Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPuntige Kaalkopjes

Puntige Kaalkopjes

55 antwoorden
41 weergaven
18-5-2026
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#1
klopt, heb ik zelf ook al opgezocht :) bedankt voor de tip!


Pikachu zei:
T heeft gisteren gevroren... Weet niet of ze dan meteen naar de klote zijn, maar is niet echt chil :(
Klik om te vergroten...

iemand die weet hoe erg dit is? :(
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik denk dat het niet hard genoeg gevroren heeft om ze de nek om te draaien,
maar ik ben geen expert...

EDIt: 100e post ^^
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik zou het wel leuk vinden om samen te trippen,, wel van de goede paddestoelen natuurlijk,,
het zou best kunnen dat we niks vinden of zitten opgescheept met>>
vreemde onidentificeerbare paddo,s
ik zal komende week effe gaan rondneuzen inde bieb

binnen 2 weken is goed ja ,,,
ik had donderdag en vrijdag al getript,,,, eerst een half portie en toen
de volgende dag anderhalf portie,,, (hawaiaantjes)
allebei de keren weinig gehallucineerd,,
alleen de tweede keer bleef ik wel erg lang naar de sterren kijken
ze waren superhelder en ik zag een dubbelster
en ik had gekeken van 4 uur tot 10 voor 6
afgelopen nacht waren de sterren minder helder
en toen ik die paddo,s opat de tweede keer ,dacht ik eigenlijk dat ik niet (hallucineerde dat de sterren) zo helder waren,, msschien vanwege de tolerantie,,,
waren de sterren echt zo helder ?? de nacht van vrijdag naar zaterdagochtend
afgelopen nacht waren ze niet zo helder
ach ja het ging mijn deze keer niet om het hallucineren
ja het gordijn dat was wel effe leuk
soms ging ik bad of eigenlijk vond ik het wel goed voelen
die emoties die scherpe randjes die nog scherper zijn
als paddestoeltjes, padden, planten, neteldiertjes, tryptamines bevatten
wat doen ze er dan mee ? msschien op de juiste golflengte van de aarde te komen net zoals walvissen zich orienteren op het magnetisch veld van de aarde,,
vogel denkt maar vogel weet niet offie juist denkt
de schepper zal het wel weten hoe het zit met tryptamines enzo
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb al rondgekeken in weilandjes en plantsoenen (noord brabant, omstreeks Roosendaal). Helaas nog niets gevonden :(
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee !!!

maar daar ben je zelf ook al achter gekomen vrees ik, gezien dit je eerste en laatste bericht is :lolol:
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#6
hehe volgende week herfstvakantie, alleen thuis. oftewel: naar het bos met een maat en een rugtas :)
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zijn hier mensen van plan om net zoals mij in de herfst op zoek te gaan naar puntige kaalkopjes?

Ik wou het vorige herfst al doen, maar toen wist ik er nog niet genoeg over.

Als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het graag.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
kheb ff gekeken hoe de kaalkopjes eruit zagen en kan je vertellen dat mn tuin er afgelopen herst vol meestond. Ben alleen niet zo'n held dat ik ze zelf ga plukken en opknabbelen.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik had afgelopen herfst ook al even gezocht, ik had er ongeveer 3 of 4 gevonden, wat nou niet echt voor een trip zorgde helaas.

Misschien dat ik deze herfst ook nog even ga kijken maar dat zie ik dan wel weer :mrgreen:
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#10
De echte psychoactieve paddenstoelen groeien van nature toch niet in Nederland...? Misschien dat er een klein beetje psylocybine in zit, maar voor een echte trip zou ik lekker naar de Smartshop gaan. Bovendien lijken al die paddenstoelen heel erg op elkaar en heb je zo een dodelijke te pakken.

Ik snap het nut er niet echt van.
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Puntige kaalkopjes groeien overvloedig in België en Nederland. Het psylocibingehalte is idd lager, maar het is wel gratis :)

Je moet er een stuk of 50 van eten. (meen ik me ter herinnneren, maar doe zelf nog wat onderzoek voor je het gaat proberen)

Ze zijn vrij veilig omdat ze met een beetje moeite goed te herkennen zijn, en er zijn niet direct dodelijke soorten die er heel hard op lijken.

Je snapt er het nut niet van..

Ik snap het nut niet van deze psychoactieve planten gewoon te laten sterven als de winter begint :wink:. Dat is verspilling !
p
paupieLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik had laatst 1 portie kaalkopjes bij de smartshop gehaald. Waren er een stuk of 30 schat ik, maar die dingen zijn heel klein, dus de hoeveelheid viel opzich wel mee. Maar ohw ohw ohw wat heb ik lekker getript. Het was heel helder allemaal en de visuals waren nog vrij sterk en mooi :).

Zelf plukken is vrij lastig aangezien er tientallen soorten zijn die er heeeel sterk op lijken. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen :wink:.
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#13
paupie zei:
Zelf plukken is vrij lastig aangezien er tientallen soorten zijn die er heeeel sterk op lijken.
Klik om te vergroten...

Welke?
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dissonant zei:
Puntige kaalkopjes groeien overvloedig in België en Nederland. Het psylocibingehalte is idd lager, maar het is wel gratis :)

Je moet er een stuk of 50 van eten. (meen ik me ter herinnneren, maar doe zelf nog wat onderzoek voor je het gaat proberen)

Ze zijn vrij veilig omdat ze met een beetje moeite goed te herkennen zijn, en er zijn niet direct dodelijke soorten die er heel hard op lijken.

Je snapt er het nut niet van..

Ik snap het nut niet van deze psychoactieve planten gewoon te laten sterven als de winter begint :wink:. Dat is verspilling !
Klik om te vergroten...
Als het waar is - en zo lijkt het - dan snap ik niet waarom ik op dit moment geen paddenstoelen aan het zoeken ben in het bos :hearteyes: Bedankt voor de info :)

PS: Heb je misschien foto's van de betreffende paddenstoel. Dan kan ik binnenkort ook eens een poging wagen.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Volgens mij moet je alleen wel even wachten tot de herfst :wink:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Puntig_kaalkopje
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Radeon915 zei:
Volgens mij moet je alleen wel even wachten tot de herfst :wink:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Puntig_kaalkopje
Klik om te vergroten...

haha, toch wel :)
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zo is dat. September-oktober-november zijn de geschiktste maanden om op zoek te gaan. Echter, vanaf het 1 keer gevroren heeft, is het gedaan met de kaalkopjes. Dus als het eind september al effe vriest, hebben we brute pech.

Je kan ze het makkelijkst vinden in weiden waar paarden of schapen op staan/gestaan hebben (dus je moet ze niet in een bos gaan zoeken zoals de amanita)
t
tailsLid
01-01-2024, 00:00
#18
dus jullie weten zo niet echt specifieke gebieden waar ze overvloedig groeien? ^^ Liefst in belgie
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#19
fragany zei:
dus jullie weten zo niet echt specifieke gebieden waar ze overvloedig groeien?
Klik om te vergroten...

als ik het wist, zou ik het hier zeker nie poste, wilt ge zelf de komende jaren nog een paar porties voor uzelf :tongueout:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ga zelf het risico niet nemen per ongeluk een giftige soort op te eten, ik weet wat sommige paddestoel vergiftingen doen en ik neem het risico gewoon liever niet.

Maar ze groeien overal in nederland ja, en in belgie, en in engeland, en als je er genoeg hebt schijnen ze zeer goed tripbaar te zijn.

Maar ik hou toch niet van dergelijke risico's dus ik doe er niet aan mee, het zoeken dus. Ik koop ze wel gewoon in de smartshop, en dan een soort waar je van 5 paddestoeltjes al veel te hard tript. Scheelt ook het naar binnen moeten werken van een grote hoeveelheid walgelijkheid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."