Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1gr Coke p/wk en de hele dag doorsnuiven

1gr Coke p/wk en de hele dag doorsnuiven

34 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
B
BusyladyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben nieuw hier en zal gelijk met de deur in huis vallen!

Ik koop 1gr Coke per week en daarmee snuif ik de hele dag door, 7 dagen per week.

Ja je lees het goed. Met 1 gram coke doe ik 1 week en snuif daarmee elke dag verdeeld over 6/7 puntjes per dag.

Dit doe ik nu al minimaal 6 jaar en ik kan nu niet meer zonder.
Als ik voor mijn onderneming reis dan heb ik die behoefte niet echt.
Terug in Nederland niet.

Misschien een gekke vraag, omdat ik mijn probleem niet eerder heb gehoord. Is hier iemand die ook puntjes snuift elke dag de hele dag?

Het gekke is, ik kom altijd uit met 1 gram coke op 7 dagen en soms 8/9 dagen.

Het gevoel van teveel coke vind ik helemaal niets. Het lijkt nu net of mijn lichaam deze puntjes nodig heeft om te kunnen functioneren.

Tips?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Afbouwen en stoppen. Probeer enkel savonds zo'n klein puntje zodat je de dag leert door komen zonder. Daarna savonds ook niet meer gebruiken. Gek dat je met 1 gram zolang doet 🤣. Voel je dan veel van zo'n puntje?
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik was verslaafd vroeger.. Nu kan ik met gemak 3 maanden overslaan en het houden bij 1G
Discipline, net als toch elke dag een uur lopen of het nou -10 is of 34 graden boven 0, wat ik ook bewust doe.
Koop snelmaaltijdpasta maar gooi er nog ff 200gram groentemix in. SOort van discipline moet je krijgen voor je gezondheid denken en doen.
Anders gaat coke je de nek omdraaien spreek uit ervaring, het kan ook normaal

Als je steeds in die ''craving'' behoefte valt leer eens om echt te ontspannen (en de dag erna ben je weer in balans), eet goed, ga ff lopen en ff een uur in bed liggen daarna tv kijken, dan val je ook niet zo snel in de bekende valkuil. Niet toegeven aan de craving. 1x per week is echt niet goed
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neem toch allemaal een halve week vakantie Bogota. Gedaan met de thread.
L
Lisanne1984Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe kan je een week lang doen met 1 gram?
L
Lisanne1984Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Beady zei:
Neem toch allemaal een halve week vakantie Bogota. Gedaan met de thread.
Klik om te vergroten...
Nou ja zeg!!!
H
HelegavegebruikersnaamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Beetje random klinkt dit misschien, maar misschien onderzoek laten doen naar adhd
N
Niel charlitoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey, ik heb adhd . En heb moeite met dosering ,ookal heb ik hele goeie ik vind het een nice gevoel om wat dikkere lijnen te doen , ookal weetik dat je neus maar een bepaalde hoeveelheid kan opnemen .. is gwn sterker dan mezelf en zeker met alcohol erop .
Met echt goeie coke kan ik goed geloven dat je echt lang met puntjes kan doen. Maar dat is puur karakter . De drang om grotere lijnen is te groot
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niel charlito zei:
Hey, ik heb adhd . En heb moeite met dosering ,ookal heb ik hele goeie ik vind het een nice gevoel om wat dikkere lijnen te doen , ookal weetik dat je neus maar een bepaalde hoeveelheid kan opnemen .. is gwn sterker dan mezelf en zeker met alcohol erop .
Met echt goeie coke kan ik goed geloven dat je echt lang met puntjes kan doen. Maar dat is puur karakter . De drang om grotere lijnen is te groot
Klik om te vergroten...

Ik heb dat ook en coke maakt het al na een paar lijnen nog duidelijker, ik zal het zo zeggen.

Het is best leuk om socialer te worden, maar als je opeens constant zit over en weer te wiebelen en naar je gsm te kijken is het iets minder leuk.

Gelukkig kon zelfs tijdens mijn slechtste periode af en toe nog plezier hebben op c.
D
De_wittenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snuif en rook gemakkelijk een paar gram op in 1 dag , dus 1 gram per week is geen verslaving
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
De_witten zei:
Ik snuif en rook gemakkelijk een paar gram op in 1 dag , dus 1 gram per week is geen verslaving
Klik om te vergroten...

Dat wil niets zeggen. Regelmatig gebruik, ook al is dat maar 1 gram. TS snuift elke dag enkele puntjes. Hij gebruikt al 6 jaar lang elke dag. Iemand die elke dag grammen of puntjes gebruikt is verslaafd.

De grote verschillen tussen jij en TS is tolerantie en kwaliteit.
N
NumiahLid
01-01-2024, 00:00
#12
De_witten zei:
Ik snuif en rook gemakkelijk een paar gram op in 1 dag , dus 1 gram per week is geen verslaving
Klik om te vergroten...
Dus iemand moet meer gebruiken om verslaafd genoemd te kunnen worden?
Complete lariekoek en erg simpel gedacht.
Ik stel voor dat je even het woordenboek openslaat bij de V van verslaving.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
De_witten zei:
Ik snuif en rook gemakkelijk een paar gram op in 1 dag , dus 1 gram per week is geen verslaving
Klik om te vergroten...

Nee, een voedzaam ontbijt.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Numiah zei:
Dus iemand moet meer gebruiken om verslaafd genoemd te kunnen worden?
Complete lariekoek en erg simpel gedacht.
Ik stel voor dat je even het woordenboek openslaat bij de V van verslaving.
Klik om te vergroten...

Ik ben het volledig met je eens hoor, maar de woordenboeken zijn ook vrij beperkt in hun definities over verslaving.

DSM-5 hanteert 11 criteria om verslaving vast te stellen:
  1. Vaker en in grotere hoeveelheden gebruiken dan je van plan was.
  2. Mislukte pogingen om te minderen of te stoppen.
  3. Het verkrijgen of gebruiken van het middel en het herstellen van gebruik kosten veel tijd.
  4. Sterk verlangen om te gebruiken.
  5. Door gebruik tekortschieten op het werk, school of thuis.
  6. Blijven gebruiken ondanks dat het problemen meebrengt in het sociale of relationele vlak.
  7. Door gebruik opgeven of sterk verminderen van hobby’s, sociale activiteiten of werk.
  8. Voortdurend gebruik, zelfs wanneer je daardoor in gevaar komt.
  9. Voortdurend gebruik ondanks weet hebben dat het gebruik lichamelijke of psychische problemen met zich mee brengt of verergert.
  10. Grotere hoeveelheden nodig hebben om het effect nog te voelen oftewel tolerantie.
  11. Het optreden van onthoudingsverschijnselen, die minder hevig worden door meer van de stof te gebruiken.
Als je 3 criteria aan kan vinken zou je al de diagnose krijgen van een milde stoornis in het gebruik van .....
Bij 4 of 5 een gematigde stoornis in het gebruik van....
Bij 6 of meer een ernstige stoornis in het gebruik van....


@Busylady Je zal hier echt niet de enige in zijn hoor. Maar het is wel minder gebruikelijk om in deze mate te gebruiken. Ik zie in je verhaal wel wat kenmerken voor verslaving. Het is bijvoorbeeld helemaal niet gek om zonder je middel te kunnen als je op reis bent (mits je middel niet lichamelijk verslavend is). Je kan jezelf eens afvragen of dit iets is wat je wilt blijven doen of dat je ervaart dat het je soms in de weg staat om vrij te kunnen leven en goed te functioneren. Dan kan je voor jezelf bepalen of het iets is waar je wat aan wilt doen of dat je het accepteert dat dit bij je hoort.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
De_witten zei:
Ik snuif en rook gemakkelijk een paar gram op in 1 dag , dus 1 gram per week is geen verslaving
Klik om te vergroten...
Niet luisteren naar bassie de clown, hij heeft een leerachterstand.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#16
N
NostrodeLid
01-01-2024, 00:00
#17
proberen af te bouwen.. daag jezelf uit om elke week een sleuteltje of 2 per dag te minderen,,, lukt dat ben je met paar weken ervanaf. lukt dat niet....zoek hulp evt hulp.....is gratis
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nostrode zei:
proberen af te bouwen.. daag jezelf uit om elke week een sleuteltje of 2 per dag te minderen,,, lukt dat ben je met paar weken ervanaf. lukt dat niet....zoek hulp evt hulp.....is gratis
Klik om te vergroten...
Afbouwen is mij nog nooit gelukt, behalve bij middelen waarbij dat medisch gezien noodzakelijk is en ik niet zelf het beheer had over mijn middelen.

De enige keer dat afbouwen voor mij werkte was met de benzo's. En m'n ma was mijn uitgiftepost.

Al mijn andere pogingen om te minderen van allerlei middelen hebben nog nooit gewerkt als ik het zelf in beheer had.

Wat coke betreft is in een keer stoppen gewoon veel makkelijker. Afbouwen is nergens voor nodig, dat is een smoes van een verslaafd brein om nog wat langer te kunnen gebruiken.
N
NostrodeLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Afbouwen is mij nog nooit gelukt, behalve bij middelen waarbij dat medisch gezien noodzakelijk is en ik niet zelf het beheer had over mijn middelen.

De enige keer dat afbouwen voor mij werkte was met de benzo's. En m'n ma was mijn uitgiftepost.

Al mijn andere pogingen om te minderen van allerlei middelen hebben nog nooit gewerkt als ik het zelf in beheer had.

Wat coke betreft is in een keer stoppen gewoon veel makkelijker. Afbouwen is nergens voor nodig, dat is een smoes van een verslaafd brein om nog wat langer te kunnen gebruiken.
Klik om te vergroten...
vervelend dat het voor jouw niet zo werkt.
maargoed het gaat nu ook niet om jouw.
en wat betreft afbouwen, ligt heel erg aan de persoon en zijn/haar vorm van gebruik...het kan zelfs gevaarlijk zijn als je een dagelijks gebruiker bent en eeneens stopt... je lichaam en organen kunnen daar heel raar op reageren. mocht iemand dat doen doe dat onder begeleiding... ennaar mijn mening als je zelf wil minderen of afkicken dan kun je het beter in fases doen zodat je zowel zelf als je lichaam er rustig aan kunnen wennen.
dus een plan van aanpak/ uitdaging voor jezelf maken... rekening houden dat je uiteraard wel een "slechte" dag her en der hebt.. maar niet opgeven.
en ja heel simpel.... lukt het je zelf niet.... zoek er dan a.u.b. hulp bij....hun oordelen niet...niks is raar...het is alleen de stap zetten.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bij coke gebeurt er lichamelijk letterlijk niks...

In een keer stoppen met één middel is gevaarlijk bij alcohol, benzo's en GHB.
En sommige medicijnen.

Heroïne enigszins, maar is niet levensbedreigend.

Verder ken ik geen middelen waarbij het gevaarlijk is als je plotseling stopt. En ik heb behoorlijk wat ervaring met verschillende middelen.

Afbouwen met middel in eigen beheer is voor een verslaafde gewoon bullshit. En onnodig voor middelen waarbij het niet medisch noodzakelijk is.

Nogmaals, dat is gewoon een verslaafd brein die graag nog wat langer wilt gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."