Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips voor de beginnende paddokweker

Tips voor de beginnende paddokweker

144 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben ik weer :)

Hier zijn 2 foto's van hoe het er nu bij staat. Wanneer kan ik gaan oogsten? Moeten ze dan echt al openklappen?

http://easy-upload.nl/f/yxSoeZo1
http://easy-upload.nl/f/YRM50Bod
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
mich3l zei:
hoi vraagje kun je 2 soorten spooren mixen in een bak? lata :rock:
Klik om te vergroten...

Of het überhaupt kan weet ik eigenlijk niet.
In theorie zou het moeten kunnen, mits je rekening houd met de verschillende groei omstandigheden van verschillende soorten.

Heb je 2 cubensis strains ( wat ik in jouw geval aanneem) dan moet het lukken.

Maar waarom zou je het willen?
Als je toch bezig gaat zijn met incubatie enz. maak dan gewoon 2 cakes..
Zo kun je evt. verschillen tussen de soorten opmerken, en door kweken met de ''beste''.
D
DahlucasLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik zie het niet echt goed op de foto's, maar eens dat vliesje onderaan begint te scheuren, zou ik ze beginnen plukken. de hoeveelste flush is dit?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kunt oogsten wanneer je maar wilt:)
Om het maximale er uit te halen, oogst je ze net voordat ze openklappen. ( openklappen = sporen verspreiden)

Afhankelijk van de omstandigheden denk ik dat je morgen of over morgen kunt oogsten.
Wacht niet tot het laatste moment, ze kunnen binnen een uur ineens open geklapt zijn met als gevolg sporen all over the place.
Nu is dit niet echt erg, maar wel onnodig.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor de reacties :)

Het is de eerste flush. Maar ik zie totaal geen vliesje. Het lijkt alsof de kop bovenop de steel balanceert en er alleen in de top aan vast zit. Daartussen dacht ik dat er nog een vliesje zou moeten zitten maar die zie ik dus niet.

Ik heb er nog even 2 gemaakt. Bij de eerste foto kun je een beetje aan de onderkant van de paddo kijken.

http://easy-upload.nl/f/MfIaqBbs
http://easy-upload.nl/f/4W3T8OC6

Misschien is het wel gewoon ok maar ik ben graag zeker van mijn zaak :wink:
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ok ik heb net geoogst en het was 240 gram :grin:

Erg blij mee. Hier een fototje van de grootste:
http://easy-upload.nl/f/qskKAK36

Ik heb ze nu in een luchtdichte bak in de koelkast staan, en volgende week ga ik ze waarschijnlijk of drogen of opeten.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het kan heel snel gaan nu, het kan goed zijn dat ze over 3u oogstklaar zijn. Ze laten hun sporen pas vallen als de hoedjes naar boven gekruld zijn.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou ze na een week niet meer drogen.. Dan nu bijv. alles drogen op 1 portie na.
Ook zou ik ze niet in een luchtdichte bak in de koelkast bewaren, maar in bijv. een champignonnen bakje. Afgesloten = grotere kans op schimmel.

Wel een mooie oogst daarom:grin:
10 trips uit 1 flush!
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, toch bedankt voor de tips :)

Ik heb ze nu in een open bak in de koelkast staan en zondagavond ga ik ze drogen, behalve als ik al eerder ga trippen.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt voor je reactie.

Ik lees op internet wat verschillende adviezen om ze te bewaren. Ik wil ze eigenlijk ook wel drogen, maar ik heb maar tot vrijdagmiddag, want dan ga ik voor het weekend naar mijn ouders.

Is dat genoeg tijd om ze te drogen? Of kan ik ze ook nu gedeeltelijk drogen, dan (luchtdicht?) bewaren en als ik zondagavond terug kom weer verder drogen?

En kan ik ze dan het beste eerst in stukjes snijden zodat ze beter drogen?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je kunt de ook in de oven stoppen als je daar over beschikt?
Laagste stand, liefst 40 maar 60 kan ook.

Op keuken papier op de radiator die een beetje lang en stevig door stookt ( wat je nu wel doet neem ik aan, wat een kut weer..) Is het vrijdag middag misschien wel droog.
Droog genoeg om ze eventjes te verpakken. Dit zou ik dan niet luchtdicht doen maar met zoveel mogelijk ventilatie nog. Kartonnen doosje met keukenpapier en kleine gaatjes in het doosje bijv.

Maar dit is hoe ik het aan zou pakken, zoals je zelf al zegt zijn er veel verschillende aanpakken om (snel) te drogen of (lang) te bewaren. Je moet doen wat je eigen gevoel zegt, en je niet blindstaren op wat ik zeg ofzo. Zou het dan rot vinden mocht het dan over hoopt toch nog fout gaan..
m
mich3lLid
01-01-2024, 00:00
#12
yeah heb reuze paddos:P 1tje is zelf 25 centimeter en ze groeie ma door:P ben egt benieuwd :grin:
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hmm, dan ga ik nog wachten tot de grootsten hun hoedjes naar boven krullen. Want de kleinere paddestoeljes zijn nog maar tussen de 5-10cm ongeveer.

Wel leuk om te zien groeien :grin:
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Even een vraagje, vond het te dom om hiervoor een nieuw topic te starten:

Heb hier een growbox Golden Teachers staan, maar weet niet wanneer ze te plukken.
Volgens mij zijn er al 2 'volgroeide' paddestoelen, maar de rest is nog wat aan de kleine kant. Ook is het vliesje van één van de groten al aan het scheuren.



Wat denken jullie? Volgens mij kunnen de kleinere paddestoelen nog minstens verdubbelen in grootte. En in 2 fasen plukken is ook niet al te best?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
De twee grote zijn nog niet volgroeid, het vlies moet helemaal gescheurd zijn zodat de kleinere nog wat kunnen groeien.

Je kan in principe in twee keer plukken, dit verhoogt wel de kans op contaminatie. Dus moet je voor jezelf uitmaken of je het risico wilt nemen of niet..
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor het antwoord!

Hoeveel dagen/uren denk je dat het nog zal duren? Want normaal gezien sta ik morgen niet op voor de middag. En vandaag zijn ze toch een paar cm gegroeid denk ik. :)

Maar het maakt me eigenlijk weinig uit of ze wat zwart zien van de sporen, zolang het geen negatief effect heeft op de growbox. Liever een iets grotere oogst dan!

En moeten de hoedjes er niet wat platter gaan uitzien vooraleer de sporen vallen? Nu zijn ze nog redelijk bolvormig.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nog een domme vraag:

Als sommige mensen het zo jammer vinden dat er sporen zijn gevallen op de paddestoeltjes, kunnen ze die er dan niet gewoon afwassen? en even drogen met een haardroger desnoods? :grin:
B
BzzztLid
01-01-2024, 00:00
#18
hj

Ikzit juist aan de laatste flush van mijn B+ kweeksetje (hopelijk groeit er nog iets uit want ik heb een paar domme foutjes gemaakt na de 2de oogst: kraan even te hard gezet tijdens het soaken, perongeluk 40u laten soaken en de eerste 24 u id zak geen licht gegeven :rolleyes: )

gellukkig heb ik een goede sporenprint kunnen halen uit de vorige flush :wink:

Ik ben van plan om zelf een kweeksetje te maken op rogge (met een bakje dubbel zo groot als een zakdoekendoosje ongeveer)

HIER is mijn vraag: wat moet ik doen nadat ik mijn eerste oogst uit mijn eigen gemaakte setje heb gehaald?

Komt er automatish een volgende flush? moet ik dat bakje soaken zoals bij mijn setje dat ik besteld heb? of blijft het daarbij en moet ik opnieuw zo'n setje maken?

grt bzz
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn 2de flush is ook al geoogst. Deze keer was het iets minder, 90 gram. Maar dit was te verwachten en er zat 1 paddo bij van 25 gram, die is erg mooi :hearteyes:
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nou ik weet niet echt wat er aan de hand is maar in ieder geval gebeurt er iets.

Het is nu 3,5 weken verder.

Er is 1 wit bolletje gesignaleerd en als ik het goed bekijk zie ik ook een klein beetje spinnenweb achtig spul op sommige plekken groeien. Dit is als ik het goed begrijp goed.

Toen ik de kweekset kreeg zaten er al 2 witten plekken op en daar groeit nu dus een witte bol uit. Ik heb daar 2 foto's van gemaakt (linkjes omdat de foto's te groot zijn):
http://easy-upload.nl/f/iebrm7ZH
http://easy-upload.nl/f/r4YHhV4U
Het lijkt er een beetje op alsof de ene kant is gesplitst omdat er een korrel in mee groeit. Is dit een beginnende paddo of moet ik me zorgen maken?

Dit is nog een foto van hoe mijn kweekset er in zijn geheel uitziet:
http://easy-upload.nl/f/yRJD7AKC

In ieder geval al bedankt voor alle hulp die ik heb gehad, ik ben benieuwd wat jullie hier over te zeggen hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."