Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hmmm... Ik kan me wel ergens vinden in jullie antwoorden. Ik ben van mijn gameverslaving afgekomen na een LSD trip, het lukte me perfect om rond dit thema te werken. Toen ik onlangs een paddotrip deed en naar een jeugdtrauma wou gaan, "pakte" de mayonnaise niet en dwaalde ik af. Is het dit was ze bedoelen? Je moet dan toch echt wel met een intentie in een trip gaan, toch?"
"0t0lerance zei: Vermiculiet, coco coir en calciumsulfaat bevatten geen voedingsstoffen. Zolang de broed schoon is kan er helemaal niks mis gaan met cubensis.. sterker nog na 8 flushes heb je een uitgedroogd en uitgeput medium.. geen schimmel.. verschil in growkits zit m in de versheid niet in merk (verkooppunten noemen is verboden trouwens), exact hetzelfde growkit via een andere vendor kan weer te oud zijn.. dus er kan juist meer mis gaan als je zelf geen controle hebt over je substraat en broed. Klik om te vergroten... Dank je, ben nog nieuw en heb de shopnaam verwijderd. Bizar, want ze maken ook reclame op deze site. Tsja... Het klopt wel dat mijn allereerste growkit echt NIET heeft opgeleverd, hoewel ik echt wel alles volgens de handleiding deed. Heb dan gratis een nieuwe gekregen die het wel goed deed. Waarschijnlijk was dat zo'n oude."
"Voor mijn volgende paddo kweek ga ik eens geen grow kit kopen, maar met mijn gekloond mycellium op agar een eenvoudige techniek uitproberen. Ik zou de Uncle Ben's techniek willen toepassen, dus een zak volwaardige expressrijst open knippen, inoculeren en dan aftapen met poreuze plakband. Strak plan, alleen is er in elke winkel die ik al bezocht heb (België) geen die volwaardige rijst heeft, allemaal langkorrel en basmati en zo. Kent iemand een winkelketen die deze zakken wél heeft? Mag uiteraard ook online zijn. Stel dat die niet te koop zijn, welke eenvoudige beginnerstechniek raden jullie aan? Ik Google er wel voor hoor, alleen heb ik geen flauw idee waarop ik moet Googlen."
"Laat maar zitten: 'k Zal naar de Jumbo lopen..."
"En in Colruyt ook "gewone" Ben's Original volwaardige rijst. Staat alleen niet aanklikbaar in de Collect & Go."
"Ik heb met beide ervaring, met psilocybine (truffels ook dus) iets meer. 5 LSD trips en een maand of 6 microdosen tegenover pakweg 10 paddo trips en een jaar MD. Als ik discussies lees over de verschillen tussen paddo's en LSD, heb ik weinig herkenbare meningen. Voor mij duurt een LSD trip gewoon veel langer en ik ervaar bij LSD een soort elektrische schokken die soms over mijn lijf kruipen (eerlijk gezegd vind ik dat niet zo fijn) en als ik in de afterglow zit, lijken mijn vingers heel anders aan te voelen als ik op mijn scherm tik. LSD is iets visueler ook. Ik lees heel vaak dat bij paddo's gedachtenloops voorkomen waar je niet uit raakt, eerlijk gezegd nog niet meegemaakt. Kan iemand hier een voorbeeld van geven? Dit zou bij LSD niet voorkomen. Wat ik ook lees is dat je bij LSD in de bestuurderszetel zit, terwijl je bij paddo's de passagier bent. Ik begrijp ook niet wat ze hiermee bedoelen. Kan iemand dit uitleggen of een voorbeeld van geven? Je mag ook gewoon lekker mijn vragen negeren en losgehen over de verschillen."
"Ik had een zwaar compulsieve mobile game verslaving (Rise of Kingdoms), ik zat daar zelfs 's nacht op. Beetje raar voor iemand eind de dertig zeker? Ze maken die spellen ook zo dat ze echt foefelen met je dopamine systeem. Voor de minste scheet krijg je een reward zodat er weer wat dopamine in je hersenen komen. Met die reward ben je eigenlijk niets in het spel, een druppel op de hete plaat. Het echte verschil wordt gemaakt door aankopen te doen. Dat gaat geleidelijk: eerste aankoop is €1-€5 en dan krijg je nog een hele resem gratis (weer wat dopamine) en dan stijgt de prijs van de pakketten: €10, €20, €50 en €110. Je wordt ook nog eens aangemoedigd om iedere dag een minipakket te kopen van €1, €2 of €3,5. Ik heb alleszins nog nooit zoveel geld uitgegeven aan gaming als toen. Vroeger toen ik jong was (oude zakken alert!) kostte een spel €50-€60 en dan was je er klaar mee, kon je onbeperkt spelen. En uiteindelijk was ik maar een small spender, sommige whales geven 20k€ of meer uit. Ik kan je verzekeren dat dit compulsieve gedrag iets met je doet. Ik ben echt wel eronder door gegaan. Gelukkig heb ik na een LSD trip de absurditeit van dit alles ingezien en ben ik cold-turkey ermee gestopt."
"FredKroket zei: Knap dat je cold turkey gestopt bent. Kan je misschien wat toelichting geven hoe je dat rondom en in die LSD trip hebt aangepakt? Klik om te vergroten... Ik heb al een aantal pogingen ondernomen, maar telkens hervallen. Telkens nam ik mij voor dat als een "onschuldig" tijdverdrijf te beoefenen, slechts 10 minuutjes per pauze. En in het begin was dat zo, maar telkens opnieuw eindigde ik in de topclans en om dat te onderhouden moet je véél actief zijn, zeker als je geen geld meer spendeert. Ik heb dat de dag voor mijn verjaardag aangepakt en een LSD trip ondernomen met de intentie om te kijken waarom ik telkens terug ging naar die spellen. Ik heb daar actief aan gewerkt in die trip (150µg 1P-LSD eigenlijk) en ik werd mij bewust van de valstrikken van de developpers, de mechanismen die er achter zitten en dat het sociale netwerk dat er achter zit eigenlijk allemaal mensen zijn die hulp nodig hebben. Ik werd echt gedegouteerd door die inzichten en ben dan op mijn verjaardag (was inmiddels middernacht) gestopt, tot nu toe niet meer aangeraakt. En ook geen zin meer."
"Ik heb 3 jaar geleden een behoorlijke psychose doorgemaakt. Toen gebruikte ik nog geen drugs op alcohol na maar zelfs toen bleef dat beperkt. Ik nam tot mei dit jaar antipsychotica (amisulpride) maar ben daar mee gestopt na een trip. Ik wist dat psychedelica afgeraden worden bij psychoten, ik was echter eind 2020 compleet radeloos door depressie (en SSRI's maakten mij suicidaal) en ik ben toen beginnen microdosen met truffels. Nou, dat was wel wat andere koek. Ik begon helemaal weer op te fleuren (met af en toe terugvallen, het is geen wondermedicament) en werd minder achterdochtig. Probleem is dat onderzoek 50 jaar stil gelegen heeft door de waanzinnige War on Drugs, waarbij stoffen die reeds beloftevolle resultaten gaven, geclassificeerd werden als "zonder therapeutisch" doel en "erg gevaarlijk". Het voorzichtigheidsbeginsel heeft gemaakt dat als het niet bewezen veilig is, het als onveilig moet bestempeld worden. Bovendien zijn er een aantal studies gedaan in de jaren '50 en '60 waarbij effectief een verslechtering was van psychotische patiënten. Recenter onderzoek met ketamine heeft echter aangetoond dat er wél een vermindering van de klachten optreedt bij 5 v/d 6 patiënten. https://www.tijdschriftvoorpsychiatrie.nl/media/5/62-2020-8-artikel-vandenbrink2.pdf Zie pagina 5. Er wordt voorzichtig geopperd dat andere psychedelica ook dit effect zouden kunnen hebben. Het is allemaal nog zo pril dus mij hoor je niet zeggen dat het zelfs een kuur voor psychose is, maar ik heb wel positieve ervaringen ermee."
"Ik heb nu al heel wat vervangwijnen geprobeerd maar geen enkele vind ik lekker. Echt niet he. Alcoholvrije bieren kunnen dan wel weer lekker zijn, zoal bvb Carlsberg 0,0% leunt imo erg aan bij het origineel, maar ook een Sportzot moet niet onderdoen voor een Brugse Zot. Alleen jammer dat bier zoveel suikers bevat. Daarom verkies ik toch andere drankjes, zoals zelfgemaakte kombucha."