Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs me weed oogst klaar ?

Is me weed oogst klaar ?

16 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je beter een nieuwe topic openen.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
k
kraakaapLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik ging altijd oogsten als de toppen keihard en compact waren.
je THC gehalte ziet er picobella uit :stoned:
maak een sneetje onderaan de stam dan maakt hij nog meer thc aan omdat hij stresst.
zo deed ik het altijd.
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik moet zelf ook nog mijn eerste oogst doen dus ik heb er nog niet heel veel verstand van, maar ik zie dat een deel 'milky' is, maar een deel lijkt mij ook nog doorzichtig. Ik denk dat je dus nog ff moet wachten.

Dat over die snee: dat wil ik wel eens van meer mensen horen, want dan ga ik het ook doen :tongueout:

EDIT:
hoe had je deze foto gemaakt? via een loep of microscoop of kun jij ver inzoomen met je camera?
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
neen lys :) Maar wel vet mooie foto
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
hey man nee die zijn nog niet oogstrijp

wanneer alles milky is zal die een heldere high geven met een lichte stoney gevoel

laat je het doorgaan tot het 50/50 is met amber/milky krijg je een wat stonere wietje

laat je het staan tot ze helemaal amberkleurig is dan word het een echte stonerzzz wietje..

dat laaste is lang niet altijd prettig bij sativa achtige kun je beter oogsten wanner het 50/50 is dit geeft een veel lekkerder gevoel. zo op de foto te zien kan ze zeker nog wel een ruime week wanneer ze onder kunstlicht staat . mocht ze buiten staan en verduisterd worden o.i.d zeker nog wel 2 weken


suc6

greetzzz gtje
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#7
kraakaap zei:
maak een sneetje onderaan de stam dan maakt hij nog meer thc aan omdat hij stresst.
zo deed ik het altijd.
Klik om te vergroten...


Volgens mijn weten is dit je reinste bullshit. Als die plant energie moet gaat steken in het helen van een wond en dus gaat stressen, hoe minder energie die overhoud voor de bloei/thc aanmaak. Net als mensen die alle bladeren gaan verwijderen 2 weken voor de oogst. Dat is echt dom waar daar haalt de plant zijn laatste weken ook erg veel stoffen uit die hij weer gebruikt voor de toppen.

Achja wiet fabeltjes. :P
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neen die techniek klopt dipptone, die noemt klieven.
Klieven heeft haar nut al bewezen bij wietplanten. Ik heb het gehoord van mensen dat de toppen veel harder zijn. Niet meer opbrengst, maar wel hardere toppen.

Ze doen dat bij tomaten ook :)

Je moet dan wel geen sneetje maken in de stam vanonder, maar een gehele openening en daar iets tussensteken ... wel zien dat alles goed bij elkaar blijft m.b.v. een touw he.
(wat dan weer outdoor oppassen is voor schimmel.)
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
@tippy kees: waarop baseer je dat???? makkelijk iets roepen maar ik weet 100% dat JIJ er naast zit ... ben duzzz benieuwd naar je bron van info


greetzzz masteryero
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tripper zei:
Je beter een nieuwe topic openen.
Klik om te vergroten...

True, maar ik geef toch hier even snel advies.

doemaar zei:
kan iemand mij raad geven? heb een plant buiten staan (soort , hawai en nog iets ) staat al sinds begin juni.Is nu bijna 2 meter groot er beginnen klein knopjes aan te komen , men vraag is gaan er nog meer topjes aan groeien of is het daar al telaat voor? kan iemand mij raad geven ? :)
Klik om te vergroten...

Was de soort toevallig hawaiien snow?
Dit is een voornamelijke sativa soort, en heeft binnen een bloeitijd van 10 weken.
Buiten kun je dus wel op 12 weken rekenen.

Als ze nu pas begint te bloeien, is het helaas vergeeft.
Sommige mensen gooien nu al hele planten weg vanwege de rot.

Ik zou dr nog zo lang mogelijk laten staan, tot de eerste rot verschijnt en dan oogsten.
Rijp of niet rijp, dan heb je in ieder geval wat.
Voor volgend jaar even flink lezen op wietforum.nl , en uiteraard soortjes kiezen die wel buiten te kweken zijn. ( zonder binnen af te bloeien of te verduisteren)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mayan zei:
Neen die techniek klopt dipptone, die noemt klieven.
Klieven heeft haar nut al bewezen bij wietplanten. Ik heb het gehoord van mensen dat de toppen veel harder zijn. Niet meer opbrengst, maar wel hardere toppen.

Ze doen dat bij tomaten ook :)

Je moet dan wel geen sneetje maken in de stam vanonder, maar een gehele openening en daar iets tussensteken ... wel zien dat alles goed bij elkaar blijft m.b.v. een touw he.
(wat dan weer outdoor oppassen is voor schimmel.)
Klik om te vergroten...

Bewezen? Is dat een officieel onderzoek geweest? Mag ik de bron aub?
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb dat van prorider op jointjedraaien.nl, lijkt me wel een betrouwbare bron te wezen me dunkt. En er zijn er nog die dat daar gedaan hebben, op wf ook.

Zelf zou ik nooit klieven, maar het is nu eenmaal wel een gekende methode in het canna gebeuren.
t
trippykeesLid
01-01-2024, 00:00
#13
gtje zei:
@tippy kees: waarop baseer je dat???? makkelijk iets roepen maar ik weet 100% dat JIJ er naast zit ... ben duzzz benieuwd naar je bron van info


greetzzz masteryero
Klik om te vergroten...
als de kristallen een anijs-kleurig tintje hebben is het rijp, als ze wit zijn
nog niet.
En die kleur is overduidelijk te zien..
c
crackerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja als het om binnenweed gaat.
Wacht tot 75 % van de haartjes bruin zijn, dan oogsten, NEE man.
MAAR ik wacht tot ik echt geen een wit haartje zag, dus alles bruin, en dan begon ik met het afknippen van de grote bladeren.
Kijk gewoon eerst naar de haartjes, en dan naar de toppen zelf.

Wat dat klieven aan de stam wil zeggen, net geen reet.
Bewezen,, kom op wie doet er zo een onderzoek.
En zelf dan nog moet je 2 ruimtes hebben, 1 waar je ze gewoon in kweek.
De 2de waar je ze klieft.
OF NEE een ruimte die je verdeeld door 2.

Je kan wel door te weinig water geven de laatste dagen, ervoor zorgen dat de plant meer thc, gaat aanmaken.
Je moet er voor zorgen dat de plant denkt dat zij gaat sterven, dat gebeurt ook in de natuur.
Hierdoor gaat deze extra thc produceren, om voor voortplanting te zorgen.
MAAR er zijn zo veel verhalen....

Aan de foto kan ik zien dat er thc op zit, maak eens een van de top zelf....
d
doemaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: heb een plant buiten

kan iemand mij raad geven? heb een plant buiten staan (soort , hawai en nog iets ) staat al sinds begin juni.Is nu bijna 2 meter groot er beginnen klein knopjes aan te komen , men vraag is gaan er nog meer topjes aan groeien of is het daar al telaat voor? kan iemand mij raad geven ? :)
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Tripper zei:
Je beter een nieuwe topic openen.
Klik om te vergroten...

t
trippykeesLid
01-01-2024, 00:00
#17
klaar hoor kerel :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."