Heya
Account aangemaakt om een reactie te kunnen plaatsen.
Allereerst:
Heel goed bezig. Jezelf analyseren, lezen over ervaringen en met je brein aan de slag willen gaan is allemaal heel positief. Er is nu heel veel gaande op t gebied van psychedelica gebruiken als therapiemiddelen. Je kan echt wel spreken van een soort herontdekken van wat deze middelen kunnen doen.
Bij sommige vormen van depressie helpt het bewezen erg goed. Heel veel onderzoek wijst dit uit.
Daarnaast is er ook steeds meer bewijs dat veel van de klassiek aangewezen psychologische stoornissen op 1 en hetzelfde spectrum zitten. Dat bijv. adhd en autismegedragingen variaties zijn op hetzelfde als jong kind opgelopen ontwikkelingsstoornis. Ook depressie, en dan specifiek bipolaire stoornis lijkt zich op dit spectrum te bevinden. Waar patienten met deze diagnose spreken over manie en depressie, hebben autisten het over autistic burnout, adhders over hyperactief/hypomaan zijn en daarnaast periodes met een grote afwezigheid van motivatie en veel sombere gevoelens.
Ik zou t zeker, zeker proberen. Mijn adhd helpt het in ieder geval wel, en dan met name de overprikkelde, stressvolle beleving die ik heb. Die wordt minder scherp, waardoor ik minder angstig ben en verdriet heb. Probeer t, als t resultaat geeft: awesome. Zo nee, dan nee.
Het is niet een drug die je al te vaak moet doen, want: alle wikipedia feitjes die de naysayers hierboven hebben opgehoest. Als je geinteresseerd bent in ketaminetherapie, dan kun je kijken naar de dosages die instituten in de VS gebruiken, en de frequentie om een inschatting te maken wat een veilig limiet is.
Ook kan ik je aanraden verder te kijken naar andere diagnoses als je meer hulp wilt vanuit de staat/medische wereld. Het is waar dat er voor autisme geen meds bestaan. Maar dat is omdat de medische praktijk achterloopt op de medische wetenschap. Ik ken veel auti's die bijv. heel veel baat hebben bii adhd meds (omdat de neurologische problemen simpelweg zeer, zeer vergelijkbaar zijn).
En met al deze dingen: probeer t gewoon uit totdat je iets vind dat werkt. Als je wilt weten of iets veilig is, of, al onderzocht is, dan raad ik je aan dit te googlen, ipv het hier te vragen. Wat ik dan bijvoorbeeld doe is "okee, ik heb veel gevoelens van onveiligheid en verlatenheid. Oxytocine is een hormoon dat je veilig en gerelateerd laat voelen". Dan google ik 'oxytocine and autism,' of 'oxytocine and adhd', en dan zul je zien. Je kan t zo gek niet bedenken of er zijn wel trials voor geweest.
Letterlijk as im typing this, is er een online conferentie gaande waar grote namen in de mentale zorg wereld psychedelicagebruik bespreken als hulp bij bestaande therapieeen:
Explore these emerging movements for healing, wellness enhancement, personal evolution, and more...
www.psychedelicassistedtherapysummit.com
Ten tweede, wat een negativiteit op dit forum zeg. OP vraagt naar iets waar de meeste mensen hier duidelijk geen verstand van hebben, en de meeste reacties zijn dan ook 'oeh, pas op, gevaarlijk, laat dit over aan een professional'.
OP, google het pls in plaats van het te vragen aan de psychonaut variant van oude mannetjes in een electronica zaak. Of, ook: andere posters, google iets pls voordat je medisch advies gaat geven waar je geen verstand van hebt. Als je het niet weet dan kun je beter zeggen 'sorry, dat weet ik niet.'
in plaats van 'weet ik niet en dus gevaarlijk, ik zou het daarom laten'.
Hele idee van de vraag was geloof ik ook informatie inwinnen. Dus als je geen informatie toe te voegen hebt, why post? hm?