Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik legaal

Drugsgebruik legaal

32 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
cropp zei:
ik snap de gedachtenspin van AT wel...

tuurlijk, als je 5 pillen op zak hebt freet je die toch niet allemaal op als er toevallig een agent langs komt...

zou er een gaatje in het beleid zitten?

eigenlijk mag je bijvoorbeeld ook geen joint roken op straat, maar zou je wel stoned mogen zijn?
Klik om te vergroten...

Je mag wiet op zak hebben, dus ook in de vorm van een cake in je mond
B
BelgoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gezellig op een feest rondlopen met zown gast die jou drugs voert :tearsofjoy:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je mag wel een joint roken op straat hoor...Niet op elke locatie, want sommige steden hebben een blowverbod op bepaalde locaties. Maar dat moet dan wel aangegeven staan, ergens op een bordje.
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gebruik is niet strafbaar, maar omdat als je het gebruikt toch even bezat kunnen ze je ervoor straffen. Wat jij nu bedenkt gaat geen enkele politieman geloven.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
nicolai zei:
Je mag wel een joint roken op straat hoor...Niet op elke locatie, want sommige steden hebben een blowverbod op bepaalde locaties. Maar dat moet dan wel aangegeven staan, ergens op een bordje.
Klik om te vergroten...

dat niemand er wat van zegt wil niet zeggen dat het niet mag he? :wink:

het is en blijft verboden, maar gedoogt
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is ook wel alsnog illegaal...Maar ze mogen je er geen boete voor geven. Wel in beslag nemen.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#7
nicolai zei:
het zit zo in elkaar dat het inderdaad niet verboden is om onder invloed te zijn van drugs. je mag zelfs drugs bij je hebben als het maar niet meer is dan de toegestane hoeveelheid. je mag bijvoorbeeld 5 gram wiet op zak hebben en je mag een halve gram coke op zak hebben...je mag het niet kopen of verkopen. maar stel dus dat je als artiest zijnde op het podium stapt en je vindt onder elke box een halve gram coke, dan mag je het oppakken en opsnuiven...zolang je er maar niet in handelt en zolang je maar niet meer dan de toegestane hoeveelheid in je bezit hebt.
Klik om te vergroten...

Het is niet toegestaan om het op zak te hebben, het is gedoogd. Daarmee zijn die feesten met zero-tolerance al gelijk weer afgeschermd, want daar is het sowieso niet toegestaan.

Als gebruik strafbaar zou zijn, dan zou je wel agenten bij de EHBO zien staan. Dat is lekker makkelijk boetes uit delen dan. Zou er ook wel voor zorgen dat er minder mensen richting EHBO gaan als er iets mis gaat. Wat weer voor andere nadelige gevolgen gaat zorgen. Het wordt gedoogd, en als ze je betrappen ben je het haasje. Maar als het al in je lichaam zit, doen ze er niets meer aan.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#8
gebruik is legaal, maar dan thuis, in openbare gelegenheden hebben ze huisregels, die drugsgebruik vaak verbieden.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#9
mijn vrienden en ik hebben het er ook eens over gehad
stel nu je koop wiet.
maar je mag het eigenlijk niet vervoeren
wat te doen?
- je smijt je zakje een beetje verder , loopt erachter aan , smijt het weer een beetje verder...
zo de hele tijd.
toch maar onozel die regeltjes allemaal
maar nu zegt iemand overlaatst dat je het niet mag vervoeren in gebruik van auto/fiets/brommer
te voet blijkt wel te mogen in Belgie

greetz. Endor
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#10
endor zei:
- je smijt je zakje een beetje verder , loopt erachter aan , smijt het weer een beetje verder...
zo de hele tijd.
Klik om te vergroten...

als je toch aan het mieren neuken slaat, ga gewoon zo snel mogelijk naar huis, doe de gordijnen dicht en ga heel paranoia zitten blowen onder de tafel
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tuurlijk zitten er gaatjes in het beleid. Dat is toch met alles zo. Je mag wel een cd brander kopen maar je mag geen cds branden bijvoorbeeld.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
J0rrit zei:
Tuurlijk zitten er gaatjes in het beleid. Dat is toch met alles zo. Je mag wel een cd brander kopen maar je mag geen cds branden bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...

cd's mag je wel branden alleen niet om illegale kopieën te verstrekken =)
teminste, dat dacht ik :)
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
endor zei:
mijn vrienden en ik hebben het er ook eens over gehad
stel nu je koop wiet.
maar je mag het eigenlijk niet vervoeren
wat te doen?
- je smijt je zakje een beetje verder , loopt erachter aan , smijt het weer een beetje verder...
zo de hele tijd.
toch maar onozel die regeltjes allemaal
maar nu zegt iemand overlaatst dat je het niet mag vervoeren in gebruik van auto/fiets/brommer
te voet blijkt wel te mogen in Belgie

greetz. Endor
Klik om te vergroten...
Te voet mag het ook niet hoor..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."