Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoge bergen lage dalen

hoge bergen lage dalen

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er is een verschil tussen drugsgebruik en onverantwoord drugsgebruik. Je hoeft geen last van die dalen te hebben, sterker nog als je geluk hebt zit er alleen maar een stijgende lijn in.
e
erriapo 187Lid
01-01-2024, 00:00
#2
heeft iemand nog het gevoel van je moet eerst zware waters doorzwemmen om dan tot hoge bergen te komen ze te beklimmen ... vallen in diepe ravijnen om dan toch terug de baante vinden naar el salvador als hij bezig is over drugs ?
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#3
De ravijnen zijn dieper dan de Grand Canyon, de bergen hoger dan de Himalaya,
de waters zijn dieper dan de oceaan.

Als je weet hoe je kan vliegen, zullen die obstakels niet meer bestaan.
e
erriapo 187Lid
01-01-2024, 00:00
#4
da kom lik heel stom over é ke het aangepast moest eigenlijk azo zin mo ka ol pitje gesmoord :stoned:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#5
erriapo 187 zei:
heeft iemand nog het gevoel van je moet eerst zware waters doorzwemmen om dan tot hoge bergen te komen ze te beklimmen ... vallen in diepe ravijnen om dan toch terug de baante vinden naar el salvador als hij bezig is over drugs ?
Klik om te vergroten...
Zo te horen moet je de hoeveelheid dope die je tot je neemt maar eens lekker gaan opschroeven.:beer:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaar_water
Ben je op weg naar El SALVADOR of naar EL DORADO :confused:
e
erriapo 187Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ik denk niet dat je me goed hebt begrepen , als je drugs begint te nemen is alles fantastisch en prachtig het is een mooie ervaring en dat blijft het ook een hele tijd maar door overdadig en exessief gedrag ga je naar een zone waar al deze dingen niet langer mogeljk zijn . je beseft van jezelf dat het verkeerd aan het lopen is maar toch heb je de wil niet je te verzetten en is je grote liefde drugs en niemand anders ... drugs zijn niet alleen maar lol en kunnen grote financieele en psychische problemen veroorzaken als je dit niet weet heb je nog niet echt drugs gebruikt vrees ik... ps heb nu al 4 jaar vaste relatie en ben occassioneel drugsgebruiker , ik gebruik nu 13 jaar en kwam voor het eerst in contact toen ik 12 was .problemen met drugs heb ik al lang niet meer maar dat is wel zo een beetje waar het op neer komt ép dhoogte zin van de leigtn.... jeet
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#7
erriapo 187 zei:
komt ben ép dhoogte van de leigtn.... jeet
Klik om te vergroten...
ik snapte het tot hier...

wat?
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#8
ok, maar wat is de strekking van die spreuk in abn? :P
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#9
abn aub :)
e
erriapo 187Lid
01-01-2024, 00:00
#10
west-vlaaderen .... bij de boerendochters en open velden en olsan geree voe pintje te skellen ... :)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ABN een probleem is, moet je maar naar het west vlaamse drugsforum voor boerendochters gaan :rolleyes:
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waarom is Cronos nu gebanned, die had ons mooi bij dit verhaal kunnen helpen :(
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
erriapo 187 zei:
west-vlaaderen .... bij de boerendochters en open velden en olsan geree voe pintje te skellen ... :)
Klik om te vergroten...
Praat nu maar gewoon algemeen Nederlands, want de meesten hier zijn Hollanders :grin:



Ofdaj nu van de veldn komt van't zèètje : :wave:
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#14
erriapo 187 zei:
ik denk niet dat je me goed hebt begrepen , als je drugs begint te nemen is alles fantastisch en prachtig het is een mooie ervaring en dat blijft het ook een hele tijd maar door overdadig en exessief gedrag ga je naar een zone waar al deze dingen niet langer mogeljk zijn . je beseft van jezelf dat het verkeerd aan het lopen is maar toch heb je de wil niet je te verzetten en is je grote liefde drugs en niemand anders ... drugs zijn niet alleen maar lol en kunnen grote financieele en psychische problemen veroorzaken als je dit niet weet heb je nog niet echt drugs gebruikt vrees ik... ps heb nu al 4 jaar vaste relatie en ben occassioneel drugsgebruiker , ik gebruik nu 13 jaar en kwam voor het eerst in contact toen ik 12 was .problemen met drugs heb ik al lang niet meer maar dat is wel zo een beetje waar het op neer komt ép dhoogte zin van de leigtn.... jeet
Klik om te vergroten...

Vertaling:
Tijdens het druggebruik heb je veel plezier en een superervaring
Bij de "come down" besef je dat het verkeerd aan het lopen is, en dat je, je niet kan verzetten. Je moet verantwoordelijk met drugs omgaan aangezien deze problemen kunnen veroorzaken met je financieen en je geest.
PS ik heb al 4 jaar een realtie, ik gebruik 13 jaar, en ik heb geen drugsproblemen,
maar past het niet ineen zoals in mijn verhaal?

da kom lik heel stom over é ke het aangepast moest eigenlijk azo zin mo ka ol pitje gesmoord :stoned:
Klik om te vergroten...
vertaling:
Dit komt misshien stom over, ik heb het wat aangepast zoals het moest zijn, maar ik heb al een jointje genuttigd

west-vlaaderen .... bij de boerendochters en open velden en olsan geree voe pintje te skellen ... :)
Klik om te vergroten...
vertaling:
West-Vlaanderen, bij de boerendochters en de open velden. Bij ons moet je zijn om een goed pilsje te drinken.


======
AUB, praat een beetje deftig op een forum, dit is tenslotte gemaakt voor te communiceren met mensen die ook geen zee zien, elke NederlandsVlaamse taalgroep mag toch verstaan wat je zegt. Zo geef je ons Vlamingen enkel een slechte naam... :rolleyes:

Ik ben sowieso NIET akkoord met je verhaal, ik geloof er nog altijd in dat er vele verantwoordelijke drugsgebruikers bestaan, en dat een hoop van de gebruikers in de problemen komt door hun eigen inschattingsvermogen en geest, niet door een stofje. Voor deze mensen dat dan een slachtofferrol aannemen en niets willen veranderen heb ik geen medelijden.

Natuurlijk kunnen gewoontes erin sluipen, of kan je eens een minder verstandige beslissing maken, maar het is aan jou er wat aan te doen dan.
B
Buddha CheeseLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vind het maar een zwakke en stereotiepe poging tot beeldspraak..Zo zie je maar weer, wiet (in de veronderstelling dat je ook al gesmoord had tijdens je eerste post) is geen wondermiddel voor 'diepere' inzichten, het moet uit jezelf komen. :rolleyes:
e
erriapo 187Lid
01-01-2024, 00:00
#16
haha guru def .... ok zal int vervolg mijn best doen om abn te praten , ben nou eenmaal geen moeilijke mens . bedankt voe de toffe reacties by the way love en paece :) en ja van de velden .
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#17
ja dat plat west-vlaams daar verstaat geen enkele Nederlander iets van, dat begrijp je toch? Of ben jij ook zo'n west-vlaming die denkt dat west-vlaams het enige correcte Nederlands is en bijgevolg ook geen AN spreekt :)

en je metaforen over zware waters en hoge ravijnen.. denk dat het meer een vertaling is van je eigen drugsgebruik
e
erriapo 187Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ja dat is inderdaad mijn pers ervaring , maar ik denk toch dat in grote lijnen iedereen dit wel herkent :confused: ja bij ons was er een gezegde van je het niet een beetje misbruikt ,heb je het niet gebruikt .... nogmaals dit is mijn PERS ervaring en was vroeger het geval . toen ging ik inderdaad ONVERANTWOORD en niet correct met drugs om . nu heb ik leren omgaan met drugs en geniet nog veel meer of vroeger en dat is en kan maar de enige bedoeling zijn waarom deze producten bestaan. om even de dagelijkse sleur van het werk te ontsnappen wanneer je s' avonds met je reet in de zetel ploft. Of om t'zomers met de vrienden opde heide " de wereld" te verkennen . twas niet de bedoeling iemand te beledigen en ik hoop dat het onderwerp hiermee is afgesloten naarmate er veel belangerijkere zaken zijn als deze ....
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ochja, ik ben nu 18 buiten wiet en hasj nog niets geprobeerd eigenlijk.
Ooit zin gehad om MDMA te proberen en ook aangeboden gekregen maar toch niet gedaan.
Drugs moeten niet, de volgende keer als ik het tegenkom zal ik het waarschijnlijk wel proberen, maar toen was ik 16 jaar en vond mezelf er nog te jong voor.

Niet te vroeg beginnen is al een grote stap voorwaarts volgens mij, zie hier genoeg mensen die eens een snuifje deden als ze 16 waren.
Nu doen ze het nog altijd en op een manier die niet zo gezond meer is.

Hou je verstand erbij :wink:

Ook van de veldn iere :wave:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wie weet wat de toekomst brengt..


Iets nu niet doen is in veel gevallen een goede keus


T spul loopt echt niet weg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."