Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsonderzoek naar de geschiktheid

onderzoek naar de geschiktheid

39 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hardcore23 zei:
ben toch geschikt verklaard
had het niet verwacht


kreeg vorige week ene brief vant cbr
Klik om te vergroten...

Mooizo :mrgreen:

Laat sterven die kutsmerissen :openmouth: :beer:
o
opa gerryLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik moet inmiddels voor het derde jaar komen plassen. voorgaande jaren is goed gegaan op het nippertje. heeft mij inmiddels kleine 2000 euro gekost al. nu hoop ik dit jaar erdoor te komen maar ben bang dat ik de lul ben. ben 27 mei gestopt met blowen en 25 junie moet ik plassen :confused::confused: ik hoop op het beste maar thc zit gvd lang in je bloed. het is gewoon een dikke geld kwestie in nl
h
hardcore23Lid
01-01-2024, 00:00
#3
wie heeft er weleens een onderzoek naar de geschiktheid gehad en hoe is het afgelopen?

moet ook terwijl ik zelf nog geeneens achter het stuur zat
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#4
En wat houdt dat juist in dan?
h
hardcore23Lid
01-01-2024, 00:00
#5
dan ga je naar een psychiater en moet je in ene potje pissen of bloed ge ven

en geestelijk en lichamelijk onderzoek

en als hij je niet geschikt vind of ze vinden maar iets ben je je rijbewijs kwijt en moet je voor een 2de onderzoek net zolang totdat je geschikt word verklaard

want ze zegge dat je alcohol of drugs misbruikt heb

maar zat als passagier in de auto dus mag je toch wat gebruikt hebben?
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neen, nog niet moeten doen nee..
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#7
als passagier maakt het niet uit of je gedronken of drugs gebruikt hebt, daarom is die "BOB" uitgevonden :) Er moet er 1 nuchter zijn en die rijd.
Raar dat je dan zo een onderzoek moet ondergaan.
h
hardcore23Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Play_bunny zei:
als passagier maakt het niet uit of je gedronken of drugs gebruikt hebt, daarom is die "BOB" uitgevonden :) Er moet er 1 nuchter zijn en die rijd.
Raar dat je dan zo een onderzoek moet ondergaan.
Klik om te vergroten...

volgens het cbr moet je ten alle tijden de geschiktheid hebben om een motorvoertuig te besturen
had bezwaar schrift geschreven maar werd ongegrond verklaard
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#9
:confused: nou ja :confused:
Niet richting jou hoor, maar vaag dit...
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
raar, dat zou dus betekenen, dat als je een rijbewijs hebt, je nooit dronken mag zijn...
ook al ga je die auto nie zelf besturen...

of begijp ik t verkeerd...
h
hardcore23Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ja idd

slaat nergens op
ze denken dat je dan gelijk misbruik maakt van drank of drugs


ze hoeven maar iets te vinden in je bloed en je kan je rijbwijs inleveren of die psychiater vind je niet geschikt

alle verdere onderzoeken kan je zelf betalen
en je moet een eigenverklaring inleveren daarna moe je ook zelf betalen dat papiertje dan
kan je halen op gemeentehuis
rijbewijs moet je ook weer kopen
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
omg... dat is wel heel erg raar... :openmouth:
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou, dan is de halve wereld ongeschikt..
:rolleyes:
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Play_bunny zei:
als passagier maakt het niet uit of je gedronken of drugs gebruikt hebt
Klik om te vergroten...

als er een ongeval gebeurt waarbij bvb de bestuurder dood is en de passagiers onder invloed, worde die allemaal aansprakelijk gesteld voor het ongeval en moete zij schadevergoeding betale...
ale, zo heb ik het toch gehoord van ne nonkel die flik is... maar kweet nie of het dan ga over een bestuurder dioe zelf onder dope zat of n nuchtere dusja...
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als jij dronken wordt aangehouden, kunnen ze je rijbewijs vorderen, maar ze zijn verplicht deze terug te geven als je weer nuchter bent :)
h
hardcore23Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ja als je zelf achter het stuur zit kan ik best begrijpen dat jke rijbewijs ingevorderd word
maar niet als je dr naast zit!
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ook al wordt je lopend of fietsend dronken aangehouden, ze kunnen je rijbewijs gewoon innemen. Maar dat maakt toch vrij weinig uit, ik neem aan dat je sowieso niet wilt gaan rijden als je dronken bent, en op het moment dat je weer kan rijden mag je het zo weer ophalen :).
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lana zei:
Nou, dan is de halve wereld ongeschikt..
:rolleyes:
Klik om te vergroten...
pak ma 75 %
h
hardcore23Lid
01-01-2024, 00:00
#19
heb juridisch advies gevraagd
maar kan niks tegen doen
cbr geloofd toch de politie
en die hebben het zo in het rapport gezet
of het lijkt dat ik zelf heb gereden
er stond
betrokkene is aangehouden onder invloed van drogerende stoffen

dus ben dr mooi genaaid mee
c
candyLid
01-01-2024, 00:00
#20
hardcore23 zei:
heb juridisch advies gevraagd
maar kan niks tegen doen
cbr geloofd toch de politie
en die hebben het zo in het rapport gezet
of het lijkt dat ik zelf heb gereden
er stond
betrokkene is aangehouden onder invloed van drogerende stoffen

dus ben dr mooi genaaid mee
Klik om te vergroten...
ik weet dus niet waar je dit heb meegemaak,in belgie of nederland, maar 1 zaak weet ik zeker als je als passagier in de auto zat kunnen ze alleen een pv opmaken van openbare dronkenschap of onder invloed van verdovende middelen! maar in geen enkel geval je rijbewijs vorderen.dat kan alleen als je bestuurder bent van een voertug en om de wet op dit gebied letterlijk te herhalen zelf met een fiets of een ezel ben jij bestuurder maar niet als passagier.dus te voet kan je gaan of met een taxi of met het openbaar vervoer. dan krijg je alleen een pv. maar zeker geen rijbewijs kwijt.wanneer jij dat toch heb meegemaak? raad ik je aan kijk de volgende keer wat je ondertekend op het politie kantoor.dat spaart je geld en problemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."