Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMisselijkheid met Ketamine

Misselijkheid met Ketamine

20 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
d
drugsgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vorige week heb ik weer eens keta gedaan en ik wist meteen weer waarom het zo'n tijd geleden is dat ik het voor het laatst gedaan. 50% van de keren dat ik het heb gedaan werd ik na een half uur misselijk en moet ik overgeven.

Daarvoor gaat alles prima, maar na het overgeven voel ik me meestal een beetje alsof ik ijl tijdens de griep ofzo, echt wel negatief dus.

Nu wil ik graag weten of er middelen zijn die helpen tegen misselijkheid. Ik heb begrepen dat tijdens het drinken van Ayahuasca buikpijn kan worden beperkt met wiet. Ik weet niet wat voor een effect dit verder op de keta trip heeft.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wiet + keta lijkt me gewoon extra vaag/loom zijn tijdens je keta trip :P.

Hoe neem jij je keta? Als je net gegeten hebt, op een lege maag of daartussenin?
Misschien dat daar nog wat verschil in zit, als je dat omgooit. Ik heb helaas gaan verstand van middeltjes tegen de misselijkheid, misschien kan iemand anders je daar bij helpen.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#3
Motllium op voorhand ftw :rock:


die 50% van de kere dat je moest kotsen was om deze reden:

-je nam teveel
- je had te zwaar/teveel gegeten kort bij je ketamine gebruik
-alcohol gedronke

of een combi van deze 3 :grin:
B
BewildLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ook makkelijk last aan men maag van ketamine, maar ik vind dat als je moet overgeven er op dat dat dan best goed meevalt :). Het komt er gewoon zo zacht uit :grin:!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben nog nooit misselijk geworden van ketamine, ongeacht de dosis, vrienden van mij overigens ook niet. Mijn vrienden en ik hebben ook geen problemen met het combineren van kleine en matige hoeveelheden alcohol (grote raad ik sowieso af, lijkt me niet ongevaarlijk) met ketamine en eten en ketamine levert ook geen problemen of dis comfort op (al probeer ik meestal wel 2-3 uur van de voren niks te eten, gewoon voor het geval dat het uitmaakt en omdat ik het altijd zo gedaan heb en nooit ergens last van heb gehad)

Zou het komen dat mensen die er misselijk van worden een soort wagenziekte reactie hebben op de scheefheid die het veroorzaakt? Dat zou verklaren waarom sommige mensen er helemaal geen last van hebben en enkelen juist wel.

Wat je kan proberen (geen idee of het helpt):

- niet bij eten, 2-4 uur van de voren ook niet meer eten
- geen alcohol tegelijk drinken, zeker niet veel alcohol
- joint? kan helpen tegen de misselijkheid en ketamine + wiet gaan prima samen.
- reisziekte pillen? als de theorie van scheefheid klopt?
S
ScralemonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bewild zei:
Ik heb ook makkelijk last aan men maag van ketamine, maar ik vind dat als je moet overgeven er op dat dat dan best goed meevalt :). Het komt er gewoon zo zacht uit :grin:!
Klik om te vergroten...

Jaaaaaaaaa, en dan lijkt de kots gewoon een stroom van goud.
dan ga je daarna ook geheel in de pot liggen graven, loop je naar je vrienden toe met de buit in je handen en roep je : JONGENS WE ZIJN RIJK ! :rock:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik hoop dat dit een grapje is :)
S
ScralemonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Chris Pontius zei:
Ik hoop dat dit een grapje is :)
Klik om te vergroten...

Weten we niet meer !
d
drugsgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Intoxication zei:
Motllium op voorhand ftw :rock:


die 50% van de kere dat je moest kotsen was om deze reden:

-je nam teveel
- je had te zwaar/teveel gegeten kort bij je ketamine gebruik
-alcohol gedronke

of een combi van deze 3 :grin:
Klik om te vergroten...


De eerste keer dat ik moest overgeven had ik eerder coke gebruikt. De laatste keer had ik inderdaad te weinig tijd tussen eten en keta gelaten. Beide keren nam ik niet extreem veel, maar toch redelijk wat in één keer.

volgende keer maar eens 4 uur van tevoren niet eten en hele kleine beetjes nemen en langzaam opbouwen
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#10
zoals je je laatste zin omschrijft hoort het ook! :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is algemeen bekend dat je van ketamine misselijk kunt worden.

Heb je ook bij andere stoffen last van misselijkheid ? Of alleen bij ketamine ?
d
drugsgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sublimo zei:
Het is algemeen bekend dat je van ketamine misselijk kunt worden.

Heb je ook bij andere stoffen last van misselijkheid ? Of alleen bij ketamine ?
Klik om te vergroten...

nee niet echt alleen een keer van 2cb over gegeven, maar dat mocht geen naam hebben
A
AldousLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sublimo zei:
Het is algemeen bekend dat je van ketamine misselijk kunt worden.

Heb je ook bij andere stoffen last van misselijkheid ? Of alleen bij ketamine ?
Klik om te vergroten...
alleen in combi met (flink) alcohol heb ik dit, maar dan is je trip zowiezo een stuk minder leuk
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Misschien dat de misselijkheid veroorzaakt wordt door de verstoring van je evenwichtsorgaan ?
Rustig liggen zou dan eventueel de oplossing kunnen zijn.

Is een wilde gok. :)
R
RobynLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik word ook vaak misselijk van ketamine, en moet dan idd ook overgeven.. ik ben ook wagenziek.. ik heb ook wel eens gedacht dat het daar aan zou kunnen liggen. heb ook wel eens geprobeerd een reistablet in te nemen daarvoor, alleen dat hielp toch niet..

Bij mij ligt het niet aan eten, heb verschillende dingen daarmee uit geprobeerd, wel eten, lang van tevoren niet eten..

misschien trekt mn maag de keta gewoon niet, hij trekt wel meer niet. bv bommetje pep hoef ik niet te proberen......
E
EllaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik moet ook 50% van de keren dat ik keta snuif overgeven. :kots:

Maar dat is gewoon bekend van deze drug.
Ik vind het wel jammer (zeker als je in een club bent) maar het blijft voor mij toch gewoon te leuk om het daarvoor te laten...
E
EllaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat het erger maakt is keta combineren met alcohol of anderen drugs. Ook als je net gegeten hebt dan is de kans groot dat je vet over je nek gaat.
R
RobynLid
01-01-2024, 00:00
#18
gelukkig verdoofd keta best wel.. dus behalve een beetje misselijkheid voel ik me dan verder niet echt fucked up ofso (:
L
LegaldopeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik werd ook vaak misselijk van de keta.
Dit vermijd ik door :
- Genoeg tijd tussen ketamine en men eten laten
- Mijn 1ste ketamine lijn klein te leggen
- Indien ik alcohol wil drinken pas te beginnen na enkele lijnen

En een motilium innemen zoals ik hierboven heb gelezen kan volgens mij ook geen kwaad.
F
FoxxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik denk dat je persoonlijk rustig moet opbouwen en op je gemak moet zijn en doen.
Anders moet je het eens een paar keer thuis doen in je woonkamer ofzo. Dan ben je zeker op je gemak, lekker rustig en kun je er goed aan wennen. Daarna kun je onder de ket fijn naar de club gaan. ( NOT BY CAR ). Misschien dat dit een idee is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."