Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStelling: De Bong!

Stelling: De Bong!

73 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
L
LPLid
01-01-2024, 00:00
#1
heidrun zei:
op deze manier komt de rook niet in het water.
je moet de joint lager doen en ter hoogte van waar nu de joint is een luchtgaatje.


hebben jullie trouwens weleens "ge-emmerd"?
Klik om te vergroten...
nu snappek 'm
zo dus:




btw: om gemakkelijk foto's the hoste: www.imageshack.us
I
IsmailLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bong van Bamboe en kokosnoot

Hey lui..

Persoonlijk vind ik het master om een bong met een bamboestok te hebben. Het schijnt gezonder te zijn.. (niet dat het mij wat uitmaakt) en er zit een boem lekkere smaak aan :)

ik heb een master bong gemaakt van bamboe en van een kokosnoot !
Wat heb je nodig..
een holle ronde bamboe stok (30 cm lang en doorsnee 5/6 cm) is genoeg..
Een grote kokosnoot.
een Cone.
Stukje tuinslang.
en iets dat waterdicht is en plakt.. ik gebruik zelf surfwax.. (kan volgens mij ook wel waterdichte lijm).

Hoe zet je hem inelkaar:
pak je kokosnoot en maak hem helemaal schoon (alle haren van de kokosnoot af totdat je een mooie harde gladde buitenkant hebt) makkelijkste en mooiste is slijpen met een mesje. Maar denk erom dat de noot niet scheurt!
Dan heb je in een kokosnoot 3 gaatjes waar je het melk uit kunt halen. Maak deze open en laat het melk eruit lopen.
Dan maak je van die 3 gaten 1 groot gat zodat je bamboestok erin past. Denk om scheuren!
Als je dat gedaan hebt moet je alle kokos dat in het midden van de kokosnoot zit eruit halen.. Kan ook gewoon met een mesje.. Maar denk weer om scheuren!
Dan moet je aan de zeikant van de kokosnoot een gaatje maken waar je stukje tuinslang in past. PAS OP doe dit gaatje niet te laag! anders loopt het water eruit! en denk weer om scheuren in het hout!
Stop dan je Stukje tuinslang erin, zover dat het stukje tuinslang bijna de bodem raakt van de kokosnoot. Plakt de tuinslang dan vast met lijm/wax zodat hij vast zit en er geen lucht langs de zeikant van de tuinslang komt
Nu pak je je bamboestok en je maakt in het midden van de stok een klein gaatje (shotgun) die je dicht kunt drukken met je een vinger.
Dan stop je de stok in het grote gat van de kokosnoot. Plak dit ook weer zo vast dat er geen lucht aan de zeikant langs komt.
Als je dat hebt gedaan heb je een prachtige kokosbong :)


Sorry voor spelfouten of wat dan ook.. als er iets mist of je begrijpt iets niet. pm me dan maar.. mischien maak ik hem snel met fotosessie erbij :)

later
Ismail.
m
michielxboxerLid
01-01-2024, 00:00
#3
het klinkt mischien raar, maar ik heb net ff zelf waterpijp gemaakt. Ik heb hem alleen nog maar getest met een sigaret, maar toch kan ik scuken wat ik wil, erg veel rook krijg ik nite in mijn mond. Is dit raar? heel veel rook blijft in de fles hangen. dan haal ik de sigaret eruit en suck ik de rook + veel lucht mijn longen in. Het werkt wel, maar ik weet niet of dit de manier is. ZO ja, dan vind ik het kkgaar!

lutz

EDIT: wat is nou het verschil tussen een bong en een waterpijp? of is er helemaal geen verschil?
c
chemicalbroLid
01-01-2024, 00:00
#4
hebben jullie trouwens weleens "ge-emmerd"?
Klik om te vergroten...

ja zkerrr, das vet hard, met zo'n fles, gaatje in de dop maken, onderkant van de fles er uit snijden, emmer met water vullen, fles in het water zetten, joint in de dop zetten, fles omhoog trekken, zodat de fles zich met rook vult :rolleyes: , dop (met joint) eraf, mond op opening zetten, en zuigen terwijl je de fles terug in de emmer met water duwt, hierdoor wordt alle rook die in de fles zat, als het ware in je longen geperst....wordt je vet snel stoned als een aapje van :hearteyes:
p
psytrancerLid
01-01-2024, 00:00
#5
heidrun zei:
hebben jullie trouwens weleens "ge-emmerd"?
Klik om te vergroten...

wij hebben het systeem zelf geperfectioneerd

wat wij lastig vonden aan de emmer was dat het nogal zwaar aankwam in de keel, je kan moeilijk zo een ganse fles binnenhouden,

dus wat hebben we gedaan,

de dop waar normaal alleen een buisje zit met de joint, een veel langere buis steken die bijna tot onderaan de fles komt,

dus dan trek je de fles omhoog, door de druk wordt de joint aangezogen, maar ipv onmiddellijk in de fles terecht te komen, gaat ie eerst door het water, dus koelere rook die minder prikt,

echt eens proberen, kan je zonder probleem zo een 1.5 liter binnentrekken
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kim zei:
spacekonijn zei:
Kim zei:
ook handig om crack in te roken :P
Klik om te vergroten...

waarom typ je niet gewoon in word maar wat raak weinig verschil voor jou geloof ik :P
Klik om te vergroten...

tssssssssssss
Klik om te vergroten...
1-0 voor spacekonijn :wink:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoe groter de fles hoe leuker :).. ooit nog eens allemaal blunt in waterpijp gedana dat was echt straf.. veeel hoesten en lekker high zitte
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#8
michielxboxer zei:
EDIT: wat is nou het verschil tussen een bong en een waterpijp? of is er helemaal geen verschil?
Klik om te vergroten...

Bij een waterpijp zuig je aan een slang, bij een bong heb je een 'open bovenkant' waar je je mond aanzet.

De manier die je beschrijft klopt wel, maar beter is om een klapgat te maken in de 'kamer' (waar de rook zit). Dit gat moet je dichthouden als je hijst, en pas als je longen bijna vol zijn het gat openhouden, zo kan de lucht die nog in de kamer zit zonder moeite (je hoeft niet meer door het water te zuigen) je longen in.. :)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kim zei:
ook handig om crack in te roken :P
Klik om te vergroten...

waarom typ je niet gewoon in word maar wat raak weinig verschil voor jou geloof ik :P
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#10
spacekonijn zei:
Kim zei:
ook handig om crack in te roken :P
Klik om te vergroten...

waarom typ je niet gewoon in word maar wat raak weinig verschil voor jou geloof ik :P
Klik om te vergroten...

tssssssssssss
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kim zei:
ook handig om crack in te roken :P
Klik om te vergroten...
Crack in een waterpijp :/ In een droge waterpijp kan je het nog wel doen als je niks anders heb maar is een gwoon pijpje niet veel handiger?
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#12
slipperman zei:
Kim zei:
ook handig om crack in te roken :P
Klik om te vergroten...
Crack in een waterpijp :/ In een droge waterpijp kan je het nog wel doen als je niks anders heb maar is een gwoon pijpje niet veel handiger?
Klik om te vergroten...

gewoon een hash pijpie

en nee ik typ zomaar wat raak ik denk er goed over na 2seconden
B
BlaatkipLid
01-01-2024, 00:00
#13
moet het brandende gedeelte van de joint nou in of uit de fles :confused:
ik heb nog nooit gewaterpijpt en wil het wel graag doen.
H
HempyLid
01-01-2024, 00:00
#14
uit de fles

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."