Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDouane DOUR - Straf? boete ?

Douane DOUR - Straf? boete ?

93 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben dus gepakt op de afrit van DOUR door de douane, eerste keer dour, dus ik wist niet dat ze daar alle jaren controleren blijkbaar...

Ze hebben gevonden : 100gram efedra, salvia bladeren, 2 LSD zegels, 5 gram wiet, 1 gram hash, betelnoot, 100gram passiebloem, ruwe opium en men weegschaaltje.

afgepakt :
-de efedra (ze hebben er voor gebeld enal, voor te checken of het legaal was of niet, en blijkbaar wel :confused: ik wist niet dat dat illigaal was in belgie.)
- salvia bladeren (maar die zaten in een theedoosje, waarop stond 'Abend MIX')
- 1 LSD zegel (men hartje :() (de andere zegel hebben ze gewoon droogweg terug weggestoken, ze hadden hem zelfs in hun handen.. ik snap het niet ze.. DOMMERIKKEN! of vriendelijke flikken :))
-al men wiet en hash
-men ruwe opium
-men weegschaaltje

betelnoot was blijkbaar legaal, die kwamen dat zelfs vragen aan mij wat dat was en wat dat deed :grin: zeflde met de passiebloem, kende ze ook niet :grin:

Ze hebben een PV opgestelt, maar daarin stond alleen het volgende:
-100gram efedra
-25gr Abend Mix (dwazerikken :grin: inplaats van salvia :grin: en waarom zoude ze thee in beslag nemen? :P )
-1 LSD zegel

De wiet enzo hebben ze niet eens genoemt, wel afgepakt.

Ik heb gezegt dat alles van mij was. ze verdachten me wel eerst van dealen, door die weegschaal, maar heb uitgelegt dat ik dat gebruikte voor niet opgelicht te worden als ik iets koop op het festival.

Nu vraag ik me af, iemand een idee wat voor boete en/of straf ik kan verwachten? Ze kunnen me alleen maar iets geven voor die 1ne LSD zegel denk ik. Dat is het enige dat op die PV stond dat echt erg is.. aleja, op wettelijk vlak dan.

Was wel ff een bummer op de feestsfeer. Mij gewoon eruit gepikt omdat ik dreadlocks heb en er wat hippie-achtig uitzie eh... DISCRIMINATIE noem ik da ! :P :rolleyes:
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#2
je bent je weegschaaltje dus ook kwijt?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beter verstoppen dat spul jongens, weggooien is zonde.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
shit man, dat is echt balen voor je...

als je volgend jaar met de auto komt, moet je gewoon om 12 uur 's nachts komen... vorig jaar om die tijd geen controle gehad...

dit jaar met de trein gegaan en weer geen controle gehad...
ik had alleen xtc en wiet mee.

efedra is toch ook illigaal in nederland inmiddels?

Ik denk dat je boete wel mee zal vallen, volgens mij zijn ze ook niet zo heel streng met drugs in ons buurlandje!
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#5
350€ gaat da u kosten denk...
std is da zo in belgie voor kleine beetjes :wave:
S
ShroomieLid
01-01-2024, 00:00
#6
efedra is toch legaal in belgie dacht ik :confused:

btw so true ivm discriminatie, ze pikken altijd die met dreadlocks eruit

en wel grappig dat ze dingen in beslag nemen waarvan ze niet eens weten wat het is
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb je die andere zegel dan gewoon mogen houden? Ik weet weinig van de wet in belgië, maar in nederland als ze je niet als dealer zouden zien zou je er gewoon mee wegkomen omdat alles rond de gebruikers hoeveelheden lag, maarja wetten verschillen.
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#8
hehe zou ook wel eens willen weten wat het prijskaartje zal zijn.. ik had 10g md, methylone en 5meo-dmt mee maar ze hebben opgeschreven eigen gebruik
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#9
uitgebreid onderzoek wijst uit dat negen van de 10 dreadys zichzelf de tyfus smoken. :stoned:
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geen commentaar!! :stoned:
M
MerijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb ook 3 jaar dreads gehad, ja, ze controleren je, maar ja, je hebt ook gewoon drugs bij je, dus ze hebben gelijk in dat opzicht. IN verband met de wet uiteraard, het is natuurlijk onzin dat dat wat negatiefs zou zijn...
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flameon zei:
Bartyo zei:
Oei, dus als je dreads hebt wordt je er zeker uitgepakt? :grin:
Klik om te vergroten...

Helaas bestaat de kans dan sneller dat je gecontroleerd wordt dan als je een bos met krullen hebt. Natuurlijk de grootste onzin wat er is, maar zo wordt wel vaak gedacht bij controles.
Klik om te vergroten...

Wijs de agenten op het legimiteitsbeginsel. Je kan ze weinig maken maar dit mogen ze strikt genomen niet doen.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Niets is veilig, tot het moment ge op het festival zelf zijt. En neem de afslag voor dour, don't make the same mistake i did. :wave:
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja, maar het kan wel goed zijn dat ik de trein neem. Dat bericht over die flikken op het perron van het station van Dour heeft me toch wel een beetje afgeschrikt. Ik ben in 2006 ook naar Dour gegaan met de trein en ik ben toen totaal geen controle tegengekomen.. Mss dat het dit jaar anders is?
L
LD50Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik weet dat het mss een beetje offtopic is, maar zou graag op Dour wat acid/lsd/tripkes/... willen scoren, hoe zou ik dat aanpakken?

Ik dacht eigenlijk gewoon iemand (met dreads :wink: ) die er wat "raar" uit ziet aan te spreken en te vragen "weet gij toevallig waar ik hier lsd zou kunnen vinden?".

Nu is mijn vraag eigenlijk wat de slang-termen zijn voor lsd in België (en Wallonië bij uitbreiding, want mijn schoolfrans omvat zo'n termen niet :wink: ).

(alles wat ik over lsd gelezen heb, was in het engels, dus ben ik gewoon om acid te zeggen, maar dat is niet de gewoonte hier?)
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#16
On topic... wie gaat er allemaal naar Dour? :grin:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ten eerste: zorg dat je ervaring hebt :grin:
ten tweede: zoek karton en schrijf erop "I NEED LSD!" en hang dat rond je nek of loop ermee rond :tongueout: Het zal niet lang duren voor er iemand naar je af komt normaal :) Vorig jaar heb ik dat zelfs niet eens moeten doen en kwamen ze mij het gewoon aanbieden :)
Slang is niet nodig, iedereen kent LSD, en ik denk dat iedereen ook acid kent. een trip is ook standaard voor lsd. euh.. dunno jah, ik noem het altijd LSD of acid ^^

Peace!
L
LD50Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Merci Argulas,
kan ik er btw vanuit gaan dat:
1 Maya = 2 Hofmann's
1 Hofmann = 2 Shiva's
(nu heb ik nog nooit ne maya of ne shiva van dichtbij gezien :) (hofmann zal k wel herkenne :wink: ) , iemand pics?).

Da zijn toch zowa de meest voorkomende prints in .be ?
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#19
DreamWeaver zei:
dit mogen ze strikt genomen niet doen.
Klik om te vergroten...

True, maar wie gaat bewijzen dat ze het effectief doen? Ze pikken je er wel uit omdat je dreads hebt, maar als ze zeggen dat ze het gewoon random doen kan je niks bewijzen...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
^Google is je vriend...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."