#1
Haha de slakken kijken te vaak naar m'n plantje...... Beter zoals de Duitsers goed ingraven.Ghehe wat een lieffie!
Het lijkt wel een scene uit de landing van Normandië in 1944. Hoe komt dat nou haha
Haha de slakken kijken te vaak naar m'n plantje...... Beter zoals de Duitsers goed ingraven.Ghehe wat een lieffie!
Het lijkt wel een scene uit de landing van Normandië in 1944. Hoe komt dat nou haha
Vandaag is het een stuk lekkerder, ze kunnen eindelijk weer een beetje bakkenWat een kutweer zeg!
Gellukig hebben we een afdak, maar ideaal is het zeker niet.
Bekijk bijlage 26006

Haha Game of thrones scene?....het ziet er indrukwekkend uit! Nu je plantje nog
Ik ook niet. Is m'n eerste plantje hahaHaha Game of thrones scene?....het ziet er indrukwekkend uit! Nu je plantje nog
Ik heb er geen verstand van. Maar altijd erg leuk en leerzaam dit topic te volgen.




Ik poste al eerder, heb hier geen ervaring mee. Dus misschien een domme vraag, maar hoe weet je dat er stikstoftekort is?Ik heb hier een vrij heftig stikstof tekort, ben te gretig geweest met bloeivoeding en nu is er dus een tekort ontstaan. Heb er extra (zeevogel)guano bijgevoegd om zo het tekort op te vangen.
Ik poste al eerder, heb hier geen ervaring mee. Dus misschien een domme vraag, maar hoe weet je dat er stikstoftekort is?
Thanks..heb je zelf alle info opgezocht, of is dat zo gegroeid? Heel leerzaamHet vergeelde blad, dat is geleidelijk aan over een paar dagen zonder gekke stippen of vlekken in het blad. De nerven worden ook geel, als deze groen blijven is het weer kalium of magnesium tekort bijvoorbeeld en als er bruine necrotische stippen op je bladvingers komen een duidelijk kalium tekort.



Bij mij zijn de stippen zijn niet echt bruin maar eerder pikzwart, ze zitten op een aantal bladeren maar lang niet allemaal. Ook niet zo veel per blad, maar lijkt me wel dat ik dan extra kalium moet geven? Ik geef nu plagron grow, misschien is de verhouding niet goed of geef ik te weinig.en als er bruine necrotische stippen op je bladvingers komen een duidelijk kalium tekort.



Dit ziet er prima uit zeg! Prachtig, een lust voor het rode oog haha!Hier gaat het volgens mij wel oké, met hier en daar wel wat dingen waarvan ik me af vraag hoe veel kwaad het kan. Alvast sorry voor de collage
Hier een paar foto's van zijn geheel:
Bekijk bijlage 26344
Bekijk bijlage 26345
Bekijk bijlage 26346
Deze stippen duiden niet op een tekort hoor, dit is ongedierte en ik denk dat het uitwerpselen zijn van vliegen of een spinnetje, maar ik zou er goed naar blijven kijken want ik geloof dat tripsen ook zwarte eitjes leggen.De blaadjes van de rechterplant lijken iets slapper te hangen, ik ben er nog niet achter waarom. Al met al ook weer niet zo slap maar toch minders stevig dan die andere twee.
Bij mij zijn de stippen zijn niet echt bruin maar eerder pikzwart, ze zitten op een aantal bladeren maar lang niet allemaal. Ook niet zo veel per blad, maar lijkt me wel dat ik dan extra kalium moet geven? Ik geef nu plagron grow, misschien is de verhouding niet goed of geef ik te weinig.
Daarbij heb ik nog wat verbrandde bladeren, wat ook kan duiden op een kalium tekort. Zelfs sommige nieuwe scheuten zijn aan het krullen en verbranden, wat volgens het schema dat ik eerder stuurde een borium tekort kan zijn, maar hoeveel ik daar dan van bij zou moeten geven is me nog een raadsel. Genoeg op te zoeken en te leren in ieder geval, als je het perfect wil doen komt er aardig wat bij kijken. Volgende keer probeer ik misschien wat voeding los er bij te geven als ik het idee heb dat ze iets tekort komen.
Ik bouw dit weekend een frame voor het verduisteren. Ik weet het, een beetje laat, maar beter laat dan nooit denk ik. Hopelijk scheelt het nog een paar weken goed weer tijdens de bloei
Bekijk bijlage 26347
Thanks..heb je zelf alle info opgezocht, of is dat zo gegroeid? Heel leerzaam
Doe jij aan lollipopping of ontbladeren @Eve's drop? Misschien dat ik het bij eentje probeer maar heb het nog niet eerder gedaan.
Het gaat tegen mijn gevoel in dat die toppen nog zo kunnen groeien zonder dat de plant veel licht op kan nemen via haar bladeren, maarja hoe meer energie er naar de toppen gaat en hoe minder naar de rest hoe beter natuurlijk
Thanks!Dit ziet er prima uit zeg! Prachtig, een lust voor het rode oog haha!
Hmmm oké, het leken niet echt op eitjes maar als ik thuis ben zal ik ze even beter inspecteren, dat moeten we niet hebben. Er zitten wel wat gewone spinnetjes en inderdaad heel veel vliegen in (woon aan een weiland) dus dat zou het ook goed kunnen zijn.Deze stippen duiden niet op een tekort hoor, dit is ongedierte en ik denk dat het uitwerpselen zijn van vliegen of een spinnetje, maar ik zou er goed naar blijven kijken want ik geloof dat tripsen ook zwarte eitjes leggen.
Zo zie je maar! Had ik bijna nog extra gegeven terwijl ze misschien al wel een overschot hebben. Als ik thuis ben vanmiddag zal ik even wat extra foto's maken. Het zou overigens wel goed kunnen, ik had het idee dat omdat sommige bladeren vergeelden ze te weinig stikstof kregen en heb dus wat extra gegeven.Dit is inderdaad wel een probleempje aan het worden lijkt het wel. Het lijkt wel op een overschot aan kalium als ik de bovenste foto zie. Ik heb eigenlijk iets meer beeld nodig om te zien wat hier aan de hand is, denk dan aan de onderste bladeren en de nieuwe scheuten. Daar kan ik namelijk wel aan zien wat hier aan de hand is.
Duidelijk, dan ben ik blij dat ik in ieder geval lst heb gedaan. Dan haal ik alleen wat bladeren weg die direct boven de toppen hangen. Als een buitenplant tijdens de bloei nog zo erg blijft doorgroeien dan zal ik nog wel even door moeten buigen en zal een frame voor het verduisteren wel lastiger worden. Ach, dan buigen we er maar een vierkante plant vanIk hou er niet van om te lollipoppen, in een binnenomgeving onder een scroggrek zou ik het zeker doen ja maar buiten is het echt risky bussiness. Een buitenkweek duurt namelijk wel wat langer dan een binnenkweek en zo is de kans op een herma na het lollipoppen veel groter, ook duren de dagen langer dan het 12/12 schema van een binnenplant dus is er ook minder bloeihormoon aanwezig, dit zorgt er dus voor dat bij een buitenplant veel meer zijtakken en en onnodig blad groeit en zo veel minder kracht naar de grote cola's gaat.
Wie weet probeer ik dat ooit ook nog wel eens als ik er eentje binnen zou zetten. Zou ook nog wel wat andere technieken willen proberen, maar eerst even eentje tegelijk om het verschil te zien. Lst bevalt me wel tot nu toe, even kijken hoe het tijdens de bloei gaat.Nogmaals, onder een scroggnet wel maar buiten zou ik het niet doen, de bladeren die niet nodig zijn stoot ze vanzelf wel af, minder wondjes is minder kans op schimmels en verminderde weerstand!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."