Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine brengt genialiteit.

Ketamine brengt genialiteit.

57 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mezelf zei:
Ik zeg, JA natuurlijk! Er kunnen altijd meerdere waarheden bestaan zelfs als ze elkaar tegen spreken. Maar dit is voor ons niet te begrijpen want wij denken en leven nou eenmaal in dualiteit. In goed en fout, liefde en haat, licht en donker, ego en geen ego/of eenheid.
Klik om te vergroten...
True...

Mezelf zei:
Daarbij is de ego absoluut geen enemy. Zonder de ego hadden we als zelfbewuste wezens niet overleefd denk ik. Wij moeten nu alleen als zelfbewuste wezens gaan inzien dat het ego niet leidend is maar een instrument om te weten wat goed is en fout voor "dit" huidige leven. Maar dit is zoals je zelf al aangaf erg moeilijk. Logisch ook want de afgelopen 10duizenden jaren (zal wel veel langer zijn) was onze ego leidend maar wel het geen wat ons hier heeft gebracht zodat we er nu over kunnen denken.
Klik om te vergroten...
Precies dit. Ik besef me dat refereren naar het ego als ''enemy'' wat te krachtig was. Natuurlijk hebben we ons ego ook gewoon nodig om ons te bewegen door ons alledaagse leven. Daarbij inderdaad als instrument, gehanteerd vanuit een hoger bewustzijn van onszelf. We zijn niet ons ego, maar gebruiken ons ego, evenzo wij ons verstand moeten gebruiken en niet ons verstand moeten zijn. Ons verstand is eveneens slechts een instrument om ons een weg door het leven van alledag te kunnen banen.

Mezelf zei:
Dit geldt hetzelfde natuurlijk voor @Psilocyloner wat betreft keta. Want ik als (mede)paddo liefhebber (en psychedelica in het algemeen) kan het maar zeer moeilijk vinden met keta. Vaak als ik ervan genomen heb wil ik er weer van af. Heel soms valt het lekker en dan is het ook met keta, alles zo logisch.
Klik om te vergroten...
Het maakt me toch nieuwsgierig. In bepaalde opzichten lijken dissociatieven (ha, dat woord zocht ik... kwam er even niet op, maar had wel zo'n vaag gevoel dat er aan het woord ''dissociativa'' iets niet helemaal klopte) me toch echt een beetje tegenovergesteld aan psychedelica. De vraag of dat op zichzelf wat zal/kan opleveren even daar gelaten, denk ik dat het eens versterkt hebben van die andere kant van de medaille op z'n minst mijn perspectief op de effecten van psychedelica kan verrijken.

Nog een vraag die ik vergeten was op te werpen in mijn vorige post: Wat nou als je psychedelica en dissociatieven combineert? Wat levert dat dan op? Draagt dat iets bij aan inzichten? Heeft een dergelijke combi ''psychonautische waarde''? (@Psychedelibee?)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psilocyloner zei:
Nog een vraag die ik vergeten was op te werpen in mijn vorige post: Wat nou als je psychedelica en dissociatieven combineert? Wat levert dat dan op? Draagt dat iets bij aan inzichten? Heeft een dergelijke combi ''psychonautische waarde''? (@Psychedelibee?)
Klik om te vergroten...
Ik heb wel eens keta met LSD gecombineerd en vond het voor psychonautische doeleinden echt zwaar zonde van mijn LSD trip. Die heldere staat van de LSD waarin je jezelf kunt onderzoeken en dingen van kunt leren werd totaal weggevaagd door de keta. In Mijn optiek een combinatie voor als je gewoon zo hard mogelijk naar de klote wilt gaan, maar niet iets waar veel uit te leren valt.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Bedankt voor de complimenten. :)
Klik om te vergroten...
Aan mijn mening heb je meer hoor, als dissociatievengebruik het aantal verbindingen in de hersens stimuleert zou ik afgaand op die redenatie immers een van de meer intelligente mensen hier moeten wezen. :tongueout:
Xabre zei:
Thnx voor deze gouden tip. De woorden 'ik heb me gigantisch verdiept in de wetenschappelijke kant' trek ik bij deze terug. Beter dan dit ga je het niet krijgen. Ik ben op een derde en kan nu mijn ervaringen beter verklaren.
Klik om te vergroten...
Ik was er al bang voor, graag gedaan.
Hier heb je ook meteen de MXE bijbel (2017 update):
Psilocyloner zei:
Wat nou als je psychedelica en dissociatieven combineert? Wat levert dat dan op? Draagt dat iets bij aan inzichten?
Klik om te vergroten...
Op dit forum lijken psychedelica en benzodiazepines voornamelijk in de smaak te vallen, achterban voor dissociatieven zul je hier niet snel vinden. Persoonlijk voeg ik vrij standaard een dissociatief toe aan de staart van een langwerkende psychedelica en dat voegt naar mijn mening zeker wat toe. Als je 'tryptamines' zonder al teveel beleid met dissociatieven combineert resulteert dit echter al vrij snel in coma gelijkende taferelen door de sterke synergie van effecten.

Ik heb eens een tripzitter in verwilderde staat flinke tikken uit gedeeld nadat deze misbruik probeerde te maken van de situatie, ik kan mij niet herinneren dat ik ooit eerder op fysiek geweld ben over gegaan, niet in die mate in ieder geval. Iemand die ik ken is eens in verwilderde staat na paddo's in combinatie met MXE half naakt door tuinen heen gerend, de politie ging achter hem aan waardoor hij nog verder in paniek raakte. Hij had van alles omver en kapot gerent en op een gegeven moment heeft hij bij mensen in paniek op het raam lopen slaan, kort daarop tackelde een agent hem en waren er 4 a 5 agenten bovenop hem gesprongen om hem in bedwang te houden. En zo was er nog iemand die in de straten van Antwerpen in zijn onderbroek middernacht saxofoon begon te spelen, vervolgens hebben de vriendelijke agenten zijn appartement even volledig overhoop gehaald. Als je niet uit kijkt ben je zogezegd op je reptielenbrein aangewezen, iets dat ook wel uitzonderlijk wil gebeuren na meer extreme doseringen psychedelica.
Dat gezegd hebbende kan de combinatie zeker interessante en vermakelijke materie naar boven brengen in de brede zin van de beschrijving. :')
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jmths zei:
Op dit forum lijken psychedelica en benzodiazepines voornamelijk in de smaak te vallen, achterban voor dissociatieven zul je hier niet snel vinden. Persoonlijk voeg ik vrij standaard een dissociatief toe aan de staart van een langwerkende psychedelica en dat voegt naar mijn mening zeker wat toe. Als je 'tryptamines' zonder al teveel beleid met dissociatieven combineert resulteert dit echter al vrij snel in coma gelijkende taferelen door de sterke synergie van effecten.
Klik om te vergroten...
Dit doet me opeens aan iets anders denken. Ik heb geografische verschillen in trends in drugsgebruik altijd al interessant gevonden. Zo lijken dissociatieven in de UK veel populairder te zijn dan hier. Bij ons daarentegen is GHB weer relatief in zwang, een middel wat je in de USA volgens mij nauwelijks tegenkomt. In voor zover ik weet de meeste Europese landen is amfetamine over het algemeen de norm wanneer het gaat over ''speed'', terwijl in de USA methamfetamine daarvoor de norm is en de voor ons ''gewone'' amfetamine daar nauwelijks bekendheid geniet los van de farmaceutische drug Adderall die daar overigens wél grootschalig misbruikt wordt.

Jmths zei:
Ik heb eens een tripzitter in verwilderde staat flinke tikken uit gedeeld nadat deze misbruik probeerde te maken van de situatie, ik kan mij niet herinneren dat ik ooit eerder op fysiek geweld ben over gegaan, niet in die mate in ieder geval. Iemand die ik ken is eens in verwilderde staat na paddo's in combinatie met MXE half naakt door tuinen heen gerend, de politie ging achter hem aan waardoor hij nog verder in paniek raakte. Hij had van alles omver en kapot gerent en op een gegeven moment heeft hij bij mensen in paniek op het raam lopen slaan, kort daarop tackelde een agent hem en waren er 4 a 5 agenten bovenop hem gesprongen om hem in bedwang te houden. En zo was er nog iemand die in de straten van Antwerpen in zijn onderbroek middernacht saxofoon begon te spelen, vervolgens hebben de vriendelijke agenten zijn appartement even volledig overhoop gehaald. Als je niet uit kijkt ben je zogezegd op je reptielenbrein aangewezen, iets dat ook wel uitzonderlijk wil gebeuren na meer extreme doseringen psychedelica.
Klik om te vergroten...
Haha. Je prikkelende anekdotes over coma-gelijkende en verwilderde toestanden hebben me nog niet geheel weten te overtuigen. Ik merk dat ik, in ieder geval voor nu, toch de voorkeur behoud voor trippen in een niet-coma-gelijkende toestand, mét kleding en zónder agenten. Ben ik dan zo'n burgerlijke lul?

Jmths zei:
Dat gezegd hebbende kan de combinatie zeker interessante en vermakelijke materie naar boven brengen in de brede zin van de beschrijving. :')
Klik om te vergroten...
Nee, maar effe serieus... kun je dan eens voorbeelden geven van ''interessante en vermakelijke materie''? Is het dan gewoon echt leuk, of moet ik dan toch vooral denken aan ''zo hard mogelijk naar de klote gaan'' zoals @Psychedelibee zegt, maar waarbij het dan wonderwel goed is afgelopen?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psilocyloner zei:
Nee, maar effe serieus... kun je dan eens voorbeelden geven van ''interessante en vermakelijke materie''? Is het dan gewoon echt leuk, of moet ik dan toch vooral denken aan ''zo hard mogelijk naar de klote gaan'' zoals @Psychedelibee zegt, maar waarbij het dan wonderwel goed is afgelopen?
Klik om te vergroten...
Hij moet zelf ook nog maar even antwoord geven natuurlijk, maar denk dat zijn anekdotes eigenlijk wel voor zich spreken. Mensen tikken verkopen op psychedelica, dan heb je het in mijn optiek niet helemaal begrepen...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Psychedelibee
Je komt wat humeurig over, als ik iets mis moet je het maar eens laten weten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jmths zei:
@Psychedelibee
Je komt wat humeurig over, als ik iets mis moet je het maar eens laten weten.
Klik om te vergroten...
Hoezo? Ik zeg alleen maar dat ik mensen tikken verkopen op psychedelica (en dissociatieven) niet bij het soort drugs vind passen, dus dat dat in mijn optiek niet echt meer iets te maken heeft met psychonautisch gebruik. Wat je er verder zelf van vind, moet je uiteraard zelf maar aangeven.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Hij moet zelf ook nog maar even antwoord geven natuurlijk, maar denk dat zijn anekdotes eigenlijk wel voor zich spreken. Mensen tikken verkopen op psychedelica, dan heb je het in mijn optiek niet helemaal begrepen...
Klik om te vergroten...
Zonder meer waar. Ik wil dissociatieven echter wel met een open vizier benaderen, omdat ik mij toch kan voorstellen dat mensen met constructieve intenties dissociatieven gebruiken en/of die combineren met psychedelica en ik me eveneens kan voorstellen dat dergelijk gebruik sommigen ook daadwerkelijk iets constructiefs kan opleveren.

Vooralsnog heb ik de indruk dat dissociatieven en combinaties hiermee met psychedelica vaak worden aangegrepen in het kader van thrillseeking. Een zekere roekeloosheid. Escapisme. Effe eruit, schijt aan alles. In veronderstel dan ook dat het belonende aspect van dergelijk gebruik hem op z'n minst ten dele zit in het moment wanneer je beseft dat je het er al met al weer met relatief weinig tot geen kleerscheuren vanaf hebt gebracht, of dat het allemaal veel erger had kunnen aflopen, of met andere woorden: de opluchting. In plaats van een negatief oordeel moet ik bekennen toch meer een soort fascinatie of ontzag voor een dergelijke benadering te hebben, aangezien die echt lijnrecht tegenover mijn overwegend overmatig risicomijdende houding staat. Nou niet direct iets waarvan ik zou zeggen dat ik er ook naar verlang, maar naar het resultaat ervan, een soort van totale grenzeloosheid die dan al met al toch weer goed afloopt, kijk ik af en toe wel met een zeker verlangen moet ik eerlijk bekennen. Een dergelijke ervaring zou voor mij zeker helend, of in ieder geval constructief kunnen zijn. Het zou me het besef, daarmee bedoel ik een werkelijk doorleefd besef en niet alleen een verstandelijk begrip, kunnen geven van het feit dat alles wel op z'n pootjes terecht komt op het punt dat ik de controle over mezelf geheel laat varen, of anders wel dat het eigenlijk ook geen donder uit maakt dat ik uit de bocht ben gevlogen omdat het leven gewoon doorgaat en er morgen gewoon weer een nieuwe dag aandient alsof het allemaal nooit gebeurd is. Ik bedoel, hoeveel schade ondervind ik er nou werkelijk van wanneer ik hier naakt over straat zou rennen? Het probleem is feitelijk zo groot als je het zelf maakt. Maakt het écht uit wat mijn buurvrouw hiervan zou vinden? Of ik sla mijn huis kort en klein. Jammer, dat zeker. Echter, spullen zijn vervangbaar. Toch zou ik er niet blij mee wezen. Niet dat ik zo bijzonder gehecht ben aan spullen, maar ik wil gewoon niet mijn huis kort en klein slaan. Ik vind mijn huis prima zoals het nu is. Ik zou ook geen zin hebben om alles weer opnieuw in te moeten gaan richten. Maar zou het gebeuren, hoe erg is dat dan werkelijk? Dat hele idee van ernst bevindt zich enkel in je hoofd. Ernst creëer je zelf.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psilocyloner zei:
Maar zou het gebeuren, hoe erg is dat dan werkelijk? Dat hele idee van ernst bevindt zich enkel in je hoofd. Ernst creëer je zelf.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker waar, maar ik vraag me oprecht af wat je daarvan leert. Behalve wat je hierboven opnoemt, maar als je dat zo kunt uittypen is het ook niet echt een openbaring meer.

Als je dingen stuk maakt of jezelf voor lul zet is tot daar aan toe, daar heb je enkel jezelf mee. Echter bijna je tripsitter in elkaar tikken... Dat is gewoon niet ok en dan neemt het wel andere proporties aan natuurlijk.

Overigens kan dissociatieven open benaderen zeker geen kwaad, heb ik ook gedaan hoor en als je het niet te absurd maakt ga je ook niet meteen rare dingen doen. Voor mij zijn dissociatieven het tegenovergestelde aan psychedelica en ik haal er niks uit, maar dat moet je uiteraard gewoon zelf ervaren.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Hoezo?
Klik om te vergroten...
Wanneer je spreekt over enkele maanden geleden betreft het een vrij specifieke periode waarin je mijn rationalisatie als warrig en teken van slechte gezondheid beschrijft. De reactie die daarop volgt is dat 'mijn anekdotes voor zich spreken' en dat ik 'er weinig van begrijp'. Wanneer ik hint dat ik je agressieve houding niet zo goed begrijpt en dat je het maar eens subtiel moet concretiseren ga je er nogmaals met dezelfde kromme deductie overheen, en vervolgens ga je nogmaals met dezelfde kromme deductie er overheen, om er vervolgens nog even een schepje bovenop te doen. Op dat moment kan ik enkel concluderen dat er je iets flink dwars zit. Ik had gehoopt dat je de hint begreep omdat ik je normaal gesproken anders ken, maar misschien dat indirecte communicatie warrig overkomt op je. Ik zie jammer genoeg ook niet hoe ik hier niet op kan reageren, een concrete reactie is blijkbaar noodzakelijk om een stukje duidelijkheid te creëren.
Psychedelibee zei:
Wat je er verder zelf van vind, moet je uiteraard zelf maar aangeven.
Klik om te vergroten...
Ten eerste vind ik het een beetje slap dat je begint met provoceren dit niet durft te concretiseren en vervolgens wel naar mijn mening polst. Als je niet achter je eigen woorden durft te staan kun je deze wellicht beter voor je houden of in iedere geval op een andere plaats en meer subtiele manier formuleren.

Het kleine beetje concretisering dat je geeft is omdat ik een agressieveling ben onder de effecten van psychedelica. Ik heb deze specifieke ervaring eerder benoemd en omschreven als waarschijnlijk mijn grootste inschattingsfout welke ik betreur. Terwijl ik op dat moment grotendeels mijn bewustzijn verloor besloot mijn nuchtere tripsitter zijn hand in mijn broek te steken, romantischer kan ik het niet beschrijven. Iemand die ik al lange tijd kende en mijn vertrouwen in had geplaatst om te ondersteunen wanneer nodig. In plaats daarvan brak deze dit vertrouwen op het meest ongelukkige moment denkbaar. Deze tripsitter heeft achteraf zijn excuses aangeboden hieraan toegevoegd dat deze als kind misbruikt is en dat ik mij absoluut niet schuldig moet voelen voor hetgeen dat zich had afgespeeld. Extreme verwarring, uitvergroot bewustzijn, extreme angst, niet in staat te communiceren en in een hoek gedreven. Als dat onbegrijpelijk overkomt kan ik eventueel een hashtag toevoegen.

Context die jou volledig ontgaat maar desondanks met beide handen aangrijpt om iemand die zich kwetsbaar opstelt in diskrediet te brengen om een argument te winnen. Ik weet niet waar de prioriteiten zoal liggen maar persoonlijk vind ik het wel prettig wanneer ik niet voor iedere scheet op een anoniem drugsforum mogelijk beoordeeld kan worden, als mensen maar hard genoeg zoeken ben ik er van overtuigd dat mensen wel iets zullen vinden, en in mijn geval is dat eerlijk gezegd relatief makkelijk.

Omdat de context van enkele maanden geleden blijkbaar verwarrend is en er blijkbaar iets is verandert in de tussentijd. Als iemand, laten we zeggen een moderator, onder de leugen van terminale ziekte mijn privé leven binnendringt, van mij steelt en mij opzadelt met een zak stront waar ik nooit op zat te wachten, dan zal ik niet mijn mond houden omdat dit 'anderen beter uit komt'. Op dat moment voel ik mij gedwongen om voor mijzelf op te komen, ik hoop dat dat ergens begrijpelijk en niet al te verwarrend is.

Ik heb geprobeerd dit op een respectvolle wijze gedurende meer dan twee maanden onderling gezamenlijk op te lossen (voor zover mogelijk). Keer op keer op keer krijg ik (letterlijk) te horen dat dit mijn probleem is. Een gesprek waarbij ik bewust een 3e partij includeerde en het enige dat deze 3e partij hier aan toe te voegen had was 'dat deze eenzelfde signaal had ontvangen en gegeven in het verleden maar dat ook deze genegeerd was'. En uiteindelijk, veel te laat, pas nadat de situatie nog verder escaleerde en uiteindelijk negatief begon te reflecteren op een specifiek individu is er 'een vorm van actie ondernomen', er wordt letterlijk 1 vinger opgetild om een muisklik uit te voeren.

Een lang vermoeiend verhaal dat zich afspeelde over zo'n 6 maanden tijd samengevat in twee kleine alinea's. Maar met een korte samenvatting hoop ik dat het niet al te verwarrend, en wellicht zelfs begrijpelijk overkomt. En ieder mens is vrij om daarvan te denken wat hij of zij wilt, maar ik was terecht pissig en op een gegeven moment wordt er een fatsoensnorm overschreden.
Als daaruit vervolgens een persoonlijke aanval volgt om een vingerwijs wedstrijd te winnen ben ik niet bereid om eventuele verwarring nog verder te laten etteren. Er zullen geheid dingen zijn geweest die ik beter had kunnen aanpakken maar op dat moment en op die manier was dat simpelweg niet mogelijk voor mij, ik heb het geprobeerd en ben meer dan redelijk geweest maar op een gegeven punt is er blijkbaar een duidelijke grens nodig is er überhaupt fatsoen mogelijk.
De ieder voor zich en gemakzucht mentaliteit die ik hierbij ervoer ligt in mijn allergie zone en op een gegeven moment ben ik niet meer in staat (of bereid) om eenrichtingsverkeer redelijkheid op te brengen. Op een gegeven punt deponeer ik de stront weer waar deze vandaan kwam en mogen mensen dit zelf lekker uitzoeken, ik ben geen vrijwilligersfonds.

Laat maar eens weten of ik nog welkom ben ondanks dat 'ik de tendens heb mijzelf dermate voor lul te zetten dat het nieuwe proporties aanneemt'. Bedankt hé. Aangezien het vrije woord hier blijkbaar dood is zal ik het verder houden bij hetgeen dat ik kan onderbouwen.

Als er daadwerkelijk een Utopisch clubje bestaat dat alles democratisch bespreekt en besluit hoop ik dat het ook mogelijk is om duidelijke taal te spreken. Als mijn mening niet bevalt moet er wellicht niet herhaald naar gevraagd worden en als iemand hierbij bedenkingen heeft, probeer eens communicatie zou ik zeggen. Geef McHappyMeal maar door dat de kerstwensen zijn overgekomen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jmths zei:
Wanneer je spreekt over enkele maanden geleden betreft het een vrij specifieke periode waarin je mijn rationalisatie als warrig en teken van slechte gezondheid beschrijft. De reactie die daarop volgt is dat 'mijn anekdotes voor zich spreken' en dat ik 'er weinig van begrijp'. Wanneer ik hint dat ik je agressieve houding niet zo goed begrijpt en dat je het maar eens subtiel moet concretiseren ga je er nogmaals met dezelfde kromme deductie overheen, en vervolgens ga je nogmaals met dezelfde kromme deductie er overheen, om er vervolgens nog even een schepje bovenop te doen. Op dat moment kan ik enkel concluderen dat er je iets flink dwars zit. Ik had gehoopt dat je de hint begreep omdat ik je normaal gesproken anders ken, maar misschien dat indirecte communicatie warrig overkomt op je. Ik zie jammer genoeg ook niet hoe ik hier niet op kan reageren, een concrete reactie is blijkbaar noodzakelijk om een stukje duidelijkheid te creëren.

Ten eerste vind ik het een beetje slap dat je begint met provoceren dit niet durft te concretiseren en vervolgens wel naar mijn mening polst. Als je niet achter je eigen woorden durft te staan kun je deze wellicht beter voor je houden of in iedere geval op een andere plaats en meer subtiele manier formuleren.

Het kleine beetje concretisering dat je geeft is omdat ik een agressieveling ben onder de effecten van psychedelica. Ik heb deze specifieke ervaring eerder benoemd en omschreven als waarschijnlijk mijn grootste inschattingsfout welke ik betreur. Terwijl ik op dat moment grotendeels mijn bewustzijn verloor besloot mijn nuchtere tripsitter zijn hand in mijn broek te steken, romantischer kan ik het niet beschrijven. Iemand die ik al lange tijd kende en mijn vertrouwen in had geplaatst om te ondersteunen wanneer nodig. In plaats daarvan brak deze dit vertrouwen op het meest ongelukkige moment denkbaar. Deze tripsitter heeft achteraf zijn excuses aangeboden hieraan toegevoegd dat deze als kind misbruikt is en dat ik mij absoluut niet schuldig moet voelen voor hetgeen dat zich had afgespeeld. Extreme verwarring, uitvergroot bewustzijn, extreme angst, niet in staat te communiceren en in een hoek gedreven. Als dat onbegrijpelijk overkomt kan ik eventueel een hashtag toevoegen.

Context die jou volledig ontgaat maar desondanks met beide handen aangrijpt om iemand die zich kwetsbaar opstelt in diskrediet te brengen om een argument te winnen. Ik weet niet waar de prioriteiten zoal liggen maar persoonlijk vind ik het wel prettig wanneer ik niet voor iedere scheet op een anoniem drugsforum mogelijk beoordeeld kan worden, als mensen maar hard genoeg zoeken ben ik er van overtuigd dat mensen wel iets zullen vinden, en in mijn geval is dat eerlijk gezegd relatief makkelijk.

Omdat de context van enkele maanden geleden blijkbaar verwarrend is en er blijkbaar iets is verandert in de tussentijd. Als iemand, laten we zeggen een moderator, onder de leugen van terminale ziekte mijn privé leven binnendringt, van mij steelt en mij opzadelt met een zak stront waar ik nooit op zat te wachten, dan zal ik niet mijn mond houden omdat dit 'anderen beter uit komt'. Op dat moment voel ik mij gedwongen om voor mijzelf op te komen, ik hoop dat dat ergens begrijpelijk en niet al te verwarrend is.

Ik heb geprobeerd dit op een respectvolle wijze gedurende meer dan twee maanden onderling gezamenlijk op te lossen (voor zover mogelijk). Keer op keer op keer krijg ik (letterlijk) te horen dat dit mijn probleem is. Een gesprek waarbij ik bewust een 3e partij includeerde en het enige dat deze 3e partij hier aan toe te voegen had was 'dat deze eenzelfde signaal had ontvangen en gegeven in het verleden maar dat ook deze genegeerd was'. En uiteindelijk, veel te laat, pas nadat de situatie nog verder escaleerde en uiteindelijk negatief begon te reflecteren op een specifiek individu is er 'een vorm van actie ondernomen', er wordt letterlijk 1 vinger opgetild om een muisklik uit te voeren.

Een lang vermoeiend verhaal dat zich afspeelde over zo'n 6 maanden tijd samengevat in twee kleine alinea's. Maar met een korte samenvatting hoop ik dat het niet al te verwarrend, en wellicht zelfs begrijpelijk overkomt. En ieder mens is vrij om daarvan te denken wat hij of zij wilt, maar ik was terecht pissig en op een gegeven moment wordt er een fatsoensnorm overschreden.
Als daaruit vervolgens een persoonlijke aanval volgt om een vingerwijs wedstrijd te winnen ben ik niet bereid om eventuele verwarring nog verder te laten etteren. Er zullen geheid dingen zijn geweest die ik beter had kunnen aanpakken maar op dat moment en op die manier was dat simpelweg niet mogelijk voor mij, ik heb het geprobeerd en ben meer dan redelijk geweest maar op een gegeven punt is er blijkbaar een duidelijke grens nodig is er überhaupt fatsoen mogelijk.
De ieder voor zich en gemakzucht mentaliteit die ik hierbij ervoer ligt in mijn allergie zone en op een gegeven moment ben ik niet meer in staat (of bereid) om eenrichtingsverkeer redelijkheid op te brengen. Op een gegeven punt deponeer ik de stront weer waar deze vandaan kwam en mogen mensen dit zelf lekker uitzoeken, ik ben geen vrijwilligersfonds.

Laat maar eens weten of ik nog welkom ben ondanks dat 'ik de tendens heb mijzelf dermate voor lul te zetten dat het nieuwe proporties aanneemt'. Bedankt hé. Aangezien het vrije woord hier blijkbaar dood is zal ik het verder houden bij hetgeen dat ik kan onderbouwen.

Als er daadwerkelijk een Utopisch clubje bestaat dat alles democratisch bespreekt en besluit hoop ik dat het ook mogelijk is om duidelijke taal te spreken. Als mijn mening niet bevalt moet er wellicht niet herhaald naar gevraagd worden en als iemand hierbij bedenkingen heeft, probeer eens communicatie zou ik zeggen. Geef McHappyMeal maar door dat de kerstwensen zijn overgekomen.
Klik om te vergroten...
Nou nou wat kun jij dingen uit verband trekken en groter maken dan het is zeg.

Laat ik beginnen met dat je tripsitter je blijkbaar onder invloed wilde aanranden, dit hele verhaal hoor ik pas voor het eerst en dat veranderd de zaak inderdaad. In dit geval begrijp ik dat je hem tikken wilde verkopen. Mijn excuses voor het, met minder informatie, anders interpreteren.

Wat betreft het eerdere voorval met een mod hier. Je zogenaamde afscheidsberichten waren wel degelijk warrig, vooral omdat je er school, psychologen en weet ik wat meer bijhaalde. Dat had niks met de hele situatie hier te maken en was dus gewoon warrig, naast dat je taalgebruik toen een stuk warriger was. Daar doelde ik op, meer niet. Overigens was mijn opmerking dat je nu minder warrig overkomt gewoon aardig bedoelt, maar blijkbaar kan ik niks meer goed doen bij jou en niet andersom.

Als je er dan toch zo graag over doorgaat, vond ik de eisen die je stelde overigens onterecht. Zo wilde je dat het forum aangifte ging doen. Allereerst moet een slachtoffer altijd zelf aangifte doen en alles speelde zich daarnaast buiten het forum af. Dat wilt niet zeggen dat wij de situatie ook betreurde, maar veel meer dan de persoon in kwestie bannen konden wij gewoon niet doen en zo simpel is het. Daarnaast kan iedereen met verstand begrijpen dat we ook zelf eerst onderzoek moeten doen voordat we in zo'n geval actie ondernemen en dat kan dan eventjes duren.

Maar weet je waar je overigens wel mijn respect verloren hebt als je dat perse wilt weten, bij het feit dat je mij ten onterechte beschuldigde van het niet vertrouwelijk houden van je melding. Je hebt in dat topic letterlijk gezegd dat een moderator de informatie niet voor zich had gehouden. Dat moet ik dan geweest zijn, want ik was de enige moderator waarmee je dit gedeeld hebt. Ik heb zoals aangegeven destijds de kwestie bij de admin neergelegd en verder heb ik het voor mij gehouden. Valse beschuldigingen van deze aard vind ik zeer laag en waren ook helemaal niet nodig om je punt te maken.

Volgens mij ben je hier overigens gewoon welkom hoor, maar jij bent zelf de gene die al heel lang roept dat je hier niet meer wilt zijn. Kortom het is aan jou of je hier wilt zijn, maar als je zelfs een aardig bedoelde opmerking al niet kunt waarderen dan maak je het jezelf wel erg lastig denk ik. Wees in ieder geval gerust, ik zal niet meer op je reageren want zelfs positieve berichten vallen blijkbaar niet in goede aard. Overigens ben ik inmiddels geen moderator meer, dus wellicht dat dit je ook wat gerust stelt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Kom, laten we het gezellig houden, oke?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelibee zei:
Mijn excuses voor het, met minder informatie, anders interpreteren.
Klik om te vergroten...
Excuses aanvaard.
Psychedelibee zei:
Overigens was mijn opmerking dat je nu minder warrig overkomt gewoon aardig bedoelt, maar blijkbaar kan ik niks meer goed doen bij jou en niet andersom.
Klik om te vergroten...
Waarom begin je er überhaupt weer over, op dat moment vraag ik mij af of je niet gewoon zeggen dat je blij bent om te horen dat het beter gaat. De eerste woorden die je sindsdien naar mij richt en dan noem je twee specifieke aspecten samen. Wanneer ik vervolgens je laatste reacties opnieuw lees komt de 'oprechte betrokkenheid' niet over op mij. Dat probeerde ik na de eerste 2 reacties duidelijk te maken waarop besloten werd extra zout bij te strooien.
Psychedelibee zei:
en weet ik wat meer bijhaalde.
Klik om te vergroten...
Er was een grens bereikt, zoals ik al vaker zei, ik kon en wou het niet meer opbrengen. Na maandenlang dezelfde onzin waar ik niet om gevraagd had en het niet naar mijn mening niet meer mijn probleem of mijn verantwoordelijkheid was was ik er gewoon volledig klaar mee. Ik heb de gehele periode signalen gegeven dat ik voor die onzin de energie niet had, zo heb ik o.a. een burnout benoemd. Dat je mijn geestelijke gesteldheid noemt is niet geheel onterecht maar buiten propportie gezien de bijkomende context plus er is meer dan één manier om dat te zeggen.

De eerste reactie die ik destijds kreeg kwam nog menselijk over, namelijk dat het onacceptabel was en dat er zo snel mogelijk iets aan gedaan zou worden 'het met grote verbazing gedeelte'. In de tweede reactie vindt er plots een bocht van 180 graden plaats 'het zoek het lekker zelf maar uit gedeelte'. Dat rijmt voor mij niet en voor mij een duidelijk teken dat deze onzin veel te lang heeft voort gesleept.
Psychedelibee zei:
dat we ook zelf eerst onderzoek moeten doen voordat we in zo'n geval actie ondernemen en dat kan dan eventjes duren.
Klik om te vergroten...
Dit 'onderzoek' waar je naar refereert kwam voornamelijk op mij aan, nog zoiets waar ik nooit op zat te wachten. Er is overigens pijnlijk duidelijk gecommuniceerd dat er geen reactie zou volgen vanuit 'principe'.
Psychedelibee zei:
Zo wilde je dat het forum aangifte ging doen.
Klik om te vergroten...
Je interpreteert wat ik zei verkeerd, namelijk dat het simpelweg crimineel was en dat (hier komt het weer) er wel eens verantwoordelijkheid genomen mocht worden. Ik was van mening dat er een duidelijke grens getrokken mocht worden en ik zat niet te wachten op sussende woorden. Aangifte was geen realistische optie voor mij, ik heb hier dan ook de vraag aan toegevoegd wat het alternatief is als vanuit het forum wordt besloten het voorval te negeren.
Psychedelibee zei:
Maar weet je waar je overigens wel mijn respect verloren hebt als je dat perse wilt weten, bij het feit dat je mij ten onterechte beschuldigde van het niet vertrouwelijk houden van je melding.
Klik om te vergroten...
Ik werd benaderd door mensen met informatie waarvan ik niet wist waar deze vandaan kwam, uiteindelijk bleek dit vandaan te komen van waar ik het als laatst verwacht had blijkbaar. Het was een emotionele uithaal, onterecht, laag en onnodig. Daarvoor ben ik inderdaad een excuses schuldig, ik denk ook dat het belangrijk is dat je dit benoemd hebt. Het hele gedoe had gewoon een hoogtepunt voor mij bereikt en ik zag zwart. Ik vond het jammer dat er zo'n lange tijd besloten was om er niets mee te doen en ik ben nog steeds van mening dat de initiële reactie opgevolgd had moeten worden. Voor mijn gevoel is de overwegende motivator om de initiële reactie niet op te volgen gemakzucht geweest. Ik ging ver en daarin heb ik fouten gemaakt. Op dat moment kwam het mij gewoon de strot uit en ik kon het niet meer opbrengen.
Psychedelibee zei:
een aardig bedoelde opmerking al niet kunt waarderen dan maak je het jezelf wel erg lastig denk ik.
Klik om te vergroten...
Het was geen aardig bedoelde opmerking en dat heb ik blijkbaar verdient. Naar mijn beleving wordt het mij juist lastig gemaakt terwijl ik hier niet om gevraagd heb.
Psychedelibee zei:
het is aan jou of je hier wilt zijn
Klik om te vergroten...
Sommige mensen vermijden meetings om soortgelijke redenen, maar blijkbaar ben ik hier nu.
Psychedelibee zei:
ik zal niet meer op je reageren want zelfs positieve berichten vallen blijkbaar niet in goede aard.
Klik om te vergroten...
Ik blijf wel op jou reageren zelfs als het negatieve berichten zijn.
Psychedelibee zei:
Overigens ben ik inmiddels geen moderator meer, dus wellicht dat dit je ook wat gerust stelt.
Klik om te vergroten...
Eerder jammer, ik weet ook wel dat ik niet altijd redelijk kan wezen.
acht.zes zei:
Kom, laten we het gezellig houden, oke?
Klik om te vergroten...
Zie het maar als een poging ter afronding.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
acht.zes zei:
Kom, laten we het gezellig houden, oke?
Klik om te vergroten...
Ja eens hoor, eerder heb ik zijn verhalen en persoonlijke aantijgingen richting mijn adres altijd genegeerd. Maar nu het zomaar weer allemaal mijn kant op kwam, heb ik er toch maar eens op gereageerd omdat ik gewoon helemaal klaar was met de onterechte persoonlijke aanvallen. Wat mij betreft is het nu klaar, ik heb mijn zegje gedaan en zal vanaf heden hem weer negeren omwille van de sfeer hier op het forum. Het is nooit mijn intentie geweest om het aan de stok te krijgen, maar voor sommige mensen kun je het helaas nooit goed doen.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Leuke leesstof. Mensen die vaak trippen zijn altijd geweldig amuserend om te horen praten en hun denkwijze te doorgronden :tearsofjoy:
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben laagsensitief, wat nu?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bierflesje zei:
Ik ben laagsensitief, wat nu?
Klik om te vergroten...
Voel je weinig:wink:
X
XabreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik lees dit forum al jaren maar heb nog nooit iets gepost. Toch wil ik nu iets delen, niet zozeer om mijn verhaal te vertellen, maar vooral omdat ik nieuwsgierig ben of er mensen zijn die ook dit level hebben bereikt.

Ik gebruik Ketamine al een aantal jaren en pas in het afgelopen jaar heb ik voor mijn gevoel een soort eindlevel bereikt qua positieve ervaringen.
Door mij gigantisch te verdiepen in de wetenschappelijke kant van ketamine heb ik inzicht gekregen in de oorzaak van bepaalde gedachtengangen die gepaard gaan met ketaminegebruik. De ketaminetrips van afgelopen jaar gaven steeds meer inzicht in alles, letterlijk alles. En dat stapelt zich op. Ik heb tijdens die trips nieuwe ideeën en inzichten genoteerd. Dit heb ik gecombineerd met mijn opgedane kennis omtrent ketamine (de wetenschap) en hierdoor kan ik de volgende conclusies trekken:

- Ketamine geeft inzicht. Ik denk dat dit komt doordat je hele perceptie lam wordt geslagen. Zie je brein als een antenne met een bereik van 6 meter. Bij ketaminegebruik wordt dit bereik gereduceerd, tot nagenoeg 0. Geluiden vervagen en je emoties verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dat betekent dat er meer ruimte overblijft in je hersenen om eens goed na te denken. En daar begint het krijgen van meer inzichten. Ik sta mezelf op dat moment toe om rustig door mijn brein te wandelen en naar binnen te keren. Zie het als een omgekeerde perceptie. Op dat moment kan ik alle gedachten die op mijn pad komen analyseren en nuchter overdenken.
Hierdoor kan ik ook inzicht krijgen in existentiele vraagstukken.

- Met ketamine lijkt alles in scènes. Logisch! Want alles is ook in scènes. Als je je verplaatst qua houding, of als een nieuwe track begint of als je andere lichten gebruikt. Telkens weer een overgang van het een naar het ander.

- Aansluitend op de scènes roept de trip bij mij op dat het leven grotendeels een toneelstuk is, in de letterlijkste bewoording. Met ketamine besef ik waarom mensen zich gedragen of reageren zoals ze doen. Met ketamine kan ik veel verder kijken omdat alle vooroordelen of stereotypes weggefilterd zijn. Dit effect blijft ook na de trip werken omdat ik het op dat moment vastleg in mijn hoofd.

- Omdat heel veel weggefilterd is krijg ik veel meer inzicht in details:
Ik maak muziek en daarin heb ik gemerkt dat ik tijdens een ketaminetrip veel meer 'oor' heb voor detail. Het lijkt dan alsof ik de kern van een bepaald geluid kan horen, waardoor ik precies weet wat het nodig heeft om beter te worden. De producties zijn ook daadwerkelijk helderder na ketaminegebruik. Door ketamine kreeg ik ook het inzicht dat muziek driedimensionaal is.

- Ketamine maakt tijdelijk extra verbindingen in je hersenen aan. Dit is wat ik las in een wetenschappelijk artikel. Dit is wat ik perfect kan toepassen op mijn eigen ervaringen. Ik denk dat deze extra verbindingen mij meer inzicht hebben gebracht in het leven.

Als ketamine in levels geplaatst kon worden qua intensiteit, denk ik dat je het meeste inzicht krijgt ergens na het midden. Als je daar voorbijgaat kom je in Ketaland, waar de gekste willekeurige taferelen zich kunnen afspelen en waar je slechts een toeschouwer bent.

Ik hoor graag reacties van mensen die zich hier enigszins in kunnen vinden, of er sowieso wat van vinden. Dit was slechts een schimp van wat er zich in mijn brein kan afspelen tijdens ketaminegebruik, ik heb het zeer beknopt omschreven. Voor mij is ketamine de ultieme drug die je inzicht kan geven in het leven.

Peace out.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."