Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs het mogelijk om jezelf een hartaanval aan te 'praten'?

Is het mogelijk om jezelf een hartaanval aan te 'praten'?

28 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
d
dividedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb afgelopen weekend een best wel nare situatie meegemaakt en vraag me nog steeds af wat er nou eigenlijk gebeurd is..

Wat er gebeurd is is namelijk dat ik in het ziekenhuis beland ben omdat het leek alsof ik bijna een hartaanval kreeg...
Het begon allemaal met een gezellige after en het idee om een keer aan de 2CB te gaan. Ik had al klein beetje mdma en speed gehad en had dat misschien ook niet moeten combineren.. maar toen de 2CB insloeg gingen mn ogen helemaal trillen (kon niet meer focussen) en leek het alsof mn hele luchtpijp afgekneld werd.. naja dit was naar, maar opzich nog wel te overzien.. ik d8 het gaat strax wel weer over.. maar op een gegeven moment kreeg ik ook enorme hartkloppingen en pijn/druk op mn borst (borst werd ook helemaal gevoelloos) en op gegeven moment ook zulke enorme pijnaanvallen dat ik egt t gevoel kreeg alsof ik elk moment een hartaanval kon krijgen..

Uiteindelijk naar t ziekenhuis gegaan en wel gewoon verteld wat ik op had enzo, maarja daar waren ze ook niet egt duidelijk.. ze wisten daar niet eens wat 2CB was!

Maargoed ik snap wel dat ik te veel heb genomen, maar nu is mijn vraag eigenlijk.. waren dit nou echt lichamelijke klachten van te veel gebruik of heb ik het mezelf aan zitten praten? Ik bedoel, heb ik een paniekaanval gekregen? Kan je jezelf zo gek maken dat je jezelf t ziekenhuis inhelpt? Ben wel benieuwd wat jullie hiervan denken!
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, en daar zijn geen eens drugs voor nodig. Dagelijks maken volgens mijn talloze mensen zichzelf gek waardoor ze in het ziekenhuis of tenminste bij de huisarts komen.
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wacky zei:
Ja, en daar zijn geen eens drugs voor nodig. Dagelijks maken volgens mijn talloze mensen zichzelf gek waardoor ze in het ziekenhuis of tenminste bij de huisarts komen.
Klik om te vergroten...
Dat zeker. Maar of je dan een hartaanval krijgt? Ik heb er niet veel verstand van. Maar je kan je druk maken waardoor je bloeddruk omhoog gaat, maar een hartaanval krijg je niet zomaar. Maar je kan jezelf ook wel pijn aanpraten in een trip misschien. Dan zou er in feiten niks mis met je hart zijn geweest.

Maar als uit het ziekenhuis blijkt dat je echt een hartaanval hebt gehad, denk ik dat er een 2e oorzaak naast de drugs was. Je kan zeker altijd hartkloppingen ofzo krijgen maar een hartaanval denk ik niet zomaar. Ik zou totdat je wat meer info van de cardioloog hebt echt even rustig aan doen.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hebt last gehad van een paniekaanval. Bijna de helft van de mensen die met 'hartklachten' komt heeft last van paniekaanvallen ipv echte hartproblemen. Dat ze niet wisten wat 2cb is verbaast me niets, bij mij dachten ze dat ik 5 mg ghb genomen had :confused:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Paramomentje, die voelen volgens mij erger aan dan een daadwerkelijke hartaanval, haha. Of je het jezelf aan kan praten weet ik niet, het lijkt me niet onmogelijk, stress enzo. Wel leuk verhaal, die combinatie doe je de volgende keer niet (:
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#6
http://www.angstcentrum.be/hypochondrie.htm
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vaak genoeg hartkloppingen gehad door mezelf uit te flippen, vooral i.c.m drugs. Ik heb af en toe last van erge hyperventilatie door stress/spanning/angst, een keer dat tijdens LSD gehad ong. 15 minuten, ik zat echt keihard te freaken daarover dat m'n hart het zou begeven, en ik kreeg totaal geen lucht meer. Ik had er totaal geen uppers bij gebruikt, en LSD werkt niet op je hart, dus het is best mogelijk. Nou heb ik redelijk wat ervaring met rustig blijven tijdens trippen (inclusief bad gaan) en bleef ik on the outside redelijk rustig, wat waarschijnlijk heeft geholpen om weer rustig te worden, maar als het nog een half uur had aangehouden had ik zeker het ziekenhuis gebeld.
P
PatrickBatemanLid
01-01-2024, 00:00
#8
@ AT: Ik wil me opzich nergens mee bemoeien, maar wellicht is het een idee om eens te kappen, of tenminste ernstig te minderen met drugs. Ik ken je verder niet, en ik doe dientengevolge ook niet mee aan de "We gaan AT afzeiken om alles wat hij zegt"-trend, maar in 50% van je posts komen de woorden 'angst', 'stress' en / of 'psychose' wel voor, al dan niet gerelateerd aan drugsgebruik.

Vind je zelf dat je goed bezig bent? Als ik me baseer op je posts zit je elk weekend wel weer keta te combineren met MDMA, LSD, 2C-B en paddo's. Je bent vrij jong, is het niet? Ik meen me te herinneren dat je onder de 18 bent, en als ik je posts zo lees lijk je me absoluut geen dom figuur. Waarom zou je het zo voor jezelf verneuken? Laat die shit een poosje liggen en werk wat aan je zelfvertrouwen / persoonlijke groei in plaats van in drugs te vluchten. Het zijn per slot van rekening maar drugs, er is wel meer in het leven dan dat.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#9
PatrickBateman zei:
@ AT: Ik wil me opzich nergens mee bemoeien, maar wellicht is het een idee om eens te kappen, of tenminste ernstig te minderen met drugs. Ik ken je verder niet, en ik doe dientengevolge ook niet mee aan de "We gaan AT afzeiken om alles wat hij zegt"-trend, maar in 50% van je posts komen de woorden 'angst', 'stress' en / of 'psychose' wel voor, al dan niet gerelateerd aan drugsgebruik.

Vind je zelf dat je goed bezig bent? Als ik me baseer op je posts zit je elk weekend wel weer keta te combineren met MDMA, LSD, 2C-B en paddo's. Je bent vrij jong, is het niet? Ik meen me te herinneren dat je onder de 18 bent, en als ik je posts zo lees lijk je me absoluut geen dom figuur. Waarom zou je het zo voor jezelf verneuken? Laat die shit een poosje liggen en werk wat aan je zelfvertrouwen / persoonlijke groei in plaats van in drugs te vluchten. Het zijn per slot van rekening maar drugs, er is wel meer in het leven dan dat.
Klik om te vergroten...

Goeie post. +1
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#10
+2, sterker nog, denk dat het nuchter blijven wel de beste drug kan zijn voor je :wink: . Verbaas me er zelf over hoe belangrijk 'maatschappelijke reflectie' is zoals dat eens zo mooi werd omschreven, na het gebruik van tripmiddelen. door dan ook werkelijk helemaal NIETS te gebruiken (dus ook geen alcohol / cannabis).

Ontopic betreft, een échte hartaanval lijkt me een beetje onwaarschijnlijk. Maar een paramoment zou het wel net doen kunnen lijken alsof ook echt je laatste minuut aangeslagen is.

Heb zelf zo af en toe ook met het roken van cannabis het idee, dat je zelf de mogelijkheid hebt je hartslag aan te kunnen passen ofzo.. Heel raar, want ik ben niet eens para op dat moment, maar kan voor mijn gevoel toch invloed op het aantal hartkloppingen uitoefenen.

Google eens als je dat interessant vind op nocebo, dat is het tegenovergestelde van placebo (pacebo = positieve effecten) en levert nogal wat interresante pagina's op.


Gr. Mellow
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#11
+3

ik zeg: 't is mooi geweest, voor nu in ieder geval

de keuze is echter geheel aan jou natuurlijk


OT: Mmh, je kan jezelf goed gek maken ja, maar een echte hartaanval, ik betwijfel het. Alhoewel 'onder invloed van', dan geef je dus gas en de rest van de snelheid voordat je crashed fantaseer je erbij.

Klinkt in ieder geval niet zo tof
l
lespaulLid
01-01-2024, 00:00
#12
door mijn dealer werd altijd gezegt dat je 2c tjes niet moet combineren met mdma.. niet voor niks blijkt maar weer...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
PatrickBateman zei:
@ AT: Ik wil me opzich nergens mee bemoeien, maar wellicht is het een idee om eens te kappen, of tenminste ernstig te minderen met drugs. Ik ken je verder niet, en ik doe dientengevolge ook niet mee aan de "We gaan AT afzeiken om alles wat hij zegt"-trend, maar in 50% van je posts komen de woorden 'angst', 'stress' en / of 'psychose' wel voor, al dan niet gerelateerd aan drugsgebruik.

Vind je zelf dat je goed bezig bent? Als ik me baseer op je posts zit je elk weekend wel weer keta te combineren met MDMA, LSD, 2C-B en paddo's. Je bent vrij jong, is het niet? Ik meen me te herinneren dat je onder de 18 bent, en als ik je posts zo lees lijk je me absoluut geen dom figuur. Waarom zou je het zo voor jezelf verneuken? Laat die shit een poosje liggen en werk wat aan je zelfvertrouwen / persoonlijke groei in plaats van in drugs te vluchten. Het zijn per slot van rekening maar drugs, er is wel meer in het leven dan dat.
Klik om te vergroten...

Ja, hoe reageer ik hier nou op zonder in defensie te schieten.. Ik denk dat het vrij onmogelijk is zonder dom te klinken, verslaving-achtig defensief te klinken, of dom over te komen, dus ik doe het maar niet, maar ik gok erop dat mensen die me persoonlijk in real life kennen ongeveer snappen wat ik bedoel.

P.S: Vluchten in drugs, dat lijkt me echt erg moeilijk met tripmiddelen.. Als ik zou gaan trippen als ik me verneukt voel, denk ik alleen dat ik een nare trip krijg.. Vluchten lijkt me stukken makkelijker met middelen als wiet, coke, heroine, benzo's of alcohol.
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Quote is verwijderd,wegens persoonlijke redenen.
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Quote is verwijderd,wegens persoonlijke redenen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bolea zei:
Verdomme ik moet mijn mening herzien,nu gaat hij wel echt te ver hoor :angry: :angry: :angry:
AT doe eens normaal en hou het voor jezelf en post dat hier niet op df,VERDORIEEEEEE
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... 8&start=90
Klik om te vergroten...

Waar zal ik het dan posten, Telekids forum? Ga niet lopen oordelen over iemand die je niet kent.. Wil je met me praten, go ahead... Je praat alsof ik dat allemaal in een dag/week/maand/jaar naar binnen heb gewerkt...

Je spreekt over mij alsof ik geen idee heb waar ik mee bezig ben, alsof ik niets weet van risico's van drugsgebruik, alsof ik niet weet wat verschillende stofjes in je hersens doen/aanrichten.. Als je nou eens met onderbouwde argumenten kwam, na te weten wat en hoeveel ik gebruik zou ik zeker volwassen de discussie aangaan.

Je zegt dat ik elk weekend ketamine doe.. Ik heb tot nu toe 4 keer in m'n leven ketamine gedaan, mocht het interresant zijn, en ik kan me elke keer precies herinneren.. Maar ja, als ik dat zo typ denk je natuurlijk dat ik de zoveelste junk ben die liegt over z'n gebruik, zichzelf wijsmaakt dat het allemaal meevalt, en de keren dat ik zogenaamd "ff een nakkie nodig had" niet meetel ofzo, omdat ik te druk bezig ben om mezelf voor de gek te houden terwijl ik mezelf langzaam kapot maak, wat een cliché zeg..

En foto's met grote ogen, ik heb maar 3 drugsfoto's op DF gepost sinds ik hier zit, en ruim een dozijn (als niet meer dan dat) nuchter, en de foto's die ik heb gepost zijn niet eens echt *extreem* scheel.
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#17
En wederom is een topic veranderd in een (terechte) waarschuwing richting AT's absurde drugsgebruik! Hoera!
l
lespaulLid
01-01-2024, 00:00
#18
vluchten in trip middelen kan zeer zeker wel!!!!! heb het zelf gedaan voor een jaar ofzo.
als je maar vaag bent toch??

weg uit de realiteit. dat is wat ik deed. ja ging wel eens fout maarjah hoort er bij:confused:
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#19
vage shit weer hiero...
laten we maar zeggen dat de kwaliteit van DF nogal fluctueert door de jaren heen :)

OT: Misschien had je een allergische reactie... een enkeling kan rc's niet hebben. Je geeft verder niet aan wat er in het ziekenhuis gedaan is aan je toestand... Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
d
dividedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Naja t stomme was dat de dokter daar nog nooit van 2CB had gehoord! Ze hebben aantal buisjes bloed afgetapt en onderzocht en ze hebben een hartfilmpje gemaakt (lag aan zo'n apparaat met overal stikkers en draadjes aan mn lichaam). Toen de uitslag kwam zeiden ze dat het hartfilmpje er wel goed uitzag en dat ik verder alleen een tekort aan kalium had in mn bloed.. Kmoet zeggen dat ik te erg van de kaart was om echt heel goed dingen tot me door te laten dringen, ik kon niet eens meer praten (op een enkel woordje na).
Ik had ook nog gevraagd toen ik weg mocht van.. ja wat was t nou? Heb ik nou bijna een hartaanval gehad of niet? Toen zei ze tja als je drugs gebruikt en vooral als je dingen door elkaar neemt kan t voorkomen ja.. Dusja daar schoot ik ook niet egt mee op..

Eigenlijk denk ik dat het een combi is geweest van lichamelijke klachten en mezelf gek maken. Was namelijk helemaal niet bang of iets toen ik aan de 2CB begon, maar toen ik eenmaal bijna geen lucht meer kreeg begon ik me wel beetje op te fokken volgens mij.

Bedankt voor alle reacties!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."