Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Zou mycelium ook verboden worden? Naar wat ik lees zit ook daar een aardige dreun in."
"Ooh stonie, wát een toppen. Heb jij die gekweekt? Zo ja, wil je met me trouwen?"
"Als je voor een maximale opbrengst gaat en je kweekt onder kunstlicht kan je het beste een complete messtof bij een growshop halen. Daar zul je helaas voor naar Nederland moeten denk ik. Als alternatief kan ik je Pokon aanraden. Die hebben een meststof in poedervorm met een NPK van 16/21/27. € 4,- per 250 gram. Je basisgrondje zou dan kunnen bestaan uit 60% potgrond 20% perlite 10% wormenmest en 10% bat guano. Bij iedere gietbeurt voeg je een eetlepel epsomzout per 5 liter water voor de magnesium toe. Zorg dat je je potten eventueel kunt doorspoelen i.g.v. overbemesting. Veel succes !"
"De geur valt wel mee zolang je plantjes in je kweekkast staan. Zeker als je ook nog een ionisator gebruikt. De kosten kom je makkelijk uit, met 15 planten op een m2 en een 600 watt lamp moet je met enige moeite wel 600 gram kunnen kweken. Als je het drogen ook in de kweekkast doet heb je alleen een paar uur intense geur tijdens het knippen. Ik kweek niet meer vanwege onze woningbouw (uitzetting) maar het is me toch een partij leuk. Zet een paar citronella planten in de rest van het huis en geniet."
"Na het fiasco met de azurescens heb ik besloten het maar eens met de pf-tek te gaan proberen. Sporenspuit gehaald en aan de slag. Vijf dagen na inoculatie zijn er al prachtige culturen te zien. Heeft er iemand ervaring met het gebruik van deze strain? { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"Nog maar een foto. Volgens mij gaat het goed."
"[/quote]Ik heb laatst een leuke instructie video gezien. Het zijn 4 delen, leuk en leerzaam. Misschien ga ik het zelf ook 's een keer proberen. Die methode volg ik ook. Ik ben van plan het eerst op hun manier te doen en een paar potten met de casing methode. Ik heb geen snelkookpan gebruikt, ik hoop dat dat geen problemen gaat opleveren. Het ziet er nu na zes dagen prachtig uit, al behoorlijk wat rhizomorph mycelium. Het groeien gaat wel een stuk trager dan in het begin. Ik denk dat het in eerste instantie echt een sporenboem is en daarna moet het mycelium zn best gaan doen. Je kan ook heel duidelijk zien waar de sporenvloeistof terecht is gekomen."
"19 Oktober geinoculeerd en het gaat als een speer. Het leek even stil te staan maar het is in 1 dag enorm gegroeid. Aan de druppeltjes condens te zien is de temperatuur in de glazen hoger dan daarbuiten. Ik vraag me af of het net zo hard naar binnen groeit."
"Ik heb vooralsnog geen vermoeden wat het aan paddestoelen gaat opleveren, het is allemaal nieuw. Ik ben wel van plan om er zoveel mogelijk uit te halen dus ieder cakeje krijgt zijn eigen bamibakje met casing. Tot nu toe de kosten: sporenspuit € 10.- Vermiculiet € 8,- Bruine rijstmeel € 2,- Theekopjes € 4,-."
"Na 15 dagen alles helemaal volgroeid. Nu ongeveer een dag of vijf doorgroeien dacht ik zo. Er komt duidelijk ruimte tussen het glas en de cakejes, ze krimpen dus."