Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKroatië en grensposten

Kroatië en grensposten

29 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
kans op controle in duitsland is iig erg groot.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ErnstJünger zei:
Ik zou me niet zoveel zorgen maken omtrent de doorgang naar Kroatië.
Daar zullen ze niet echt op drugsinvoer rekenen. Daar bestaan andere kanalen voor in Kroatië.

ID-controle ja, misschien een oppervlakkige controle van je bagagerek als je er wat sjofel uitziet, maar zeker geen drugshonden.

En aangezien je geen Nederlandse nummerplaat hebt, zou ik me nog minder zorgen maken. Het zijn die zwart-gele nummerplaten die ze er steeds uithalen... hehe :grin:
Klik om te vergroten...

gelukkig trekken ze al die rood witte platen als eerste aan de kant !!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
sjelepopi zei:
Hmmm toch wel link dus.

Van de ene kant ben ik het wel met je eens mbt respecteren van de wetten.

Maar ik blow eens in de 2 maanden. En vakantie is nu net juist het chillste moment voor mij om te blowen. En al helemaal ergens in een lekker warm land.
Klik om te vergroten...

Hoe kun je nou lekker genieten, als je ermee gepakt kan worden en dan zwaar de pineut kan zijn?? Met zo'n gedachte in mijn achterhoofd zou ik iig niet kunnen chillen!
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Een hele tijd terug naar Zwitserland geweest met de trein en toen had er iemand ook een dikke zak wiet mee. Gewoon in ziplock, in een zak van de Panos en dan in een vuilnisbakje gegooid bij een plaats die we nog redelijk in het oog konden houden (Ondertussen waren er ook al andere mensen gaan zitten op die plaats.) :tearsofjoy: Toen we aankwamen in Zwitserland de zak weggehaald en klaar. :beer: Overigens geen controles gehad toen, maar toen we terugkwamen wel. Maar dat was ook zonder honden enzo.

Wat niet wegneemt dat ik het ook beter vind om geen drugs mee te nemen naar een ander land en zeker niet met het vliegtuig. :openmouth:

Dubz zei:
En naar mijn weten hebben de Belgen daar ook wel een handje van :)
Klik om te vergroten...

LIES! :angry:
s
sjelepopiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Marla Singer zei:
sjelepopi zei:
Hmmm toch wel link dus.

Van de ene kant ben ik het wel met je eens mbt respecteren van de wetten.

Maar ik blow eens in de 2 maanden. En vakantie is nu net juist het chillste moment voor mij om te blowen. En al helemaal ergens in een lekker warm land.
Klik om te vergroten...

Hoe kun je nou lekker genieten, als je ermee gepakt kan worden en dan zwaar de pineut kan zijn?? Met zo'n gedachte in mijn achterhoofd zou ik iig niet kunnen chillen!
Klik om te vergroten...

Nee zeker niet. Maar je snapt toch wel wat ik bedoel of niet?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
sjelepopi zei:
Marla Singer zei:
sjelepopi zei:
Hmmm toch wel link dus.

Van de ene kant ben ik het wel met je eens mbt respecteren van de wetten.

Maar ik blow eens in de 2 maanden. En vakantie is nu net juist het chillste moment voor mij om te blowen. En al helemaal ergens in een lekker warm land.
Klik om te vergroten...

Hoe kun je nou lekker genieten, als je ermee gepakt kan worden en dan zwaar de pineut kan zijn?? Met zo'n gedachte in mijn achterhoofd zou ik iig niet kunnen chillen!
Klik om te vergroten...

Nee zeker niet. Maar je snapt toch wel wat ik bedoel of niet?
Klik om te vergroten...

Ik snap dat het idee aantrekkelijk voor je is, alleen is het in de praktijk gewoon een beetje minder aantrekkelijk. :wink:
s
sjelepopiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee duidelijk.

Hoe zou het met 2-cb zijn om mee te nemen?
Want ik heb wel eens gelezen dat honden niet worden getraind op 2-cb en varianten?
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#8
sjelepopi zei:
Nee duidelijk.

Hoe zou het met 2-cb zijn om mee te nemen?
Want ik heb wel eens gelezen dat honden niet worden getraind op 2-cb en varianten?
Klik om te vergroten...


Ik zou zeggen kijk eens goed in de wetboeken van de landen die je doorkruist. Er zijn nog 2-C varianten die niet verboden zijn.
s
sjelepopiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hopelijk kan ik een beetje sloveens en kroats. Aangezien ik niet denk dat ze de wetboeken vertaal hebben. :tongueout:

Maar opzich wel een slim idee.
s
sjelepopiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nog mensen afgelopen jaar naar kroatie geweest? en die hun ervaringen willen delen?

Zelf ben ik afgelopen jaar naar turkije geweest, zonder drugs.:P

Komend jaar ga ik wel naar kroatie, porec. Weet nog niet of ik iets mee neem. Maar toch altijd fijn om van te voren informatie op te doen.
-
--3s--Lid
01-01-2024, 00:00
#11
We zijn vorig jaar met 2 huurautos vol vrienden naar het ''party eiland'' Novalja in kroatië geweest.
Super vakantie :)
Veel lekkere chica's die je zien als ''welthy'' dus succes gegarandeerd. :mrgreen:
Of je moet een draak zijn die er weet ik veel hoe lelijk uitziet :tearsofjoy:
1 ding was nadelig; Geen wiet/hasj bij ook omdat we ook schrik hadden gepakt te worden.
Weet dat het daar niet meevalt als je met zoiets gepakt word.

Maar niks controle's gehad .. hebben veel moeten zoeken eens we daar waren maar echt succes had dit niet.
En als je dan iets vond was het echte baggerwiet!
De grenscontroles zijn dus niks, het is het gebruiken daar wat riskant is.
Ik zou als ik nog eens terug zou gaan gewoon een zak van 25gr meepakken en deze goed verbergen, in pot choco ofzo :P

Hebben ons echt wel kut gevoeld als we terugkwamen van op stap, een jointje als afsluiter is zoals jullie weten de perfecte afsluiter. Zeker op zon tropisch eiland ! :hearteyes:

Mijn tip dus; neem wat mee maar verstop het goed.
Best bij hotel roken en als je wat mee naar strand ofzo pakt, pak niet teveel mee .

Heb iemand gezien die daar in de stranddiscotheek gepakt werd met iets drugs, weet niet precies wat.
Die heeft alle hoeken van de discotheek gezien, die kreeg dus echt rammel van 2 kasten van kerels..
Die buitenwippers zijn daar echt niet mals !! :)
En als ze je echt willen hebben bellen ze ook nog eens de politie en zit je daar in kroatië in een cel, zo corrupt als at.. Dus LET OP ! :)

Veel plezier !!
M
MVVVDRLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo, ik vertrek in Juli met mijn vriend met de bus naar Kroatïë Porec.
We zouden graag een beetje hasj willen meenemen, maar ook nog om te vragen, is het daar strafbaar om aan het strand te roken savonds rond23 uur of 00. uur?












Argulas zei:
Goeie avond iedereen hier!

Ik vertrek komende maandag samen met men vriendin en haar vader naar Kroatië voor een aantal weken met de auto. Nu vroeg ik me af of het héél onverstandig zou zijn om een beetje wiet mee te nemen voor in de avond wat te chillen. Ik heb al gevonden dat Kroatië geen lid is van de Europese Unie maar wel kandidaat is. Zijn daar dan geen open grenzen ? En weet iemand tot hoeverre je gecontroleerd wordt? Nederland, Duitsland, Oosternrijk en Slovenië passeren we ook, allemaal lidstaten van de EU, enige reden om mij daar zorgen over te maken?
En zijn er eventueel goeie verstop tuckjes? :)

Als het echt te riskant is (Wat zijn trouwens de consequenties in het geval je betrapt wordt met een kleine hoeveelheid wiet (bv 2-4gr) ?) laten we het wel thuis, in dat geval, enig idee hoe je eventueel wat wiet kunt scoren daar?

Alvast bedankt! Groeten en iedereen alvast een prettige vakantie toegewenst!
Argulas
Klik om te vergroten...
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je echt op 99,99% safe wil spelen doe dan gewoon wiet in een plastic zak ( Kwaliteit plastic :grin: ) daarna vacuüm zuigen en daarna in bleekwater doppen, laten drogen en dan in een zakje IN je onderbroek steken, als je dit doet met kleine hoeveelheden is het onmogelijk om betrapt te worden.
Heb dit al talloze keren gedaan, ben zelf al 2 maal aangehouden voor fouilleren met een drugs ( of misschien stresshond ) erbij en iedere loopt alles prima.
Gewoon verzekerd overkomen :)

Doe dit wel niet in grote hoevelheden!!!
+ Zoals al eerder vermeld, daar zul je ook wel spoedig drugs vinden, ik kwam eens net aan in een camping in Zuid-Frankrijk en er kwamen al mensen vragen of ik Hasj of Mdma nodig had.
Of als je hasj wil meedoen: Verdelen onder bolletjes, insmeren in olijfolie, tellen hoeveel je er hebt, inslikken en tellen hoeveel er terug uitkomen en geloof me, op deze manier kun je makkelijk 300g meenemen :)

Herbalisme
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goeie avond iedereen hier!

Ik vertrek komende maandag samen met men vriendin en haar vader naar Kroatië voor een aantal weken met de auto. Nu vroeg ik me af of het héél onverstandig zou zijn om een beetje wiet mee te nemen voor in de avond wat te chillen. Ik heb al gevonden dat Kroatië geen lid is van de Europese Unie maar wel kandidaat is. Zijn daar dan geen open grenzen ? En weet iemand tot hoeverre je gecontroleerd wordt? Nederland, Duitsland, Oosternrijk en Slovenië passeren we ook, allemaal lidstaten van de EU, enige reden om mij daar zorgen over te maken?
En zijn er eventueel goeie verstop tuckjes? :)

Als het echt te riskant is (Wat zijn trouwens de consequenties in het geval je betrapt wordt met een kleine hoeveelheid wiet (bv 2-4gr) ?) laten we het wel thuis, in dat geval, enig idee hoe je eventueel wat wiet kunt scoren daar?

Alvast bedankt! Groeten en iedereen alvast een prettige vakantie toegewenst!
Argulas
B
BelgoLid
01-01-2024, 00:00
#15
In je zakken stoppen en als je ziet dat je aangehouden wordt alles uit het raam gooien!

Nee serieus het lijkt mij nietzo verstandig maargoed je moet het zelf weten.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ben in totaal 3x keer op vakantie geweest in kroatie. De grens is wel gesloten en je wordt gecontroleerd door de douane, en dit houd meestal in dat je je ID/ paspoort even moet laten zien. Wij zelf mochten altijd gelijk door en we hebben ook geen auto's langs de weg gezien die gecontroleerd worden.

Maar het hangt er ook een beetje vanaf hoe je eruit ziet he, als je er als een hippy uit ziet is de kans groter dat je eruit wordt gepikt bijv. Draag ook geen zonnebril, en weest niet nerveus want die pakken ze er zeker uit :P .

Maar je moet zelf weten of je het waart vind, de straffen daar liggen natuurlijk wel wat hoger en als je daar vast zit is dat meestal niet de fijnste plek om er te zitten. Maar wiet in kroatie is goed te vinden hoor, tenminste waar ik was.

Waar ga je heen in kroatie?
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#17
In geen enkel buitenlands land is het moeilijk wat te vinden.
Zelf al meegemaakt in kroatië dat ik op de 1e avond een dealer tegenkwam met een zak van 30 gram. Zoek savonds gewoon mensen die aant blowen zijn of waarvan je denkt dat ze blowen.

Of dat mijn duitse buren een berg bij zich hadden.

Meenemen kan best, maar gepakt worden is niet best.
N
NielzLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ben zelf ook al in Kroatië geweest en ook controle van id's etc gehad maar zelf ook nergens mensen zien gefouilleerd worden of dergelijke.

Pas wel op met ( ik denk) Slovenië, daar waren ze toch relatief ambetant aan het doen, bij ons toch..

Ik zou het persoonlijk wagen. Zoveel plaats om het weg te steken en de kans dat ze je helemaal gaan doorzoeken is tamelijk klein denk ik
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bedankt voor de reacties! We gaan naar Murter. Bij die controles, controleren ze enkel oppervlakkig de auto en bagage of word je zelf ook gefouilleerd? Zijn er honden? En bij Slovenië, hoe verlopen de controles daar? Ik wil namelijk zo goed mogelijk voorbereid zijn moest ik iets meenemen.

Weet er iemand trouwens hoe je het best wiet vraagt aan een kroaat? In het geval ik kies voor het lokale gewas :)

Peace!
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zou me niet zoveel zorgen maken omtrent de doorgang naar Kroatië.
Daar zullen ze niet echt op drugsinvoer rekenen. Daar bestaan andere kanalen voor in Kroatië.

ID-controle ja, misschien een oppervlakkige controle van je bagagerek als je er wat sjofel uitziet, maar zeker geen drugshonden.

En aangezien je geen Nederlandse nummerplaat hebt, zou ik me nog minder zorgen maken. Het zijn die zwart-gele nummerplaten die ze er steeds uithalen... hehe :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."