Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLow stress training

Low stress training

423 antwoorden
73 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoelang moet deze nog?20210809_163617.jpg
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Hoelang moet deze nog?Bekijk bijlage 27534
Klik om te vergroten...
Lastig te zeggen vsn een foto je kunt het enkel bepalen door met een microscoopje de triochomen te bekijken en dan vanaf jou eigen smaak te oogsten weinig Amber triochomen is een meer high effect hoe meer dit verandert naar meer Amber geeft het een meer stoned effect hoe er geoogst worden op welk moment is per strains ook weer verschillend
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij deze mijn allereerste hobbykweekje. Was niets van plan, wilde alleen een vriend een wietplantje geven en ontkiemde 3 zaadjes teveel. Ik ben enorm gek op planten, en vooral snelgroeiende stelen snel mijn hart. Dus ik ben verkocht!

Ik zal vast een hoop verkeerd hebben gedaan en nog doen, maar al doende leert men. Ik verbruik zelf erg weinig (doe maanden met 2 gram) dus een leuke oogst voor eigen gebruik zou in theorie haalbaar moeten zijn.

IMG_20210809_174421.jpg
Het kneusje Amnesia haze: bleef achter in groei en ik heb haar niet getopt of iets. Bloeide als eerst, en hard ook! Maar gistermorgen ontdekte ik toprot, dus is ze gistermiddag op de operatietafel beland. Alle aangetaste meuk eruit geknipt en ze mag nu even binnen wonen. Hopelijk rijpt ze de overgebleven toppen nog netjes af, en zo niet: eens een kneusje, altijd een kneusje. Niet getreurd (of toch een beetje... Ze ging zo mooi!)

IMG_20210809_174445.jpg

IMG_20210804_171745.jpg
Madame in pre operatieve toestand.

IMG_20210809_174542.jpg
De andere Amnesia Haze, getopt toen ze net begon te bloeien, heeft daarna nog een enorme spurt gemaakt.
IMG_20210809_174614.jpg
Bomvol kleine toppen, wat moet ik haar toefluisteren om die voller te krijgen? Afgelopen dagen worden haar grote bladeren geel. Moet en kan ik hier iets tegen doen?

IMG_20210809_174803.jpg

Last but not least, madame Silver Haze. De meest uit de kluiten gewassen dame van het gezelschap, zij begint er nu eens over na te denken om te bloeien. Haar heb ik netjes bij de 5e node getopt.

Alle planten zijn tegelijk ontkiemd, bijzonder om te zien hoe verschillend ze nu zijn! Ze gaan niet echt lekker op het vochtige natte weer, maar ik heb helaas geen mogelijkheid ze binnen te zetten. Sinds twee dagen staan ze onder de overkapping, en zodra de zon schijnt versleep ik ze. Om vervolgens weer te slepen als het regent.morgen arriveert er een foliekasje, hopelijk biedt dat wat soelaas. Het liefst verplaats ik ze naar het dakterras ivm geur en zonlicht, maar ik weet niet of dat haalbaar is als het gaat waaien.

Tips en tricks zijn welkom maar wees lief 😊

Toevoeging: veel blad is gesneuveld door slakken. Ik haal er nu 's avonds zo'n 40 weg, en dan doe ik 's morgens nog een rondje. Wietplant is helaas hun lievelingskostje!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Eve's drop

Politieagenten die maar niet achter jouw woonplaats kunnen komen.
young-caucasian-man-wearing-police-uniform-angry-mad-raising-fists-frustrated-furious-shouting...jpg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
@Eve's drop

Politieagenten die maar niet achter jouw woonplaats kunnen komen.
Bekijk bijlage 27555
Klik om te vergroten...

Maar och... dat is mijn laatste schrik.

Die komen binnen als echte korpsmannen maar gaan geheel in bloemengewaad verslaafd aan moeder natuur weer naar buiten.

To protect and serve some mary jane!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eve's drop zei:
Maar och... dat is mijn laatste schrik.

Die komen binnen als echte korpsmannen maar gaan geheel in bloemengewaad verslaafd aan moeder natuur weer naar buiten.

To protect and serve some mary jane!
Klik om te vergroten...
Wat ben je toch ook een hippie
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Wat ben je toch ook een hippie
Klik om te vergroten...

Wel eentje met een jassie die niet beschadigd is.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#8
Blikje Pløp zei:
Aaargh shit. Ik heb madame toprot nu binnen staan, waar het warm en droog is en goed doorlucht. Toch oogsten? De meeste trichomen zijn nog helder. Ze staan sinds gister een stuk uit elkaar, dus ik heb hoop voor de rest. Wel schoon gewerkt gelukkig.

Kun je een tipje van de sluier oplichten qua voeding in deze fase? Ik heb bloeivoeding van plagron, maar het moet specifieker?
Klik om te vergroten...
Ik heb de tips ietwat bijgewerkt want ik was iets te gretig met antwoorden. Maar in principe is een plant die duidelijk extra pistils gaat aanmaken klaar voor de bloeifase. Maar dan nog neemt ze stikstof op om die eerste twee bloeiweken nog maximaal te strekken. Dit is de (N) die dan nog vollop door je plant heen spuit. Maar ook fosfor (P) en kalium (K) zijn onmisbaar voor een gezond wortelgestel en deftige dame.

Tijdens de bloei zal ze in haar groeimedium stoppen met het opnemen van stikstof. Dit is omdat de plant aanvoelt dat het tijd word om zichzelf voort te planten en dus bloemen bij de geliefde vrouwelijke versies. Bloeifase is een geheel andere fase waar het bij de meeste mensen gigantisch mis kan gaan. Ze zal namelijk geleidelijk aan zelf meer fosfor en kalium uit haar medium opzoeken om zo die harde toppen te bloeien zodat ze groot en omvangrijk is om bevrucht te worden. In dat geval is het toevoegen van de juiste stoffen essentiëel om harde compacte en zeker ook potente bloemen te krijgen. Bloeivoeding is halverwege de bloei een goede meststof om haar al langzaam te laten wennen aan minder stikstof en meer fosfor en kalium. Dan als de laatste 3a4 weken aanbreken zul je om shop kwaliteit wiet te groeien echt heel goed moeten inlezen wat je precies moet bijvoegen want daar kan ik zo geen pasklaar antwoord op geven.

Het is namelijk de vraag of je medium wel actief genoeg is om bepaalde stoffen te verwerken. Het is namelijk van essentiëel belang dat je op een substraat kweekt waar alle micro organismen en bepaalde goede schimmels en sporen al in leven. Dit bevorderd namelijk de groei van wortels en het behoud van een luchtig medium, evenals ze voeding veel sneller kan opnemen en er zodoende minder stoffen ophopen en zodoende weer andere stoffen de toegang blokeert.

Blikje Pløp zei:
Ze aten het hardst van madame toprot 🤣🤣 dus heb ik dan achterlijke slakken? 🤣🤣 Kopertape ga ik eens naar kijken. Heb net alweer 12 naaktslakken weggehaald (uit de hele tuin, dat wel). Jammer dat mijn honden geen slakken eten, anders hoefde ik ze niet meer te voeren.

Bedankt voor je tips man! Ik hoopte er al een beetje op haha
Klik om te vergroten...

Toprot is een zeer snel vermenigvuldigende schimmel die binnen no time je bloemen van binnenuit aantast. Tuurlijk zal er ongedierte aan ongezonde planten komen maar ze kiezen niet de vieze stukjes eruit.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#9
20210809_153318.jpg

Nog een snel latertje dan maar he!

Bloed kruipt waar het niet gaan ken haha!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eve's drop zei:
Wel eentje met een jassie die niet beschadigd is.
Klik om te vergroten...
Wat boeit mij je jas nou
je groeit wietplanten
dat is jouw ding
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
inner_search zei:
Hier ook nog wat laatkomers en een topje purplematic van vorig jaar.Bekijk bijlage 27621Bekijk bijlage 27623
Klik om te vergroten...
Krijgen die kleintjes nog wel op tijd toppen ?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
20210810_145938.jpg
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eve's drop zei:
Ik heb de tips ietwat bijgewerkt want ik was iets te gretig met antwoorden. Maar in principe is een plant die duidelijk extra pistils gaat aanmaken klaar voor de bloeifase. Maar dan nog neemt ze stikstof op om die eerste twee bloeiweken nog maximaal te strekken. Dit is de (N) die dan nog vollop door je plant heen spuit. Maar ook fosfor (P) en kalium (K) zijn onmisbaar voor een gezond wortelgestel en deftige dame.

Tijdens de bloei zal ze in haar groeimedium stoppen met het opnemen van stikstof. Dit is omdat de plant aanvoelt dat het tijd word om zichzelf voort te planten en dus bloemen bij de geliefde vrouwelijke versies. Bloeifase is een geheel andere fase waar het bij de meeste mensen gigantisch mis kan gaan. Ze zal namelijk geleidelijk aan zelf meer fosfor en kalium uit haar medium opzoeken om zo die harde toppen te bloeien zodat ze groot en omvangrijk is om bevrucht te worden. In dat geval is het toevoegen van de juiste stoffen essentiëel om harde compacte en zeker ook potente bloemen te krijgen. Bloeivoeding is halverwege de bloei een goede meststof om haar al langzaam te laten wennen aan minder stikstof en meer fosfor en kalium. Dan als de laatste 3a4 weken aanbreken zul je om shop kwaliteit wiet te groeien echt heel goed moeten inlezen wat je precies moet bijvoegen want daar kan ik zo geen pasklaar antwoord op geven.

Het is namelijk de vraag of je medium wel actief genoeg is om bepaalde stoffen te verwerken. Het is namelijk van essentiëel belang dat je op een substraat kweekt waar alle micro organismen en bepaalde goede schimmels en sporen al in leven. Dit bevorderd namelijk de groei van wortels en het behoud van een luchtig medium, evenals ze voeding veel sneller kan opnemen en er zodoende minder stoffen ophopen en zodoende weer andere stoffen de toegang blokeert.



Toprot is een zeer snel vermenigvuldigende schimmel die binnen no time je bloemen van binnenuit aantast. Tuurlijk zal er ongedierte aan ongezonde planten komen maar ze kiezen niet de vieze stukjes eruit.
Klik om te vergroten...

Ik heb nog een hoop te leren! Ze staan nu gewoon op potgrond, dus het bodemleven e.d. zal wel niet helemaal lekker uitgebalanceerd zijn. Ik ga me er verder in verdiepen voordat ik mijn late kweekje (even groot als jouw latertje ongeveer) in een grotere pot gooi. Dus, plan voor morgen 🤣

Vandaag een van m'n bestelde kasjes binnen. Blijkt ongeveer drie keer zo groot als ik dacht, maar is met opzetten al op meerdere plekken gescheurd. Morgen maar eens contact zoeken met de webshop, of ze hierin een passende oplossing kunnen bedenken én waar het andere kasje blijft.

16286217627586516614246137047687.jpg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Wat boeit mij je jas nou
je groeit wietplanten
dat is jouw ding
Klik om te vergroten...
UnhappyNaiveDogwoodtwigborer-max-1mb.gif
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eve's drop zei:
Bekijk bijlage 27557
Klik om te vergroten...
HAHAHA ik wou serieus hetzelfde uploaden maar was bang dat mensen zouden struikelen over "kankerjong" :laughing:
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
HAHAHA ik wou serieus hetzelfde uploaden maar was bang dat mensen zouden struikelen over "kankerjong" :laughing:
Klik om te vergroten...

Ik ook haha
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blikje Pløp zei:
Bij deze mijn allereerste hobbykweekje. Was niets van plan, wilde alleen een vriend een wietplantje geven en ontkiemde 3 zaadjes teveel. Ik ben enorm gek op planten, en vooral snelgroeiende stelen snel mijn hart. Dus ik ben verkocht!
Klik om te vergroten...
Hartstikke leuk om te zien dat je direct vol overgave erin duikt! Top.
Blikje Pløp zei:
Ik zal vast een hoop verkeerd hebben gedaan en nog doen, maar al doende leert men. Ik verbruik zelf erg weinig (doe maanden met 2 gram) dus een leuke oogst voor eigen gebruik zou in theorie haalbaar moeten zijn.

Bekijk bijlage 27537
Het kneusje Amnesia haze: bleef achter in groei en ik heb haar niet getopt of iets. Bloeide als eerst, en hard ook! Maar gistermorgen ontdekte ik toprot, dus is ze gistermiddag op de operatietafel beland. Alle aangetaste meuk eruit geknipt en ze mag nu even binnen wonen. Hopelijk rijpt ze de overgebleven toppen nog netjes af, en zo niet: eens een kneusje, altijd een kneusje. Niet getreurd (of toch een beetje... Ze ging zo mooi!)
Klik om te vergroten...
Toprot, helaas pindakaas. Maar het is helaas wel zo dat botrytis ook de stam zal besmetten en het zal zo ook uiteindelijk in iedere top terecht gaan komen, zeker als je ze niet kan verschuilen. Dan doe je er goed aan om de rest zeer nauwkeurig te checken en misschien al wel te oogsten. En geheel apart houden van de rest van je planten dus niet eerst de besmette plant knippen en daarna met ongewassen handen, kleding en gereedschap bij de andere dames aan de gang. Het is namelijk zeer besmettelijk.

Blikje Pløp zei:
Bekijk bijlage 27538

Bekijk bijlage 27542
Madame in pre operatieve toestand.

Bekijk bijlage 27543
De andere Amnesia Haze, getopt toen ze net begon te bloeien, heeft daarna nog een enorme spurt gemaakt.
Bekijk bijlage 27544
Bomvol kleine toppen, wat moet ik haar toefluisteren om die voller te krijgen? Afgelopen dagen worden haar grote bladeren geel. Moet en kan ik hier iets tegen doen?
Klik om te vergroten...
Het geel worden is een process wat gebeurd in de laatste fase van de bloei, ze zal namelijk al haar kalium fosfor en magnesium en zodoende geen stikstof meer zal opnemen(de stof verantwoordelijk voor bladgroen) in de bloemen omdat ze onbevrucht is en zo veel grotere bloemen krijgt en geen groei meer zal doorgaan. Dit zijn indicaties dat een plant vaak om zeer specifieke voeding gaat vragen en om dat onder de knie te krijgen zul je heel wat uurtjes moeten studeren, maar eens je dat weet dan ben je vaak apl pro-actief aan het sturen van de plant en het kweekmedium.
Blikje Pløp zei:
Bekijk bijlage 27545

Last but not least, madame Silver Haze. De meest uit de kluiten gewassen dame van het gezelschap, zij begint er nu eens over na te denken om te bloeien. Haar heb ik netjes bij de 5e node getopt.

Alle planten zijn tegelijk ontkiemd, bijzonder om te zien hoe verschillend ze nu zijn! Ze gaan niet echt lekker op het vochtige natte weer, maar ik heb helaas geen mogelijkheid ze binnen te zetten. Sinds twee dagen staan ze onder de overkapping, en zodra de zon schijnt versleep ik ze. Om vervolgens weer te slepen als het regent.morgen arriveert er een foliekasje, hopelijk biedt dat wat soelaas. Het liefst verplaats ik ze naar het dakterras ivm geur en zonlicht, maar ik weet niet of dat haalbaar is als het gaat waaien.

Tips en tricks zijn welkom maar wees lief 😊
Klik om te vergroten...
Hou goed bij hoe wat en waarom je iets doet en let dan ook goed op de reactie van je eigen creatie!

Ook internet staat bomvol info en ik zeg altijd maar, als je iets over wiet wil weten en het niet kan vinden, dan heb je niet goed genoeg gezocht. Werkelijk alles staat er beschreven over deze heilzame illegale plant.

Blikje Pløp zei:
Toevoeging: veel blad is gesneuveld door slakken. Ik haal er nu 's avonds zo'n 40 weg, en dan doe ik 's morgens nog een rondje. Wietplant is helaas hun lievelingskostje!
Klik om te vergroten...

Tja slakken haha, maar 1 ding is zeker. Een slak eet niet graag van een zieke plant dus dat zit wel goed met de gezondheid. In principe helpt kopertape erg goed, zowel om de rand van de pot als een ruime ring om de stam, dat schrikt zo'n slijmerige gluiperd wel af.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eve's drop zei:
Hartstikke leuk om te zien dat je direct vol overgave erin duikt! Top.

Toprot, helaas pindakaas. Maar het is helaas wel zo dat botrytis ook de stam zal besmetten en het zal zo ook uiteindelijk in iedere top terecht gaan komen, zeker als je ze niet kan verschuilen. Dan doe je er goed aan om de rest zeer nauwkeurig te checken en misschien al wel te oogsten. En geheel apart houden van de rest van je planten dus niet eerst de besmette plant knippen en daarna met ongewassen handen, kleding en gereedschap bij de andere dames aan de gang. Het is namelijk zeer besmettelijk.
Klik om te vergroten...
Aaargh shit. Ik heb madame toprot nu binnen staan, waar het warm en droog is en goed doorlucht. Toch oogsten? De meeste trichomen zijn nog helder. Ze staan sinds gister een stuk uit elkaar, dus ik heb hoop voor de rest. Wel schoon gewerkt gelukkig.
Eve's drop zei:
Het geel worden is een process wat gebeurd in de laatste fase van de bloei, ze zal namelijk al haar kalium (de stof verandwoordelijk voor bladgroen) in de bloemen willen steken omdat ze onbevrucht is en zo veel grotere bloemen krijgt. Dit zijn indicaties dat een plant vaak om zeer specifieke voeding gaat vragen en om dat onder de knie te krijgen zul je heel wat uurtjes moeten studeren, maar eens je dat weet dan ben je vaak apl pro-actief aan het sturen van de plant en het kweekmedium.
Klik om te vergroten...
Kun je een tipje van de sluier oplichten qua voeding in deze fase? Ik heb bloeivoeding van plagron, maar het moet specifieker?
Eve's drop zei:
Tja slakken haha, maar 1 ding is zeker. Een slak eet niet graag van een zieke plant dus dat zit wel goed met de gezondheid. In principe helpt kopertape erg goed, zowel om de rand van de pot als een ruime ring om de stam, dat schrikt zo'n slijmerige gluiperd wel af.
Klik om te vergroten...
Ze aten het hardst van madame toprot 🤣🤣 dus heb ik dan achterlijke slakken? 🤣🤣 Kopertape ga ik eens naar kijken. Heb net alweer 12 naaktslakken weggehaald (uit de hele tuin, dat wel). Jammer dat mijn honden geen slakken eten, anders hoefde ik ze niet meer te voeren.

Bedankt voor je tips man! Ik hoopte er al een beetje op haha
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blikje Pløp zei:
Ik heb nog een hoop te leren! Ze staan nu gewoon op potgrond, dus het bodemleven e.d. zal wel niet helemaal lekker uitgebalanceerd zijn. Ik ga me er verder in verdiepen voordat ik mijn late kweekje (even groot als jouw latertje ongeveer) in een grotere pot gooi. Dus, plan voor morgen 🤣

Vandaag een van m'n bestelde kasjes binnen. Blijkt ongeveer drie keer zo groot als ik dacht, maar is met opzetten al op meerdere plekken gescheurd. Morgen maar eens contact zoeken met de webshop, of ze hierin een passende oplossing kunnen bedenken én waar het andere kasje blijft.

Bekijk bijlage 27620
Klik om te vergroten...
@Eve's drop woont wel niet in NL.
(Denk ik)
Daar kun je nog een AF starten nu, maar in NL heeft dat geen zin meer.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
@Eve's drop woont wel niet in NL.
(Denk ik)
Daar kun je nog een AF starten nu, maar in NL heeft dat geen zin meer.
Klik om te vergroten...
Denk ook dat het geen NL is :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."