Geen zorgen man, I'll stay in touch. Zal nog héél véél grows doen, en iedere keer mezelf verbeteren.
Want ja, ik ben ook vrij nieuw in het cannabisgebeuren hoor. Maar neem niet direct raad van een ander voor waarheid; ieders methode is aangepast op zijn/haar eigen wensen.
Het is natuurlijk beter in optimale omstandigheden te werken, maar de optimale omstandigheden zijn zeker géén must. Je kan al beginnen in minder goede omstandigheden en je naar mate je vordert verbeteren en nieuw gerief bijkopen.
En dan te denken dat ik binnen dit en een jaartje op hydro ga.
Een optimale room is niet gelijk aan een optimale oogst en vice versa.
Want inderdaad, want ben je uitgaves van 1000+ euro als je de planten anotomie niet kent?
Die leer je kennen door ervaring, en uiteraard door heel veel te lezen.
Ik ben echt nog maar in de beginschoenen van wat ik nog ga waarmaken. Maar ik ben wel heel veel rond aan het lezen, en dan niet alleen op fora. Maar ook op plantdeskundige websites.
Ik wil mijn eigen wietje, ik zal nooit maar dan ook nooit telen voor commeriële doeleinden. En voor jezelf wil je enkel het beste. Ik weet nu al dat deze teelt mij zal voorzien van goede wietjes, en wat stelt het voor? eerlijk? Wat folie in een hoekje opgespannen, passieve luchtinlaat (wordt nog actief dit weekend) en een afzuiging zonder koolstof.
400 watt aangesloten op een lumatek. Maar het is wat in de grond zit dat telt. Het bioleven, de samenstelling van magnesium, zwavel, wormenhumus en ga zo maar door...
Ik heb toch een beetje rekening moeten houden met een lagere dosis stikstof, die ik dan in water compenseerde om de eerste groeidagen niet te belemmeren. Enzymen geef ik ook op water, om de wortels gezond te houden.
En dat allemaal zonder pH meter he
![:)]()
En zonder de dingetjes dat anderen voor nodig achtte. Als ik dat allemaal eerst had gedaan was ik nog niet aan het telen gekomen, maar nog aan de opbouw bezig. Ik heb het hier al eerder gezegd: Beter knoeien en oogsten halen, dan knoeien en geen oogsten halen. Het gaat er alleen maar beter op worden als de jaren evolueren. Wachten jullie maar als ik op hydro ga. Dat gaat knallen worden! Maar eerst organic vs furtilizer nog waarmaken. Dat is voor hierna. 2x black jack, 2x SAD en 2x Amnesia haze.
1 van elks in een aparte kuip en dan ga ik eens kijken wat het verschil levert in opbrengst en kwaliteit.
Je bent allesinds op het goede pad en weet van wanten. Je gaat zeker zien dat je er alleen maar beter op wordt. En die set up dat je nu al is dan toch goed meegenomen? Het is toch beter dat al te hebben? Zo kan je direct vanuit de juiste startblokken vertrekken. Geloof me maar, heb uw zaailingen gezien en zie het al direct, dat komt goed daar!