Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStelling: De Bong!

Stelling: De Bong!

73 antwoorden
55 weergaven
18-5-2026
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#1
daarom moet je flink door hijsen :rolleyes:
c
cordeliaLid
01-01-2024, 00:00
#2
als je zelf een wilt bouwen met een plastic fles kan je het ook zo doen:
Aan de bovenkant waar je het drinken uit giet dus daaroverheen span je zilverfolie met gaatjes erin,en dan waar je de joint in doet dat buisje daar aan zuigen werkt veel beter en als je shit erdoor heen valt maak je of meerdere lagen met folie of je legt er eerst as op van je sigaret bijvoorbeeld en daar je wiet/hasj/crack op
succes gegarandeerd :grin:
J
Just MeLid
01-01-2024, 00:00
#3
hallo,
kan iemand me vertellen hoeveel wiet je moet kopen om 3joints te draaien? :flushed:
alvast bedankt
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#4
lol koop 1 gram super siver haze, dan kun je 3 jointjes draaien :wink:
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wij (Kennabis, delirium en ik) zijn bezig met een waterpijp "crea bea" (naam) maken We zijn niet ver :tongueout: steeds geen zin om verder te gaan, maar het plan is met van die doucheslangen te gaan werken, dus binnenkort toch maar eens bouwmarkt shoppen jongens!!!
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#6
sjaartrol zei:
wwaazzaapp zei:
weet ik maar het is wel lekker :grin:
Klik om te vergroten...

maar het is ook stom om er wiet mee te roken (arabische pijp bedoel ik dan) omdat er n hele tijd een kooltje opligt en dus de thc gwoonweg ligt te verdampen...
Klik om te vergroten...
bwaa ik heb dat ook al een paar keer gedaan en ik vond dat toch lekkerder dan een gewone joint en ik zat er ook nog eens bijzonder high van
S
Static SearchLid
01-01-2024, 00:00
#7
BombSki zei:
michielxboxer zei:
EDIT: wat is nou het verschil tussen een bong en een waterpijp? of is er helemaal geen verschil?
Klik om te vergroten...

Bij een waterpijp zuig je aan een slang, bij een bong heb je een 'open bovenkant' waar je je mond aanzet.

De manier die je beschrijft klopt wel, maar beter is om een klapgat te maken in de 'kamer' (waar de rook zit). Dit gat moet je dichthouden als je hijst, en pas als je longen bijna vol zijn het gat openhouden, zo kan de lucht die nog in de kamer zit zonder moeite (je hoeft niet meer door het water te zuigen) je longen in.. :)
Klik om te vergroten...

wat jij beschrijft als een waterpijp is een shisha
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Static Search zei:
BombSki zei:
michielxboxer zei:
EDIT: wat is nou het verschil tussen een bong en een waterpijp? of is er helemaal geen verschil?
Klik om te vergroten...

Bij een waterpijp zuig je aan een slang, bij een bong heb je een 'open bovenkant' waar je je mond aanzet.

De manier die je beschrijft klopt wel, maar beter is om een klapgat te maken in de 'kamer' (waar de rook zit). Dit gat moet je dichthouden als je hijst, en pas als je longen bijna vol zijn het gat openhouden, zo kan de lucht die nog in de kamer zit zonder moeite (je hoeft niet meer door het water te zuigen) je longen in.. :)
Klik om te vergroten...

wat jij beschrijft als een waterpijp is een shisha
Klik om te vergroten...


dat is een shisha / waterpijp


en dat is een Bong



Dus zoek de verschillen en je weet het verschil tussen een shisha/waterpijp en een bong :)
v
vlaeminkLid
01-01-2024, 00:00
#9
ma als ge uwe joint zen rook door da water laat gaan, vermindert da effect dan ni?
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Static Search zei:
ik denk dat de woorden vaak verdraaid worden..ik noem me "bong" gewoon een waterpijp..
Klik om te vergroten...


En tog is er een verschil tusse een bong en een waterpijp :wink:
0
023UserLid
01-01-2024, 00:00
#11
]x[ zei:
is het niet gewoon makkelijker om zo'n kleine goedkope ergens in amsterdam te halen dan heb je een solide ding voor bijna nix en gaat veel langer mee. Btw over dat ding bouwen ik verwachte eigenlijk wel bouw foto's dus ik zou zeggen pas hem ff aan :grin:
Klik om te vergroten...

Moet je in haarlem bij de Smartshop halen gek. Jamaica puuepijpje, pijpje eraf halen joint erin. Gegarandeerd trippy shit. :stoned:

Haarlem, de stad der steden yo. :stoned:
0
023UserLid
01-01-2024, 00:00
#12
Just Me zei:
hallo,
kan iemand me vertellen hoeveel wiet je moet kopen om 3joints te draaien? :flushed:
alvast bedankt
Klik om te vergroten...

Word dit de eerste keer dat je blowt?

Misschien kan je better wat Hasjiesj halen. :smoke:
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#13
bongs vanaf 7 euro....duhh
m
mcdutchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik maak wel even een fototutorial nu.. verveel me toch de pleuris..
*FOTOS ZIJN NOGAL GROOT!*

*edit*

Je begint met de basisbenodigdheden.

1 Flesje,
1 pen,
Stukje kauwgum of tape.



Je neemt het flesje,
Hier maak je 2 gaten in...
1 op een kwart en eentje bovenin, de zogenaamde kink[shot] of luchtgat.


Voor de pen.


Kinkshot/luchtgat

Steek dan de pen door het onderste gat.
[hier zit het gat een beetje te hoog, maar goed..

[FOTO mist nog...]

Vul het flesje nu met water, tot ongeveer de tip van de pen.

Steek een joint in het uitstekende stuk



En hijsen maar

[dit doe je door eerst je vinger op het luchtgat te leggen, de 'kamer' vol te zuigen met rook, goed adem te halen, je vinger van de opening halen en dan de rook opzuigen.]

[FILMPJE komt nog.]
H
HappydudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
ben ik nu zo vaag of zijn de foto`s dat ??? en een bong is echt niet zo duur ... en gezonder als roken door een pet fles :wink: maar knutselen is zeker leuk !!
F
FIDOLid
01-01-2024, 00:00
#16
Idd, eerder maakte ik zelfs waterpijpen waardoor de rook 3 of meer keer werd gefilterd.
Volgens mij is het verschil tussen een bong en een waterpijp, dat een waterpijp een kamer heeft waar het water inzit. En dus een smaller stuk waar je aan moet hijsen.
En een bong uit een rechte buis bestaat, die van onder het water tot aan het mondstuk doorloopt. (het kan ook net andersom zijn.. :rolleyes: )

P.s. wist je dat een 'Bong' verboden is in Amerika en een waterpijp niet...
A
AmimiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Filemon doet het even voor;
http://www.youtube.com/watch?v=gj3lOFAfuiM
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mwa, de hijsen zijn wel harder door de bong. (met een joint) maarja, ik moet bekennen, je joint schroeit ook weg op hoog tempo.




Ik heb zelf dit leuke bongetje een half jaartje geleden gekocht:

Gewoon in de shop, voor een eurie op 15.

De eerste keer dat ik via zo een ding rookte (met een joint) vond ik het echt geweldig, vandaar de aanschaf diezelfde dag nog.
De keren erna was ook leuk, totdat we eens gewoon, puur wiet er in gingen doen, en dan roken.
Ja, na een paat hijsen al zo high als een piraat. Eigenlijk een van mijn ergste keren ooit.
Sinds toen had ik het wat minder gedaan, omdat het wel érg hard was aangekomen.

Tijd terug toch nog eens gedaan, en het was niet veel beter.
Ik vind het een hele andere ervaing dan jointkes roken eigenlijk. Dit is veel lichter, en zachter, het komt rustiger op, en toch, was ik van een paar hijsen weer zo high als een papegaai. (nu had ik op dan moment ook al een week niks geblowd, dus dat scheelde vast ook)
Maar toch, na 3 hijsen zo high als een kameel, niet slecht :grin:

Eerste flinke hijs:"mwa, lekker! Ik voel er eigenlijk niks van, maar het is wel fijn"
tweede flinke hijs:"Ja, eigenlijk voel ik nog steeds niks, best gek. ...hoewel... iets klopt niet en is anders, maja, ik voel er niet echt iets van"
Derde flinke hijs "hehe... hihi, ... wow. volgens mij ben ik nu zo high als een draak, dit is echt vaag."

Het leek ook allemaal totaal anders. Alles leek gewoon, op nuchter, maar toch, ergens in mijn hoofd, was ik zo high als een zeepkist.
Mooie ervaring.

Binnenkort nog maar eens doen.
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je zelf een puurpijpje o.i.d. hebt, kun je daarmee ook heel makkelijk een waterpijp maken. Ik had een paar metalen puurpijpjes, die je kan demonteren in verschillende onderdelen, waardoor ik deze twee waterpijpen in elkaar heb geknutseld:

Nummer 1 (gemaakt van een sinas-fles):


Nummer 2 (gemaakt van een klein Aqarius-flesje):


Nummer 1 is een bong-achtig-iets en nummer 2 is meer een kleine waterpijpje, die overigens perfect is om Salvia in te roken! :hearteyes:
F
Fishhead07Lid
01-01-2024, 00:00
#20
zeker vet om zelf te maken lijkt me :grin: maar aangezien ik niet zo creatief bent en je al vanaf 5 euro een waterpijp of bong kan kopen haal ik he wel in de winkel :P

Waar gaat julle voorkeur naar uit waterpijp of bong?????

Ik heb vorig weekend door een glazen waterpijp hasj gerookt dat voelde heel goed :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."