Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAanzet tot harddrugs?

Aanzet tot harddrugs?

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou graag eens weten wat jullie overhaalt om toch harddrugs te gaan proberen. Terwijl je toch weet dat dit een grote kans op verslaving meebrengt of andere negatieve gevolgen...
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nieuwsgierigheid. Toen ik een stuk jonger was veel over gelezen en met mensen over gepraat die het wel eens gedaan hadden, die zeiden allemaal: als je íets wil doen, dan moet je xtc nemen. Uiteindelijk pas gedaan op mijn 21e, maar voor verslaving ben ik niet echt bang, want daar let ik wel op. Ik pas wel op mezelf. Maar ja, ik vind drugs zelf gewoon ontzettend interessant. Ik vind het echt prachtig dat er zulke dingen bestaan waardoor je ervaringen op doet, die je anders nooit had kunnen hebben. Dat je je tijdelijk zo anders kan voelen vind ik gewoon bijzonder. Gewoon, dat er überhaupt zoiets bestaat, waardoor je zulke dingen kan voelen/zien/ervaren, dat is toch geweldig? Dat ik 2cb en xtc heb gedaan, dat had ik echt nooit willen missen, gewoon waaaauw.

Overigens: in het geval dat je zelf gewoon alcohol drinkt: waarom drink je? Je weet toch ook dat dat grote kans op verslaving meebrengt en andere negatieve gevolgen.........
Als je geen alcohol drinkt heb ik niks gezegd, maar ik vind dit toch altijd wel een puntje.
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij mij was het ook puur uit nieuwsgierigheid. Ik hoorde de oudere jongens 'vroeger' altijd praten hoe geweldig het was. Ik had dan altijd een gevoel van zo geweldig als geclaimd word kan het toch niet zijn, nou ik ben er achter gekomen... beetje onwetendheid was het ook wel. Als ik nu terugdenk kom ik toch op de conclusie dat ik het beter niet kon uitproberen (pillen,coke en pep)
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zelf vind ik het ook inderdaad fascinerend dat er mogelijkheden zijn om de realiteit anders te zien. Trouwens wat is de realiteit? Onze hersenen ontvangen prikkels en verwerken die in een bepaald beeld. Ik denk dus ook dat sommige drugs illegaal zijn omdat de hersens anders werken en dus ook zo andere ideeën creëren.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nieuwsgierigheid voornamelijk. Iets dat zo verboden is en waar je zo van veranderd is gewoon interressant.

Tot nu toe heb ik er voor mezelf een vrij strenge regelgeving aan gehouden om risico's te beperken.
-Van tevoren genoeg informatie inwinnen over dosering, hoe te gebruiken en eventuele bijwerkingen
-Zodra je de drug verkregen hebt deze laten testen.
-alleen gebruiken onder een comfortabele setting. (lees: niet depressief of opgefokt) Een beetje nerveus ben je meestal wel als het je 1e keer voor die drug is.
-Zorgen dat je niet gestoord kan worden
-1x is ook daadwerkelijk 1x
- genoeg tijd voor herstel tussen het proberen houden.

tot nu toe nogsteeds geen drang voor het hergebruik van een bepaalde drug te doen. Zelfs blowen doe ik nog maar vrij zelden. Vaak word er te laconiek omgegaan met een drug waardoor je verslaafd bent voordat je het weet.

Kanttekening : Van alles wat ik gebruik heb, heeft alleen alcohol me gedeeltelijk ingehaald.
B
Blckbrd_Lid
01-01-2024, 00:00
#6
"To Boldly Go Where No Man Has Gone Before"
Analyseren, Experimenteren,
de werkelijkheid durven beleven vanuit een andere invalshoek.

Als je ooit nog eens een prachtig kunstwerk bekijkt en/of beluistert,
en je je afvraagt van "hoe the fuck zijn ze ooit daarop gekomen???",
besef dan dat het weleens 'onder invloed van' DRUGS gecreëerd kon zijn....

Onderscheid tussen hard- en softdrugs bestaat volgens mij niet.
Iets kan wel voor iemand persoonlijk een drug zijn, naarmate hij/zij
er zodanig genot aan beleeft dat hij/zij er in zekere mate afhankelijk van wordt
en zijn/haar leven er in grote mate door wordt 'gestuurd' en/of bepaald op den duur.

Elke mogelijke drug heeft voor- en nadelen,
die min of meer 'hard' je leven kunnen gaan bepalen.
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij mij?

Vrij simpel.....op de dag dat ik begon had ik zo zacht gezegd een nogal vervelende ervaring. Slechtste dag van mijn leven. Eigenlijk wilde ik gewoon dood zijn, van mij hoefde het niet meer. Mijn leven had geen waarde meer en het kon me ook helemaal niet meer schelen allemaal, dus besloot het gewoon te doen toen het me werd aangeboden (xtc), kon mij het immers nog schelen, uiteraard nam ik veel te veel en dat miste zijn uitwerking niet. Nooit verwacht dat je op het slechtste moment van je leven je je zo geweldig kan voelen terwijl je in zo'n slechte staat verkeerd. Het heeft mijn leven veranderd, en niet op een negatieve manier. Going strong again!!
D
Deborah87Lid
01-01-2024, 00:00
#8
1 woord nieuwsgierigheid! :)
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#9
theholyganja zei:
Zelf vind ik het ook inderdaad fascinerend dat er mogelijkheden zijn om de realiteit anders te zien. Trouwens wat is de realiteit? Onze hersenen ontvangen prikkels en verwerken die in een bepaald beeld. Ik denk dus ook dat sommige drugs illegaal zijn omdat de hersens anders werken en dus ook zo andere ideeën creëren.
Klik om te vergroten...

Drugs zijn verboden omwille een combinatie van verschillende factoren. Vele drugs zijn illegaal omwille hun schadelijkheid op mentaal & fysiek vlak. Ook financiële factoren spelen hier een rol. Verslaving, karakterverandering, .... ook.
De ene drugs wordt meer getolereerd dan de andere doordat ze sociaal aanvaard zijn, bv. Alcohol is ook een harddrug maar wordt erg sociaal aanvaard, cannabis wordt ook meer aanvaard dan andere drugs. In landen zoals Nieuw-Zeeland wordt Shabu ( Een soort van Crystal Meth ) dan weer meer aanvaard door de maatschappij.

En wat betreft de realiteit: Inderdaad dat klopt, onze hersenen ontvangen prikkels, verwerken die en geven daar een betekenis aan. Bij gebruik van hallucugenen wordt dit verstoord en daarom neem je de werkelijkheid anders waar, de stoffen die in het tripmiddel zitten spelen hier ook een belangrijke unieke rol in .... Maar dat is dan weer afhankelijk van welk hallucugeen je gebruikt.
Toch zijn hallucugenen ZEER schadelijk, hoe intenser het tripmiddel is hoe schadelijker dit is voor je hersenen, want je hersenen krijgen gedurende lange periode "foutieve" informatie.
Dus wees zeer verstandig qua gebruik van tripmiddelen, ik vind deze de wonderlijkste middelen maar er moet hierbij zeker met mate gebruikt worden.

Greets,
Herbalisme
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik was tot mijn 19e heel erg tegen harddrugs, mede omdat me tante er aan is overleden. Ik blowde wel al vanaf mijn 14e maar harddrugs ging mij altijd te ver! Zelfs toen mijn vrienden er mee begonnen te experimenteren was ik er fel op tegen.

Totdat ik een keer met mijn maten dronken in de club stond en mijn maat vroeg of ik een half pilletje wilden, ik begon weer op hem te zeiken, waarop hij zei; "hoe kan je er eigenlijk over oordelen als je zelf nooit gebruikt hebt?". Dat was voor mij de doorslaggevende reden. Alhoewel ik wel denk dat als ik niet dronken was geweest, ik het die bewuste avond niet had genomen of misschien wel nooit verder geexperimenteerd. Kortom wie zal het zeggen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."