Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCandyflippen met 1e x mdma

Candyflippen met 1e x mdma

38 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat voldoende MDMA (of alcohol, of cafeïne, of DXM) verwoestende effecten kan hebben op lichaam of hersenen, dat zul je mij nooit horen ontkennen. Ik denk echter wel dat je wel flink aan de XTC mag om er echt heftige schade van te ondervinden.
Dat je zo voorzichtig bent vind ik goed, maar ik heb nogal het idee dat het een tikje overdreven is. Maar je moet natuurlijk gewoon doen waar je zelf zin in hebt :)
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#2
Einstein zei:
Ach, hele volksstammen zuipen zichzelf in het weekend kapot, daar hou je snel meer hersenschade aan over dan aan een paar keer MDMA. Als je maar genoeg vitamine C binnenkrijgt (antioxidant) valt het wel mee met die neurotoxiciteit.
Klik om te vergroten...

Ik noem dat gewoon je gebruik goedpraten nadat je je grenzen verlegd hebt :wink:. Iedereen doet dat, ik ook. Je gaat je gebruik relativeren zodat je zonder gewetensschuld kan gebruiken wat je wilt. Ik merk dat bij mijzelf en de mensen in mijn omgeving. MDMA is gewoon niet gezond, ik zeg niet dat iedereen bij enkele keren al dadelijk neurotoxische bevindingen zal vaststellen, maar wel dat ik het risico zo laag mogelijk wil houden. Me platzuipen doe ik maximum 1 keer per jaar, binge-drinken is een opkomende rage van de naïve en onwetende jeugd. Ik heb mijn grenzen altijd zo gesteld dat ik alleen middelen gebruik die lichamelijk niet verslavend zijn en waarvan de lichamelijke schade laag genoeg is om het risico van de drug als aanvaardbaar te beschouwen.

En ik zou die volksstammen niet als uitgangspunt gebruiken als ik jou was :beer: De gemiddelde leeftijd was dan ook maar 35 a 40 jaar...
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#3
Einstein zei:
Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat voldoende MDMA (of alcohol, of cafeïne, of DXM) verwoestende effecten kan hebben op lichaam of hersenen, dat zul je mij nooit horen ontkennen. Ik denk echter wel dat je wel flink aan de XTC mag om er echt heftige schade van te ondervinden.
Dat je zo voorzichtig bent vind ik goed, maar ik heb nogal het idee dat het een tikje overdreven is. Maar je moet natuurlijk gewoon doen waar je zelf zin in hebt :)
Klik om te vergroten...

Ik hou me gewoon zoveel mogelijk aan mijn principes :wink: mdma is een drug die ik altijd had afgezworen in tegenstelling tot alle middelen die ik tot nogtoe heb gebruikt. En je hebt inderdaad redelijk wat xtc nodig om aantoonbare hersenschade te hebben, vooral de duur van gebruik is van belang. Niet per se de hoeveelheid in 1 keer (al moet je natuurlijk niet 500mg in 1 keer gaan nemen).
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zal er rekening mee houden, thx voor het advies :wink:
D
DDeeJayLid
01-01-2024, 00:00
#5
spacelord zei:
(al moet je natuurlijk niet 500mg in 1 keer gaan nemen).
Klik om te vergroten...
:grin:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#6
Men maat wil al niet meer candyflippen :( Het zal hardgaan op MDMA worden, zal ook wel leuk zijn. Vorige week heeft hij een vingertopje genomen maar hij vond er geen bal aan zei 'm. Was ook geen afgewogen dosis, vrijdag neem ik mijn weegschaaltje maar mee :tongueout:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#7
spacelord zei:
MDMA
Klik om te vergroten...
spacelord zei:
geen bal aan
Klik om te vergroten...
:confused:

:grin:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#8
Einstein zei:
spacelord zei:
MDMA
Klik om te vergroten...
spacelord zei:
geen bal aan
Klik om te vergroten...
:confused:

:grin:
Klik om te vergroten...

Ja het leek mij ook onwaarschijnlijk, maar das zo'n typ die alles binnen smijt zonder te wegen of te informeren. Wss heeft hij gewoon veel te weinig genomen.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
MDMA is erg destructief, maar volgens mij hebben je hersenen meer last van het feit dat jij iedere dag een gram wiet rookt dan dat je een keertje of 2 MDMA neemt.. :rolleyes:

Deel die gram in 4 en doe er een jaar mee met driemaandelijkse tussenpauze. Klaar. Zo moeilijk is dat niet toch.. :P

100mg is echt niet teveel vind ik. Dat is genoeg. :grin: Het kan natuurlijk lager (70-90mg bvb) en dan kan je wat meer bijnemen, wat jij wilt. Maar als je het zonder LSD neemt dan zou ik toch ook voor 100mg gaan. You'll love it :hearteyes:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#10
W.F.L. zei:
MDMA is erg destructief, maar volgens mij hebben je hersenen meer last van het feit dat jij iedere dag een gram wiet rookt dan dat je een keertje of 2 MDMA neemt.. :rolleyes:

Deel die gram in 4 en doe er een jaar mee met driemaandelijkse tussenpauze. Klaar. Zo moeilijk is dat niet toch.. :P

100mg is echt niet teveel vind ik. Dat is genoeg. :grin: Het kan natuurlijk lager (70-90mg bvb) en dan kan je wat meer bijnemen, wat jij wilt. Maar als je het zonder LSD neemt dan zou ik toch ook voor 100mg gaan. You'll love it :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Wiet heeft vooral invloed op het niet tastbare aspect in je bovenkamer, mdma wel degelijk op het fysieke aspect. Voor sommigen is het gewoon lastiger hun principes opzij te leggen dan voor anderen :wink: En ik was in mijn achterhoofd al van plan het op jouw manier te doen. Alleen wat langer dan 3 maand aangezien ik het met 2 vriendjes ga delen en het dus ook sneller op zal zijn :grin:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Principes mag je pas hebben als je niet meer onwetend bent :grin:

Spacelord zei:
Wiet heeft vooral invloed op het niet tastbare aspect in je bovenkamer
Klik om te vergroten...

Jij hebt geen longen? Je rookt geen peuken? Dat is niet destructief? DMT roken is ook goed voor je longen? nooooo :grin:

Dadelijk krijg je nog kanker van dat kwart grammetje MDMA stel je voor hehe.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#12
W.F.L. zei:
Principes mag je pas hebben als je niet meer onwetend bent :grin:

Spacelord zei:
Wiet heeft vooral invloed op het niet tastbare aspect in je bovenkamer
Klik om te vergroten...

Jij hebt geen longen? Je rookt geen peuken? Dat is niet destructief? DMT roken is ook goed voor je longen? nooooo :grin:

Dadelijk krijg je nog kanker van dat kwart grammetje MDMA stel je voor hehe.
Klik om te vergroten...

Waarom krijg ik altijd op mijn dak als ik gewoon zeg dat drugs ongezond zijn..

Klopt, ik ben onwetend. Maar van sommige dingen blijf ik gewoon af omdat ik weet dat ze op korte termijn meer schade toebrengen dan andere drugs(en omdat ze me gewoon totaal niet aanspreken). Maar dat mij niet wijzer dan iemand die alles afweet over alle drugs en deze ook allemaal gebruikt met het excuus dat hij wel weet waar hij mee bezig is? Ik heb me enkel verdiept in psychedelica en dissociatieven. Hoe meer je weet over bepaalde drugs, hoe sneller je de risico's zal relativeren. Dat is nu net het gevaar, want drugs zijn op zich niet kwalijk. Het is de duur van gebruik waar het gevaar in schuilt.

Maar goed, hier ga ik weer een hele resem commentaar op krijgen van verschillende df-ers waar ik toch niet op zit te wachten dus doe geen moeite mijn opinie met de grond gelijk te maken :wink:. Niet iedereen staat even open voor alles en dat hoeft ook helemaal niet. Elk lichaam zit anders in elkaar en zal ook beter of slechter met bepaalde drugs overweg kunnen.

Ik wil hier niemand aanvallen of iets dergelijk, laat dat zeker duidelijk zijn! Dit is maar mijn mening :)

En tuurlijk is alles wat je rookt slecht voor je longen, maar ik had het momenteel enkel over de hersentjes :wink:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
spacelord zei:
Maakt dat mij niet wijzer dan iemand die alles afweet over alle drugs en deze ook allemaal gebruikt met het excuus dat hij wel weet waar hij mee bezig is?
Klik om te vergroten...

Nee helaas. Het gaat hier wel over MDMA, geen heroïne ofzo. Dat bedoel ik net. Je bent net zoals veel andere mensen grootgebracht in de waan dat alle harddrugs even slecht of verslavend zijn, of je nu zelf een zwak karakter hebt of niet. :P

Ik laat mensen meestal maar met hun principes, maakt mij niet zoveel uit. Als iemand zegt geen cocaïne te nemen dan kan ik dat op zich wel begrijpen. Die shit is duur en verslavend. En speed merkbaar slopend bijvoorbeeld (als je het vaak gebruikt toch).

Heb jij grootheidswaanzin ofzo, dat je denkt dat je wijzer bent omdat je meningen napraat over MDMA en "pillen zijn slecht" die zo uit de krant zouden kunnen komen? :grin:

Ik had het trouwens niet eens over vaak gebruiken, bij MDMA is dat ook gewoon niet verstandig, en dat merk je vanzelf wel. :P Als je verantwoord omgaat met die zooi kun je je slechter voelen van x aantal biertjes dan van een pilletje. Alles wat jij zegt over hoe het met dit spul zou kunnen gaan bij jou is gewoon gebaseerd op onwetenheid. Ik zal echt nog om deze topic kunnen lachen, denk ik. :P

spacelord zei:
Waarom krijg ik altijd op mijn dak als ik gewoon zeg dat drugs ongezond zijn..
Klik om te vergroten...

No shit! :grin: Alsof we dat allemaal niet weten (misschien zelf mogen ondervinden in tegenstelling tot jou :P). Maar ben jij een gezondheidsfreak dan? Want vind fysieke schade maar een zwak argument om ze niet te gebruiken, maar goed. Helemaal als je dan peuken en wiet rookt, alcohol drinkt (wat ook hersenschade kan geven, net als MDMA..) ben je gewoon heel hypocriet bezig. :P Soort van drugs zijn slecht idee. Je gooit een oerwaarheid in de kring waarvan we allemaal op de hoogte zijn en je verwacht daarmee indruk te maken? :P

En dan nog, moest ik onder de indruk zijn geweest van die gezondheidsargumenten, dan had ik wel een andere vorm van recreatie gezocht. Sporten of iets dergelijks. Misschien is dat wat voor jou :P
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee helaas. Het gaat hier wel over MDMA, geen heroïne ofzo. Dat bedoel ik net. Je bent net zoals veel andere mensen grootgebracht in de waan dat alle harddrugs even slecht of verslavend zijn, of je nu zelf een zwak karakter hebt of niet. :P
Ik laat mensen meestal maar met hun principes, maakt mij niet zoveel uit. Als iemand zegt geen cocaïne te nemen dan kan ik dat op zich wel begrijpen. Die shit is duur en verslavend. En speed merkbaar slopend bijvoorbeeld (als je het vaak gebruikt toch).
Klik om te vergroten...
Heb ik nooit beweerd :wink: dat wil echter niet zeggen dat het niet mogelijk is onderverdelingen te maken waarbij je bepaalde drugs wel op min of meer dezelfde golflengte plaatst. Ik beweer natuurlijk niet dat hero en mdma op dezelfde lijn liggen.
Heb jij grootheidswaanzin ofzo
Klik om te vergroten...
Ik ben nu eenmaal de godheid zelve he..
dat je denkt dat je wijzer bent omdat je meningen napraat over MDMA en "pillen zijn slecht" die zo uit de krant zouden kunnen komen? :grin:
Klik om te vergroten...
Ik verlaag me niet tot het niveau mening na te praten, over pillen heb ik geen woord gerept. Ik beweer ook niet dat alle pillen slecht zijn. Het risico om toevallig een foute tegen te komen weerhoud mij ervan ermee te gaan experimenteren ondanks dat ik wel weet dat de kans op slechte beduidend kleiner is dan goede pillen.
Ik had het trouwens niet eens over vaak gebruiken, bij MDMA is dat ook gewoon niet verstandig, en dat merk je vanzelf wel. :P Als je verantwoord omgaat met die zooi kun je je slechter voelen van x aantal biertjes dan van een pilletje. Alles wat jij zegt over hoe het met dit spul zou kunnen gaan bij jou is gewoon gebaseerd op onwetenheid.
Klik om te vergroten...
Ik heb er geen ervaring mee en weet dus niet waarover ik spreek, duuh :grin: Ik zeg maar wat ik lees, vanaf vrijdag kan ik uit zelfervaring er over meespreken.
No shit! :grin: Alsof we dat allemaal niet weten (misschien zelf mogen ondervinden in tegenstelling tot jou :P). Maar ben jij een gezondheidsfreak dan? Want vind fysieke schade maar een zwak argument om ze niet te gebruiken, maar goed. Helemaal als je dan peuken en wiet rookt, alcohol drinkt (wat ook hersenschade kan geven, net als MDMA..) ben je gewoon heel hypocriet bezig. :P Soort van drugs zijn slecht idee. Je gooit een oerwaarheid in de kring waarvan we allemaal op de hoogte zijn en je verwacht daarmee indruk te maken? :P
Klik om te vergroten...
Ik ben minder hypocriet dan de meeste mensen die op deze aardbol rondlopen, je moet nu eenmaal (in mijn ogen) ergens een grens trekken. Alcohol is een van de gevaarlijkste en meest destructieve drugs die te verkrijgen zijn en wordt door menig man naar hartlust genuttigd. Ik bepaal zelf wel waar ik mijn grens trek, ongeacht de objectieve standaard. Het is niet omdat je dingen gebruikt die je lichaam schade berokkenen dat je dan moet zeggen 'ja nu ik toch bezig ben, laat ik dan gelijk al de rest ook maar gaan gebruiken'. Hoe dom zou dat nu zijn? Verstandiger is om te zeggen 'ik gebruik al tabak en wiet, laat ik het hier nu maar bij houden , dit is al kwalijk genoeg'
En dan nog, moest ik onder de indruk zijn geweest van die gezondheidsargumenten, dan had ik wel een andere vorm van recreatie gezocht. Sporten of iets dergelijks. Misschien is dat wat voor jou :P
Klik om te vergroten...
Ik doe aan bedsport, dat is al vermoeiend genoeg :smoke:

Je moet mijn posts soms met een korreltje zout nemen, ik ben niet vies van zelfspot en wegens de beperkte kracht van geschreven communicatie ga je als je niet tussen de regels doorleest nogal snel denken dat ik een verwaande, zelfingenomen betweter ben.

Haha wat hou ik toch van die verhitte discussies :grin: :hearteyes:
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Go with the flow! :grin:

Pak een fijne lijn mdma kristal en je wordt gelanceerd!
Ik ervaarde een intensivering van mijn humeur.
Net alsof ik voor de eerste keer mdma nuttigde.

Ik heb heel de avond met een smile rondgelopen.
In de spiegel kijken had ook tamelijk briljante effecten, namelijk jezelf uitlachen omdat je ogen opeens zo groot werden :hearteyes:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is allemaal prima verlopen :) Eerst een zegel genomen en 3 uur later de mdma. Ik voelde wel dat de mdma en de lsd niet echt goed overeen kwamen en de mdma soms de bovenhand nam, waarna ik dan weer in de magische lsd wereld werd gezogen. Erg vaag allemaal :grin: Ik ben vrij zeker dat ik geen mdma meer ga gebruiken, ik ben blij dat ik nu weet wat het is. Maar het is nu toch niet wat ik zoek in drugs :tongueout:. Heb me wel kostelijk vermaakt en onvoorstelbare hersenkronkels, gedachtegangen en filosofische theorieën uitbedacht :grin:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wow, die discussie daar boven is zo onsamenhangend dat ik me er niet eens in durf te mengen.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#18
Exceptional Insight zei:
Wow, die discussie daar boven is zo onsamenhangend dat ik me er niet eens in durf te mengen.
Klik om te vergroten...

Het is gewoon een zinloze discussie, niet de moeite om er terug over te beginnen :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
spacelord zei:
Het is gewoon een zinloze discussie, niet de moeite om er terug over te beginnen :)
Klik om te vergroten...
Nee, jij bent koppig. Op een irritante manier. Overtuigd van een gelijk dat je niet hebt. Principes gebaseerd op totale willekeur.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."