Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe droogt wiet het best?

Hoe droogt wiet het best?

17 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
k
klaar dr meeLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik gebruik kleding hangertjes met een ijzerdraadje er tussen daar hang ik de wiet aan en laat het 4 a 5 dagen hangen in de ruimte waarin het gekweekt is met de ven op de laagste stand daarna in een strijkzak doen werkt perfect door die kleding hangers kun je het makkelijk verplaatsen zonder het al te veel te beschadigen . :stoned:
S
SnnyySkaffaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste kweekertjes, :stoned:

Ik heb gister mijn eerste oogst gedaan,
Hoe kan ik mijn toppen nu het beste drogen en het snelst.
Hoelang duurt het ongeveer voordat ik ze kan roken en ook te verkruimelen is? :confused:

Grtz

Snnyy
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: HOE DROOGT WIET HET BEST

Heb je nu losse toppen of gewoon nog aan de planten laten zitten? Ik haal al het blad er af en hang ze ondersteboven, werkt perfect. Als je losse toppen hebt kun je ze in netten ophangen, zorg dat je er een afzuiger of ventilator op zet zo drogen ze sneller. Zorg dat je dat doet in een droge kamer. Ik hoor van mensen wel eens dat ze in de oven of in de magnetron drogen, dat raad ik af.

Je kunt ze ook op kranten leggen. Zorg in ieder geval dat je ruimte droog is en de toppen niet tegen elkaar aan liggen/hangen, dit ivm toprot/schimmel.

Edit: het verschilt nogal hoe lang het duurt, als je echt compacte toppen hebt kan het wat langer duren dan anders. Maar bij mij duurt het meestal een week of anderhalf. Maar ik wil ze altijd lekker kurk droog hebben dus laat ze meestal nog extra lang hangen.
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: HOE DROOGT WIET HET BEST

goede wiet is langzaam gedroogd dit voorkomt scherpe wiet !!

magnetron wiet etc etc is te snel gedaan en word gewoon kut en stinkt naar hooi

wiet droog je ongeveer in 7 daqgen waarna je het in potten of strijkzakken stop en deze 2 maal daags een half uur laat luchten dan krijgt het weer zijn oorspronkelijke wiet geur terug dit doe je ook nog een week ongeveer afhankelijk van je kwaliteit van je oogst ...

als jet voro eigengebruik is leg het wek in weck potten of in lucht dichte bakken voor een maand totaal !!!! en rook ook alvast na 2 weken drogen ... je merkt 100% verschil in je wietje !!!

zorg oo kdat je ruimte waarin je droog neit warmer is dan tussen de 20 en 25 graden en een luchtvochtigheid van rodn de 30 tot 40 %

suc 6

greetzzz gtje
s
sleepwalkerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: HOE DROOGT WIET HET BEST

dus eerst een week gewoon in een niet te warme donkere kamer bewaren en dan 1 maand in weck potten bewaren ?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: HOE DROOGT WIET HET BEST

sleepwalker zei:
dus eerst een week gewoon in een niet te warme donkere kamer bewaren en dan 1 maand in weck potten bewaren ?
Klik om te vergroten...

G'tje heeft het nu over vooral de smaak van je wiet waarborgen. Zorg gewoon dat je wietje droog is voordat je het lucht dicht afsluit. Dat kan namelijk ook langer duren dan 7 dagen. Daarna kun je het overal in bewaren wat je wil, weck potten zijn makkelijk, maar tupperware achtige bakken voldoen ook. Als je het heel lang wil bewaren raad ik je strijk zakken aan.
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: HOE DROOGT WIET HET BEST

7 dagen is mijns inziens behoorlijk krap... Goede indicatie is dat de takjes breken en niet meer buigen.... daarna luchtdicht curen zoals Gtje al noemt.... succes
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: HOE DROOGT WIET HET BEST

een wasdraad ofzo hangen, en ze daar naar onder gericht aanhangen( met de toppen naar onder).
hang de draad dicht bij een warmtebron
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#9
-
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#10
geen warmte bron in de buurt
het KLIMAAT van de ruimte moet in orde zijn
mniet lokaal maar door de hele ruimte


plant afknippen en in 1 beweging ophangen
3 weken later pas eraf halen
ruimte moet tussen de 17 en 19 celcius zijn 50% luchtvochtigheid gemiddeld, en helemaal donker zijn
een ventilator op muur gericht zorgt voor luchtbeweging zonder dat de plant dienaast de fan staat direct uitdroogt

alles moet geleidelijk gaan.wiet doet er flink lang over om te sterven. elke aanraking is weer 40 harklieren geplet
afblijven dus tenzij noodzakelijk datje eraan zit
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik bewaarde het altijd in de Vacu-vin, geen idee of dit wel kwaliteit waarborgd



erin doen, lucht eruit pompen.
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#12
dat vacuum is in theorie helemaal te gek.
zuurstof breekt thc af namelijk.
als je dat bakje in een koele doenkere plaats legt is dat wel beter dan een strijkzak
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#13
ondersteboven in den donkere met ventilator op tot het takje krak zegt :)
Dan curen, in vacuum potten en dagelijks luchten.

Als ge dezelfde dag van de oogst wilt blowen, ik heb het gedaan, met effect.
Helaas niet zo goed als het eindresultaat.

gewoon tegen zo'n warmteblazer spannen en de hete lucht erover laten gaan, op minder dan een uurke is dat droog.
Of in superkleine stukjes knippen en een nachtje op de verwarming leggen
N
NatasjaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kan ik de toppen in de droger doen in een zakje
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natasja zei:
Kan ik de toppen in de droger doen in een zakje
Klik om te vergroten...

Nee
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Juist alle bladeren er afknippen en de plant onderste boven ophangen in het donker coole ruimte waar het goed ventileert word zoals al eerder vermeld staat hoelangzamer die droogt hoe zachter de smaak en je krijgt mooi kleur licht groen succes
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kan wel als de buitenkant droog is en de binnen kant nat is dan doe je ze in een zak om de toppen te laten zweten voor een paar uur vervolgens leeg de zak weer, leg alles weer netjes verspreid om het veder te laten drogen en dat proces moet je aantal keer herhalen
T
T-BL93Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Conjo zei:
Juist alle bladeren er afknippen en de plant onderste boven ophangen in het donker coole ruimte waar het goed ventileert word zoals al eerder vermeld staat hoelangzamer die droogt hoe zachter de smaak en je krijgt mooi kleur licht groen succes
Klik om te vergroten...

Zo doe ik het ook, en dan idd curen in weckpotten. Je geduld zal beloont worden:wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."