Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine en HPPD/Derealisatie

Ketamine en HPPD/Derealisatie

24 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb al eens gestaan "Dit is allemaal niet echt, dit bestaat allemaal niet, dit is allemaal een kettrip. Over 20minuten is dat hier allemaal gedaan en is alles terug normaal!"
Niet dus, na een half uur volledig in de war te zitten kwam ik erachter dat ik tever was gegaan.
Lesson learned! Never fuck with ketamine!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben er van overtuigd dat ik HPPD heb, ik zie standaart pixels en ruis en met drugs wordt dit erger en dan voornamelijk met ketamine. Als het uit is gewerkt is de ruis aanzienlijk erger maar ik merk zelf nooit wat van de psychische klachten waar mensen het wel eens over hebben.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Was je trip visueel dan? Zal dit niet eerder aan de flinke hoeveelheid mdma gelegen hebben? Ik moet zeggen dat ik ketamine nauwelijks visueel vind. Wel zit ik nog met aardig wat ruis in m'n beeld. Keta geeft ontzettend veel ruis in m'n beeld, dat wel. Poeh.

Olle
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo, zijn er hier mensen met HPPD/Derealisatie-klachten? Hebben jullie na keta last van derealisatie? Of elementen van de trip die blijven hangen?
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#5
Komt wel eens voor na een heftige ervaring. Wordt na een tijdje minder.
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#6
hppd is juist hetgene waar ketamine zich op inwerkt naar mijn ervaring, alles in je trip word scherper en ziet er pixelachtig uit, en naarmate je meer neemt worden de pixels gebruikt om de basis te vormen voor je k-hole vervormingen.
de tijd na heftig gebruik kan de scherpheid enigszins aanhouden, maar ebt langzaam weg, evenals de derealisatie.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Petrovic zei:
Ik ben er van overtuigd dat ik HPPD heb, ik zie standaart pixels en ruis en met drugs wordt dit erger en dan voornamelijk met ketamine. Als het uit is gewerkt is de ruis aanzienlijk erger maar ik merk zelf nooit wat van de psychische klachten waar mensen het wel eens over hebben.
Klik om te vergroten...

Ah. Wel gisteren gecombineerd met MDMA en is goed bevallen. Maar ja, na een week zal ik het wel merken of mijn ruisbeeld merkelijk erger is ofzo.

EDIT: dit was W.F.L. die per ongeluk op mijn account zat. Al is hetzelfde ook waar voor mij.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ruisbeeld, floaters en afterimages zijn erger ja.. Maar ik vind het best meevallen! Het is ook al merkelijk minder geworden. Vooral afterimages in de trip blijven lang hangen, fuuuck. :openmouth:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, extreem! Ik ben zelf vroeger (voor drugsgebruik) psychotisch geweest. Dit was dus gepaard met enorm veel dissociatie, gebrek relativeringsvermogen gedachtes (random iets denken en dat en de realiteit door elkaar halen).

Ketamine brengt dat gevoel in hoge dosissen terug, en dit kan soms weken aanhouden. Ketamine is de enige drug die dit doet (en ik mijd het dus nu ook min of meer, heel af en toe kleine dosis gedaan verder en dat ging doen, maar alsnog, onverstandig). Met Tryptamine/phenethylamine-tripmiddelen heb ik daar, ondanks 100+ ervaring absoluut geen last of neiging naar.

Echter, ketamine kan echt m'n hoofd klutsen. Bizzaro associaties, nergens op slaande gedachtes (De tafel is ver dus hij is kwaadaardig, oh god nee daarom dus zijn die letters zo breed, nu vergaat de wereld en het is mijn schuld) die blijven aanhaken, totale onvermogen gedachtes te vormen, soort alienachtig en dood gevoel in m'n hoofd.

Ketamine werkt op de NMDA-receptor; In recente onderzoeken blijkt dus ook dat psychoses niet alleen getriggerd kunnen worden door problemen met de dopamine-receptoren, maar ook de NMDA-receptoren (of een combinatie daarvan); Het kan dus evengoed als tripmiddelen dingen triggeren.Ik denk ook dat ik voornamelijk verneukte NMDA-receptoren heb hierdoor; Dat zou verklaren waarom specifiek keta het triggert en standaard tripmiddelen niet, waarom antipsychotica niet echt aansloeg bij me & ik er semi-katatonisch van werd en ik uiteindelijk maar volgestopt werd met benzo's.

Dit is natuurlijk enkel mijn ervaring, maar ja, ik kan me echt goed voorstellen dat ketamine dat doet.
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#10
super interessant
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopezilla zei:
Was je trip visueel dan? Zal dit niet eerder aan de flinke hoeveelheid mdma gelegen hebben? Ik moet zeggen dat ik ketamine nauwelijks visueel vind. Wel zit ik nog met aardig wat ruis in m'n beeld. Keta geeft ontzettend veel ruis in m'n beeld, dat wel. Poeh.

Olle
Klik om te vergroten...

Nee, mijn trip was niet visueel (Alhoewel, jawel, maar pas na dat m'n MDMA uitgewerkt was en dat ligt aan mijn eigen verkniptheid.) Ik moet zeggen dat ik geen last heb van de derealisatie.

Ik heb zowiezo al last van de afterimages van HPPD (gekregen na LSD) dus als ik naar een licht kijk blijft dat langer hangen dan normaal. Maar met keta.. :openmouth: Ik liep echt door de gang, keek naar een stroboscoop en ik zag zo'n duidelijk afgetekende paarse stroboscoop en hij bleef gewoon, de hele tijd. Echt veel scherper dan normaal en langer ook. Verder vind ik het wel meevallen, want ruisbeeld had ik al.. Zeker te doen met HPPD maar toch niet iets dat ik te vaak ga doen. :beer:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat bedoel je precies met derealisatie?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat je jezelf niet jezelf voelt. Alles van op een afstand beleeft zegt maar.

Heel onplezierige staat van zijn. Vergelijkbaar met na een MDMA trip, dan heb ik het ook altijd wel.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#14
Haha de dag na keta voel ik me nooit mezelf, alles voelt raar en nieuw en alles heeft een beetje een depressief randje, tenminste bij mij dan, heel somber enzo, het lijkt net alsof de wereld een paar jaar verder is gegaan in de tussentijd, ik voel me dan totaal vervreemd enzo.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat vreemde, afstandelijke in m'n beleving vind ik niet zo storend, eerlijk gezegd. Liever dat dan een kater of een dip.

Olle
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopezilla zei:
Dat vreemde, afstandelijke in m'n beleving vind ik niet zo storend, eerlijk gezegd. Liever dat dan een kater of een dip.

Olle
Klik om te vergroten...

Ik vind dat echt het engste gevoel dat je kan hebben... Nog liever een zwaar depressieve/prikkelbare MDMA-kater waarbij je bij elk hard geluid al het gevoel krijgt te moeten janken van elllende.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind mijn bestaan van een afstandje best fascinerend.

Olle
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Angramar Temenos zei:
Ik vind dat echt het engste gevoel dat je kan hebben... Nog liever een zwaar depressieve/prikkelbare MDMA-kater waarbij je bij elk hard geluid al het gevoel krijgt te moeten janken van elllende.
Klik om te vergroten...

Hm, ik vind derealisatie ook eng, maar na MDMA krijg ik het eigenlijk ook wel. Het lijkt wel alsof alles wat ik doe dan geen zin heeft ofzo, ik heb geen belevenis in mijn leven, ik ben er gewoon niet, voel me net een beetje uit mijn lichaam.

Na keta geen last van trouwens, maar zoveel heb ik niet genomen.

Nuja, om het samen te vatten, als je HPPD hebt en je wilt keta doen: Doe het rustig aan, want het verergert het ruisbeeld/afterimages.
S
StylusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ketamine werkt op de NMDA-receptor; In recente onderzoeken blijkt dus ook dat psychoses niet alleen getriggerd kunnen worden door problemen met de dopamine-receptoren, maar ook de NMDA-receptoren (of een combinatie daarvan); Het kan dus evengoed als tripmiddelen dingen triggeren.Ik denk ook dat ik voornamelijk verneukte NMDA-receptoren heb hierdoor; Dat zou verklaren waarom specifiek keta het triggert en standaard tripmiddelen niet, waarom antipsychotica niet echt aansloeg bij me & ik er semi-katatonisch van werd en ik uiteindelijk maar volgestopt werd met benzo's.
Klik om te vergroten...

Ik kan het mis hebben maar werken lsd en phenethylamines (etc.) niet ook allemaal op de NMDA receptoren??

Verder heb ik zelf het idee dat een harde ketamine / dxm trip het geen is wat het dichtst in de buurt komt van de klinische beschrijving van een 'full blown psychosis'.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#20
LSD en dergelijke werken voornamelijk op de 5HT2a receptoren, wat serotonerge receptoren zijn.

De laatste tijd wordt steeds meer afgestapt van het beeld van dopaminerge oorzaken van psychose ten gunste van NMDA-gebaseerde oorzaken. Hoe het precies werkt is echter nogsteeds zeer onduidelijk en ik denk dat vooral chronische ketaminegebruikers de kenmerken van psychose vertonen (verstoord geheugen, waanbeelden).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."