Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk heb een voorstel

Ik heb een voorstel

24 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voordelen 0. Nadelen heel veel.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alternatieven?
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ganggang💯 zei:
Alternatieven?
Klik om te vergroten...

Misschien een tas koffie of coca-tea?
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarom doen we eigenlijk nog coke? Er zijn maar een paar voordelen op te noemen, en voor elk voordeel duizend nadelen.

Voordelen:
- Is nice
- Wordt sociaal, zelfzeker, cool,...
- Is echt wel nice

Nadelen:
- Is maar nice voor een half uur en daarna tyfus depressief
- Cravings
- Duur
- Bloedneuzen
- Extreem geil staan door coke ma niks recht krijgen
- Eigenlijk vaak geen voldoening uit
- Je voelt je vaak een beetje schuldig/slecht nadat je genomen hebt
- Je slaapt de nacht niet
- ...

Kan jij nog aanvullen?
Dus eigenlijk, waarom snuiven we nog allemaal coke??? Misschien omdat de rest het ook doet? Volgens mij doen we het allemaal eigenlijk liever niet maar pakken we gewoon een lijn als de rest het ook doet... Dus ik stel het volgende voor: Als je dit leest, stop je met coke. We stoppen met z'n allen en gaan een chillere drug gebruiken!!

Vanaf nu!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Is puur persoonlijk, ik ervaar heel andere effecten van coke.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind dit nogal een onnodig topic, maar ik reageer er toch even op.

Cocaine heeft zijn voordelen, maar het heeft ook een heleboel nadelen. Het is eigenlijk een drug die je niet snel zou kunnen verkopen. Als je toch als marktkoopman deze drug zou moeten verkopen, in een hypothetische wereld waarin het legaal is, hoe zou je dit dan doen? Je zou de positieve effecten moeten verheerlijken, en de negatieve effecten moeten verbloemen. Je zou moeten kunnen verbloemen dat deze drug godverdomme (een hele hoge prijs, specifiek mag ik niet zijn maar een aantal jaren flink snuiven en je hebt een nieuwe auto geïnhaleerd.) kost.

Cocaine blokkeert de heropname van Dopamine en (nor)Adrenaline. Dopamine geeft een beloningsgevoel aan de hersenen wat vrijkomt tijdens eten, drinken, slapen, seksen, of een grote prestatie. Het is het hormoon dat vrijkomt wanneer een prestatie wordt geleverd of wanneer men aan hun basisbehoeftes voldoet. Het is het beloningshormoon. Adrenaline (en noradrenaline) komt vrij tijdens een vecht of vlucht situatie. Het komt vrij in een situatie waarin je lichaam een bedreigende situatie constateert en hierop reageert. De bloedsomloop naar minder vitale organen wordt verminderd, de focus vergroot, de tijd lijkt stil te staan, je hebt meer energie, je denkt sneller.

Maar om even terug te cirkelen naar je vraag...

heyol zei:
Waarom doen we eigenlijk nog coke?
Klik om te vergroten...

Hoewel speed en amfetamine in principe hetzelfde (maar dan complexer) doen is de simpele reden dat mensen cocaine gebruiken simpelweg omdat het uniek is.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#7
inner_search zei:
Is puur persoonlijk, ik ervaar heel andere effecten van coke.
Klik om te vergroten...

Zou je je ervaring willen delen?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kan prima slapen na coke gelukkig. Ook geen kater dus dat is een voordeel.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
heyol zei:
Er zijn maar een paar voordelen op te noemen, en voor elk voordeel duizend nadelen.
Klik om te vergroten...
Drugs in a nutshell.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Uw post omschrijft perfect ( voor mij thans ) 3mmc/4mmc, behalve dat beide producten veel goedkoper zijn....

Coke opzich , ik heb er niks mee...
0,6 of 0,7gr ( versneden ) coke voor de prijs waar je ruim 4g betere RC's voor kunt kopen, met ongeveer dezelfde effecten...Nah...De enige coke die ik nog koop zit in den blikje 😁
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik voel geen rush maar krijg wel bloedneusen en hartkloppingen.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#12
CuriousExplorer zei:
De enige coke die ik nog koop zit in den blikje 😁
Klik om te vergroten...

Dit deed me lachen. lol.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Nah...De enige coke die ik nog koop zit in den blikje 😁
Klik om te vergroten...
'k ook

heyol zei:
We stoppen met z'n allen en gaan een chillere drug gebruiken!!
Vanaf nu!
Klik om te vergroten...
Ik zit de laatste tijd nogal hevig aan de cacao.
Verslavend spul!
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ervaar persoonlijk amper negatieve effecten van cocaïne gebruik, nooit gehad ook. Is voor iedereen anders.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#15
Coke is lekker bij het zuipen. Coke geeft mij de volgende dag minder kater dan dat jk alleen zuip. Ik kan altijd gewoon slapen. Je krijgt er niet zo gauw een prut kop op .cravings vallen echt wel mee. Op=op wat hier meestsl niet het geval is maar soms moet je er gwn een einde aan breiden wil je nog slapen.

Zo te zien heb jij nog niet geleerd hoe je coke het beste kent gebruiken. Kwa ellende tegenover pep dat ik 1 week plat lig na 0,5 kan ik zo flink zuivere coke 8gram weg snuiven en maandag gewoon normaal functioneren op het werk. Dit is iets wat ik met geen andere drug heb.

Oftewel voor mij meer voordelen dan na delen. Tocj vind ik coke oo zichzelf net als keta ook gewoon boring. Maar in combi met wat borrels vind ik het wel lekker spul.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Blauweaap zei:
kan ik zo flink zuivere coke 8gram weg snuiven en maandag gewoon normaal functioneren op het werk.
Klik om te vergroten...
Dit is vrij gevaarlijk. De LD-50 van cocaïne ligt op 91,5mg/kg lichaamsgewicht. Dus als je 80kg weegt (80*91,5=7320mg=7,320gr) kom je wel aardig in de gevarenzone met 8 gram.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blauweaap zei:
Coke is lekker bij het zuipen. Coke geeft mij de volgende dag minder kater dan dat jk alleen zuip. Ik kan altijd gewoon slapen. Je krijgt er niet zo gauw een prut kop op .cravings vallen echt wel mee. Op=op wat hier meestsl niet het geval is maar soms moet je er gwn een einde aan breiden wil je nog slapen.

Zo te zien heb jij nog niet geleerd hoe je coke het beste kent gebruiken. Kwa ellende tegenover pep dat ik 1 week plat lig na 0,5 kan ik zo flink zuivere coke 8gram weg snuiven en maandag gewoon normaal functioneren op het werk. Dit is iets wat ik met geen andere drug heb.

Oftewel voor mij meer voordelen dan na delen. Tocj vind ik coke oo zichzelf net als keta ook gewoon boring. Maar in combi met wat borrels vind ik het wel lekker spul.
Klik om te vergroten...
Coke cravings vallen mee?
Jezus ik word al helemaal gek na mijn tweede lijntje. Kan enkel maar denken aan die volgende lijn.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik moest lachen om de voordelen.

1. Is nice
3. Is echt wel nice.

Tot zo ver de onderbouwing haha
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blauweaap zei:
Coke is lekker bij het zuipen. Coke geeft mij de volgende dag minder kater dan dat jk alleen zuip. Ik kan altijd gewoon slapen. Je krijgt er niet zo gauw een prut kop op .cravings vallen echt wel mee. Op=op wat hier meestsl niet het geval is maar soms moet je er gwn een einde aan breiden wil je nog slapen.

Zo te zien heb jij nog niet geleerd hoe je coke het beste kent gebruiken. Kwa ellende tegenover pep dat ik 1 week plat lig na 0,5 kan ik zo flink zuivere coke 8gram weg snuiven en maandag gewoon normaal functioneren op het werk. Dit is iets wat ik met geen andere drug heb.

Oftewel voor mij meer voordelen dan na delen. Tocj vind ik coke oo zichzelf net als keta ook gewoon boring. Maar in combi met wat borrels vind ik het wel lekker spul.
Klik om te vergroten...
En jij snuift zo 8 gram weg aan een drugs die je eigenlijk niet zo boeiend vindt? Moeilijk te geloven dat iemand daar zoveel voor zou betalen. Heb je het getest?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet, er mag niet gespeculeerd worden over de kwaliteit, dus geef ik maar mijn bescheiden mening....Zoals ik het lees heb jij geen problemen @Blauweaap om 8gr
"zuivere" coke in 1 beurt onafgebroken te gebruiken?
Dan is uw coke niet zuiver, no way 😄
Eerst zien, dan geloven zei de blinde ooit..😶

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."