Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"water.... bier of wijn zonder alcohol is gewoon niet hoe het hoort.... prima dat je niet drinkt... maar moet er dan perse een alcoholvrije versie van een alcoholisch drankje zijn? is wijn zonder alcohol niet gewoon druivensap? en bij bier is juist de gersting en rijping de omzetting van suikers naar alcohol de smaak? drink dan lekker 1 van 10.000 soorten frisjes/fruitsapjes of kekke watertjes met smaak"
"ljuv zei: 1. Ik bepaal zelf wel wat ik doe 2. Alcoholvrije drank valt al onder "frisjes/fruitsapjes" joh. 3. Niet de bedoeling van dit topic volgens mij. Zijn er 0 situaties die je kan bedenken waarbij je geen zin hebt om tering zoete frisdranken te drinken maar waarbij het ook geen goed idee is alcohol te consumeren? Los van het feit dat de opkomst van alcoholvrije drank best wel veel goeds doet met de algehele gezondheid enzo... Ge bin dr zeker ook zo ene bij wie je als vegatariër niet mag komen BBQ'en. Dikke vinger voor die mensen echt. Klik om te vergroten... uiteraard bepaal je zelf wat je doet...dat was nooit iets wat ter sprake werd gebracht. "2. Alcoholvrije drank valt al onder "frisjes/fruitsapjes" joh." dat is dubbelop...maar ging er mij om wat is er zo speciaal aan de non-alcoholische variaties van alcoholische drankjes.... zal naar mijn mening en als ik me daarin vergis zo zij het niet altijd om de smaak gaan... "3. Niet de bedoeling van dit topic volgens mij." mijn antwoord was water...en daarna heb ik mijn eigen mening verwoord, en niet alle frisjes en sapjes zijn "tering zoet" sterker nog ik ben fan van de frisjes en sapjes zonder suiker (koolhydraten) maar dat is kwestie van evt onderzoek doen naar wat verkrijgbaar is. verder denk ik dat je opmerking over de BBQ meer off-topic is dan mijn algehele reactie... maar mijn antwoord daarop zal ik kort houden: Mijn beroep is chef, dus zoals je snapt ben en moet ik van alle markten thuis zijn en heb ik geen zoals suggesteert hekel aan vegetariers...sterker nog ik eet zelf vaak vegetarisch want vlees is overrated. groetjes!"
"halve liter amigo"
"Chr0nic zei: Hier kun je mijn verhaal lezen voor context: Eindelijk hulp ingeschakeld. Amfetamine + Cannabis verslaving Ik heb hier op het forum mijn verhaal wel eens gedeeld in verschillende topics maar hierbij toch even een samenvatting. Ik ben nu ongeveer 15 jaar lang verslaafd aan blowen en ongeveer 3 jaar lang verslaafd aan speed & dexamfetamine. Daarnaast heb ik periodes gehad van dagelijks GHB gebruik... drugsforum.nl Tijdens mijn intake gesprek bij de verslavingshulp werd mij geadviseerd om de arbo arts te informeren over de situatie. 2 juni begin ik met deeltijd ambulante hulp. Gisteren heb ik een afspraak gemaakt met de arbo arts (externe partij). 30 mei ga ik mijn verhaal open en bloot leggen. Hier heb ik verder geen moeite of problemen mee. Voordat ik de arbo arts kon spreken moest ik wel eerst de coördinator van mijn werkgever spreken. Deze vroeg mij waarom ik contact wilde hebben met de arbo arts. Deze heb ik verteld dat ik nog moeite heb met het vertellen van mijn verhaal aan haar en me baas en dat ik het eerst wilde vertellen aan de arts. Hier was uiteraard begrip voor. Wel vertelde deze persoon dat het soms juist nadelig kan zijn om het geheim te houden omdat collega's dan zelf invulling gaan geven als ik straks een periode afwezig ben waarop ik reageerde dat ik juist bang ben om een stempel te krijgen vanwege eventuele vooroordelen enzovoort. Uiteindelijk dus niks verteld en de nummer van de arbo arts gekregen. Maar goed, nu zit ik dus een beetje in de knoop met wat ik moet doen. Is het verstandig om open te zijn naar mijn baas/teamleider zodat de werkgever het ook weet of moet ik het alleen bij de arbo arts houden? Ik neig momenteel heel erg naar het wel open zijn naar mijn baas toe, zodat het bedrijf waar ik voor werk ook op de hoogte is van de situatie. Heeft er iemand ervaring met zo'n situatie? Wat waren de reacties van je baas en collega's? Heb je het idee dat je collega's je anders behandelen of dat je raar wordt aangekeken? Ik ben bang voor de toekomst, als ik een keer me dagje niet heb op het werk bijvoorbeeld, dat me collega's dan gaan denken, "oh die zal wel weer aan de drugs zitten" terwijl iedereen wel eens een keer een slechte dag heeft... Klik om te vergroten... net zelf vandaag intake gehad... ik heb mijzelf een maand geleden ziekgemeld om aan mezelf te werken. je hoeft je werkgever en collega's geen uitleg te geven waarom je naar de arbo-arts wil. officieel mogen ze erook nieteens naar vragen. en als jij nu je intake hebt gehad en hulp zoekt bij jouw "problemen" wat uiteraard top is! en je idd de arboarts op de hoogte stelt... mogen ze je nieteens ontslaan. verslaving word gezien als een "ziek zijn" maar.... wie, hoe en wat je wil vertellen naar je werkgever of collega's bepaal je helemaal zelf. ik heb gelukkig een hele goede band met de werkgever en die weet alles...maar zei mag het dan alsnog niet zomaar aan de rest vertellen. hoewel ik nu toestemming heb gegeven om bepaalde zaken naar me collega's bespreekbaar te maken, heb ik haar daar wel een grens aangegeven. ga naar de arbo-arts! meld waarmee je bezig bent. en als je ernaast gewoon door kunt werken top! maar lig er niet om wakker... je bent nu voor jezelf bezig! dat is veel belangrijker. en vraag evt ook advies aan je hulpverleners hoe je evt met je werkgever en collega's kunt omgaan. maar top dat je deze stap zet...dat is een lastige! geloof me ik weet het! succes en ga ervooor!!!"
"proberen af te bouwen.. daag jezelf uit om elke week een sleuteltje of 2 per dag te minderen,,, lukt dat ben je met paar weken ervanaf. lukt dat niet....zoek hulp evt hulp.....is gratis"
"LucidLucy zei: Afbouwen is mij nog nooit gelukt, behalve bij middelen waarbij dat medisch gezien noodzakelijk is en ik niet zelf het beheer had over mijn middelen. De enige keer dat afbouwen voor mij werkte was met de benzo's. En m'n ma was mijn uitgiftepost. Al mijn andere pogingen om te minderen van allerlei middelen hebben nog nooit gewerkt als ik het zelf in beheer had. Wat coke betreft is in een keer stoppen gewoon veel makkelijker. Afbouwen is nergens voor nodig, dat is een smoes van een verslaafd brein om nog wat langer te kunnen gebruiken. Klik om te vergroten... vervelend dat het voor jouw niet zo werkt. maargoed het gaat nu ook niet om jouw. en wat betreft afbouwen, ligt heel erg aan de persoon en zijn/haar vorm van gebruik...het kan zelfs gevaarlijk zijn als je een dagelijks gebruiker bent en eeneens stopt... je lichaam en organen kunnen daar heel raar op reageren. mocht iemand dat doen doe dat onder begeleiding... ennaar mijn mening als je zelf wil minderen of afkicken dan kun je het beter in fases doen zodat je zowel zelf als je lichaam er rustig aan kunnen wennen. dus een plan van aanpak/ uitdaging voor jezelf maken... rekening houden dat je uiteraard wel een "slechte" dag her en der hebt.. maar niet opgeven. en ja heel simpel.... lukt het je zelf niet.... zoek er dan a.u.b. hulp bij....hun oordelen niet...niks is raar...het is alleen de stap zetten."
"FredKroket zei: Afbouwen slaat nergens op met coke en andere stimulerende middelen. Er is geen fysiek gevaar om cold turkey te stoppen. Klik om te vergroten... mijn eerdere reactie klopte idd niet helemaal...cold turkey gaan met deze middelen leveren idd geen physieke risico's op... maar kunnen persoonsafhankelijk wel mentale risico's met zich mee brengen. en het is daarom verstandig om het niet "alleen" te doen."
"LucidLucy zei: Bij coke gebeurt er lichamelijk letterlijk niks... In een keer stoppen met één middel is gevaarlijk bij alcohol, benzo's en GHB. En sommige medicijnen. Heroïne enigszins, maar is niet levensbedreigend. Verder ken ik geen middelen waarbij het gevaarlijk is als je plotseling stopt. En ik heb behoorlijk wat ervaring met verschillende middelen. Afbouwen met middel in eigen beheer is voor een verslaafde gewoon bullshit. En onnodig voor middelen waarbij het niet medisch noodzakelijk is. Nogmaals, dat is gewoon een verslaafd brein die graag nog wat langer wilt gebruiken. Klik om te vergroten... klopt mijn reactie was niet geheel correct... physiek kan er weinig gebeuren... mentaal is een ander verhaal. en geheel persoonsafhankelijk. mijn mening is gewoon probeer het... en het liefst niet alleen...vraag hulp van wie dan ook... al zal het alleen oogje in het zeil houden zijn."