Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsycho-users?

Psycho-users?

34 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
DuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Immo zei:
lysergine25 zei:
iedereen op dit forum is uniek, 1/4 is skizo, 1/4 heeft ADD/ADHD/PDDNOS, 1/4 is autistisch, 1/4 is zwaar verslaafd met zelfmoordneigingen en iedereen op dit forum is leip.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

haha het is ook gewoon waar, iedereen is echt leip :rock:
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Angramar, hoe reageer je op alcohol? Dat stond nl. niet in je lijstje dacht ik. :hearteyes:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hetzelfde als iedereen, ik ben gezond nu :P
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Angramar Temenos zei:
Hij heeft zeker ook gelijk.
Klik om te vergroten...

Zij heeft zeker ook gelijk, alsjeblieft.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bontkikker zei:
Angramar, hoe reageer je op alcohol? Dat stond nl. niet in je lijstje dacht ik. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Op aangeschoten/licht dronken net als iedereen. Als ik te stomdronken ben krijg ik hele rare ideeën, omdat m'n relativeringsvermogen te ver verdoofd is om de altijd al aanwezige rare gedachtes te relativeren. Ik heb nuchter evengoed bizarro gedachtes vaak, maar die zijn tegenwoordig makkelijk te herkennen voor mij.

En dat "Net als iedereen, ik ben gezond nu" sloeg op hoe het op school ging. Vroeger.. Nou ja, ik ben van school getrapt toen ik helemaal ontplofde en begon te dreigen dat ze in de fik gestoken zouden worden omdat ik ervan overtuigd was dat de geschiedenisleraar in een complot zat om me gevangen te zetten zodat ze m'n hersenen konden ontleden. :flushed:

Toen naar speciaal onderwijs gestuurd (bleef alsnog wel atheneum doen, ga het echter binnenkort omswitchen naar HAVO omdat ik een vreemde taal echt niet trek). Sinds toen "beter" geworden, maar m'n oude school wou me alsnog niet terug :tearsofjoy:
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#6
misschien een rare vraag, of misschien ook helemaal niet!!

maar kan xtc psychoses opwekken? :openmouth:
want wat ik hier lees over die complotten etc, dat gevoel had ik een keer na een bult xtc te hebben gehad, en na een poosje had ik het gevoel dat mijn eigen vrienden(hele goeie) de politie hadden gebelt omdat ik zo ongelofelijk hard aan het trippen was, klinkt nu gewoon heel raar en zou nu ook echt denken als iemand dat tegen mij zou zeggen, waarom zou je dat over je eigen vrienden denken??!!

maar op het moment zelf wist ik zeker dat ze hadden gebelt!!
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kan zelf behoorlijk fucked up worden van hoge doseringen MDMA, als het uitgewerkt is (angst, para, etc). Van coke en speed nauwelijks last. Veel GHB gebruiken word ik ook raar van in combinatie met wakkerblijven en geen GHB meer hebben, maar volgens mij is dat vanwege een keiharde rebound. :P Caffeïne is ook een mooie. :kots:

Wiet rook ik niet genoeg om daar wat over te zeggen, maar van iedere dag blowen wordt m'n mindstate niet zo heel fijn. :grin: In combinatie met speed en wakkerblijven wil het ook weleens gewoon fucked up/para worden :P

Alle stimulanten (en dus ook MDMA) kunnen een stimulantenpsychose triggeren. Volgens mij komen die wel het meeste voor bij speed en coke. Lijkt me dat dopamine daar een belangerijke rol speelt in het triggeren, wat bij MDMA niet het geval is.

http://www.wikipedia.org/wiki/stimulant_psychosis
http://en.wikipedia.org/wiki/Dopamine_h ... _psychosis

Maar ik ben geen psycho user voorzover ik weet :P
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#8
ahaaa jaaa nouja ik wist niet wat dat was ik dacht gewoon dikke vette angstaanval oid, maar toen ik erover nadacht (de dag erna) kon ik niet echt geloven dat ik zo had gedacht over mijn eigen zeer goeie vrienden :confused: ..
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#9
drugs, en daarmee bedoel ik niet echt de natuurlijke zaken (lsd hoort hier ook bij imo)
lijden tot paranoia, scizofrenie, psychodestructie en dergelijke

tenzij je zo geboren bent
dus stop maar met die drugs, je hebt toch zelf door dat 't niet natuurlijk is
't is allemaal leuk en wel tot je eraan kapot gaat

1 van de werkzame stoffen in de peyote word in de urine van scizofrenen gevonden
peyote triggerd volgens mij ook een scizofrene reactie aan waardoor je tot hogere sferen kan gaan

dit neem ik aan leid tot de conclusie dat ieder van ons wat scizofreen is
enkel dat drugs, daarbij slechte drugs, harddrugs, daar een aanleiding zijn voor
de uiting van die scizofrenie

doe het met mate als je 't doet, of doe 't beste niks behalve de natuurlijke stoffen
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
electergie zei:
drugs, en daarmee bedoel ik niet echt de natuurlijke zaken (lsd hoort hier ook bij imo)
lijden tot paranoia, scizofrenie, psychodestructie en dergelijke

tenzij je zo geboren bent
dus stop maar met die drugs, je hebt toch zelf door dat 't niet natuurlijk is
't is allemaal leuk en wel tot je eraan kapot gaat

1 van de werkzame stoffen in de peyote word in de urine van scizofrenen gevonden
peyote triggerd volgens mij ook een scizofrene reactie aan waardoor je tot hogere sferen kan gaan

dit neem ik aan leid tot de conclusie dat ieder van ons wat scizofreen is
enkel dat drugs, daarbij slechte drugs, harddrugs, daar een aanleiding zijn voor
de uiting van die scizofrenie

doe het met mate als je 't doet, of doe 't beste niks behalve de natuurlijke stoffen
Klik om te vergroten...
Mag ik van jou een bron?
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
lysergine25 zei:
iedereen op dit forum is uniek, 1/4 is skizo, 1/4 heeft ADD/ADHD/PDDNOS, 1/4 is autistisch, 1/4 is zwaar verslaafd met zelfmoordneigingen en iedereen op dit forum is leip.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
Ik volg de opleiding psychologie, voor die shit moet je wel leip zijn. :P

Maarja, On topic.

Van wat ik weet, kan het voor sommige mensen ''helend'' werken als zij drugs gebruiken waar je euforisch van wordt.
Bijvoorbeeld mensen met een unipolaire stoornis :)
Misschien dat dit ook van toepassing is op mensen met schizofrenie, dat weet ik niet zeker.
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#12
''helend'' dat wel, maar enkel op't moment dat je die drugs gebruikt
volgens mij.. wat je na die ervaring doet is 't belangerijkst, of wat je met die ervaring doet

daarna heb je die drang naar drugs en is je probleem nog altijd niet echt opgelost
drugs is ook niet lang ''helend'' voor iedereen
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
electergie zei:
''helend'' dat wel, maar enkel op't moment dat je die drugs gebruikt
volgens mij.. wat je na die ervaring doet is 't belangerijkst, of wat je met die ervaring doet

daarna heb je die drang naar drugs en is je probleem nog altijd niet echt opgelost
drugs is ook niet lang ''helend'' voor iedereen
Klik om te vergroten...
Hmm, dat is zo.

Dan heb je natuurlijk wel het feit dat mensen met een psychologische aandoening (stoornis) vaak bepaalde medicijnen slikken die ook bewustzijnsveranderend werken.

Dit om hun ''stoornis'' te onderdrukken d.m.v. bepaalde stoffen in het medicijn. De stoffen kan ik nu zo snel niet opdreunen, maar van wat ik begrijp zorgen drugs dat bepaalde stoffen in ''overvloed'' op komen. Dat kan natuurlijk voordelig zijn met mensen die een aandoening hebben waarbij een bepaald niveau van stoffen te laag is.

Eventueel dus bij mensen met schizofrenie en andere dergelijke.
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit kan ook zonder drugs, niveaus ophalen en laten dalen
maar weeral, niet lang iedereen kan dit.

Voorbeeld:

Ze hadden lsd meegenomen naar India, bij een guru, waar ze nooit chemicalien hadden gebruikt
na 't innemen van de trip, na de trip dus zegt de guru:

Ik kan dit niveau bereiken door een half uur te mediteren


Ik zeg, door middel van een ijzersterke wil, zoals die van moeder natuur, kan je elke staat van ,drugs, chemische stoffen opwekken in je lichaam. Zolang je maar weet, wat en waar je in je grootte receptordoos moet zoeken.

Drugs tonen je maar hoe ver je kan gaan, je moet daarna dit gevoel memoriseren en zelf opzoekgaan naar die triggerpoints, zodat je 't zelfde effect kan bereiken.
Ik begrijp wel dat dit voor onstabiele mensen moeilijk zal lukken..

(ik volg biologie, 't derde jaar is een half jaar zelf je keuze maken van je vakken, dan neem ik psychologische en filosofische vakken erbij.. wil voornamelijk mensen genezen dmv planten)
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
electergie zei:
Dit kan ook zonder drugs, niveaus ophalen en laten dalen
maar weeral, niet lang iedereen kan dit.

Voorbeeld:

Ze hadden lsd meegenomen naar India, bij een guru, waar ze nooit chemicalien hadden gebruikt
na 't innemen van de trip, na de trip dus zegt de guru:

Ik kan dit niveau bereiken door een half uur te mediteren


Ik zeg, door middel van een ijzersterke wil, zoals die van moeder natuur, kan je elke staat van ,drugs, chemische stoffen opwekken in je lichaam. Zolang je maar weet, wat en waar je in je grootte receptordoos moet zoeken.

Drugs tonen je maar hoe ver je kan gaan, je moet daarna dit gevoel memoriseren en zelf opzoekgaan naar die triggerpoints, zodat je 't zelfde effect kan bereiken.
Ik begrijp wel dat dit voor onstabiele mensen moeilijk zal lukken..

(ik volg biologie, 't derde jaar is een half jaar zelf je keuze maken van je vakken, dan neem ik psychologische en filosofische vakken erbij.. wil voornamelijk mensen genezen dmv planten)
Klik om te vergroten...
Aaah zo,

Ja dat ben ik met je eens.
Wanneer ik niet gebruikte, was ik ook zwaar blij. Zeg maar het bekende;
The music is my drug.

Ik denk dat je daarin een goed punt heb, ik geloof ook zeker dat het kan. Ik weet niet of het helemaal vergelijkbaar is met mijn ervaring.
Ik vind dat je een goed punt aanhaalt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."