Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPuntige Kaalkopjes

Puntige Kaalkopjes

55 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ga zelf het risico niet nemen per ongeluk een giftige soort op te eten, ik weet wat sommige paddestoel vergiftingen doen en ik neem het risico gewoon liever niet.

Maar ze groeien overal in nederland ja, en in belgie, en in engeland, en als je er genoeg hebt schijnen ze zeer goed tripbaar te zijn.

Maar ik hou toch niet van dergelijke risico's dus ik doe er niet aan mee, het zoeken dus. Ik koop ze wel gewoon in de smartshop, en dan een soort waar je van 5 paddestoeltjes al veel te hard tript. Scheelt ook het naar binnen moeten werken van een grote hoeveelheid walgelijkheid.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kaalkopjes zijn toch 1 van de sterkere soorten paddo's dacht ik.
Ik haalde ze ook wel eens in de smartshop.
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Intoxicated zei:
Kaalkopjes zijn toch 1 van de sterkere soorten paddo's dacht ik.
Klik om te vergroten...

Fout

Wat natuurlijk niet betekent dat je er dan ineens 100g van moet eten.
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#4
vind ik toch nog eens een topic over mij :)
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dissonant zei:
Intoxicated zei:
Kaalkopjes zijn toch 1 van de sterkere soorten paddo's dacht ik.
Klik om te vergroten...

Fout

Wat natuurlijk niet betekent dat je er dan ineens 100g van moet eten.
Klik om te vergroten...
Verdiep jezelf er even in! Het puntig kaalkopje (psilocybine semilanceata) is wel degelijk een van de sterkste soorten die er zijn. Hij is denk ik wel anderhalf tot 2x zo sterk als mexicaanse uit de smart shop. Maar let wel goed op hoe ze eruit zien. Lang niet elk klein bruin paddestoeltje is een kaalkopje! Maar als je ze eenmaal kent, zijn ze heel makkelijk te onderscheiden.

Er zijn in Nederland verder geen giftige soorten die er op lijken. Het is ook geen risico nemen. Als je je erin verdiept zijn ze supermakkelijk te herkennen. Als je je er niet in verdiept heb je geen idee, en dan is het inderdaad dom! Dus het is een kwestie van doe je het slim of niet, en geen kwestie van risico nemen :)
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#6
SPECIES % PSILOCYBIN % PSILOCIN % BAEOCYSTIN

P. semilanceata .98 .02 .36

P. cubensis .63 .60 .025

(Bron : erowid)

Hmm hieruit kan ik niet direct afleiden of de ene soort nu veel sterker is dan de andere.

Ik was waarschijnlijk op het verkeerde been gezet omdat ze meestal veel kleiner zijn dan de mexis, waardoor je dus meer afzonderlijke paddestoeltjes moet eten. Maar qua potentie zijn ze volgens mij ongeveer hetzelfde, of zie ik dat verkeerd?
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens de Magic Mushroom Dosage Calculator van de Shroomery (http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mus ... Calculator) heb je van cubensis (mexicaanse dus) 2.38 gram gedoogd nodig voor een level 3 trip, en van puntig kaalkopje 1.79 gram.
B
Boner simpsonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zie tussen het gras in onze tuin erg vaak kleine paddestoeltjes staan die wel op puntige kaalkopjes lijken...
Ik zal er binnekort wel een foto'tje van uploaden zodat jullie me misschien met zekerheid kunnen vertellen wat het precies zijn. :)

:wave:
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psilocybe semilanceata (puntig kaalkopje) komt op grote schaal voor in NL en B. Zijn behoorlijk potent, mijn ervaringen met deze zijn altijd postitiever dan de gekweekte. Goed te doseren.
Het gevaar een verkeerde te treffen is nihil. er zijn weinig gelijkende als je ze eenmaal vers kent: het puntje is bij geen enkele andere soort zo duidelijk. Gevaarlijke paddestoelen van dezelfde grootte zijn vezelkoppen maar die zijn goed te onderscheiden en vindt je niet op dezelfde plek. Ik pluk ieder jaar, en ook flinke hoeveelheden (vorig jaar ons gedroogde). Komen voor in ONBEMEST grasland. Ga op zoek naar oude weides....
Ik pluk altijd rond Amsterdam. Succes en Njoy!
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#10
pepito zei:
Komen voor in ONBEMEST grasland. Ga op zoek naar oude weides....
Klik om te vergroten...

ik heb er nochtans gevonden op een paardenwei... het waren er wel maar een paar (+ nog een 5tal vlekplaten (Panaeolus) die ook in die wei stonden), en heb er niet veel van gevoeld... volgende herfst eerst een dertigtal mushies zoeken vooraleer te smullen denkik
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#11
Volgens mij groeien ze juist heel goed op mest/dierenpoep, dat is volgens mij juist hun voedingsbodem. Of bedoel je kunstmest?
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedoel inderdaad KUNSTmest. Goede nuancering inderdaad!
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb zin om ze op te gaan zoeken, maar ik wil ze niet per se niet plukken, maar wel foto's maken voor mijn paddestoelenfotocollectie (omg!) :wave:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
wil ze wel gaan plukken maar ben niet zo'n paddestoelen expert
in september maar eens goed uitkijken als ikeen weide voorbij wandel
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Waarshijnlijk "lawnmowers hay" kleine bruine die na regen overvloedig in het gazon groeien. Zijn vlekplaten, meestal de gezonneerde vlekplaat. Niet giftig.
B
Boner simpsonLid
01-01-2024, 00:00
#16
pepito zei:
Waarshijnlijk "lawnmowers hay" kleine bruine die na regen overvloedig in het gazon groeien. Zijn vlekplaten, meestal de gezonneerde vlekplaat. Niet giftig.
Klik om te vergroten...

Ik neem aan datje gelijk hebt :) Je beschrijving klopt helemaal!

Bedankt, :wave:
i
ilove_paddoLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik heb die dingen in mn tuin groeien onder een boom, ik laat ze maar staan want is volgens mij de moeite niet. :mrgreen:
L
LeolaLid
01-01-2024, 00:00
#18
oke, nee dat hoorde ik ook maar, was benieuwd of het klopte maar kan me inderdaad goed voorstellen dat het juist niet mag gaan vriezen..
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik ga denk ik ook op paddentoelen jacht aankomende herfst. lijkt me gewoon superleuk om te gaan zoeken en ze te plukken. vooral als je op het einde van de dag er een hele hoop hebt. denk ook dat je trip leuker wordt omdat je er moeite voor hebt gedaan en plezier in het plukken zelf hebt.


kan niet wachten tot de herfst haha :mrgreen:
k
kamilio666Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ga ik zeker ook doen, woon dicht bij de duinen, dicht bij een bos, en dicht bei wilanden, dus dat zal geen probleem worde, emmer meenemen :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."