Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Toverdrank'

'Toverdrank'

91 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#1
En dat zal hier niet het geval zijn, want anders verkochten ze het niet in de smartshop. Toch?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
poison drink zei:
Lijkt me ook beter om op deze manier te werken. Zo'n laag alcohol gehalte heeft er misschien voor gezorgd dat je drank slecht ging smaken.
Klik om te vergroten...

Je bedoelt dat het gewoon bedorven is? Dat zou best wel eens kunnen.. :(
Hoewel ik er niet ziek van word, en ook smaakt het wel naar vieux met die typerende THC smaak.

Ik zou proberen om zo zuiver mogelijke alcohol te gebruiken en daarna (eventueel) verdunnen met andere dranken. :P
Klik om te vergroten...

Volgende keer word het gedaan met strorum denk ik.
Of ik ga toch eens op zoek naar een slijterij die nog ethanol(96%) verkoopt.

Dat verdunnen met andere dranken gebeurd nu met die vieux ook al!
Hoewel het de bedoeling was dat in 1 keer de gehele dosis naar binnen gewerkt kan worden heb ik het toch verdund met cola om de smaak draagelijker te maken. Vond het toen niet zo heel verkeerd smaken.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Xeloc zei:
Werkt dat? Verhitten met alcohol erin? Verdampt de alcohol dan niet voordat de THC "verbrand".
Klik om te vergroten...

We weten niet exact vanaf welke temperatuur de THC geactiveerd wordt, dus kan je hier nog geen uitspraak over doen. Iemand zin om een paar artikels door te nemen? :P

En toch denk ik dat het laten intrekken van veel plantaardig materiaal in drank een formule is voor slechte smaak. Misschien dat dit minder is met ethanol dan met water, geen idee eigenlijk.

PepTalk zei:
Je bedoelt dat het gewoon bedorven is? Dat zou best wel eens kunnen.. :(
Klik om te vergroten...

Hmm.. Bedorven niet, want zo'n alcoholpercentages kunnen weinig bacteriën overleven. Daarom dat wijnen maar maximum 15% (?) kunnen zijn. Daarna zullen de gistcellen die suiker in ethanol omzetten, afsterven. Sterkere dranken moet men dus destilleren.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
En hoe zit dat dan met port? Dat krijgen ze ook op natuurlijke wijze met een hoger alcohol percentage dan 15%. Annyway, het is dus wel bedorven...

De slierten hangen erin, terwijl het 3 keer gefilterd is. Door zowel een panty en koffiefilters.
Hierna was het een kristalheldere vloeistof, maar nu drijft er van alles in. :kots:
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
En hoe zit dat dan met port?
Klik om te vergroten...

wikipedia zei:
Port of porto (Belgisch-Nederlands) is een versterkte wijn uit Portugal
Klik om te vergroten...

Hehe :P Maar hoe komt het denk je dat er slierten in je drank hangen? Wat zou dit dan nog kunnen zijn?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
aii, dat wist ik niet!

Die slierten... Tja, ik heb het wel vaker gezien bij bedorven drinken...
Wanneer je de vloeistof tegen het licht aan houd, zie je een heldere, iets wat transparante vloeistof met daarin dus slierten niet transparant materiaal.

Als je zachtjes schudt dijnt het mee, schud je echt dan lost het op en is het na een half uurtje weer zichtbaar..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hehe, mij een beetje aanzetten tot buitensporig gedrag :openmouth:

Nee mijn ouders zijn over het algemeen, vooral voor hun doen, vrij openminded over wiet.
Ik mag zelf wat kweken, en roken vinden ze geen probleem.

Maar zodra ik aan de slag ging om van het knipafval hasj te maken ( ice-o-lator en polm via de panty methode) moest ik de hele rommel de deur uit doen.

Overdag gaan m'n ouders wel eens een paar uur weg ja, maar dan ben ik zelf ook de hort op.
Bovendien loop ik al genoeg risico met het bongen op m'n kamer.. :rolleyes:

Ook lijkt die HBO extractor me erg klein. Ik wil wel meer dan 2 gram tegelijk kunnen extraheren.

Maar goed, de komende paar maandjes heb ik toch geen knipafval meer. Tijd genoeg dus om te bedenken wat ik er mee ga doen...
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Komt me niet bekend voor. Jammer dan van je drank en knipafval! Maar al doende leert men het zeker? :)

Zou het geen idee zijn om eerst een butane honey oil extractie uit te voeren op je knipafval, en daarna deze olie op te lossen in zo goed als zuivere alcohol? Of gaat dit niet lukken..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tja jammer hoor! Volgende keer beter, het was gelukkig maar knipafval. Met goed rookbare toppen was ik minder blij geweest. Maar goed...Even wachten tot de eerste oogst dit voorjaar en dan kunnen we weer wat gaan aanklooien.

Ik woon nog thuis, en paps en mams staat zulke experimenten denk ik niet toe..
En mocht ik dus HBO kunnen creëren, dan zou ik geen geld en moeite meer in het vedunnen met ethanol steken hoor! :stoned:
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Azarius verkoopt een Honey Bee Extractor voor 'maar' 24,50 euro. Dan enkel nog een bus butaangas kopen en je bent vertrokken!

http://azarius.nl/headshop/extraction_systems/honey_bee_extractor/

PepTalk zei:
Ik woon nog thuis, en paps en mams staat zulke experimenten denk ik niet toe..
Klik om te vergroten...

Ben jij nooit alleen thuis voor een paar uur? Je ouders hoeven het niet eens te weten dan.. :P Er kan weinig misgaan met dit te doen, zolang er geen externe ontstekingsbron aanwezig is.

PepTalk zei:
En mocht ik dus HBO kunnen creëren, dan zou ik geen geld en moeite meer in het vedunnen met ethanol steken hoor!
Klik om te vergroten...

Eens dat alle butaan is verdampt, lijkt het me moeilijk om de overgebleven olie te verzamelen of roken. Op het azarius filmpje zit hij ook te klungelen met die schraper.


Hmm.. Nu zit ik je precies te pushen om achter de rug van je ouders te gaan experimenteren. Bezie het bovenstaande maar als algemene mededeling, jij beslist natuurlijk wat je met je wiet/knipafval aanvangt. :grin:
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
Maar zodra ik aan de slag ging om van het knipafval hasj te maken ( ice-o-lator en polm via de panty methode) moest ik de hele rommel de deur uit doen.
Klik om te vergroten...

Dan moet je je ouders betere voorlichtingen geven! :wink:

Het zal waarschijnlijk niet veel moeite kosten om die HBO extractor een paar keer te hervullen, je moet er maar iets voor over hebben, hehe!

En van 'stiekem' binnen roken ken ik ook alles. Geurkaarsjes, etherische oliën of wierrook heb ik altijd wel ergens liggen. :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het zou nog rendabeler zijn als je de wiet niet eerst ''activeert'' maar gewoon door de alcohol laat opnemen. En das niet echt stoken he :wink:

Maar lijkt me zeker lekker!
Hoeveel ml absinth heb je gebruikt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."