken @Neo-Shulginist...
Het laatste greintje interesse in cocaïne is voor mij nu wel weg... Bedankt hoor![]()
Dat is net zo goed heel verslavend. Je kan er eveneens een hartaanval van krijgen en als je pep neemt dan weet je zeker dat je de hele nacht wakker blijft.
Je bent op zoek naar een antwoord wat je hier niet gaat krijgen, hoe veel topics je ook opent.
Het is gewoon slecht voor je lijf en geest om elke week een stimulerende drug te gebruik, helemaal in combinatie met alcohol. En dan begin ik niet eens over het verslavingspotentieel.
Maar als je het toch wil doen, ga je gang en laat ons weten hoe het over een jaar met je gaat.
Dus dan is pep een beter alternatief...
Coke is de enige drug waar ik spijt van heb dat ik er ooit aan begonnen ben. Bijna alleen maar vervelende herinneringen aan. Gebruik het daarom ook niet meer, en raad jou aan hetzelfde te doen.![]()
Waarom zou je dit constateren? Omdat iedereen het doet? Elke weken zuipen is ook schadelijk, op een andere manier uiteraard.De trend onder de meeste jongeren en vrienden van me is uitgaan bijna elke week
En dan heel veel alcohol drinken vanaf je 16e toT nou zeg maar je 28ste.
Zou je dus kunnen constateren dat alcohol niet eens zo heel schadelijk is/ veel minder dan drugs...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."