Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Grow your own { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"Mooi plantje mastadox. Hoe moet dat helpen? Bladeren eten en dan extract roken? Klik om te vergroten... Wat je daar zegt is misschien nieteens zo'n gek idee. Zoals je overal kan lezen schijnt het zo te zijn dat er mensen zijn die eerst vaker gebruiken moeten alvorens het werkt. Een eige plantje scheelt je dan al snel wat geld. En veel aandacht hebben ze eigenlijk niet nodig , alleen wel dagelijks, ze hebben altijd dorst."
"Klopt helemaal. Als je ze ent gaat het een stuk sneller. De peyote die ik ge-ent heb was niet vooruit te branden totdat hij op de san pedro kwam. Het werkt goed! :P :"
"Vraag me af hoe het met de cactussen gaat van de persoon die ge uitgezaaid had. Update op de cactus die ik ooit geent heb in de fotos hierboven:"
"Beste Gond, Allereerst wil ik zeggen dat je over de pluis geen zorgen hoeft te maken. In feiten zou je namelijk ook het mycelium zelf kunnen nuttigen om een effect te krijgen. Alleen wil je het substraat zelf liever niet eten. Het schijnt het beste te zijn de paddos te oogsten voordat zij hun sporen laten vallen. Bij de kant en klaar kitjes is het moeilijk de vochtigheid te bepalen op een plek die warm en koud wordt. Het zit immers in een kleine zak. De temperatuur hoeft ook niet al te hoog te zijn. Wanneer je paddos van sporen kweekt moet je eerst de mycelium laten groeien, en dat gaat het beste bij wat warmere temperaturen. Echter tijdens de fase van de flush dient het zeker geen 26 graden te zijn. en is een graad of 19-20 meer dan voldoende. Ook zorgt een te hoge temperatuur voor een verhoogd risico op contaminatie van schimmels of rot. Mocht je over een klein terrarium beschikken dan kun je die ook gebruiken. Maak hem eerst goed schoon en ontsmet het terrarium met alcohol. Kook wat perliet in een pan en leg een bodem vochtige perliet in het terrarium en plaats hier de bakjes op. En zet het op een plek waar ze wat indirect licht ontvangen (direct daglicht mag wel maar geen direct zonlicht) en waar de temperatuur redelijk stabiel blijft. Dit heeft tot nu toe bij mij vaak een beter effect gehad. Ook mede omdat er in het terrarium wat meer toevoer van lucht is. Te weinig lucht en de flush stagneert. Paddos verbruiken immers zuurstof en produceren co2. in tegenstelling tot planten. De zakken bevatten dan wel filters die eventuele contaminatie moeten voorkomen. Al is het compleet nutteloos aangezien ook de instructies je vertellen eens of 2 maal daags te luchten,waardoor de filter zijn waarde verliest. Ook heeft de zak het nadeel dat wanneer je extra vocht wilt toevoegen er een grote kans bestaan dat het vocht via de zijkant van de zak het substraat in loopt. Dit kan contaminatie of afsterven van het mycelium tot gevolg hebben waardoor je misschien net een 2de flush kan halen. En vaak leveren 2de of 3de flushes minder maar wel grotere paddos op. Soms kan het helpen de kitjes voor het soaken nog even dicht te laten en op een donkere warme plek te laten staan voor een dag of 2. De kitjes worden doorgaans gekoeld bewaard om het mycelium goed te houden, en het substraat niet uit te putten. Door ze nog even voor en na het soaken donker en warm te zetten activeer je als het ware het mycelium weer. Na het soaken duurt het altijd nog enkele dagen voordat je paddos gaan groeien. Wanneer je hier en daar witte wolkjes mycelium door de vermiculiet van het substraat ziet komen weet je dat het kitje zover is om te flushen. Zet het dan in het licht. Ook kun je de kansen van de paddos vergroten door ze in een kamer te plaatsen waar in eerste instantie al minder sporen rond vliegen. Vermijd de keuken of huiskamer met open keuken. En plaatsen als de badkamer of kelder. Dit zijn plekken waar doorgaans meer sporen en soorten schimmels zich ophouden. Geen plekken waar voedsel bewaard wordt of waar het regelmatig vochtig wordt. Een slaapkamer is al sneller geschikt. Persoonlijk vind ik de cubensis een prettige trip opleveren. En let er ook op dat je geen paddos verspilt door te kort op elkaar te gaan reizen. Als je vandaag gebruikt, kun je het morgen vergeten. Ik heb eens van 3 gram gedroogde een theetje gezet met een vriend van me. Het effect was veel sterker dan verwacht en wat een milde trip moest worden werd al snel een best heftige. Het plan was de dag erop een flinke wandeling en trip te maken. De dag erop ieder 4 gram genomen en totaal niets gemerkt. Een aantal weken tussen de reizen aanhouden is wel van belang. Je bent na een trip direct resistent. Veel plezier met je kitjes en de reizen die je ermee maakt. p.s. ik weet niet of het aan mijn browser ligt, maar ik zie slechts een uitvergroot deel van je foto's en niet het geheel."
"Ik wil niet de betweter uithangen, maar ik heb de nodige ervaring met het kweken van paddos. Ik zou het mycelium niet consumeren nee. Maar net als bij de paddos zelf verkleurd het mycelium ook blauw bij kneuzing. Dat is een teken van het oxideren van de werkzame stof psylocybine. Mycelium bevat dus wel degelijk werkzame stoffen."
"Idd mycelium dat nog niet volwassen is bevat natuurlijk heel weinig psylocibine. En het blauwe kneuzen van onbekende paddestoelen is geen indicator van psylocibine. Je moet er niet vanuit gaan dat je alle blauwkneuzende paddestoelen kunt eten. Het geeft ook niet aan hoe sterk het gehalte is. Het is in ieder geval bij deze paddestoelen en mycelium een indicator van psylocibine. Ik heb zelfs ergens op een forum gelezen dat er mensen waren die met alcohol de psylocibine extraheren van het mycelium. Dan heb ik toch liever de paddestoel zelf."
"Lijkt idd op het uitdrogen. Geen vaste vochtigheidsgraad. Maakt verder natuurlijk niets uit voor consumptie."
"Ik kan mij herinneren dat ik ooit eens wat paddos in een joint gedraaid heb. En dat ik dat later nog eens geprobeerd heb en dat ik beide keren geen effect ervan had. Of een van beide keren had ik ook al paddos gegeten en kon ik geen extra effect waarnemen. Misschien is het anders wanneer je je het goedje puur hebt. Daar heb ik echt geen idee van. Ik prefereer paddo thee over het eten van de paddos. Ik meen ooit gelezen te hebben dat het beter is het water niet hard te laten koken. Aangezien psylocybine in aanraking met lucht al oxideert doet me dat afvragen of psylocybine niet gewoon afbreekt bij verhitting ."
"Een klein groen vlekje is nog weg te snijden , Je kunt het echter beter laten zitten als het niet groter wordt. Let er ook op dat het niet gewoon een kneuzing van het mycelium is , dit kan er namelijk ook groen/blauw achting uitzien. Door in de cake te snijden leg je weer delen van het substraat bloot die vervolgens vatbaar zijn voor besmetting. Overal waar al mycelium zit zal waarschijnlijk geen andere schimmel de kans krijgen zich te manifesteren. Veel suc6 met je growkit. Probeer ook eens zelf cakes te maken , maar pas op , paddo kweken is verslavend. :P"