Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLow stress training

Low stress training

423 antwoorden
69 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Die ene zei:
Bekijk bijlage 30393
zo was die een dag na het inspuiten van het mengsel tegen bladluis.. je zou denken die overleeft het niet.
Bekijk bijlage 30394Met liefde en verzorging kwam hij er toch nog bovenop 😃
Klik om te vergroten...
Netjes? Had je m toevallig ook ingespoten op een moment dat daarna de zon erop viel?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Screenshot_2021-10-08-09-27-07-988_com.google.android.apps.photos.jpgScreenshot_2021-10-08-09-27-30-150_com.google.android.apps.photos.jpg
IMG_20211008_092745.jpg

De plant waarmee mijn hobby begonnen is, het zaadje dat ik heb laten ontkiemen om een wietplantje aan een vriend te kunnen geven. De trichomen zijn voor zover ik gister kon zien (in het donker met flits, wel blij met mijn macro camera op de telefoon!) vrijwel allemaal cloudy. We hebben hem voor woensdag op de agenda gezet om te oogsten, maar voordien zal ik hem nog even met de microscoop bekijken.

Mijn plant loopt een week of wat achter op deze, en gezien de nachttemperaturen nu (2 a 3 graden) ga ik hem toch maar in huis laten afbloeien denk ik
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blikje Pløp zei:
Netjes? Had je m toevallig ook ingespoten op een moment dat daarna de zon erop viel?
Klik om te vergroten...
Nee in de avond onderop de bladeren gespoten. Maar het mengsel was veeeeel te rijk. Had me verkeken omdat de planten spuit conisch opliep als een puntmuts.
Blikje Pløp zei:
Bekijk bijlage 30425Bekijk bijlage 30426
Bekijk bijlage 30427

De plant waarmee mijn hobby begonnen is, het zaadje dat ik heb laten ontkiemen om een wietplantje aan een vriend te kunnen geven. De trichomen zijn voor zover ik gister kon zien (in het donker met flits, wel blij met mijn macro camera op de telefoon!) vrijwel allemaal cloudy. We hebben hem voor woensdag op de agenda gezet om te oogsten, maar voordien zal ik hem nog even met de microscoop bekijken.

Mijn plant loopt een week wat achter op deze, en gezien de nachttemperaturen nu (2 a 3 graden) ga ik hem toch maar in huis laten afbloeien denk ik
Klik om te vergroten...
Dat ziet er echt goed uit. Mooie foto’s ook!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die ene zei:
Nee in de avond onderop de bladeren gespoten. Maar het mengsel was veeeeel te rijk. Had me verkeken omdat de planten spuit conisch opliep als een puntmuts.

Dat ziet er echt goed uit. Mooie foto’s ook!
Klik om te vergroten...
Dank! Ik werd gister nogal uitgelachen omdat ik minutenlang bolletjes zat te bestuderen op m'n telefoon 😂 vind het fascinerend.

En die vriend maakt er dankbaar gebruik van dat ik al het onderzoek wel doe 🤷🏼‍♀️
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blikje Pløp zei:
Bekijk bijlage 30425Bekijk bijlage 30426
Bekijk bijlage 30427

De plant waarmee mijn hobby begonnen is, het zaadje dat ik heb laten ontkiemen om een wietplantje aan een vriend te kunnen geven. De trichomen zijn voor zover ik gister kon zien (in het donker met flits, wel blij met mijn macro camera op de telefoon!) vrijwel allemaal cloudy. We hebben hem voor woensdag op de agenda gezet om te oogsten, maar voordien zal ik hem nog even met de microscoop bekijken.

Mijn plant loopt een week of wat achter op deze, en gezien de nachttemperaturen nu (2 a 3 graden) ga ik hem toch maar in huis laten afbloeien denk ik
Klik om te vergroten...
Er is nog wel een grote hoeveelheid transparant hoor, ik probeer altijd zo veel mogelijk milky en 30% amberkleurig aan te houden in principe, ze zal nog lekker kunnen aanzwellen opzich maar met de ochtenddauw van de laatste dagen zou ik echt heel erg oppassen.

Als je ze nu zou oogsten doe je er goed aan om zoveel mogelijk van de stengels en het blad eraan te laten. Dan rijpt ze nog wel wat door.

Ook een handige tip is om de takken een dag of twee rechtop te laten drogen en dan pas om te draaien. Zo gaan de blaadjes die je laat zitten naar beneden hangen en kan je ze veel gemakkelijker losknippen als ze zijn uitgedroogd. Als je ze namelijk direct naar beneden laat hangen met drogen dan krullen alle blaadjes om je topjes en is het echt een hels karweitje om ze mooi weg te knippen als de topjes droog zijn 😉
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blikje Pløp zei:
Dank! Ik werd gister nogal uitgelachen omdat ik minutenlang bolletjes zat te bestuderen op m'n telefoon 😂 vind het fascinerend.

En die vriend maakt er dankbaar gebruik van dat ik al het onderzoek wel doe 🤷🏼‍♀️
Klik om te vergroten...

Heel goed! Een paar uur turen dat mag gewoon he! Ze is van jou en jij bepaald lekker wat je zelf doet met je plantjes uiteraard haha.


Wiet is echt niet zo makkelijk om het juiste oogstmoment te pakken, ik keek er elke dag wel een uur of twee naar om toprot en ongedierte direct in de kiem te smoren!

En geloof mij, ik pluk alle onzuiverheden er zo uit
Heb er een neusje voor gekregen na al dat mooie groen 😉
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eve's drop zei:
En geloof mij, ik pluk alle onzuiverheden er zo uit
Heb er een neusje voor gekregen na al dat mooie groen 😉
Klik om te vergroten...
Je naam zou eigenlijk eve’s top moeten zijn. Niemand? Nee hij was ook niet zo heel Grappig eigenlijk
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb er overigens wel vaak gezeik mee gehad hoor als ik weer eens veel te veel in de tuin stond te koekeloeren 😂

In het begin is het leuk maar als je er te vaak naar kijkt dan gaat het vrouwtje (of mannetje) des huizes zeuren dat ze te weinig aandacht krijgen hahaha!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmpf. Mijn plant gaat niet zo lekker. Afgelopen week spotte ik meeldauw op de bladeren, dus behandeld met een melk oplossing. Nu weer een flink aantal plekken met meeldauw. De toppen gaan ook niet top (haha). Plant staat binnen in de huiskamer.

Ik ben inmiddels in staat om alle bladeren eraf te halen. De dood of de gladiolen. Grr.

Zoveel liefde en energie ingestopt, zo mooi groot geworden. Ondankbare plant 😂
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eve's drop zei:
Er is nog wel een grote hoeveelheid transparant hoor, ik probeer altijd zo veel mogelijk milky en 30% amberkleurig aan te houden in principe, ze zal nog lekker kunnen aanzwellen opzich maar met de ochtenddauw van de laatste dagen zou ik echt heel erg oppassen.
Klik om te vergroten...
Hmm. Ik ga woensdag nog eens opnieuw bestuderen 😎 deze stond bij een vriend in de tuin, vorige week waaide ze zo om doordat de toppen volgeregend waren. Toen heb ik er al een aantal stukken met toprot uit gehaald. Nu staat ze bij hem in de huiskamer. Slechte verlichting daar, dus gister alleen even snel met zaklampje van de telefoon gekeken.
Eve's drop zei:
Als je ze nu zou oogsten doe je er goed aan om zoveel mogelijk van de stengels en het blad eraan te laten. Dan rijpt ze nog wel wat door.

Ook een handige tip is om de takken een dag of twee rechtop te laten drogen en dan pas om te draaien. Zo gaan de blaadjes die je laat zitten naar beneden hangen en kan je ze veel gemakkelijker losknippen als ze zijn uitgedroogd. Als je ze namelijk direct naar beneden laat hangen met drogen dan krullen alle blaadjes om je topjes en is het echt een hels karweitje om ze mooi weg te knippen als de topjes droog zijn 😉
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de tips! Mogelijk wachten we toch nog een weekje, even kijken hoe de toprot zich ontwikkelt ook.

Eve's drop zei:
Heel goed! Een paar uur turen dat mag gewoon he! Ze is van jou en jij bepaald lekker wat je zelf doet met je plantjes uiteraard haha.
Klik om te vergroten...
Deze is niet van mij, maar met mijn eigen plantjes doe ik dat zeker! ❤️ Zo eens kijken of ik de mijne zelf van de schuur naar binnen verplaatst krijg of dat ik hulptroepen in moet schakelen haha.
Eve's drop zei:
Wiet is echt niet zo makkelijk om het juiste oogstmoment te pakken, ik keek er elke dag wel een uur of twee naar om toprot en ongedierte direct in de kiem te smoren!

En geloof mij, ik pluk alle onzuiverheden er zo uit
Heb er een neusje voor gekregen na al dat mooie groen 😉
Klik om te vergroten...
Dat geloof ik graag! En zoals die vriend van mijn onderzoeksgraagte profiteert profiteer ik graag van jouw kennis!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blikje Pløp zei:
Hmm. Ik ga woensdag nog eens opnieuw bestuderen 😎 deze stond bij een vriend in de tuin, vorige week waaide ze zo om doordat de toppen volgeregend waren. Toen heb ik er al een aantal stukken met toprot uit gehaald. Nu staat ze bij hem in de huiskamer. Slechte verlichting daar, dus gister alleen even snel met zaklampje van de telefoon gekeken.

Bedankt voor de tips! Mogelijk wachten we toch nog een weekje, even kijken hoe de toprot zich ontwikkelt ook.


Deze is niet van mij, maar met mijn eigen plantjes doe ik dat zeker! ❤️ Zo eens kijken of ik de mijne zelf van de schuur naar binnen verplaatst krijg of dat ik hulptroepen in moet schakelen haha.

Dat geloof ik graag! En zoals die vriend van mijn onderzoeksgraagte profiteert profiteer ik graag van jouw kennis!
Klik om te vergroten...

Altijd leuk om andere van dienst te zijn uiteraard,

Wiet is een gezelschaps product, en alles wat ik weet mag iedereen weten. Ik heb het per slot van rekening ook geleerd door het te doen en te luisteren naar andere ervaringsdeskundige 😇

Wie zijn methode geheim houd doet het i.m.o. enkel om de centjes en niet vanwege de voorliefde van de plant en al haar krachten!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eve's drop zei:
Ik heb er overigens wel vaak gezeik mee gehad hoor als ik weer eens veel te veel in de tuin stond te koekeloeren 😂

In het begin is het leuk maar als je er te vaak naar kijkt dan gaat het vrouwtje (of mannetje) des huizes zeuren dat ze te weinig aandacht krijgen hahaha!
Klik om te vergroten...
Je moet weten welke vrouw je de meeste aandacht geeft hè 😉
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die ene zei:
Je moet weten welke vrouw je de meeste aandacht geeft hè 😉
Klik om te vergroten...

Als ze jaloers worden moet je wel oppassen inderdaad ja!

Gellukig heb ik er altijd een gulden middenweg in gevonden 😂
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Eve's drop wat deed jij ook alweer met de stam van de plant ? Ik heb m'n plantje geoogst maar heb de stam over + de fan leaves....
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
@Eve's drop wat deed jij ook alweer met de stam van de plant ? Ik heb m'n plantje geoogst maar heb de stam over + de fan leaves....
Klik om te vergroten...
Pijpje maken toch?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
@Eve's drop wat deed jij ook alweer met de stam van de plant ? Ik heb m'n plantje geoogst maar heb de stam over + de fan leaves....
Klik om te vergroten...
20210807_113134.jpg

Jazeker! @Mevrouw Pløp
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eve's drop zei:
Bekijk bijlage 30567

Jazeker! @Mevrouw Pløp
Klik om te vergroten...
Haha creatief hoor.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
@Eve's drop wat deed jij ook alweer met de stam van de plant ? Ik heb m'n plantje geoogst maar heb de stam over + de fan leaves....
Klik om te vergroten...
Also, we verwachten foto's!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eve's drop zei:
Bekijk bijlage 30567

Jazeker! @Mevrouw Pløp
Klik om te vergroten...
Geen idee of het werkt maar het was leuk om ermee bezig te zijn:tongueout:
Screenshot_20211011-104450_Gallery.jpg
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mevrouw Pløp zei:
Hmpf. Mijn plant gaat niet zo lekker. Afgelopen week spotte ik meeldauw op de bladeren, dus behandeld met een melk oplossing. Nu weer een flink aantal plekken met meeldauw. De toppen gaan ook niet top (haha). Plant staat binnen in de huiskamer.

Ik ben inmiddels in staat om alle bladeren eraf te halen. De dood of de gladiolen. Grr.

Zoveel liefde en energie ingestopt, zo mooi groot geworden. Ondankbare plant 😂
Klik om te vergroten...
Is het dan niet ongeveer tijd om te oogsten? Het weer is niet echt bevorderlijk en binnen is toch niet genoeg ventilatie? Knippen die hap

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."