Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPuntige Kaalkopjes

Puntige Kaalkopjes

55 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#1
klopt, heb ik zelf ook al opgezocht :) bedankt voor de tip!


Pikachu zei:
T heeft gisteren gevroren... Weet niet of ze dan meteen naar de klote zijn, maar is niet echt chil :(
Klik om te vergroten...

iemand die weet hoe erg dit is? :(
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik denk dat het niet hard genoeg gevroren heeft om ze de nek om te draaien,
maar ik ben geen expert...

EDIt: 100e post ^^
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik zou het wel leuk vinden om samen te trippen,, wel van de goede paddestoelen natuurlijk,,
het zou best kunnen dat we niks vinden of zitten opgescheept met>>
vreemde onidentificeerbare paddo,s
ik zal komende week effe gaan rondneuzen inde bieb

binnen 2 weken is goed ja ,,,
ik had donderdag en vrijdag al getript,,,, eerst een half portie en toen
de volgende dag anderhalf portie,,, (hawaiaantjes)
allebei de keren weinig gehallucineerd,,
alleen de tweede keer bleef ik wel erg lang naar de sterren kijken
ze waren superhelder en ik zag een dubbelster
en ik had gekeken van 4 uur tot 10 voor 6
afgelopen nacht waren de sterren minder helder
en toen ik die paddo,s opat de tweede keer ,dacht ik eigenlijk dat ik niet (hallucineerde dat de sterren) zo helder waren,, msschien vanwege de tolerantie,,,
waren de sterren echt zo helder ?? de nacht van vrijdag naar zaterdagochtend
afgelopen nacht waren ze niet zo helder
ach ja het ging mijn deze keer niet om het hallucineren
ja het gordijn dat was wel effe leuk
soms ging ik bad of eigenlijk vond ik het wel goed voelen
die emoties die scherpe randjes die nog scherper zijn
als paddestoeltjes, padden, planten, neteldiertjes, tryptamines bevatten
wat doen ze er dan mee ? msschien op de juiste golflengte van de aarde te komen net zoals walvissen zich orienteren op het magnetisch veld van de aarde,,
vogel denkt maar vogel weet niet offie juist denkt
de schepper zal het wel weten hoe het zit met tryptamines enzo
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb al rondgekeken in weilandjes en plantsoenen (noord brabant, omstreeks Roosendaal). Helaas nog niets gevonden :(
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee !!!

maar daar ben je zelf ook al achter gekomen vrees ik, gezien dit je eerste en laatste bericht is :lolol:
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#6
hehe volgende week herfstvakantie, alleen thuis. oftewel: naar het bos met een maat en een rugtas :)
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo is dat. September-oktober-november zijn de geschiktste maanden om op zoek te gaan. Echter, vanaf het 1 keer gevroren heeft, is het gedaan met de kaalkopjes. Dus als het eind september al effe vriest, hebben we brute pech.

Je kan ze het makkelijkst vinden in weiden waar paarden of schapen op staan/gestaan hebben (dus je moet ze niet in een bos gaan zoeken zoals de amanita)
t
tailsLid
01-01-2024, 00:00
#8
dus jullie weten zo niet echt specifieke gebieden waar ze overvloedig groeien? ^^ Liefst in belgie
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#9
fragany zei:
dus jullie weten zo niet echt specifieke gebieden waar ze overvloedig groeien?
Klik om te vergroten...

als ik het wist, zou ik het hier zeker nie poste, wilt ge zelf de komende jaren nog een paar porties voor uzelf :tongueout:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ga zelf het risico niet nemen per ongeluk een giftige soort op te eten, ik weet wat sommige paddestoel vergiftingen doen en ik neem het risico gewoon liever niet.

Maar ze groeien overal in nederland ja, en in belgie, en in engeland, en als je er genoeg hebt schijnen ze zeer goed tripbaar te zijn.

Maar ik hou toch niet van dergelijke risico's dus ik doe er niet aan mee, het zoeken dus. Ik koop ze wel gewoon in de smartshop, en dan een soort waar je van 5 paddestoeltjes al veel te hard tript. Scheelt ook het naar binnen moeten werken van een grote hoeveelheid walgelijkheid.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kaalkopjes zijn toch 1 van de sterkere soorten paddo's dacht ik.
Ik haalde ze ook wel eens in de smartshop.
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Intoxicated zei:
Kaalkopjes zijn toch 1 van de sterkere soorten paddo's dacht ik.
Klik om te vergroten...

Fout

Wat natuurlijk niet betekent dat je er dan ineens 100g van moet eten.
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#13
vind ik toch nog eens een topic over mij :)
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dissonant zei:
Intoxicated zei:
Kaalkopjes zijn toch 1 van de sterkere soorten paddo's dacht ik.
Klik om te vergroten...

Fout

Wat natuurlijk niet betekent dat je er dan ineens 100g van moet eten.
Klik om te vergroten...
Verdiep jezelf er even in! Het puntig kaalkopje (psilocybine semilanceata) is wel degelijk een van de sterkste soorten die er zijn. Hij is denk ik wel anderhalf tot 2x zo sterk als mexicaanse uit de smart shop. Maar let wel goed op hoe ze eruit zien. Lang niet elk klein bruin paddestoeltje is een kaalkopje! Maar als je ze eenmaal kent, zijn ze heel makkelijk te onderscheiden.

Er zijn in Nederland verder geen giftige soorten die er op lijken. Het is ook geen risico nemen. Als je je erin verdiept zijn ze supermakkelijk te herkennen. Als je je er niet in verdiept heb je geen idee, en dan is het inderdaad dom! Dus het is een kwestie van doe je het slim of niet, en geen kwestie van risico nemen :)
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#15
SPECIES % PSILOCYBIN % PSILOCIN % BAEOCYSTIN

P. semilanceata .98 .02 .36

P. cubensis .63 .60 .025

(Bron : erowid)

Hmm hieruit kan ik niet direct afleiden of de ene soort nu veel sterker is dan de andere.

Ik was waarschijnlijk op het verkeerde been gezet omdat ze meestal veel kleiner zijn dan de mexis, waardoor je dus meer afzonderlijke paddestoeltjes moet eten. Maar qua potentie zijn ze volgens mij ongeveer hetzelfde, of zie ik dat verkeerd?
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#16
Volgens de Magic Mushroom Dosage Calculator van de Shroomery (http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mus ... Calculator) heb je van cubensis (mexicaanse dus) 2.38 gram gedoogd nodig voor een level 3 trip, en van puntig kaalkopje 1.79 gram.
B
Boner simpsonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zie tussen het gras in onze tuin erg vaak kleine paddestoeltjes staan die wel op puntige kaalkopjes lijken...
Ik zal er binnekort wel een foto'tje van uploaden zodat jullie me misschien met zekerheid kunnen vertellen wat het precies zijn. :)

:wave:
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psilocybe semilanceata (puntig kaalkopje) komt op grote schaal voor in NL en B. Zijn behoorlijk potent, mijn ervaringen met deze zijn altijd postitiever dan de gekweekte. Goed te doseren.
Het gevaar een verkeerde te treffen is nihil. er zijn weinig gelijkende als je ze eenmaal vers kent: het puntje is bij geen enkele andere soort zo duidelijk. Gevaarlijke paddestoelen van dezelfde grootte zijn vezelkoppen maar die zijn goed te onderscheiden en vindt je niet op dezelfde plek. Ik pluk ieder jaar, en ook flinke hoeveelheden (vorig jaar ons gedroogde). Komen voor in ONBEMEST grasland. Ga op zoek naar oude weides....
Ik pluk altijd rond Amsterdam. Succes en Njoy!
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#19
pepito zei:
Komen voor in ONBEMEST grasland. Ga op zoek naar oude weides....
Klik om te vergroten...

ik heb er nochtans gevonden op een paardenwei... het waren er wel maar een paar (+ nog een 5tal vlekplaten (Panaeolus) die ook in die wei stonden), en heb er niet veel van gevoeld... volgende herfst eerst een dertigtal mushies zoeken vooraleer te smullen denkik
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij groeien ze juist heel goed op mest/dierenpoep, dat is volgens mij juist hun voedingsbodem. Of bedoel je kunstmest?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."