Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMayan en wietplantjes, ervaring groeit en bloeit

Mayan en wietplantjes, ervaring groeit en bloeit

98 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Pro kweekadvies gezocht | Geen noobs aub

al amberkleurig aan het worden zeg je ..... dan is de hele plant iig al milky .... je zou dus al kunnen oogsten !!!!


greetzzz gtje
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik spring even in de lucht en brul luidop joepie!
Want mijn 400 watt hps lamp set is vandaag toegekomen. :stoned:
Ijverig dat ik was, meteen alles aangesloten en getest uiteraard.
Met succes!


Zoals paar onder jullie al weten krijg ik van mijn vriendinnetje nog een kweektent van 1x1x2 (lxbxh)

Mijn doelstelling voor binnen

5 feminized "lowriders 2" direct onder 12/12 te plaatsen terwijl er een moederplant voorgroeit onder de TL.
Welk ras de moederplant wordt, daar ben ik nog niet uit.
Maar ik zou graag de lowryders klaar hebben tegen ik stekjes van de moeder in de tent kan plaatsen. Zo heb ik al een zelfkweekje vooraleer ik aan de echte kweek begin. Kwestie van niet lijdend te hoeven toekijken :)
Uiteraard kan ik dan ook van de moederplant stekjes buitenplaatsen.

Ik hoop dat er iemand op het forum is met zo'n kweektent. Want ik zou graag de ideale omstandigheden scheppen binnenin de tent.
Ik weet dat hier hoge kosten aan verbonden zijn.
Een dimmer bv.
Nu zag ik op growshops dat het toch kostelijk uitkomt.
(alles erop en eraan 400 euro, en dan heb ik de tent, lamp en vsa niet bijgerekend.)

Nu zag ik een afzuiging van 265m³ met een ingebouwde dimmer die prijzelijk uitkomt.
Maar is 265m³ wel genoeg? Indien het toch te warm wordt, kan ik dat oplossen met meer lucht in de tent te blazen, en minder uit te zuigen?

*doet nog eens een vreugdesdansje* :beer:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
LOWBUDGET IS VOOR AMATEURS>

je hebt pb.....

:hearteyes:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jah, eigen gebruik is altijd low budget he :)
Wat is low budget eigenlijk?
We gaan in een totaal aan zo'n 650€ komen (totaal he).
Dat is voor eigen gebruik alles behalve low budget he :wink: Enfin, ik ben toch ni rijk genoeg om te zeggen dat het low budget is lol.
Dat is net genoeg:tongueout:
Heb btw teruggestuurd op je pm :wink:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mayan zei:
Jah, eigen gebruik is altijd low budget he :)
Wat is low budget eigenlijk?
We gaan in een totaal aan zo'n 650€ komen (totaal he).
Dat is voor eigen gebruik alles behalve low budget he :wink: Enfin, ik ben toch ni rijk genoeg om te zeggen dat het low budget is lol.
Dat is net genoeg:tongueout:
Heb btw teruggestuurd op je pm :wink:
Klik om te vergroten...

Onder de 1000 eu kom je er niet !!!!
Wat ze ook beweren ..... er is namelijk een verschil tussen het roken van hooi en 'echte' wiet.

:hearteyes:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lys, voor onze discussie start wil ik dat je weet dat ik je een aangenaam poster vind.

MAAR...
hoe graag ik dat geloven wil...

Ik heb mensen gezien (persoonlijke vrienden) dat ook zo'n tent gebruikte en kweekte met zo'n duo fluor. (totaal, met grond en potten, zo'n 300€)
edit: neen geen 200
Een geslaagd succes me dunkt. Zij hadden enkel een ventilator en luchttoevoer.
Hun bladafval was mijn hasj en ik was van de kaart.
Ik rook dan regelmatig marokkaanse hasj van de bergen, tbizla (twizla uitgesproken)
Aangezien ik met een hps lamp begin, moet ik weliswaar een afzuiging voorzien.

Ik weet dat je veel levenservaring hebt, aangezien je leeftijd.
Maar ik stel me deze vraag:
Welke kosten beperk ik door zo'n tent niet te kopen? Alles blijft toch gebeuren op die vierkante meter?*
De kosten blijven voor een gewone vierkante meter toch evengroot voor een kweek op een vierkante meter in een tent?
Alleen kost die tent je 100 tot 157 euro extra. MAar daar tegenover staat dat je die tent maar in elkaar hoeft te klikken en de kleding erover moet spannen en vastritsen.

Enfin, ik wil het mezelf gemakkelijk maken na al die kosten.
Ik kom op 600€ en daar zit een brandblusser bij indien er iets foutloopt in de tent. (maar heb nu enkel nog maar mijn lamp, net toegekregen. Begin april krijg ik mijn tentje)

1000 extra is aanneembaar. Maar niet noodzakelijk he?
Enfin, ik ben benieuwd naar je invalshoek. Je bent dan ook een waardig poster.
En als ik slijmend overkom, dan is het de drank dat me zover dreef haha
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#7
LOL ...

Wat de een wiet noemt noem ik hooi.
Wat de een hasj noemt noem ik prut.
De een vangt maar 2000 per kg de ander 4400 per kg.
Waar jij helemaal plat van gaat zou ik wel niet eens echt lekker high van worden.

en als je 4 oogsten per jaar draait van 100 gram of 4 ogsten van 200 gram dan zijn je kosten er ook zo weer uit.

Ik ga je morgen wel pm'en met wat goede argumenten.

:hearteyes:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik had het dan niet over wiet, maar over bladafval waarvan men hasj maakte. Los van de topvorming bezien.

Jij oordeelt wel heel snel, dat jij niet platgaat van iets dat je niet rookte.

Op 1x1 kan ik 16 potten van 11L kwijt.
Dus per drie maand een goede honderd (tot 500) gram :)
Wat zou een ZELFkweker meer willen?
Honderd gram rook je er toch niet zomaar door he.

Ik wacht met geduld op je argumenten, jammer dat ik erop moet wachten. Een ervaren mens spreekt vlakuit :tongueout:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#9
die lysergine...altijd zo negatief :rolleyes: :P
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#10
je wilt een pro advies en je gaat als en prutser te keer

ik vraag me af waarom jij niet welkom bent op WF ....

en ik ben eigenlijk geneigt om even zwaar te leechen

:wink:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#11
15.000 man geven mij nu ter plekke 100% gelijk.

dus Mayan be a man about it .....

Wietforum is the place to be ..... maar net zoals Ronimoon alleen maar dromen .... :mrgreen:

:wave:

Meer pro advies zul je niet meer krijgen
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Maar nu heb ik wel geen vraag op mijn antwoord hej :) 'k Zal wel eens langs WF gaan dan.
Maar ik ga zowiezo ook de kweek hier plaatsen.
Ik vind dat het hier wat groener mag worden :tongueout:

De vraag was dus:
Is een 265m³ een goede afzuiger voor 1x1x2 en 400 watt?


Tklotige is, ik krijg die tent pas begin mei... das echt stront!!!! Ik dacht eind april :(
Maar ik zal begin april al een plantje onder de spaarlampen voorgroeien.
Dan valt er toch al iets over te posten.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou zeggen spaar even door en koop iets goeds, zoals http://www.g-tools.nl/ned/specsg400mini.html voor maar 895 euro. Dus maar 295 meer en dan heb je wel een betere kast. Of deze http://www.g-tools.nl/ned/specsg400combi.html voor de moederplant, voor stekken en de afbloei.

Daarnaast is op internet zoveel te vinden over het kweken. Je krijgt hem pas in mei, dus nog genoeg tijd om alles uit te zoeken. Bij voornoemde link zijn de specificatie´s gewoon genoemd en doe je voordeel ermee.

afmetingen (hxbxd): 176 x 118 x 78 cm
vermogen ruimte 1 voor moederplant: 110W duo fluor groeilamp
vermogen ruimte 2 voor stekken: 36W TL kleur 33
vermogen afbloeiruimte 3: 400W HPS

ventilator: systemair RVK 125A1 - 225M3 per uur
filter: capaciteit 300m3
transformator: ELT 400W compact
lamp: philips son T plus 400W
relais: omron 40A
schakelklok: 2 x graesslin type analoog
inclusief propagator voor stekken ruimte

Om goed de warmte af te kunnen voeren moet je eerst weten hoeveel lucht je moet afvoeren. De lucht in je ruimte moet minimaal 20 keer per uur worden vervest om voldoende co2 in je ruimte te krijgen voor een goede planten groei. Daarnaast is temperatuur ook erg belangrijk. Een koolstoffilter, afzuiging en de invoer bereken je door eerst uit te rekenen hoeveel lucht je elke keer moet afvoeren. Volgens mij heb je bij een 400 watt 300m3 afzuiging nodig. (minder is ook goed).
300m3 afzuiging 70% daar van voor de lucht inlaat is dan 210m3. Je koolstoffilter moet 130% van je afzuiger zijn ongeveer. Dus bij een afzuiger van 300m3 een filter van 390m3, maar verbeter me maar als ik het mis heb. Dus respectievelijk 300, 200 en 400 afgerond.

Als je dit aan houd zit je altijd goed, het lijkt veel maar je kan beter teveel aan afzuiging hebben dan te weinig het scheelt ook in geluids overlast omdat je niet altijd op 100% hoeft te draaien. Alle factoren die betrekking hebben op de afzuiging moeten mee berekend worden. Het vermogen, dat op de meeste ventilatoren staat is het vrij uitblazend vermogen, dus zonder enige obstructie. Elke bocht in het afvoerkanaal, elke ribbel in een flexibele afzuigslang, een koolstoffilter etc zorgt voor een verhoogde weerstand en die beinvloed het vermogen van de ventilator negatief.

Zorg er voor dat de inlaatopening niet te klein is, zodat er altijd voldoende CO2 rijke lucht naar binnen kan vloeien. Als je hier problemen mee verwacht dan kan je op de inlaatopening een extra inlaatventilator zetten. Deze moet dan wel een iets kleiner vermogen hebben dan de afzuigventilator. Als je dat niet doet, maak je een hogedruk klimaat, wat op zich geen ramp is. Maar de geurtjes kunnen dan wel door de muren, vloeren en plafond heen dringen, waardoor je problemen met de gebruikers van aanpalende ruimten kunt krijgen.

Maar goed ik weet niet precies welk nut het heeft zo´n tent. Is die eigenlijk lucht en licht dicht? Ik mag toch aannemen van wel. Daarnaast hoe groot is de opening eigenlijk. Als je een afzuiging ophangt en die tent is niet luchtdicht, heeft het eigenlijk niet veel nut. Het is dan moeilijk te berekenen omdat je meer bijkomende factoren hebt die je moet meenemen. Het enige nut dat ik zie is dat je de planten ergens neer kunt zetten en uit het zicht staan. Maar heb je ook nagedacht over de geur en zo?

Ik denk dat jij helemaal geen professioneel advies nodig hebt en dat als je even gaat zoeken je het antwoord zelf kunt vinden. Of loop eens langs de growschop. Bij zo´n tent is meestal aangegeven wat je nodig hebt. Ik denk dat voor een 400W je best 265m3 kunt gebruiken. Ik vind het alleen jammer dat je zelf niet de moeite neemt om dat te onderzoeken. Het gaat niet direct om bij 400W zoveel afzuiging te vinden, maar eerder om het totaal plaatje.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#14
davie zei:
Ik denk dat voor een 400W je best 265m3 kunt gebruiken. Ik vind het alleen jammer dat je zelf niet de moeite neemt om dat te onderzoeken. Het gaat niet direct om bij 400W zoveel afzuiging te vinden, maar eerder om het totaal plaatje.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat jou lange lap tekst ook overbodig is. Want de TS maakt zich compleet geen zorgen over de geur !!

400 watt betekent dat je afzuiger minmaal 400 kuup MOET zijn.
Iedere bocht en ieder koolstof filter vreet van die keiharde wet 10-25% AF.

Dus 800 kuup of nog beter 1000 kuup is eigenlijk vereist.
De buisventilators zijn ook ongeschikt:

Te veel herrie
Geen overcapaciteit
Duur slecht afregelbaar.

Bonie ....
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#15
THX Davie, heb er veel aan gehad :wink:
Kort op de bal, maar wat moet dat moet!

Ja lys, zo'n 400 watt kuub, dat lijkt me wat veel voor 1x1x2, niet?
Natuurlijk zijn er de voordelen dat hij minder lawaai maakt als ik hem afstel naar lagere toeren.
Maar dan zal het toch die 335m³ worden hoor.

Ik heb nog tot mei de tijd, ik heb intussen mijn zaden al besteld. Ik hoop dat ze evensnel als mijn lamp toekomen.
Ik zal ze intussen dan voorgroeien onder de spaarlamp of tl en goed inplannen met hoe of wat.

Ik ben al gaan kijken naar goedkopere alternatieven voor een tent.
Zo ben ik eens in gewone meubelzaken gaan kijken, maar nergens de perfecte afmeting.
Wat ik nog kan doen als de nieuwe week begint , is gaan kijken langs een schrijnwerker. Mijn plan uittekenen en vragen aan hem wat het mij zal kosten. Zodat die alles op maat kan zagen.
Dan hoef ik het enkel maar bij elkaar te vijzen/Boren en hopsa klaar.

Maar ik heb nu al een voorgevoel dat dat me evenduur zal uitkomen als een tent.
Nu even een bakje koffie drinken en het plannetje uittekenen.
Als het via de schrijnwerker gaat, kan er heus langs lengte en breedte 25cm bij.
Dat zijn 4 extra potten van 11L
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mayan zei:
THX Davie, heb er veel aan gehad :wink:
Kort op de bal, maar wat moet dat moet!

Ja lys, zo'n 400 watt kuub, dat lijkt me wat veel voor 1x1x2, niet?
Natuurlijk zijn er de voordelen dat hij minder lawaai maakt als ik hem afstel naar lagere toeren.
Maar dan zal het toch die 335m³ worden hoor.
Klik om te vergroten...

Ok dan zijn we gelukkig uitgepraat ....

:wave:

:wave:

:wave:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zou zowieso even op wietforum.nl in de "bouwdoos" een topic openen en je plannetje daar posten, genoeg informatie erneer zetten, die jongens hebben altijd goede tips...

En idd zorgen dat je wat overcapaciteit hebt met je afzuiging en koolstoffilter.

Ik ben ook bezig met het bouwen van een hokje van 120 bij 1 meter, en daar was ik zonder wietforum niet zo ver mee gekomen! :stoned:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als ik zou dromen, kocht ik dan een lamp?
Nee neen, ben er serieus over.

En heb u al uitgelegd via pm waarom ik niet naaar WF ga.
Dat is omdat ik niet van drukke fora houd.

Zal ik die 15 000 man even ongelijk geven :wink:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#19
jcp zei:
Ik zou zowieso even op wietforum.nl in de "bouwdoos" een topic openen en je plannetje daar posten, genoeg informatie erneer zetten, die jongens hebben altijd goede tips...

En idd zorgen dat je wat overcapaciteit hebt met je afzuiging en koolstoffilter.

Ik ben ook bezig met het bouwen van een hokje van 120 bij 1 meter, en daar was ik zonder wietforum niet zo ver mee gekomen! :stoned:
Klik om te vergroten...

Ik ben er al eens gaan kijken, das een kei groot forum, kei druk.
Op zich is dat goed, maar ik hou niet van drukte.

Maar als het echt niet anders kan ...
Had mij al aangemeld op een minder druk wiet forum, maar daar zijn ze te druk bezig met zichzelf.
Enfin, in mei update. Half april al foto van de plantjes.
Promised, en mag je denken dat ik droom. Ik droom wel degelijk niet, ik bereid voor.
Misschien niet op de beste manier.... maar ja... niet iedereen is daar zo thuis in als anderen.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#20
lysergine25 zei:
er klopt iets niet .... ik hou niet van drukke foras .....
Klik om te vergroten...

Het meervoud van forum is fora
Net zoals bij museum musea
Zonder een S

En lach jij maar, wie laatst lacht....
Ben u stillaan beu aan het worden lys...
Get out please

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."