Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[Het Recepten Boek]

[Het Recepten Boek]

45 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
qlo zei:
is 200g boter per persoon niet erg veel ?
of is die 200g boter voor als je n cake bakt ?
Klik om te vergroten...

zoveel gaat er ongeveer in een cake idd
q
qloLid
01-01-2024, 00:00
#2
is 200g boter per persoon niet erg veel ?
of is die 200g boter voor als je n cake bakt ?
D
DIDALid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb nog +/- 5 gram wiet (~2 gr SW, ~3 gr SS) en 4 gram hasj liggen, maar ik blow niet meer. Iemand suggesties voor een recept? :wink:
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
topmanockie zei:
Wiet Thee
gewoon zakje thee openmaken voorzichtig, thee eruit, wiet erin (hoe meer hoe sterker), klontje boter in het hete water en dan 10minuten in je theepot laten trekken en voila, klasse wietthee (het lost wel slecht op, daarom moet het lang...)
Klik om te vergroten...

en hoeveel wietjes doe je er on geveer in ?? :smoke:
Klik om te vergroten...
Waarom een klontje boter in het water ?
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
buzzy zei:
topmanockie zei:
Wiet Thee
gewoon zakje thee openmaken voorzichtig, thee eruit, wiet erin (hoe meer hoe sterker), klontje boter in het hete water en dan 10minuten in je theepot laten trekken en voila, klasse wietthee (het lost wel slecht op, daarom moet het lang...)
Klik om te vergroten...

en hoeveel wietjes doe je er on geveer in ?? :smoke:
Klik om te vergroten...
Waarom een klontje boter in het water ?
Klik om te vergroten...

omdat de werkzame stof van wiet (THC) zich aan vet en zuren hecht...
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ooh vandaar
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#7
buzzy zei:
Ooh vandaar
Klik om te vergroten...

Kan je dus ook citroen of iets erin doen, is denk ik wat lekkerder als je van citroenige thee houdt :)
E
ElenthereliénLid
01-01-2024, 00:00
#8
WcEend zei:
Wiet Thee
gewoon zakje thee openmaken voorzichtig, thee eruit, wiet erin (hoe meer hoe sterker), klontje boter in het hete water en dan 10minuten in je theepot laten trekken en voila, klasse wietthee (het lost wel slecht op, daarom moet het lang...)
Klik om te vergroten...

Heb dat gedaan hè, maar eehm die wiet erin, die blijft nmiet in het zakje in het water?
Hoe dicht maken?
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#9
je hoeft het niet in een zakje te steken, je kan het er ook gewoon ingooien maar dan moet je de weed zelf eruit filteren na je de thee gemaakt hebt
E
ElenthereliénLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mr.jiho zei:
je hoeft het niet in een zakje te steken, je kan het er ook gewoon ingooien maar dan moet je de weed zelf eruit filteren na je de thee gemaakt hebt
Klik om te vergroten...

Dat heb ik dus gedaan later dan hè.
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Doodkapje zei:
je kan ook een thee-eitje kopen. of zelf een zakje maken met een stukje voile gordijn met een lusje.. of het zakje van de thee dichtnieten
Klik om te vergroten...
dat zijn ook mogelijkheden :stoned:
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Elentherelién zei:
Mijn wietthee was niet goed fzo.
Ik ben nu alleen loom, koppijn, alles voelt zwaar aan en lijkt wel alsof ik kater heb.

Wat heb ik fout gedaan?
Klik om te vergroten...

ik vind wiet alleen lekker om te roken. in thee, of cake of whatever vind ik dat je altijd zo zwaar loom gevoel krijgt ipv de happiness in da head...
:wave:
w
wausie91Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ik ben nu wietthee aan het zetten ik hoop dat ie bij mij beter valt jullie horen het van me
E
ElenthereliénLid
01-01-2024, 00:00
#14
wausie91 zei:
ik moet zeggen het werkte wel maar het was niet echt lekker vond ik persoonlijk ik had een beetje last van me maagn iet edht misselijk ofzo
en ik werd een beetje hangerig enzo
ik hou het wel gewoon bij meerdere dikke normale blows op een dag
Klik om te vergroten...

Daar had ik dus ook last van.
Was wel geinig om te proberen overigens^^
k
kamilio666Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ellesdee zei:
buzzy zei:
topmanockie zei:
Wiet Thee
gewoon zakje thee openmaken voorzichtig, thee eruit, wiet erin (hoe meer hoe sterker), klontje boter in het hete water en dan 10minuten in je theepot laten trekken en voila, klasse wietthee (het lost wel slecht op, daarom moet het lang...)
Klik om te vergroten...

en hoeveel wietjes doe je er on geveer in ?? :smoke:
Klik om te vergroten...
Waarom een klontje boter in het water ?
Klik om te vergroten...

omdat de werkzame stof van wiet (THC) zich aan vet en zuren hecht...
Klik om te vergroten...

lijkt me dan lekkerder om er een citroen in fijn te knijpen....
K
KatsujinkenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Voor de luierikken onder ons:

space-o-melk
Men neme:
- 1 mok nutricia chocomelk
- 0.3 - 0.5 g zachte hasj
- een halve eetlepel boter. Roomboter is 't lekkerst maar margarine werkt ook

Warm de boter op in een klein pannetje totdat 't gesmolten is. Verkruimel de hasj erin en roer 't door totdat je geen kruimels meer ziet. Als de boter tussendoor te warm wordt even 't pannetje van 't vuur halen, anders krijg je een braadsmaak aan je choco. Giet dan de chocomelk erbij en warm 't langzaam op terwijl je roert. Even een paar minuutjes lekker laten pruttelen en dan opdrinken.

Je kan het in een keer wegknallen maar mijn maag vindt dat niet zo tof. Ik drink 't dus langzaam over een paar minuutjes op. Tussendoor goed roeren om te voorkomen dat de hasj naar de bodem zakt en je een paar hele gore laatste slokken krijgt.

Dit is nog steeds verreweg mijn favoriete manier om high te worden. Van minder dan een halve gram hasj ben ik in drie kwartier meer aan 't spacen dan als ik de hele avond aan 't smoken ben en dan moet de trip nog beginnen! Na 3 uur komt de piek en dan ga ik meestal zo hard dat ik compleet voor pampus op de bank lig.

Een waarschuwing is denk ik op z'n plaats voor dit recept en de andere wiet/hasj-recepten: 't kan wel ff een stuk heftiger zijn dan gewoon blowen en als je gaat, dan ga je! There's no going back, you're gonna have to ride it out. :) Hier is een verslag van een eerdere trip van mij
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zalm in ketjapsaus

zalmfilet met ketjapsaus

Voor 4 personen

-300-400 gr peultjes
-500 gr peultjes
-4 zalmfilets a circa 150 gr
-zout
- 2-3 el olie
- 1-2 teentjes knoflook
-1 dl droge witte wijn
- 2-3 el gembersiroop
-1/2 sambal badjak of oelek
- 3-4 el ketjap manis
-1 geraspte wortel
-1 eidooier
- 1-2 el fijngesneden peterselie


kook de peultjesin 4-6 min. beetgaar in kokend water met zout.
kook de pasta beetgaar volgens de gebruiksaanwijzing.
bestrooi de zalmfilets met zout en bak ze aan elke kant 1-2 min. in de olie.
neem de filets uit de pan en houd ze warm.
bak de fijngesneden knoflook circa 3 min. in het achtergebleven braadvet.
schenk de wijn en gembersiroop erbij. voeg ook de sambal, ketjap en wortel toe en laat de saus 3-4 min. zachtjes koken.
klop de eidooier los, roer er 2-3 eetlepels saus door en schenk dan het eidooiermengsel bij de saus. laat de saus nu niet meer koken.
breng op smaak met zout, peper en peterselie.
serveer de zalm met de saus, peultjes en pasta.



je wordt er nie kort van, maar het is wel lekker, hehe!

koekie
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Zalm in ketjapsaus

boterkoek17 zei:
zalmfilet met ketjapsaus

Voor 4 personen

-300-400 gr peultjes
-500 gr peultjes
-4 zalmfilets a circa 150 gr
-zout
- 2-3 el olie
- 1-2 teentjes knoflook
-1 dl droge witte wijn
- 2-3 el gembersiroop
-1/2 sambal badjak of oelek
- 3-4 el ketjap manis
-1 geraspte wortel
-1 eidooier
- 1-2 el fijngesneden peterselie


kook de peultjesin 4-6 min. beetgaar in kokend water met zout.
kook de pasta beetgaar volgens de gebruiksaanwijzing.
bestrooi de zalmfilets met zout en bak ze aan elke kant 1-2 min. in de olie.
neem de filets uit de pan en houd ze warm.
bak de fijngesneden knoflook circa 3 min. in het achtergebleven braadvet.
schenk de wijn en gembersiroop erbij. voeg ook de sambal, ketjap en wortel toe en laat de saus 3-4 min. zachtjes koken.
klop de eidooier los, roer er 2-3 eetlepels saus door en schenk dan het eidooiermengsel bij de saus. laat de saus nu niet meer koken.
breng op smaak met zout, peper en peterselie.
serveer de zalm met de saus, peultjes en pasta.



je wordt er nie kort van, maar het is wel lekker, hehe!

koekie
Klik om te vergroten...

Haha. :mrgreen: Klinkt wel lekker.
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Zalm in ketjapsaus

Saivy zei:
boterkoek17 zei:
zalmfilet met ketjapsaus

Voor 4 personen

-300-400 gr peultjes
-500 gr peultjes
-4 zalmfilets a circa 150 gr
-zout
- 2-3 el olie
- 1-2 teentjes knoflook
-1 dl droge witte wijn
- 2-3 el gembersiroop
-1/2 sambal badjak of oelek
- 3-4 el ketjap manis
-1 geraspte wortel
-1 eidooier
- 1-2 el fijngesneden peterselie


kook de peultjesin 4-6 min. beetgaar in kokend water met zout.
kook de pasta beetgaar volgens de gebruiksaanwijzing.
bestrooi de zalmfilets met zout en bak ze aan elke kant 1-2 min. in de olie.
neem de filets uit de pan en houd ze warm.
bak de fijngesneden knoflook circa 3 min. in het achtergebleven braadvet.
schenk de wijn en gembersiroop erbij. voeg ook de sambal, ketjap en wortel toe en laat de saus 3-4 min. zachtjes koken.
klop de eidooier los, roer er 2-3 eetlepels saus door en schenk dan het eidooiermengsel bij de saus. laat de saus nu niet meer koken.
breng op smaak met zout, peper en peterselie.
serveer de zalm met de saus, peultjes en pasta.



je wordt er nie kort van, maar het is wel lekker, hehe!

koekie
Klik om te vergroten...

Haha. :mrgreen: Klinkt wel lekker.
Klik om te vergroten...

dat is t ook, je smaakpapillen worden helemaal wild. :P
M
Mr.VanderkartLid
01-01-2024, 00:00
#20
zie onder

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."