Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik legaal

Drugsgebruik legaal

32 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha ik vind t wel een grappige theorie. Waarom loopt iedereen zo te zeuren, het is gewoon een (rare) maas in de wet als het inderdaad legaal zou zijn.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sinds drugsgebruik in nederland niet illegaal is (alleen handel, bezit, productie of smokkel), kan je in theorie toch legaal drugs gebruiken? Om een voorbeeld te noemen, iemand die coke heeft, een lijntje legt, en jou dat van de spiegel laat snuiven. Eenmaal in je lichaam is het officieel geen bezit meer, en sinds het nooit in je bezit is geweest heb je ook niks illegaals gedaan, toch?

Die gedachte kwam dus net in me op... Als je bijvoorbeeld heeeel veel geld had, zou je dealers toch kunnen betalen om met je mee te lopen op feestjes, en een pilletje in je mond te stoppen als je daarom vroeg? Technisch gezien betaal je ze alleen voor het meelopen (een hoog bedrag), dus je handelt niet in drugs, je krijgt het, en je bezit het niet, want het wordt meteen in je mond gestopt. Legaal drugs gebruiken :mrgreen:.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heel rare gedachtenspinsel, maar ik denk dat het in theorie zou moeten kunnen ja..? :P
m
maffiamastahLid
01-01-2024, 00:00
#4
wat
D
DidyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuke redenering :grin:
Probeer het eens :P
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#6
de vraag is dus, is het illegaal om onder invloed te zijn van stoffen op de opiumlijst?

ik heb geen flauw idee, try to stop me bitches!!
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#7
Moet je trouwens wel èrg veel geld uitbetalen aan je dealer, omdat hij dan wel met een shitload aan drugs rond moet lopen om in jouw behoeften te voorzien en daarmee dus een verschrikkelijk groot risico loopt :P

Rare gozer ben je ook :P
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#8
't zou toch niet legaal zijn. Die kerel voorziet je nog altijd van drugs. Wat zeg je dan? Dat hij je dwong om een pil te slikken? :')
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voor zover ik weet is gebruik in principe wel strafbaar (althans in België, kijk maar naar Tom Boonen), en anders is het sowieso niet moeilijk om te redeneren dat gebruik bezit impliceert..

Of het in de praktijk ook actief vervolgd wordt is een andere zaak..
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
waarom zou een dealer dat in vredesnaam doen...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
plantenbak zei:
waarom zou een dealer dat in vredesnaam doen...
Klik om te vergroten...

Exact mijn gedachte.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Omdat het stoer is :sunglasses:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#13
wat een ideeën heb jij ook AT, die Antipsychotica slaat nog steeds niet echt aan ofwel?!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
gNuxx zei:
wat een ideeën heb jij ook AT, die Antipsychotica slaat nog steeds niet echt aan ofwel?!
Klik om te vergroten...

Ik slik geen antipsychotica, word ik hersendood van. Kan ik helemaal niks meer, geen creativiteit, ik kan niet meer tekenen, dieper nadenken dan "ik moet vandaag naar school, eten, en slapen", sociaal doen (alle assertiviteit en spontaniteit worden letterlijk uit me gezogen), en na ongeveer een paar dagen krijg ik er zelfmoordneigingen van.

Nee.. Geen antipsychotica voor mij :P.

Maar.. Het gaat me vooral om de maas in de wet. Het is dan wel illegaal voor de dealer, maar niet voor jou. En waarom die het zou doen? Nou, als iemand mij 1000 euro zou betalen om met iemand mee te lopen en pillen in z'n mond te stoppen zou ik het wel doen hoor.. Niet dat ik dealer ben, maar stel dat.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Angramar Temenos zei:
gNuxx zei:
wat een ideeën heb jij ook AT, die Antipsychotica slaat nog steeds niet echt aan ofwel?!
Klik om te vergroten...

Ik slik geen antipsychotica, word ik hersendood van. Kan ik helemaal niks meer, geen creativiteit, ik kan niet meer tekenen, dieper nadenken dan "ik moet vandaag naar school, eten, en slapen", sociaal doen (alle assertiviteit en spontaniteit worden letterlijk uit me gezogen), en na ongeveer een paar dagen krijg ik er zelfmoordneigingen van.

Nee.. Geen antipsychotica voor mij :P.

Maar.. Het gaat me vooral om de maas in de wet. Het is dan wel illegaal voor de dealer, maar niet voor jou. En waarom die het zou doen? Nou, als iemand mij 1000 euro zou betalen om met iemand mee te lopen en pillen in z'n mond te stoppen zou ik het wel doen hoor.. Niet dat ik dealer ben, maar stel dat.
Klik om te vergroten...
maar waarom zou je dat als gebruiker willen ?
ooit betaal je 1000 euro daarvoor.. ik wordt dan liever opgepakt met 2 pille op me zak :confused:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het gaat er niet om dat je het zou willen, puur benieuwd of die juridische maas der is... Ik zou het niet doen al had ik geld te veel :P. Meer een vraag over hoe de wet in elkaar zit dan over drugsgebruik.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#17
het zit zo in elkaar dat het inderdaad niet verboden is om onder invloed te zijn van drugs. je mag zelfs drugs bij je hebben als het maar niet meer is dan de toegestane hoeveelheid. je mag bijvoorbeeld 5 gram wiet op zak hebben en je mag een halve gram coke op zak hebben...je mag het niet kopen of verkopen. maar stel dus dat je als artiest zijnde op het podium stapt en je vindt onder elke box een halve gram coke, dan mag je het oppakken en opsnuiven...zolang je er maar niet in handelt en zolang je maar niet meer dan de toegestane hoeveelheid in je bezit hebt.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
nicolai zei:
het zit zo in elkaar dat het inderdaad niet verboden is om onder invloed te zijn van drugs. je mag zelfs drugs bij je hebben als het maar niet meer is dan de toegestane hoeveelheid. je mag bijvoorbeeld 5 gram wiet op zak hebben en je mag een halve gram coke op zak hebben...je mag het niet kopen of verkopen. maar stel dus dat je als artiest zijnde op het podium stapt en je vindt onder elke box een halve gram coke, dan mag je het oppakken en opsnuiven...zolang je er maar niet in handelt en zolang je maar niet meer dan de toegestane hoeveelheid in je bezit hebt.
Klik om te vergroten...

Hopen dat er dan veel boxen staan.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik snap de gedachtenspin van AT wel...

tuurlijk, als je 5 pillen op zak hebt freet je die toch niet allemaal op als er toevallig een agent langs komt...

zou er een gaatje in het beleid zitten?

eigenlijk mag je bijvoorbeeld ook geen joint roken op straat, maar zou je wel stoned mogen zijn?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
cropp zei:
ik snap de gedachtenspin van AT wel...

tuurlijk, als je 5 pillen op zak hebt freet je die toch niet allemaal op als er toevallig een agent langs komt...

zou er een gaatje in het beleid zitten?

eigenlijk mag je bijvoorbeeld ook geen joint roken op straat, maar zou je wel stoned mogen zijn?
Klik om te vergroten...

Je mag wiet op zak hebben, dus ook in de vorm van een cake in je mond

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."