Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaine in combinatie met slaappillen?

Cocaine in combinatie met slaappillen?

39 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bal0n zei:
Haze zei:
Diazepam is valium die je hersens aanvreet, lekker dan
Klik om te vergroten...

Nee.
Klik om te vergroten...

jawel, me pa(die heeft CI, een blaasziekte die het onderlichaam verlamd), nam Diazepam als spierverslapper. Toen kwamen ze er na zoveel jaarachter dat het valium is die je hersens aanvreet, hij heeft er zelfs van moeten afkicken.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Haze zei:
Bal0n zei:
Haze zei:
Diazepam is valium die je hersens aanvreet, lekker dan
Klik om te vergroten...

Nee.
Klik om te vergroten...

jawel, me pa(die heeft CI, een blaasziekte die het onderlichaam verlamd), nam Diazepam als spierverslapper. Toen kwamen ze er na zoveel jaarachter dat het valium is die je hersens aanvreet, hij heeft er zelfs van moeten afkicken.
Klik om te vergroten...

Er zijn geen stoffen die hersenen aanvreten, dat is sowieso al larikoek. Valium, diazepam dus, is een benzodiazepine en heeft net als alle andere benzo's een hoge verslavinspotientieel.

Is niets anders dan verslaving, je hersenen worden niet afgebroken ofzo..
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#3
een vriend van mij gebruikt ook zoiets(naam komt me bekend voor)
in de eerste instantie slikte hij maar alles weg wat er in zijn moeder der medicijnkastje stond.
maar 1 van deze medicijnen schijnt een beetje t zelfde effect te geven als sos.
in de periode dat hij wou stoppen zag hij er nog weleens uit alsof hij van de kaart was,als ik er wat over zei werd hij kwaad en zei dat t van de medicijnen kwam die hij kreeg om rustig te worden.
schijnbaar zijn die dingen echt zeer verslavend,want zijn broer vertelde me dat hij bij zijn huisarts de boel had verbouwd toen die man geen nieuwe medicijnen meer wou voorschrijfen omdat hij sneller dan de bedoeling was door zijn andere portie heen was :(

oxipan schiet me nu te binnen,klopt dat?
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#4
eigenlijk vind ik zijn verhaal diep triest.......
ken die jongen al vanaf dat hij nog met ninja turtles speelde,hij was altijd t kleine broertje van.....
tot dat de grotere jongens toen der tijd zo vriendelijk waren om hem(ik geloof op 14 jarigge leeftijd)hun drugs te geven.
vroeger was t zo een lieve jongen,mijn kids waren stapel op hem.
nu is hij een junk,die zelf niet weet dat hij een probleem heeft.
laatst stond hij hier aan de deur met een gestolen autoradio,toen mijn vriend geen interesse had begon hij te smeken of hij aub 1 streep mocht.
ik wil/kan hem niet meer zien,en hij snapt niet waarom.
ik ben ondertussen 6 kennissen verloren aan alcohol en drugs,dan nog te zwijgen van de hoeveelheid die tegenwoordig hun weg weten te vinden naar de drugssoos,en degene die zijn doorgedraaid omdat ze in een slechte trip zijn blijven hangen.
ik vind t allemaal heel lullig,maar van zijn verhaal kan ik soms echt verdrietig worden.

mischien hoort deze toppic niet hier,maar ik wou t heel graag ff kwijt.
mischien om de jonkies onder ons duidelijk te maken dat als de jaren verstrijken je een heleboel ellende mee kan maken met iets wat nu mischien veel plezier verschaft.
oftewel hou je hoofd erbij.
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bal0n zei:
Haze zei:
Bal0n zei:
Haze zei:
Diazepam is valium die je hersens aanvreet, lekker dan
Klik om te vergroten...

Nee.
Klik om te vergroten...

jawel, me pa(die heeft CI, een blaasziekte die het onderlichaam verlamd), nam Diazepam als spierverslapper. Toen kwamen ze er na zoveel jaarachter dat het valium is die je hersens aanvreet, hij heeft er zelfs van moeten afkicken.
Klik om te vergroten...

Er zijn geen stoffen die hersenen aanvreten, dat is sowieso al larikoek. Valium, diazepam dus, is een benzodiazepine en heeft net als alle andere benzo's een hoge verslavinspotientieel.

Is niets anders dan verslaving, je hersenen worden niet afgebroken ofzo..
Klik om te vergroten...

Vraagje: Waarom zegt de dokter dan dat het je in een kasplantje veranders na langdurig gebruik>
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Omdat benzodiazepines downers zijn?
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bal0n zei:
Omdat benzodiazepines downers zijn?
Klik om te vergroten...
Omdat hij het waarschijnlijk beter weet als jij, en de mensen van TNO al helemaal
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haze zei:
Bal0n zei:
Omdat benzodiazepines downers zijn?
Klik om te vergroten...
Omdat hij het waarschijnlijk beter weet als jij, en de mensen van TNO al helemaal
Klik om te vergroten...

Er stond laatst nog in de krant dat artsen te los om gingen met het voorschrijven van benzo's, en de gevaren onderschat werden. Bovendien hoef je mij niet te geloven hoor, maar als je even verder zoekt dan je neus lang is, vreten benzo's je hersenen helemaal niet aan.

En als je wilt zoek ik zesendertig wetenschappelijk verantwoorde abstracten op voor je.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het zijn geen papers, maar wel begrijpelijk voor iedereen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepine
http://www.bcfi.be/GGR/MPG/MPG_FAA.cfm
http://www.tranx.org.au/benzodiaz.html

Als jij iets kan vinden over blijvende bijwerkingen van benzo's hoor ik het graag.
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die laatste zegt dit:

Cognitive impairment, memory loss and pseudo dementia.

Dat lijkt me toch iets wat blijvend is niet, als je zoiets doorzet(pseudo dementie) Dan gebeurt er toch iets met je hersenen, ofniet?

Hoe vaak is het trouwens wel niet voorgekomen dat artsen lang een middel uitschrijven dat naderhand pas(na 20 - 30 jaar) gevaarlijkt blijkt te zijn?
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Het zijn Diazepammetjes van 10 mg!!! Sorry ik had ze verwisseld met Paracetamol. :rolleyes: Ben toch nog helemaal helder hoo :) r
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Haze zei:
Die laatste zegt dit:

Cognitive impairment, memory loss and pseudo dementia.

Dat lijkt me toch iets wat blijvend is niet, als je zoiets doorzet(pseudo dementie) Dan gebeurt er toch iets met je hersenen, ofniet?

Hoe vaak is het trouwens wel niet voorgekomen dat artsen lang een middel uitschrijven dat naderhand pas(na 20 - 30 jaar) gevaarlijkt blijkt te zijn?
Klik om te vergroten...

Ja, bij het doorgaan ervan idd. Maar na stoppen verdwijnen alle bijwerkingen.

EDIT: maar we wijken af, het ging erom dat het volgens jou de hersenen aanvrat. En dat is sowieso niet zo.
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je dement word van het spul vreet het je hersens toch aan, ofniet?
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#14
DarkScope zei:
wat als je xtc en wiet samendoet, is tog ook upper en downer?
Klik om te vergroten...
wiet is geen downer hoor.. het verdooft wle een beetje maar per deinitie is het een hallucinogeen.. wiet heeft ook geen (gevaarlijke) werking op het hart
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, en nu die oogkleppen af, :wink:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Haze zei:
Als je dement word van het spul vreet het je hersens toch aan, ofniet?
Klik om te vergroten...

nee
J
JezusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bal0n zei:
Er zijn geen stoffen die hersenen aanvreten, dat is sowieso al larikoek. Valium, diazepam dus, is een benzodiazepine en heeft net als alle andere benzo's een hoge verslavinspotientieel.

Is niets anders dan verslaving, je hersenen worden niet afgebroken ofzo..
Klik om te vergroten...
Lol jawel je wordt gat achterlijk van valium, dus uw hersenen worden wel degelijk aangetast bij regelmatig gebruik hiervan
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jezus zei:
Lol jawel je wordt gat achterlijk van valium, dus uw hersenen worden wel degelijk aangetast bij regelmatig gebruik hiervan
Klik om te vergroten...
Je weet dat je op een comment reageert van 1 Februari 2006?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blyatman zei:
Je weet dat je op een comment reageert van 1 Februari 2006?
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk teveel Valium gebruikt.😂
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
Waarschijnlijk teveel Valium gebruikt.😂
Klik om te vergroten...
Hahahaha valium schoot hem zo terug naar 2006, tijdreizen 😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."