Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsecuadorian experiment

ecuadorian experiment

69 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb op photobucket geken maar er zijn geen plaatjes van psilootjes. Ik vermoed dat ze het zelfde beleid hebben. Jammer want ik heb een paar mooie plaatjes. Ik zit net te tellen en er zijn zeker nog 15 kanshebbers op de cakejes, in een dag gegroeid.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#2
malotet zei:
Ik heb op photobucket geken maar er zijn geen plaatjes van psilootjes. Ik vermoed dat ze het zelfde beleid hebben. Jammer want ik heb een paar mooie plaatjes. Ik zit net te tellen en er zijn zeker nog 15 kanshebbers op de cakejes, in een dag gegroeid.
Klik om te vergroten...
Ik kan mijn paddo's naar hartelust uploaden hoor daar. Alsof er iemand zou zijn die alle 1000 plaatjes die daar per seconde worden geupload bekijkt :) Of mis ik iets en ging het daar niet om?
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#3
:wave:
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thx voor de reacties, ik ga het gewoon nog een keer proberen. Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat iemand alle foto's gaat zitten controleren en ik zal de extensie aanpassen. OK, bij deze dan. Dit was gisteren.

m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#5
En deze is van vandaag, vlak voor het plukken. :grin:

l
lolzornatedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo, dat ziet er netjes uit. Hoeveel gram heb je tot nu toe?
En hoe lang is de langste?
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#7
ziet er goed uit voor de eerste keer.
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben je tevreden over je oogst?

Naar mijn mening is het toch wat pover.
h
hallotjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
niet slecht voor een beginner!!

Hoe gaat het met die andere bak grooit het mycelium daar nog verder?
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoeveel gram het is weet ik niet maar de langste twee zijn 18 cm. Ik ben er van overtuigt dat het beter kan. Toch ben ik wel een beetje blij :) want ik dacht al dat ik het helemaal verpest had. De laatste paddo's zijn pas gaan groeien toen ik het cakejes ging begieten. Nu staan ze in een bak water te weken en dan proberen nog een flush te krijgen. De cakejes zijn overigens ontzettend gekrompen dus het zal mij benieuwen.[/quote]
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nice :P

Hoe zit het met die grote bakken?
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ondanks vette griep toch maar even een update. De cakejes staan verzopen en gekneusd op hun tweede flush te wachten. Er komen alweer pins op. Ik hoop dat het wat wordt. Ik heb de cakes 24 uur laten weken. In de bakken met casing is behalve een kleine paddo (raar ding, hoe die nou weer opgekomen is?) niets spectaculairs te zien. In het substraat groeit het mycelium vrolijk door maar 贸p de casing is nog niets te zien. Geduld dus maar.



R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Leuk! hopelijk gaan er nog wat meer groeien.

En beterschap trouwens :wink:
h
hallotjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zozo het gaat dus nog voort :) Al gespaced op je vorige oogst?
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is een treurige toestand in huize malotet. De tweede oogst wordt helemaal niets. Volgens mij w茅茅r door vochtgebrek. Ik heb de cakes 24 uur onder water gehad maar ze hebben nagenoeg geen vocht opgenomen. Ze zijn zo licht als een stuk piepschuim. Er zijn genoeg pinheads maar ze zetten niet door. De combinatie van rijstmeel en dat hele fijne vermiculite is niet goed. In combinatie met het mycelium is het een soort cement geworden. Iemand ervaring hiermee? Ik las ergens dat de cakes het aan de paddo's afgestane water weer op zouden nemen maar dat doen ze bij lange na niet. In de grote bakken groeit het mycelium onder de casing laag door maar er is nog niets bovenop te zien. Drie kleine paddo's zijn al opgekomen. Misschien heb ik iets fout gedaan bij het casen? Ik las op de shroomery dat een voortijdige flush komt door zogenaamde initiators zoals licht of een te lage temperatuur. Maar ja het is nou ook weer niet echt een flush. Ik hoop echt dat het goed komt. Iemand input hierover? Bij voorbaat dank.
h
hallotjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb je kalk toegevoegt aan je voedingsbodem in potten? Dit moet namelijk om het vocht goed vast te houden...

Ik heb nu al veel goede oogste gehad door deze manier:

http://www.angelfire.com/pa4/paddo/GG2/jampot.htm

Ook moet je bij de casing methode kalk toevoegen aan je casing laag!
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nee hallotje, ik heb geen kalk toegevoegt. De cakes zijn toch weer een beetje opgefleurt. Regelmatig gieten lijkt te helpen. De grote bak laat plekken mycelium in de toplaag zien. Ik heb ze dan ook in "bloei" gezet. Ik wil graag v贸贸r de kerst oogsten. :sunglasses:



h
hallotjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
malotet zei:
Nee hallotje, ik heb geen kalk toegevoegt. De cakes zijn toch weer een beetje opgefleurt. Regelmatig gieten lijkt te helpen. De grote bak laat plekken mycelium in de toplaag zien. Ik heb ze dan ook in "bloei" gezet. Ik wil graag v贸贸r de kerst oogsten. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Lekker Lekker :hearteyes:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ziet er heel mooi uit :tongueout:

Ik wil zon bak hebbe :P

*sust zichzelf : 'later, Argulas, later :tongueout:'*
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#20
Weer ff een update. E茅n van de cakejes is ten prooi gevallen aan een schimmel. Eigenlijk was het eerste wat me opviel de vieze lucht die er af kwam. Ik ben waarschijnlijk niet steriel genoeg geweest. Ik heb wel met mn blote handen gewerkt dus ik denk dat het daardoor komt. Toch maar handschoentjes aan dus. :openmouth: In de grote bak gebeurt niet veel bovengronds. 12 uur licht van een tl en een paar keer per dag luchten bij een temp van 22 graden. Nu al twee keer een lekkere dikke paddo geoogst maar daar blijft het bij. Onder de casing groeien dikke strengen maar het komt er niet echt doorheen. Nog maar even de tijd geven :confused:



Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."