Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMayan en wietplantjes, ervaring groeit en bloeit

Mayan en wietplantjes, ervaring groeit en bloeit

98 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja vergeet het!
Geen ingebouwde RELAIS :) (neem ik aan)
Kwam al thuis en licht brand nog. Ik denk, dat klopt hier niet....
Was een oude timer er tussen, maar was om te testen of dat wel zou macheren op die vsa, niet dus.

Nougoed, gelijk maar digitale timer tussen geplaatst.

Plantjes zelfs doen het heel goed op een paar na, tonen al haartjes en ruiken zoals ze moeten ruiken.
Zit wel fruitvliegjes, moet ik eens met chemie overgaan voor de bloemen er aankomen.

En zoals alle sloddervossen zeggen: "niet op de rommel letten"
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#2
euhm, een bitje reactie is ook welkom hoor... kvraag gin wonderen, maar een woord? hmz :confused:

Anyway, begint er al goe te stinken...

M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja ey, reacties of niet, updaten zal ik!

FLOWERING!!!!!!!!!!!!
Geen pH meter, geen kakkenzeverkes, gewoon een rommelkot da het doet tot ik aan een echt hok begin.
Let wel, ik werk met Hesi he, ik weet niet of je met andere voedingsupplementen pH moet afmeten. Maar met Hesi heb ik het nog niet moeten doen op aarde, enfin 't is natuurlijk altijd beter. Maar Hesi is vrij betrouwbaar zonder pH meter OP AARDE.







Ik weet dat het vroeg is maar degeen da al het meest in bloei staat krijgt al topshooter mee en hesi bloeicomplex. Niet teveel ook niet he, geef gelijk nog wat enzymen tussendoor en de traditionele supervit vaneigenst. Zonder supervit doen we het gewoonweg niet!
Heil to Hesi

q
quattroLid
01-01-2024, 00:00
#4
hee mayan dat ziet er allemaal goed uit heee!!

wat ik wel weten wil. je bent zo'n voorstander van die hesi en vitamindinges. is dat werkelijk zo belangrijk dat men niet zonder kan??
wat doet het precies? meer opbrengst, andere smaak?

heb bij mij inmiddels de ww terug op 18/6 geplaatst.kreeg een goede tip dat ze juist in den donkere krachtig groeien wil.

maar goed ik houd uw progressieve vorrtplantingsdrift in de gaten dus gewoon foto's plaatsen!!
saluuu :wave:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bwa belangrijk;.... ze gaan gewoon wat sneller dan en vertrekken vanuit goeie startblokken dan.
Eigenlijk MOET je pas voeden als ze tekorten laten zien. Maar het is logisch er vanuit te gaan dat ze onder voeding niet snel tekorten laten zien.
Iedereen werkt daar wel anders in, maarja ik vind supervit, wortelstim en groeivoeding toch een must ja :) En in de bloei de stifkstof wat afbouwen om een hogere pk te geven.
Daar worden ze alleen maar sterker van en kan er meer energie gaan naar de topontwikkeling. Als uw plant geen sterke stengels heeft, zal die stengel ook niet al te veel wiet aanmaken.

Ik heb vroeger paar plantjes onder de tl gehouden, en dat ging goed, maar niet goed genoeg. En toen ik het wat serieuzer nam, en voorgroeide onder de TL met Hesi. Ja daar zag je toch een hemelsbreed verschil in. Sterke planten met echt mooie groene bladeren.
Ik werk met Hesi omdat ik geen pH meter heb, Hesi corrigeert de pH automatisch.

Maar hierna ga ik een pH en EC meter kopen, en dan ga ik met Advanced Nutrients werken. Elke grower schrijft erover: maar liefst meer opbrengst, sterekere opbouw, meer ziektebestendig.
Moet je dit maar eens lezen als voeding je boeit. Dit verslag is de reden waarom ik ga overstappen op AN.
http://www.cannabisculture.com/articles/3082.html
q
quattroLid
01-01-2024, 00:00
#6
joh daar ben ik maar gelijk even heen gegaan en de site gelezen.

voeding interesseert me natuurlijk mateloos maar zoals reeds bekend gemaakt ben ik beginneling. moet dus heel wat wielen voor de 2de x uitvinden. daar hou ik niet zo van dus deze info is voor mij als honing voor de beer!!

inderdaad de moeite waard dus om uit te proberen. mijn voedingsprogramma is heel sumier, denk ik, heb wel een prachtig middel maar 2 maanden uitproberen en maar zien is helemaal ondenkbaar!! zeker als je weet dat de technische installatie, computer gestuurd en al, natuurlijk geen toevalligheden en afwachten toestaat. er moet gewoon het beste uitkomen!!

en dat is precies wat ze in deze site ook zeggen.super apparatuur is geen garantie voor de ultratop-groei! dat doet de voeding.

alweer bedankt mayan zeg ik maar. oh ja en nog iets. ik maak inderdaad vrijwel geen gebruik van verse lucht. ik hergebruik en filter de afgevoerde lucht en heb zo ook geen warmte problemen. ik geloof er sterk in maar het resultaat zal het uitwijzen.

gegroet beste mayan, keep in touch!
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geen zorgen man, I'll stay in touch. Zal nog héél véél grows doen, en iedere keer mezelf verbeteren.
Want ja, ik ben ook vrij nieuw in het cannabisgebeuren hoor. Maar neem niet direct raad van een ander voor waarheid; ieders methode is aangepast op zijn/haar eigen wensen.
Het is natuurlijk beter in optimale omstandigheden te werken, maar de optimale omstandigheden zijn zeker géén must. Je kan al beginnen in minder goede omstandigheden en je naar mate je vordert verbeteren en nieuw gerief bijkopen.
En dan te denken dat ik binnen dit en een jaartje op hydro ga.
Een optimale room is niet gelijk aan een optimale oogst en vice versa.

Want inderdaad, want ben je uitgaves van 1000+ euro als je de planten anotomie niet kent?
Die leer je kennen door ervaring, en uiteraard door heel veel te lezen.
Ik ben echt nog maar in de beginschoenen van wat ik nog ga waarmaken. Maar ik ben wel heel veel rond aan het lezen, en dan niet alleen op fora. Maar ook op plantdeskundige websites.

Ik wil mijn eigen wietje, ik zal nooit maar dan ook nooit telen voor commeriële doeleinden. En voor jezelf wil je enkel het beste. Ik weet nu al dat deze teelt mij zal voorzien van goede wietjes, en wat stelt het voor? eerlijk? Wat folie in een hoekje opgespannen, passieve luchtinlaat (wordt nog actief dit weekend) en een afzuiging zonder koolstof.
400 watt aangesloten op een lumatek. Maar het is wat in de grond zit dat telt. Het bioleven, de samenstelling van magnesium, zwavel, wormenhumus en ga zo maar door...
Ik heb toch een beetje rekening moeten houden met een lagere dosis stikstof, die ik dan in water compenseerde om de eerste groeidagen niet te belemmeren. Enzymen geef ik ook op water, om de wortels gezond te houden.
En dat allemaal zonder pH meter he :) En zonder de dingetjes dat anderen voor nodig achtte. Als ik dat allemaal eerst had gedaan was ik nog niet aan het telen gekomen, maar nog aan de opbouw bezig. Ik heb het hier al eerder gezegd: Beter knoeien en oogsten halen, dan knoeien en geen oogsten halen. Het gaat er alleen maar beter op worden als de jaren evolueren. Wachten jullie maar als ik op hydro ga. Dat gaat knallen worden! Maar eerst organic vs furtilizer nog waarmaken. Dat is voor hierna. 2x black jack, 2x SAD en 2x Amnesia haze.
1 van elks in een aparte kuip en dan ga ik eens kijken wat het verschil levert in opbrengst en kwaliteit.

Je bent allesinds op het goede pad en weet van wanten. Je gaat zeker zien dat je er alleen maar beter op wordt. En die set up dat je nu al is dan toch goed meegenomen? Het is toch beter dat al te hebben? Zo kan je direct vanuit de juiste startblokken vertrekken. Geloof me maar, heb uw zaailingen gezien en zie het al direct, dat komt goed daar!
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Amai mannen, ik heb gisteren weer is iet gedaan zenne :grin:
Mijn hawaiian snow was maar amper 20cm van de lamp verwijderd, no shit!
Hoe het komt, vraag het me niet, is ze blijven groeien zonder dat ik merkte? Of is dat op een nacht gebeurd? Ik weet het niet, maar ze ging me iets te fel de hoogte in.
Ik stond dus voor de keus, buigen of knakken. Ik heb optie twee gekozen.
Ik heb gisteren vernomen hoe dat moet, weer iets bijgeleerd dus.

Je knijpt even op de stam tot het echt gedeukt is, en dan plooi je je stam gewoon om. Ik heb haar wel moeten ondersteunen met een touwtje. Want ze ging al in een hoek van 45° hangen.
Zo dus..








Is zien of het lukt he.. anders ben ik wel de hoofdtop van die hawaiian snow kwijt... En als ze smaakt zoals ze ruikt, zou het echt zonde zijn. De scheut vormt zich al wel naar het licht toe, dus lijkt me wel te lukken.
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#9
heb geen vrees :)
de plant zal zich geweldig herstellen , en je opbrengst zal hoger zijn.
de plant zal de omringende takken even doorlaten groeien , waarna de hoofdtop haar zijscheuten ook omhoog gaat doen , en zelfs het uiteinde van de hoofdtop zal denk ik recht naar boven groeien...
allemaal toppen die van boven belicht worden..:)
daarnaast kan je de lamp nu ietsje laten zakken ..en zal dus een groter del van de plant optimaal belicht zijn= meer gewicht

zo'n knakje is precies goed :mrgreen:
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik zou haast nog iets verder knakken :smoke:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja ze is mooi hersteld... Maar ik heb met mijn zotte kop een inblaas geïnstalleerd. En zo heb ik mijn passieve inlaat er even moeten uithalen om die actieve inblaas er op te plaatsen.
Ik kon niet echt op de hulp van mijn vrouwke rekenen, en jah, die slang schiet los, los op mijn hawaiian snow seg! GEwoon knal derop, ze was juist hersteld.

Voor de aanslag:


Na de aanslag:


Dus die geheelde wonde moet zich helemaal terug van nul herstellen :confused:
Ja misschien had ik haar best wat lager geknakt, maar wou dat ze op gelijk hoogte kwam met de strawberry haze en neville haze. Nouja, dit is meer een leerronde en een snelle oogst ronde lol
Thanks for the tîp
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ah fuck, dat is wel erg kut man.
Het zit je niet mee bij deze he.

Hoop dat je er nog wat uit kunt halen, cannabis is een redelijk sterke plant, die kunnen met een beetje ondersteuning wel wat hebben :wink:.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ze komt erdoor :)
Sterk plantje die hawaiian snow. Van alle sativa's dak al onder ogen mocht komen (zijn er wel wa veel, want ken veel growers) vind ik dat neville haze en hawaiian snow toch het beste riekt.... En ze staan alleens ni in volle bloei...
Ik hoop dat mijn verwachtingen waar worden gemaakt
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#14
wiet onderscheidt zoch van andere gewassen , dordat je tijdens het verpotten met de plant in kwestie rustig tussen door kan gaan voetballen/rugby spelen.
wiet is een taai gewas.

no fugging worry
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#15
damn man, effe melden dat ik met je meeleef
je hebt een zeer moedige beslissing genomen, maarja regel 1: vertel het aan niemand, hoe fier je er ook over bent
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Voor het uittrekken:







Erna:


Maat was gepakt en is namen beginnen noemen, knam het zekere voor het onzekere
Ik heb wel witloof besteld. Dus dit jaar ga ik witloof telen en van de druivelaar alcohol proberen maken met gist en suiker.
Dus ik ga zeker niet stilzitten, maar cannabis zal toch pas opnieuw geplant worden eens er een deftig gedoogbeleid komt.
Illegale dingen moet je niet meer van me verwachten, de fun is eraf en wil het rechtlijnig houden. Heb iets dat me te dierbaar is nu. Maar als jullie willen, toon ik in de toekomst mijn GROENTEN- en FRUITteelt... Hoewel dat niet echt op een drugsforum thuishoort he.
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
hey man genaait voor je !!!

waarom roept die koekerd ineens namen ??? hij grot gewoon zijn blowtje ofso ... jij hebt daar tog neits mee te maken ??? ik had het hier niet bij laten zitten :smilingimp:


greetzz gtje
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja lang verhaal...
Die zijn laptop was meegepakt voor onderzoek enzo... s-tonden foto's van mij en mijn persoonlijk leven op. Tesamen met wat paddoteeltjes en uiteraard deze teelt.
Die zijn vragen beginnen stellen en heeft al mijn gegevens gegeven (wss uit schrik)
Hij heeft het me ook gemeld dat hij dat allemaal gezegd heeft, algoe.
Tot op heden nog geen bezoek ontvangen, maar denk wel dat ik onder surveillance sta.
Mijne laptop kraakt soms ongewoon dat gene naam heeft, en loopt meer vast dan ooit tevoor.
Krijg nu ook een foutmelding als ik opstart, weet niet of dat er allemaal mee te maken heeft.
Maar ik kon het echt niet laten staan... Ik heb overal bewijzen gepost dat het uitgetrokken is.

En geloof mij, ik had die teelt liever afgemaakt, ik durf zelfs mijne "dealer" ni meer bellen in't geval hij in probs kan komen. Ik durf gewoon nix meer...
Daarom dat ik het netjes legaal ga houden;;; tis echt zware kak man... Geloof mij...

Mijn vriendin kon zijne kop eraf slagen, en gelijk de mijne ook... Want da leek mss allemaal heel amateur, er staken wel degelijk HONDERDEN euro's in. Ik had dan net nieuwe dingen besteld. Maar das allemaal weg, zelfsde lampen zijn weg. Ik heb de ballen nog....
't Is beter zo, voor mijn veiligheid en mijn naastsen.

Ik weet nog bijgod niet eens de sancties, maar hij heeft ererst een waarschuwing gehad, en daarna vonden ze nog wiet bij hem thuis en dan heeft hem een week vastgezeten en moet nu op therapy gaan.
't is echt godgeklaagd hoe het is moeten aflopen, want ik heb nu nix te blowen meer en zal ook niets te blwoen hebben eerste maanden.

Die herijuana had nog maar paar weekjes nodig en twas oogst... maarja, tzij zo he...
Niets aan te doen.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja mannen, echt waar. Moedig maar pijnlijk. Enorm pijnlijk.
Zeker als die dames dan zo zoet rieken, ik had daar elf klassedames staan.
Ze stonden misschien niet in de beste omstandigheden, maar ze mochten zeker niet klagen. Ze kwamen niets te kort.
Juist die hawaiian snow dat wat naar magnesium vroeg, maar voor de rest, niets te klagen gehad.

Daar zit ik dan he, al dat werk/geld voor niets gewoon voor een stoemme wetgeving.

Moet je nog bijrekenen, als ze binnenvallen en iets vinden, verwittigen ze je huisbaas en kan je wss je huurwoning vaarwel kussen.
Net daarom durf ik geen buitenplant meer plaatsen. Ik had graag mijn Sweet Afghani Delicious buiten geplaatst, maar die heb ik dan toch maar weggedaan, omdat ik niet wil dat de cops mijn leven komen verwoesten.
Die mensen doen ook maar hun job, maar ik vind toch dat ze de huisbaas erbuiten moeten laten he... Anders zette ik zo weer een buitenplant.
Jammer echt jammer!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."