Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsycho-users?

Psycho-users?

34 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
s
schizo_userLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zijn er hier tussen de gebruikers van dit forum nog meer mensen die net als ik schizofreen of schizoaffectief zijn? Zoja balanceren jullie soms net als ik ook op het dunne koortje van niet psychotisch worden, en weer een gedwongen opname moeten doorstaan, en het gebruik van drugs?
Zoja wat zijn jullie ervaringen? Welke doet het goed en welke niet? Bij mij: werkt coke lekker, wordt ik niet psychotisch van. Speed misschien ook niet maar dan snuif ik er vaak 2 en slaap ik 2 nachten niet en zit ik er vaak dicht tegenaan. Cannabis kan ik totaal niet tegen. Pillen niet vaak gedaan de laatste jaren, een combo met een beetje speed ging wel lekker.
Ik hoor 't wel!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
iedereen op dit forum is uniek, 1/4 is skizo, 1/4 heeft ADD/ADHD/PDDNOS, 1/4 is autistisch, 1/4 is zwaar verslaafd met zelfmoordneigingen en iedereen op dit forum is leip.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik weet er nog wel een paar hoor.

Doodkapje schijnt ook wel redelijk van het padje af te zijn (geweest)
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#4
lysergine25 zei:
iedereen op dit forum is uniek, 1/4 is skizo, 1/4 heeft ADD/ADHD/PDDNOS, 1/4 is autistisch, 1/4 is zwaar verslaafd met zelfmoordneigingen en iedereen op dit forum is leip.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
schizo_user zei:
Ik vraag me af wie die nutss is. Het is toch geen pretje om psychotisch te zijn. en die van doodkapje snap ik ook niet helemaal maar goed, vast niet belangrijk.

Wat betreft LSD, werd mij ten zeerst afgeraden door een van mijn voormalige behandelaars. Misschien dat het mij ook helpt het een en ander op een rijtje te zetten. Zoals een middeweg vinden in de doodsangst negatief uniek te zijn, en de manische euphorie van het tegenovergestelde. Deze angst dringt zich, als ik af en toe een jointje rook soms hevig op(overblijfsel van vorige psychoses). Toch wil ik niet het risico nemen een acute hevige psychose op te lopen door het gebruiken hiervan.

Zou iemand mij willen uitleggen wat TS betekend, ik ben een behoorlijke newbie hier op dit forum, of beter forums in het algemeen, alvast bedankt.
Klik om te vergroten...
De achtergrond achter nutsss en Doodkapje is niet belangrijk, ze postten hier niet meer dus heb je ook niets aan die gegevens.

Natuurlijk wordt LSD afgeraden, wat weet een doorsnee behandelaar nou van dat soort zaken? Niet dat ik je aanraad om LSD te gebruiken, in tegenstelling zelfs maar de meeste mensen geloven heilig dat LSD het pure kwaad is en dat je denkt dat dan je kunt vliegen. Trust me, als je nu niet denkt dat je kunt vliegen, denk je dat ook niet als je LSD op hebt.
s
schizo_userLid
01-01-2024, 00:00
#6
Drientje zei:
schizo_user zei:
Ik vraag me af wie die nutss is. Het is toch geen pretje om psychotisch te zijn. en die van doodkapje snap ik ook niet helemaal maar goed, vast niet belangrijk.

Wat betreft LSD, werd mij ten zeerst afgeraden door een van mijn voormalige behandelaars. Misschien dat het mij ook helpt het een en ander op een rijtje te zetten. Zoals een middeweg vinden in de doodsangst negatief uniek te zijn, en de manische euphorie van het tegenovergestelde. Deze angst dringt zich, als ik af en toe een jointje rook soms hevig op(overblijfsel van vorige psychoses). Toch wil ik niet het risico nemen een acute hevige psychose op te lopen door het gebruiken hiervan.

Zou iemand mij willen uitleggen wat TS betekend, ik ben een behoorlijke newbie hier op dit forum, of beter forums in het algemeen, alvast bedankt.
Klik om te vergroten...
De achtergrond achter nutsss en Doodkapje is niet belangrijk, ze postten hier niet meer dus heb je ook niets aan die gegevens.

Natuurlijk wordt LSD afgeraden, wat weet een doorsnee behandelaar nou van dat soort zaken? Niet dat ik je aanraad om LSD te gebruiken, in tegenstelling zelfs maar de meeste mensen geloven heilig dat LSD het pure kwaad is en dat je denkt dat dan je kunt vliegen. Trust me, als je nu niet denkt dat je kunt vliegen, denk je dat ook niet als je LSD op hebt.
Klik om te vergroten...


Jij bedoeld angeldust. Anyway ook een goeie vriend van mij raadt 't me af en dat is een ervaringsdeskundige, dus die weet waar die het over heeft. Lijkt me verstandig dat ik deze week gewoon wat MDMA slik. Dan komen we hopelijk het veiligst weer thuis.
Tis gewoon die zucht/crave of eigenlijk gewoon zelfmedicatie zoals mijn gebruik in de psychiatrie heet.

Alleen nog ff dit: tuurlijk is LSD niet het pure kwaad, maar het lijkt mij toch zeker een van de gevaarlijkere drugs.
Bedankt voor je ply.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
schizo_user zei:
Drientje zei:
schizo_user zei:
Ik vraag me af wie die nutss is. Het is toch geen pretje om psychotisch te zijn. en die van doodkapje snap ik ook niet helemaal maar goed, vast niet belangrijk.

Wat betreft LSD, werd mij ten zeerst afgeraden door een van mijn voormalige behandelaars. Misschien dat het mij ook helpt het een en ander op een rijtje te zetten. Zoals een middeweg vinden in de doodsangst negatief uniek te zijn, en de manische euphorie van het tegenovergestelde. Deze angst dringt zich, als ik af en toe een jointje rook soms hevig op(overblijfsel van vorige psychoses). Toch wil ik niet het risico nemen een acute hevige psychose op te lopen door het gebruiken hiervan.

Zou iemand mij willen uitleggen wat TS betekend, ik ben een behoorlijke newbie hier op dit forum, of beter forums in het algemeen, alvast bedankt.
Klik om te vergroten...
De achtergrond achter nutsss en Doodkapje is niet belangrijk, ze postten hier niet meer dus heb je ook niets aan die gegevens.

Natuurlijk wordt LSD afgeraden, wat weet een doorsnee behandelaar nou van dat soort zaken? Niet dat ik je aanraad om LSD te gebruiken, in tegenstelling zelfs maar de meeste mensen geloven heilig dat LSD het pure kwaad is en dat je denkt dat dan je kunt vliegen. Trust me, als je nu niet denkt dat je kunt vliegen, denk je dat ook niet als je LSD op hebt.
Klik om te vergroten...


Jij bedoeld angeldust. .
Klik om te vergroten...
Nee hoor.
s
schizo_userLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rabbithole zei:
Angeldust is PCP.

Weet ik, alleen daar heb ik ooit is over gelezen dat mensen onder invloed van daken zijn gesprongen omdat ze dachten dat ze konden vliegen.

En maak wel even het onderscheid: LSD is misschien riskant voor mensen die aanleg voor schizofrenie of psychoses hebben, maar voor mensen die dat niet hebben is het één van de veiligste drugs. Het is niet schadelijk voor je gezondheid, niet verslavend en in normale dosissen gaan ook weinig mensen fout - in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht.
Klik om te vergroten...

Dat wist ik niet, je zal zeer zeker gelijk hebben.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Angramar Temenos zei:
Hij heeft zeker ook gelijk.
Klik om te vergroten...

Zij heeft zeker ook gelijk, alsjeblieft.
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#10
misschien een rare vraag, of misschien ook helemaal niet!!

maar kan xtc psychoses opwekken? :openmouth:
want wat ik hier lees over die complotten etc, dat gevoel had ik een keer na een bult xtc te hebben gehad, en na een poosje had ik het gevoel dat mijn eigen vrienden(hele goeie) de politie hadden gebelt omdat ik zo ongelofelijk hard aan het trippen was, klinkt nu gewoon heel raar en zou nu ook echt denken als iemand dat tegen mij zou zeggen, waarom zou je dat over je eigen vrienden denken??!!

maar op het moment zelf wist ik zeker dat ze hadden gebelt!!
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik kan zelf behoorlijk fucked up worden van hoge doseringen MDMA, als het uitgewerkt is (angst, para, etc). Van coke en speed nauwelijks last. Veel GHB gebruiken word ik ook raar van in combinatie met wakkerblijven en geen GHB meer hebben, maar volgens mij is dat vanwege een keiharde rebound. :P Caffeïne is ook een mooie. :kots:

Wiet rook ik niet genoeg om daar wat over te zeggen, maar van iedere dag blowen wordt m'n mindstate niet zo heel fijn. :grin: In combinatie met speed en wakkerblijven wil het ook weleens gewoon fucked up/para worden :P

Alle stimulanten (en dus ook MDMA) kunnen een stimulantenpsychose triggeren. Volgens mij komen die wel het meeste voor bij speed en coke. Lijkt me dat dopamine daar een belangerijke rol speelt in het triggeren, wat bij MDMA niet het geval is.

http://www.wikipedia.org/wiki/stimulant_psychosis
http://en.wikipedia.org/wiki/Dopamine_h ... _psychosis

Maar ik ben geen psycho user voorzover ik weet :P
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#12
ahaaa jaaa nouja ik wist niet wat dat was ik dacht gewoon dikke vette angstaanval oid, maar toen ik erover nadacht (de dag erna) kon ik niet echt geloven dat ik zo had gedacht over mijn eigen zeer goeie vrienden :confused: ..
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
electergie zei:
drugs, en daarmee bedoel ik niet echt de natuurlijke zaken (lsd hoort hier ook bij imo)
lijden tot paranoia, scizofrenie, psychodestructie en dergelijke

tenzij je zo geboren bent
dus stop maar met die drugs, je hebt toch zelf door dat 't niet natuurlijk is
't is allemaal leuk en wel tot je eraan kapot gaat

1 van de werkzame stoffen in de peyote word in de urine van scizofrenen gevonden
peyote triggerd volgens mij ook een scizofrene reactie aan waardoor je tot hogere sferen kan gaan

dit neem ik aan leid tot de conclusie dat ieder van ons wat scizofreen is
enkel dat drugs, daarbij slechte drugs, harddrugs, daar een aanleiding zijn voor
de uiting van die scizofrenie

doe het met mate als je 't doet, of doe 't beste niks behalve de natuurlijke stoffen
Klik om te vergroten...
Mag ik van jou een bron?
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
lysergine25 zei:
iedereen op dit forum is uniek, 1/4 is skizo, 1/4 heeft ADD/ADHD/PDDNOS, 1/4 is autistisch, 1/4 is zwaar verslaafd met zelfmoordneigingen en iedereen op dit forum is leip.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
Ik volg de opleiding psychologie, voor die shit moet je wel leip zijn. :P

Maarja, On topic.

Van wat ik weet, kan het voor sommige mensen ''helend'' werken als zij drugs gebruiken waar je euforisch van wordt.
Bijvoorbeeld mensen met een unipolaire stoornis :)
Misschien dat dit ook van toepassing is op mensen met schizofrenie, dat weet ik niet zeker.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Volgens mij zit nutss nu in een psychose (tenminste, als je z'n posts leest..), dus aan enigsinds begrijpbare antwoorden heb je geen hol aan hem...
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb er wel aanleg voor, het komt namelijk in mijn familie voor.
Ik heb weleens tijden of momenten gehad dat ik op t randje zat van een psychose. Ik dacht iedereen (vrienden vriend en meer mensen) in een soort van complot tegen mij zaten, dat ze mij allemaal naar de tering wilde helpen. Sowieso ben ik vaak heel achterdochtig wat mede komt door dingen die ik heb meegemaakt. Ik moet wel zeggen dat t door de drugs erger is geworden. Niet door blowen, daar hou ik alleen een leeg en emotieloos gevoel van over. Maar vooral van coke kan ik echt paranoïde worden en vooral in combinatie met andere drugs.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
TS:

Bel nutss maar, mooi voorbeeld.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wil er wel bij zeggen dat ik mezelf nog kon corrigeren, dat ik wist dat het niet echt was zegmaar. Zo van 2 gedachtes hebben. Aan de ene kan de realiteit denken, en aan de andere kant die para gedachten, net alsof het leven een film is. O het lijkt me echt eng als je die gedachtes helemaal niet meer onder controle hebt. Het is in iedereval voor mij een motivatie om geen coke meer te gebruiken.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#19
@ AT: ik heb verder geen aanleg voor schizofrenie of iets dergelijks, wel voor depressie maar dat heeft zich gelukkig (nog) niet geuit bij mij. Maar ik herken heel erg wat je over LSD zegt over dat je het gevoel krijgt dat alles zo hoort, dat alles is zoals het moet zijn en dat je een heel vredig gevoel over je krijgt. Ik had dit ook in mindere mate met truffels, maar LSD schijnt wel vaker dat gevoel te bewerkstelligen dus. :) Neemt inderdaad natuurlijk niet weg dat mensen met psychische aandoeningen er heel erg mee op moeten passen.
s
schizo_userLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vraag me af wie die nutss is. Het is toch geen pretje om psychotisch te zijn. en die van doodkapje snap ik ook niet helemaal maar goed, vast niet belangrijk.

Wat betreft LSD, werd mij ten zeerst afgeraden door een van mijn voormalige behandelaars. Misschien dat het mij ook helpt het een en ander op een rijtje te zetten. Zoals een middeweg vinden in de doodsangst negatief uniek te zijn, en de manische euphorie van het tegenovergestelde. Deze angst dringt zich, als ik af en toe een jointje rook soms hevig op(overblijfsel van vorige psychoses). Toch wil ik niet het risico nemen een acute hevige psychose op te lopen door het gebruiken hiervan.

Zou iemand mij willen uitleggen wat TS betekend, ik ben een behoorlijke newbie hier op dit forum, of beter forums in het algemeen, alvast bedankt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."