Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMayan en wietplantjes, ervaring groeit en bloeit

Mayan en wietplantjes, ervaring groeit en bloeit

98 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Graag gedaan hoor. En goed dat je beseft dat er ook zoiets bestaat als geaarde stroom. Ik geloof dat 9 van de 10 branden wordt veroorzaakt door de mensen zelf. Misschien zijn het maar een paar kabels, maar dan is voorzichtig zijn toch nog steeds nodig.

Misschien vind je 2 identieke kasten van 50cm. 2x 50cm is ook 100cm. Dan maak je ze gewoon aan elkaar. Desnoods met gipsplaten van binnen en de kieren goed dichtkitten.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mayan zei:
pepito zei:
Mayan zei:
pepito zei:
waarom lowryders onder 12/12 gelijk met (geen ruderalis variant-) moederplant? die laatste heeft dan toch echt 18 uur nodig....terwijl lowryder zelfs met 24 uur gaat bloeien....
Klik om te vergroten...

Ja die vliegen al in de bloeikamer terwijl ik de Black Jack moederplant voorgroei.
Tegen ik waardige stekjes heb, zal die lowryder 2 al klaar zijn. OF toch bijna.

Dat doe ik gewoon om al iets te roken te hebben als ik die BJ de bloeiruimte in gooi.
Als ik ze meer licht geef dan 12u kost me dat meer energie in de electriciteit.
Ze bloeien idd automatisch af, maar daarvoor moet je niet extra belichten he.
Klik om te vergroten...

snap niets van je antwoord. Nee die hoef je niet extra te belichten, maar het KAN wel, dit itt je BJ moederplant, omdat lowryder een auto-bloeier is heb je dus geen twee kamers nodig bedoelde ik..... :confused: :confused:
Klik om te vergroten...

Ik kan ze beter onder 400 watt afbloeien dan onder wat spaarlampen en TL he, Dat is bekeken vanuit de opbrengst dan.
Die moederplant gaat onder de TL, stekjes daarvan onder de 400 watt
Klik om te vergroten...
]

Ik geef het op, kennelijk lastig om op een vraag met een gepast antwoord antwoord te komen. Ik heb niet over Watts gesproken, enkel over uren. maar goed. En moederplant onder TL??? je stekken laat je onder TL wortelen, je moederplant heeft echt meer nodig wil je hier stekken van kunnen halen. Snap HELEMAAL niets van jou en je plannen. maar goed:Njoy....
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
pepito zei:
Ik geef het op, kennelijk lastig om op een vraag met een gepast antwoord antwoord te komen. Ik heb niet over Watts gesproken, enkel over uren. maar goed. En moederplant onder TL??? je stekken laat je onder TL wortelen, je moederplant heeft echt meer nodig wil je hier stekken van kunnen halen. Snap HELEMAAL niets van jou en je plannen. maar goed:Njoy....
Klik om te vergroten...

:hearteyes:

:wave:
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mayan zei:
Verwoord u dan eens niet als een analfabeet

De moederplant Black Jack gaat onder 18/6 TL
De lowryders vliegen intussen onder 12/12 400 watt hps
Waarom onder de hps = meer opbrengst.

Watts kosten geld per uur, daarom dat ik de uren en de wattage aankaartte.

Waarom zou ik die lowryders dan meer licht geven dan nodig? Daar het meer verbruikt.
Klik om te vergroten...

Je bevestigt opnieuw mijn eerdere bericht. En nee ik ben geen analfabeet. Vraag ook niet of jij een pannenkoek bent...
Herhaling; omdat planten met langer licht ook meer groeien (1 + 1=2) en moederplanten echt meer licht nodig hebben dan TL wil je er stekken van trekken. En daarbij is 1 kamer eenvoudiger dan 2 kamers (los van je couveuse voor de stekken) en is je lowryders en moederplant in 1 hok zetten het meest voor de hand liggend. Mijns inziens snap je er de ballen van en ga je juiste adviezen uit de weg door met meningen als bovenstaand te komen...Geef het hierbij echt op!.en dit is mijn laatste reactie.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
De moederplant Black Jack gaat onder 18/6 TL
De lowryders vliegen intussen onder 12/12 400 watt hps
Waarom onder de hps = meer opbrengst.
En waarom zou ik die hps langer laten branden dan nodig is?
Gewoon omdat het een auto-flower is moet ik ze langer laten branden?
Neen dat is zeker geen must.

Watts kosten geld per uur, daarom dat ik de uren en de wattage aankaartte.

Waarom zou ik die lowryders dan meer licht geven dan nodig? Daar het meer verbruikt.

Als jij jezelf beter zou verwoorden, had ik er ook wijzer uit geweest.
Maar dat kan je kennelijk niet.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat ik al eerder zei...

Ik ga die lowryders (zoals gezegd) direct onder 12/12 plaatsen.

Tegen die Black Jack stekwaardig is, neem ik van die BJ stekken om in de bloeiruimte te gooien.
Tegen dan is die lowryder hopelijk al klaar, lowryder vanuit zaad. Geen stekken.
Want OPNIEUW: Ik heb geen zin meer licht te geven dan nodig.
Want als ik ze samenplaats, kan ik geen wit spectrum aan de moederplant geven.

Dat had ik nochtans vermeld in mijn eerste post.

Ik heb dus wel 2 ruimtes nodig.
Een voor de voorgroei (onder TL), één voor de bloei.
Hoe kan ik nu een moederplant uitgroeien en stekken afbloeien in één ruimte? Mensenlief toch.

Je hebt voor die lowryders idd geen bloeiruimte specifiek nodig.
Maar voor die Black Jack stekken wel! Daar de moederplant in de andere ruimte blijft.

Als ik jouw raad moest volgen vliegt de black jack bij de lowryders.
Maar voor de groei heb ik toch geen gele gloed nodig?
Of andersom, de lowryder bij de BJ onder de TL, dat is aanzienlijk minder opbrengst.
Welk baat zou ik daarbij winnen?

Je moet jezelf leren verwoorden, en/of leren lezen wat er al stond.
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mayan je bent nu al aan het prutsen, en je bent nog niet eens begonnen? Luister nou maar naar lysergine, en lees jezelf eens in voordat je je vage plannen hier presenteert.
h
haaitandLid
01-01-2024, 00:00
#8
wa

al da gedoe ik wil alleen wete waneer ik mijn zaden in de grond moe steken oeveel water en wa voor grond dat da nodig eeft en voor de rest laat de natuur zijn gang gaan e
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Achja, :)

Kijk, ... hij heeft gelijk dat de kosten niet bij zo'n tent stoppen.
Maar hij denkt dat ik ineens pro style ga beginnen.

Ik dacht maar even aan afzuiging, relais en ik ben vertrekklaar.

Ik heb van het weekend een plannetje uitgetekent op papier.
Ik heb er het doe het zelf boekje bijgenomen om de prijzen te vergelijken.

Ik ga toch geen tent nemen, omdat ik daar een jaar plezier ga aan hebben... Dan wil ik meer. Maar meer kost geld, en dat kan niet op 1 2 3 he. Heb hier nog monden te voederen.

zo'n tent kost 92 euro of 157 euro
Planken en OSB platen komen in totaal op 70 euro.
En nu ga je denken: beter gipsplaten, dat is brandvrij. Maar dan moet ik met metalen frames werken. En ik heb liever hout als ik het dan toch zelf moet maken.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ge zult ze toch eerst binnen moeten voorgroeien hoor.
Enfin, dat lijkt mij toch de grootste kans op slagen.
Als ze wat geworteld zijn en dus wind kunnen verdragen, buiten plaatsen.

Maar wachten tot na de vorst he!
En vergeet de aprilse grillen niet, dus eind april begin mei.

Groei ze nu maar al voor onder TL
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Binnen voorgroeien een must? onzin.. Als je in de volle grond of grote kuipen gaat kweken is direct inzaaien juist een must.. De penwortel moet niet belemmerd worden maar direct zo diep mogelijk gaan.. dan verankert de plant zichzelf en zul je ook nooit afgewaaide takken hebben.
Maar haaitand is lui en zal daarom ook geen goeie wiet oogsten.. als ie uberhaupt al iets oogst.
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je zou binnen kunnen voorgroeien als je mega bomen wilt.. en dan heeft het alleen nut als je ze in vollegrond plaatst, in kuipen is binnen voorgroeien overbodig.. Dan begin je namelijk gewoon na ijsheiligen (al kan het ook een paar weken eerder, welke vorst?) Als je vroeg gaat verduisteren is het een ander verhaal.

In kleine potjes voorgroeien is echt nadelig voor de ontwikkeling van het wortelstelsel, dat belemmer je namelijk enorm, de wortels zullen in elkaar groeien en elkaar gaan afknellen als de planten groter worden.

Jij wou toch licht besparen, waarom gebruik je dan TL'etjes ipv de zon, die vele malen krachtiger is en waar geen 1000W lamp tegenop kan en bovendien niets kost?
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik wil geen bomen, en bomen komen alleen in volle grond. Tenzij ge mega grote bloempotten of kuipen hebt.

Ik ga er maar een paar in volle grond zetten, de meeste in 25L tot 50L kuipen, omdat dat gemakkelijker is voor bemeste grond.
Ik graaf niet graag in mooie egale gazonnen.

Ik vind dat het binnen voorgroeien meer voordelen meebrengt dan bomen? Hoewel je "bomen" zelf in de hand hebt.

Je weerhoudt ze ook van al dat bladluis, spint, en al die andere dingens dat buiten op de loer is naar lekkere blaadjes. Als je ze na week één al tenonder ziet gaan door ongediertje, dan zou dat jammer zijn.

Ik gebruik de TL ipv de zon omdat ik daar moeder natuur speel.
Als ik afhankelijk ben van de zon, (in rainy belgium) speel ik niet zeker genoeg.
Ik heb geen serre, noch een afdakje in de tuin.

Zo'n klein potje is trouwens handig in het begin voor onbemeste grond.
Na 2 weken kan je rustig wortelcomplex toedienen, zwenkventi erop en zien dat ze stam krijgen.
En dan zijt ge zeker dat ze "weerstand" genoeg hebben tegen windvlaaien en noem maar op.

Enfin, zo denk ik er over, ik moet er zelf nog aan beginnen.
Ik zie wel wat het brengt en zal er mijn conclussies dan wel uit trekken.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#14
honingolie zei:
Je snapt er echt been bal van he.. Je hebt nog nooit een plant aangeraakt maar weet wel wat beter is? Je hebt mooie theorieen maar er klopt niets van.

steek er nog maar 1 op.. :wave:
Klik om te vergroten...

Ja quote die theoriën geef er uw inbreng op.

Er staat hier nochtans ergens een foto van mijn eerste plantje hoor.
Het is zeker geen superplant, maar voor onder een TL te staan en wat regenwater zonder voeding te krijgen... is er toch zo'n 4g droog van af gekomen.
Het was dan ook een experiment dat echt niets voorsteld.
k heb me intussen op ettele wietfora aangemeld, en daar spreekt men belange nog niet over buitenteelt.
Het is weer is daar nu te onzeker voor.

En neen, ik snap er geen bal van... maar dat komt stilletjes aan.

Wat ook nog gezegd geweest is op zo'n bekend wietforum is het volgende:
Er zijn zoveel kweekmethodes dan kwekers.
Uiteraard blijven de basis regels gelden zoals lichturen voor groei en bloei he.
18/6 en 12/12

Ik heb hier intussen al wat zaad te kiemen gelegd en daaruit zal ik wijzer worden.
Maar omdat ik er wijzer uit word ga ik geen conclussies trekken voor een ander.
"jij hebt nog nooit een plant aangeraakt"
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je snapt er echt been bal van he.. Je hebt nog nooit een plant aangeraakt maar weet wel wat beter is? Je hebt mooie theorieen maar er klopt niets van.

steek er nog maar 1 op.. :wave:
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#16
havin a great time here! Better than comedy factory.... :mrgreen:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thx! Ja, maar ik heb al buitenwiet gezien bij gasten zenne.
En ja lys heeft zeker een punt, heb ik nooit ontkent :wink:

We shall see wat moeder natuur ons dit jaar brengt
En wat de binnenkweek zal voorstelen.

I'll keep you updated, no worries!
W
Windows VistaLid
01-01-2024, 00:00
#18
je hebt deels gelijk Mayan, Lycergine is een beejte cocky maar hij lult geen onzin, maar de tijd zal ons gaan vertellen of je groene vingers hebt. naast groene vingers moet je ook connecties hebben en moet je erg handig zijn met electra- enhoutbouwkunde en luchtbehandeling. ik zie er lekker uit dus mijn mannetjes werkten zich het schompes voor mijn sexuele aanbiedingen.
als je 300 eu per maand wegsmoort is iedere hulp erg hard nodig het lijkt wel of je wel hulp vraagt maar iedere advies van iedere goedwillende helper meteen negeert en zegt: nee ik ga het niet zo doen maar zo.
ik heb alles fout gedaan in het begin, kocht de verkeerde rotzooi omdat het goedkoper dan goedkoop moest, die rotzooi zou ik jer nu niet eens grais willen meegeven. een goed begin is niet het halve werk maar is vereist om je eerste kg te trekken,. die kilo is voor jou van levensbelang.
ook ik heb wietjes gehad tot 1 jaar terug, het duurde 3 jaar voor ik eindelijk luisterde naar die vervelende TAW op WF.
eenmaal een standaard methode gevolgt en de juiste hoeveelheid geld (3000) erin gepomp kwam de wiet vanzelf.
3600 eu weg smoren op jaar basis klinkt overigens tot een dramatisch astronomisch bedrag daar koop je een kg knappe wiet voor .
omgerekent: iedere dag 3 gram echte wiet.
groetjes van drugssmurfinnetje

ps,en heel veel succes met je eerste setup je mag me wel is vragen hoe ik het deed. maar het antwoord is: ik deed het net zoals alle WF leden. volog de standaard methodes en lees lees lees dagen lang weken lang en maak een verslag een overzicht.
nu besparen is geld weggooien niemand begint met 5000 omdat iedere wietjunk arm is. maar nu geld lenen en beter inlezen zodat je met garantie je eerste oogst succesvol trekt is de key naar een betere toekomst.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik had het wel niet over dit jaar he pippo :tongueout:
K
KetaNr1Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mayan zei:
Thx! Ja, maar ik heb al buitenwiet gezien bij gasten zenne.
En ja lys heeft zeker een punt, heb ik nooit ontkent :wink:

We shall see wat moeder natuur ons dit jaar brengt
En wat de binnenkweek zal voorstelen.

I'll keep you updated, no worries!
Klik om te vergroten...


BUITENWIET GEZIEN?:confused:.....kan niet
of je moet bijlichten....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."