Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Toverdrank'

'Toverdrank'

91 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ahh PepTalk, ging je hond daar niet raar van doen? Alcohol en wiet kan toch nooit goed voor zo'n beestje zijn. :(
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#2
PepTalk zei:
Verhitten is echt niet nodig, en kan alleen maar voor rendement daling zorgen.
Klik om te vergroten...

Dit weet ik toch niet zeker:

in het algemeen wordt de werkingskracht van cannabisprodukten door verhitten (roken, bakken) aanmerkelijk verhoogd.
Klik om te vergroten...

bron: http://www.cannabis-med.org/index.php?tpl=faq&red=faqlist&id=101&lng=nl

Hoewel ik het tekstje niet al te duidelijk vind..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat zie ik, want er staat ook duidelijk:

''De decarboxylering (het afsplitsen van CO2) naar de fenolische vorm gebeurt gemakkelijk mettertijd, door verhitten of onder alkalische omstandigheden.''

Het oplossen van THC in alcohol is dus een alkalische omstandigheid :)

Wiet zo opeten heeft, volgens dit artikel, dus niet zo heel veel zin.
Bij elke andere chemische reactie waarbij het zuurstof atoom word weggenomen word de THC dus wel ''actief''.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nu kan ik je uitleg niet meer volgen :grin:

PepTalk zei:
Het oplossen van THC in alcohol is dus een alkalische omstandigheid :)
Klik om te vergroten...

Volgens mij is ethanol niet alkalisch, pH zal dichtbij 7 liggen in zuiver water.

PepTalk zei:
Bij elke andere chemische reactie waarbij het zuurstof atoom word weggenomen word de THC dus wel ''actief''.
Klik om te vergroten...

Het zuurstof atoom wordt niet weggenomen, wel de carboxylgroep (-COOH). Deze groep zal CO2 vormen en de waterstof blijft hangen aan het overgebleven fenol. Zo krijg je de 'actieve' THC, en dus niet de zure vorm.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
poison drink zei:
Nu kan ik je uitleg niet meer volgen :grin:

PepTalk zei:
Het oplossen van THC in alcohol is dus een alkalische omstandigheid :)
Klik om te vergroten...

Volgens mij is ethanol niet alkalisch, pH zal dichtbij 7 liggen in zuiver water.

PepTalk zei:
Bij elke andere chemische reactie waarbij het zuurstof atoom word weggenomen word de THC dus wel ''actief''.
Klik om te vergroten...

Het zuurstof atoom wordt niet weggenomen, wel de carboxylgroep (-COOH). Deze groep zal CO2 vormen en de waterstof blijft hangen aan het overgebleven fenol. Zo krijg je de 'actieve' THC, en dus niet de zure vorm.
Klik om te vergroten...

Aii :flushed:

Maar als nog blijft het oplossen in alcohol voldoende, en hoef je het niet te verhitten.
Mijn info klopte niet, sorry daarvoor, maar het idee blijft hetzelfde.

Of zit ik er nu helemaal naast?
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je info klopte, het gaat erom dat in basisch milieu of bij verhitting de stof THCA wordt omgezet in THC. Het oplossen in alcohol is een volkomen ander proces.
Dat er bij het maken van een cannabistinctuur niet wordt verhit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat dat niet zo handig is, alcohol verdampt bij hoge temperatuur. Waarom de cannabis van tevoren niet wordt verhit weet ik niet.

Alcohol is trouwens een neutrale stof, lijkt mij niet dat THCA automatisch decarboxyleert bij aanraking met alcohol, maar heb het daarvoor niet goed genoeg bestudeerd.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#7
lolnoob zei:
Zou ik dus gewoon een fles goldstrike kunnen kopen en daar een paar gram hasj in doen en het een maandje laten weken en dan heb ik goldstrike waar je high van wordt?

Lijkt me wel handig voor op vakantie, niemand die het merkt.
Klik om te vergroten...

Yep of weken in glycerine
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zou ik dus gewoon een fles goldstrike kunnen kopen en daar een paar gram hasj in doen en het een maandje laten weken en dan heb ik goldstrike waar je high van wordt?

Lijkt me wel handig voor op vakantie, niemand die het merkt.
t
the butcherLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als iemand hier toch van plan is het te proberen, dan zou ik het toch eventjes verhitten in een oven, kan geen kwaad en kost niet veel moeite. :)

Succes
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Of je kan de wiet bijhouden en laten drogen. Rol daar een joint van en je weet direct of de meeste THC eruit is. :grin:
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#11
Moet je hasj ook verhitten?

Ik ben eigenlijk van plan dit wel een keer te doen, lijkt me wel grappig. Een shotje goldstrike waar je high van wordt.
t
the butcherLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zo te zien wordt hier alleen naar je geluisterd als je genoeg posts onder je naam hebt staan...

PepTalk, als je de wiet eerst 5 minuutjes verwarmd in de oven (120°) en vervolgens enkele dagen laat trekken in alcohol, heb je gegarandeerd effect. Mijn broer en ik hebben zo al enkele zeer potentiele tincturen gemaakt, met knipafval.

Groeten en succes.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
the butcher zei:
Als iemand hier toch van plan is het te proberen, dan zou ik het toch eventjes verhitten in een oven, kan geen kwaad en kost niet veel moeite. :)

Succes
Klik om te vergroten...

Dat kan wel kwaad.
Door verhitting kan ook een deel van de werkzame stoffen verloren gaan.

lolnoob zei:
Moet je hasj ook verhitten?

Ik ben eigenlijk van plan dit wel een keer te doen, lijkt me wel grappig. Een shotje goldstrike waar je high van wordt.
Klik om te vergroten...

Om hasj te maken is het verhitten noodzakelijk om het wat handelbaarder te maken.
Het word dan ook nog eens geperst, zodat het wat compacter word.
Van alleen skuff (ongeperste/verhitte hasj) word je ook stoned hoor.

Zorg er wel voor dat wanneer je hasj gebruikt, het zo fijn mogelijk moet zijn.
Niet een blokje van 5 gram er in.
Ook goede de dosering uitmeten, en oppassen dat je omdat je het nog niet merkt snel nog wat shotjes neemt.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja dat was ik wel van plan, niet in een keer die hele fles leegzuipen en helemaal naar de tering gaan :P

Maar ik kan dan bijvoorbeeld dus 5 gram hasj kopen, dit in een halve liter goldstrike doen. Die hoef ik niet voor te verwarmen nog? En het verpoederen lijkt me inderdaad een goed idee :)

Ik heb daarnet even gekeken en de kleinste shotglaasjes die we hier hebben zijn 20ml. Als je dan 5 gram in 500 ml doet dan heb je genoeg aan 2 shotjes om stoned te worden als je van 0.4 gram stoned wordt (ik wel).
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat zou inderdaad moeten werken ja..
Goed fijn maken, en dan paar weken laten staan op een donkere plek en elke 12 uur omschudden.
Daarna zou ik voor de smaak even alles door bijv. een koffiefilter heen halen.
Heb je bij jou drankje meteen wat goud gefilterd :wink:
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#16
PepTalk zei:
Ook zou ik persoonlijk nooit met ethanol en gasfornuizen gaan kloten.
Klik om te vergroten...

Een elektrisch fornuis misschien? En wat maakt het uit als je ethanol in brand zou schieten?
Even een natte handdoek erover en problem solved. Is een 35% alcohol oplossing wel brandbaar? Misschien mét opwarming wel..

PepTalk zei:
Ik wil moeders keuken niet opblazen
Klik om te vergroten...

Deze week schoot er iemand zijn destilleer-opstelling in brand op school. Dacht ie het even uit te blazen :rolleyes: Maar zoiets gaat nooit opblazen denk ik, tenzij je er een serieuze druk op zet misschien.

PepTalk zei:
Bij vet is lichte opwarming wel nodig weet ik uit ervaring, ik denk mede om het vet wat ''dunner/vloeibaarder'' te krijgen.
Klik om te vergroten...

Hoe zit het dan met olie? En als je THC en aanverwanten in vet wil extraheren, dan ga je dit niet op die manier consumeren hoop ik. Je gaat dit in voedsel verwerken dat op zijn beurt waarschijnlijk wél verwarmd gaat worden.

PepTalk zei:
Een shotje drinken klinkt me beter in de oren dan een hele plak cake naar binnen werken.
Klik om te vergroten...

Wat is er mis met cake? Preventief optreden tegen een vreetkick noemt dat. :P
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ach het is ook niet goed voor mensen maar die gaan er na 1 keer ook niet aan dood hoor.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#18
PepTalk zei:
Door verhitting kan ook een deel van de werkzame stoffen verloren gaan.
Klik om te vergroten...

Als je het in een oven of iets dergelijks verhit kan dit misschien wel kloppen. Maar kan je bijvoorbeeld je alcoholisch mengsel niet au bain marie verwarmen? Dan denk ik dat het verlies beperkt blijft..

Het kookpunt van ethanol en water is minstens 100°C lager dan THC, dus in principe zal de THC niet verdampen.

Jammer dat er op die ene site niet bijstaat bij welke temperaturen de THC zal overgaan in de psychoactieve vorm. Geen zin om andere bronnen te zoeken atm :P
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Om THCA om te zetten naar THC is wat chemische slagkracht nodig, ik denk niet dat een neutrale stof als ethanol dat zomaar voor elkaar bokst.
Op internet vind ik hier en daar discussies over dit onderwerp, kan er niet anders uit concluderen dan dat het van tevoren verhitten van de wiet een potentere tinctuur oplevert. Meeverhitten van de alcohol is niet alleen overbodig maar ook gevaarlijk, je kan beter gewoon je wiet in de oven flikkeren, lijkt mij, en het daarna in de alcohol mikken.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maar THC is niet de enige werkzame stof in wiet.
Het is niet eens bekend wat er nu allemaal in zit, en wat het doet.
Dus de verdampingstemperaturen daarvan zijn zeker niet bekend.

Ook zou ik persoonlijk nooit met ethanol en gasfornuizen gaan kloten.
Au bain marie of niet, het blijft donders gevaarlijk.
Ik wil moeders keuken niet opblazen :smilingimp:

Maar nog steeds, volgens mij heeft THC (en andere werkzamestoffen) niet perce een bepaalde temp. nodig om ''psychoactief'' te worden. Het heeft iets nodig waar het bij de juiste omstandigheden in kan oplossen.
(Vet,alcohol of in het geval van verbranding/verdamping: lucht).

Bij vet is lichte opwarming wel nodig weet ik uit ervaring, ik denk mede om het vet wat ''dunner/vloeibaarder'' te krijgen. Bij roken is dus bekend dat het vrij hoge temperaturen moet bereiken wil het ''oplossen'' in lucht. Bij alcohol heb je echter geen voorwaarde ( naar mijn weten geen relatieve voorwaarden dan).

Maar ik ben het atm zelf aan het proberen, zal mijn bevindingen hiervan later mededelen!

Edit: Ik heb nu in 60ml vodka van 35% alcohol verrijkt met 3 gram fijn gemaakt knipafval (bij cake gebruik ik: 1 gram wiet = 3 gram knipafval.)
Dit laat ik zo'n 3/4 weken trekken, waarbij ik het 2 maal daags ga schudden.
Ik laat het op een zo donker mogelijke plaats staan.

Het zijn dus ''shotjes'' van 20ml, waarbij dan 0,33 gram wiet in opgelost is.
Bij succes tik ik ook nog wat groene kleurstof op de kop, om het effect helemaal rond te maken :).

Een shotje drinken klinkt me beter in de oren dan een hele plak cake naar binnen werken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."