Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1gr Coke p/wk en de hele dag doorsnuiven

1gr Coke p/wk en de hele dag doorsnuiven

34 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
Ramon den haagLid
01-01-2024, 00:00
#1
Minder gebruiken is zeker in het begin goed te doen zo lang je maar eens in de zoveel tijd neemt. Ik weet uit ervaring dat hoe vaker je neemt je ook aan “onversneden “ coke gaat wennen🙈
J
Jeroen284Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Verslaafd zijn is zeker niet dat je elke dag gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld heel veel drang naar coke als ik alcohol op heb. Ik doe het meestal 1x per maand maar kan wel stellen dat ik dan verslaafd ben. Als ik het eenmaal in mijn hoofd heb om te doen dan moet het ook echt. En ik gebruik dan 1 gram in de nacht en ga verder in de dag. Als het op is ga ik alchohol drinken. Dat verdoofd het depri gevoel een beetje. Ik vind dit toch echt wel een verslaving hoor.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Jeroen284 zei:
Verslaafd zijn is zeker niet dat je elke dag gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld heel veel drang naar coke als ik alcohol op heb. Ik doe het meestal 1x per maand maar kan wel stellen dat ik dan verslaafd ben. Als ik het eenmaal in mijn hoofd heb om te doen dan moet het ook echt. En ik gebruik dan 1 gram in de nacht en ga verder in de dag. Als het op is ga ik alchohol drinken. Dat verdoofd het depri gevoel een beetje. Ik vind dit toch echt wel een verslaving hoor.
Klik om te vergroten...
Verslaving heeft niet bepaalde eisen waar je aan moet voldoen. Iedereen is anders en als verslaafde leer je ook iedereen ze verslaving serieus te nemen.

Bijv ik heb in een detox gezeten voor methadon en benzo's tussen de alcoholisten, ik heb letterlijk iemand op de grond zien spartelen van cold turkey alcohol en er kwam iemand detoxen van wiet, wat ik na jaren gebruik 7 joints per dag in 1x stop kon zetten zonder echt klachten te ervaren. Dan ga je al gauw die persoon oordelen dat zijn gebruik niks voorstelt maar iedereen zit anders in elkaar en je moet altijd iemand zijn struggles serieus nemen ookal heb jij er totaal geen moeite mee.

Ik denk dat @LucidLucy dit ook wel begrijpt wat ik bedoel en ij vind haar ook best wel intelligent en ervaren
J
Jeroen284Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dopemonster zei:
Verslaving heeft niet bepaalde eisen waar je aan moet voldoen. Iedereen is anders en als verslaafde leer je ook iedereen ze verslaving serieus te nemen.

Bijv ik heb in een detox gezeten voor methadon en benzo's tussen de alcoholisten, ik heb letterlijk iemand op de grond zien spartelen van cold turkey alcohol en er kwam iemand detoxen van wiet, wat ik na jaren gebruik 7 joints per dag in 1x stop kon zetten zonder echt klachten te ervaren. Dan ga je al gauw die persoon oordelen dat zijn gebruik niks voorstelt maar iedereen zit anders in elkaar en je moet altijd iemand zijn struggles serieus nemen ookal heb jij er totaal geen moeite mee.

Ik denk dat @LucidLucy dit ook wel begrijpt wat ik bedoel en ij vind haar ook best wel intelligent en ervaren
Klik om te vergroten...
Eens! Iedereen is anders en ervaart het anders. Het is denk ik ook erg belangrijk om iedereen die op wat voor manier dan ook wil stoppen serieus te nemen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dopemonster zei:
Verslaving heeft niet bepaalde eisen waar je aan moet voldoen. Iedereen is anders en als verslaafde leer je ook iedereen ze verslaving serieus te nemen.
Klik om te vergroten...
Zeker waar! Als je onderscheid gaat maken in de mate van verslaving, kan dat jezelf of iemand anders afsluiten voor de kans op hulp (ervoor open staan). Ik zag zelf bijvoorbeeld nog steeds niet in dat ik een klinische opname goed kon gebruiken. Ondanks dat ik al middelen, en dan met name a-P(i)HP, injecteerde. Ik wist wel dat mijn gebruik erg was, maar in mijn hoofd was een kliniek iets voor mensen die er erger aan toe waren. Ik kon mijn verslaving bijvoorbeeld gewoon betalen, had eten en een dak boven m'n hoofd, etc.

Verslaving is in mijn ogen vooral veel gedrag en maar weinig middel. Als het je in de weg staat om levensgeluk te ervaren of uit het leven te halen wat je zou willen. Dan is het geen slecht idee om hulp te zoeken. Of je nou alleen maar blowt of dagelijks aan de crack en heroïne zit. Dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Zelfs als het alleen maar een patroon is wat je liever zou doorbreken, maar het niet zelfstandig lukt. Dan hoeft het eigenlijk nog nieteens je levensgeluk heel erg in de weg te zitten om je verslaving serieus te nemen.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Ik ben het volledig met je eens hoor, maar de woordenboeken zijn ook vrij beperkt in hun definities over verslaving.

DSM-5 hanteert 11 criteria om verslaving vast te stellen:
  1. Vaker en in grotere hoeveelheden gebruiken dan je van plan was.
  2. Mislukte pogingen om te minderen of te stoppen.
  3. Het verkrijgen of gebruiken van het middel en het herstellen van gebruik kosten veel tijd.
  4. Sterk verlangen om te gebruiken.
  5. Door gebruik tekortschieten op het werk, school of thuis.
  6. Blijven gebruiken ondanks dat het problemen meebrengt in het sociale of relationele vlak.
  7. Door gebruik opgeven of sterk verminderen van hobby’s, sociale activiteiten of werk.
  8. Voortdurend gebruik, zelfs wanneer je daardoor in gevaar komt.
  9. Voortdurend gebruik ondanks weet hebben dat het gebruik lichamelijke of psychische problemen met zich mee brengt of verergert.
  10. Grotere hoeveelheden nodig hebben om het effect nog te voelen oftewel tolerantie.
  11. Het optreden van onthoudingsverschijnselen, die minder hevig worden door meer van de stof te gebruiken.
Als je 3 criteria aan kan vinken zou je al de diagnose krijgen van een milde stoornis in het gebruik van .....
Bij 4 of 5 een gematigde stoornis in het gebruik van....
Bij 6 of meer een ernstige stoornis in het gebruik van....


@Busylady Je zal hier echt niet de enige in zijn hoor. Maar het is wel minder gebruikelijk om in deze mate te gebruiken. Ik zie in je verhaal wel wat kenmerken voor verslaving. Het is bijvoorbeeld helemaal niet gek om zonder je middel te kunnen als je op reis bent (mits je middel niet lichamelijk verslavend is). Je kan jezelf eens afvragen of dit iets is wat je wilt blijven doen of dat je ervaart dat het je soms in de weg staat om vrij te kunnen leven en goed te functioneren. Dan kan je voor jezelf bepalen of het iets is waar je wat aan wilt doen of dat je het accepteert dat dit bij je hoort.
Klik om te vergroten...
Over puntje 5, 6 en 7: ik heb deze problemen wanneer ik juist geen coke gebruik voor een periode. Dus ik heb geen verslaving?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
heyol zei:
Over puntje 5, 6 en 7: ik heb deze problemen wanneer ik juist geen coke gebruik voor een periode. Dus ik heb geen verslaving?
Klik om te vergroten...
Ik vind het knap als je puntje 6 kan doen als je niet gebruikt.
5 en 7 zijn natuurlijk gevolgen van gebruik. En dat kan weken tot maanden duren voordat dat echt goed hersteld als je een periode flink gebruikt hebt.

Of zie ik het verkeerd?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee. Je ziet het niet verkeerd, je ziet het juist goed!
B
BusyladyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben nieuw hier en zal gelijk met de deur in huis vallen!

Ik koop 1gr Coke per week en daarmee snuif ik de hele dag door, 7 dagen per week.

Ja je lees het goed. Met 1 gram coke doe ik 1 week en snuif daarmee elke dag verdeeld over 6/7 puntjes per dag.

Dit doe ik nu al minimaal 6 jaar en ik kan nu niet meer zonder.
Als ik voor mijn onderneming reis dan heb ik die behoefte niet echt.
Terug in Nederland niet.

Misschien een gekke vraag, omdat ik mijn probleem niet eerder heb gehoord. Is hier iemand die ook puntjes snuift elke dag de hele dag?

Het gekke is, ik kom altijd uit met 1 gram coke op 7 dagen en soms 8/9 dagen.

Het gevoel van teveel coke vind ik helemaal niets. Het lijkt nu net of mijn lichaam deze puntjes nodig heeft om te kunnen functioneren.

Tips?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Afbouwen en stoppen. Probeer enkel savonds zo'n klein puntje zodat je de dag leert door komen zonder. Daarna savonds ook niet meer gebruiken. Gek dat je met 1 gram zolang doet 🤣. Voel je dan veel van zo'n puntje?
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik was verslaafd vroeger.. Nu kan ik met gemak 3 maanden overslaan en het houden bij 1G
Discipline, net als toch elke dag een uur lopen of het nou -10 is of 34 graden boven 0, wat ik ook bewust doe.
Koop snelmaaltijdpasta maar gooi er nog ff 200gram groentemix in. SOort van discipline moet je krijgen voor je gezondheid denken en doen.
Anders gaat coke je de nek omdraaien spreek uit ervaring, het kan ook normaal

Als je steeds in die ''craving'' behoefte valt leer eens om echt te ontspannen (en de dag erna ben je weer in balans), eet goed, ga ff lopen en ff een uur in bed liggen daarna tv kijken, dan val je ook niet zo snel in de bekende valkuil. Niet toegeven aan de craving. 1x per week is echt niet goed
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neem toch allemaal een halve week vakantie Bogota. Gedaan met de thread.
L
Lisanne1984Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe kan je een week lang doen met 1 gram?
L
Lisanne1984Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Beady zei:
Neem toch allemaal een halve week vakantie Bogota. Gedaan met de thread.
Klik om te vergroten...
Nou ja zeg!!!
H
HelegavegebruikersnaamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beetje random klinkt dit misschien, maar misschien onderzoek laten doen naar adhd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."