Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips voor de beginnende paddokweker

Tips voor de beginnende paddokweker

144 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eindelijk zie ik iets gebeuren. Op het achterste witte plekje zie ik een wit bolletje. Ik hoop dat dit een paddo is en ik hoop ook dat er nog meer komen.

We'll see. Ik wacht nog maar even af...
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou ik weet niet echt wat er aan de hand is maar in ieder geval gebeurt er iets.

Het is nu 3,5 weken verder.

Er is 1 wit bolletje gesignaleerd en als ik het goed bekijk zie ik ook een klein beetje spinnenweb achtig spul op sommige plekken groeien. Dit is als ik het goed begrijp goed.

Toen ik de kweekset kreeg zaten er al 2 witten plekken op en daar groeit nu dus een witte bol uit. Ik heb daar 2 foto's van gemaakt (linkjes omdat de foto's te groot zijn):
http://easy-upload.nl/f/iebrm7ZH
http://easy-upload.nl/f/r4YHhV4U
Het lijkt er een beetje op alsof de ene kant is gesplitst omdat er een korrel in mee groeit. Is dit een beginnende paddo of moet ik me zorgen maken?

Dit is nog een foto van hoe mijn kweekset er in zijn geheel uitziet:
http://easy-upload.nl/f/yRJD7AKC

In ieder geval al bedankt voor alle hulp die ik heb gehad, ik ben benieuwd wat jullie hier over te zeggen hebben.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Uhm, dit is iets wat ik nog niet voorbij heb zien komen.
Het ziet er niet erg ongezond uit, maar is niet zoals bij andere de paddo's beginnen.
Dan is er misschien eerst wel een kleine opbolling in het mycelium te zien maar daarna begint het toch echt al op een paddenstoel te lijken. Dit lijken wel voetballen joh!
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Doet me een beetje denken aan een Boo uit de Super Mario games.

http://www.blogcdn.com/nintendo.joystiq ... ficial.png

Weet je overigens zeker dat dat bruine dingetje een korrel vermiculiet, en niet het hoedje van een soort in zichzelf gegroeide paddo is?
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb echt geen idee.

Wat zouden jullie nu doen? Gewoon afwachten?
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou inderdaad nog heel even afwachten. Het bolletje is zoals PepTalk al zei eigenlijk te groot om nog niet op een paddo te lijken. Het is echter best mogelijk dat het bruine ding op het tweede plaatje het hoedje is, al zou deze wel op de raarste plek zitten die ik ooit bij een paddo heb gezien. Als dit echter wel het geval is zou je kunnen na denken over het verwijderen van deze en kijken hoe het verder gaat met deze flush (aangezien de witte plekje inderdaad een goed teken zijn). Ik vermeld er wel bij dat aardig wat mensen zeggen dat zodra je plukt je meteen alles weg moet halen en de kit opnieuw moet soaken. Persoonlijk zou ik dat in dit geval niet doen als de rest van de kit nog slechts in deze fase zit. Er zit eigenlijk niet echt een heel definitief antwoord in mijn post. Ik zou echter wel nog een dagje wachten om te kijken wat er gebeurt.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo'n vergroeiing zie ik niet heel vaak, maar het komt wel voor en lijkt me inderdaad een mutant. Volgens mij moet je gewoon nog even wachten en komen de paddo's er snel genoeg achteraan. Onder water zetten lijkt me niet nodig, als e.e.a. niet uitgedroogd is geraakt.

[edit] ik zie nu dat je bak al een hele tijd staat, dat maakt de kans wel groter dat er iets mis is.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb nog even gewacht en hij is wat groter geworden en het lijkt inderdaad alsof het bruine ding bij de bol hoort. Het bruine ding groeit ook verder.

Ik heb het ook gevraagd op Shroomery en daar dachten ze dat het een mutant was. Dus gewoon op te eten. Nou ik denk niet dat ik hem ga opeten maar ik laat hem wel gewoon groeien denk ik.

Nog geen andere paddo's gesignaleerd helaas. Ik ga nu voor het weekend naar mijn ouders dus ik zie zondag pas weer wat het is geworden. Hopelijk zijn er dan wat bij gegroeid.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ok weer even een update. Ik kwam gisteren terug en er was niets anders bij gegroeid :(

De bol was ietsje groter geworden. Vandaag heb ik deze eruit gehaald en weggegooid en de bak opnieuw gesoaked.

Het gekke was dat de hele inhoud van de bak ging drijven, wat me niet echt goed lijkt? Hij staat nu dus te soaken en morgen kan ik hem weer in de zak zetten maar ik verwacht er niet veel van.

De smartshop al gemaild maar nog niets terug gekregen. Ik hoop dat ik een nieuwe kweekset krijg, want ik heb het gevoel dat ik alles goed heb gedaan.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja hij staat nu al echt lang. Ik heb al een nieuwe gekregen van de smartshop maar die staat nu even in de koelkast en ga ik zondagavond klaarmaken.

Ik laat deze wel gewoon nog even staan, wie weet groeit er toch nog wat en het kan toch geen kwaad.

Ik ga nu trouwens proberen elke dag wat water te verstuiven en daardoor ook wat meer zuurstof toevoegen, want ik las ook dat dit het probleem zou kunnen zijn.

Weet iemand waar je een plantensproeier kunt kopen? Ik ging al langs een bloemenwinkel maar daar hadden ze ze niet. Geen idee waar je dit zou kunnen kopen en op internet staan ze voor 1€ maar dan heb je 7€ verzendkosten wat ik een beetje onzin vind.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bij het tuincentrum, intratuin enz.
Ook kun je ze bijna zeker halen bij de meeste bouwmarkten, Praxis, Gamma enz.
Xenos zal ze ook wel hebben, net als marskramer.
Zelfs bij de action zou je kunnen slagen.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ok bedankt, ik ga er naar op zoek :)
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zelf zou ik echt niet elke dag sproeien met water. Als je de bak in een afgesloten zak hebt zitten dan is het gewoon vochtig genoeg. Sproeien voegt extra vocht toe, wat bv onderin de bak gaat staan waardoor hier bacteriën in kunnen gaan groeien etc. Als je denkt dat er een tekort aan zuurstof kan zijn kun je elke dag even wat verse lucht de zak in wapperen, meer is niet nodig.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#14
Deze beschrijving moest ik van de smartshop gebruiken:
http://www.mushroomgrowbox.org/nl/growbox-beschrijving

Daarin staat ook dat ik een kopje water onderin de zak moet doen. Er staan veel verschillende methodes op internet, maar ik denk dat ik deze gewoon zo goed mogelijk ga volgen.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kopje water onderin de zak moet kunnen, ik kweek ook altijd in een bak met water op de bodem. Laagje water onderin de kweekbakjes zelf lijkt me echter wel kwalijk. :)
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ok, ik had je post niet helemaal goed gelezen. Ik laat dat sproeien dan wel zitten, behalve als ik merk dat het te droog wordt.

Bedankt :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
JJJ zei:
Zelf zou ik echt niet elke dag sproeien met water. Als je de bak in een afgesloten zak hebt zitten dan is het gewoon vochtig genoeg. Sproeien voegt extra vocht toe, wat bv onderin de bak gaat staan waardoor hier bacteriën in kunnen gaan groeien etc.
Klik om te vergroten...

JJJ zei:
Kopje water onderin de zak moet kunnen, ik kweek ook altijd in een bak met water op de bodem. Laagje water onderin de kweekbakjes zelf lijkt me echter wel kwalijk. :)
Klik om te vergroten...

:wave:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hij bedoelt bij zijn eerste bericht dat er daadwerkelijk water in het bakje blijft staan.
Bij het tweede bericht bedoelt hij dat er water onderin de zak zit. Waar het bakje dan weer in staat.

Naar mijn idee is het niet echt nodig, maar zal het ook geen veel grotere kans op contaminatie geven.
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zo lang er nog een goede laag condens in de zak zit zou ik me er sowieso geen zorgen over maken.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ok bedankt voor de tips allemaal. Ik ga hem morgen weer opzetten en ik hoop dat het deze keer wel goed gaat.

Probleem is dat ik de vorige keer ook al het gevoel had alles goed te doen. Maar ik zal hem nu wel op een andere plek van mijn kamer neerzetten, misschien helpt dat nog een beetje :)

En als het weer niet lukt houdt ik het wel gewoon op de truffeltjes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."