Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOoit een overdosis gehad of meegemaakt met een vrind(in)?

Ooit een overdosis gehad of meegemaakt met een vrind(in)?

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Ooit een overdosis gehad of meegemaakt met een vrind(in)

Ik heb zelf (vermoed ik) 2x zo ongelofelijk overgedoseerd met wiet dat ik rand-psychotisch werd. Eerste keer zwaar aan de bong, ging compleet bad. Ik zat wat op de fiets rond te biken als een idioot, praatte in een of andere vage taal en moest constant zelfmoord plegen. Mijn 2e overdosering kwam niet echt onverwacht. Na een avond goed aan de pep te hebben gezeten, over de 40uur wakker, sleepte ik mijzelf naar de coffeeshop. Daar iets te veel jonko's gerookt, waarna ik buiten finaal bad ging. Deze keer had ik extreme last van paranoia, (dacht dat politie achter mij aan zat) hallucinaties, (weg voor een brug aanzien) en als klap op de vuurpijl hoorde ik ook nog eens ''stemmen'' uit een bos naar mij roepen. Daarnaast hoorde ik steeds het rinkelen van een bel. :confused:

Deze twee ervaring hebben mij doen beseffen dat blowen voor mij no go area is. Ik reageerde op andere drugs altijd prima, nooit schizofrene gedachten etc. Inmiddels al bijna een jaar gestopt, fuck die shit. :wave:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Ooit een overdosis gehad of meegemaakt met een vrind(in)

Maatje van mij kwijtgeraakt op een festival nadat ie een halve fles wodka en een joint op had. Iedereen maakte zich zorgen, maarja wat kun je doen op een groot festival als iemand zijn telefoon niet opneemt en niet op de EHBO is...

Paar uur later kwam ie aanlopen met kots aan zijn broek, had al die tijd in een Dixie gelegen...
M
MDMAmazing1Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Ooit een overdosis gehad of meegemaakt met een vrind(in)

Maat van me veelste veel XTC genomen in een warme club, hele feest plezier gehad met zn alle totdat hij vlak voor 5 uur sochtens ineens op de grond neerviel, kreeg een epileptische aanval, schrok me de pleuris... wist zelf niet wat ik moest doen dus paar maten van me bleven bij hem en meteen EHBO opgehaald, gelukkig goed afgelopen, hoewel hij de eerst komende uren echt niet wist wie hij was en waar hij was... hopelijk lesje geleerd!!
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Ooit een overdosis gehad of meegemaakt met een vrind(in)

Fool zei:
Mensen die denken dat ze meer pillen op kunnen dan ze eigenlijk kunnen en kutje vaag zijn vooral, sommige mensen willen ook gewoon niet horen dat dat soort geintjes ongelofelijk slecht zijn. :P
Klik om te vergroten...

Precies dit!
Maat van mij had ik X gegeven waar ik zelf al een driekwart dag op ging. Kerel pakte veel te veel en was ineens weg. Tijdje vertrouwen dat hij wat drinken ging halen omdat ik niet eens wist dat hij hem in 1 keer had genomen. Later hoorde ik dat hij wakker werd op de EHBO...
'Gelukkig' meteen een goede les geleerd voor ons beide
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Ooit een overdosis gehad of meegemaakt met een vrind(in)

Ik heb ooit een keer meegemaakt dat een kennis die mee was naar een feest out ging. In mijn mening was het niet echt een overdosis, maar meer een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Op het feest aangekomen gingen we in de rokers ruimte staan en dropte allemaal een XTC pil (speciaal voor jou Leipebaviaan :P). Vervolgens liep iedereen op die gast en mijzelf de ruimte uit om naar de wc te gaan. Op het moment dat de rest de ruimte uit loopt valt die gast uit het niets in elkaar en ligt vervolgens zeker 30 seconden out op de grond met zijn ogen naar achter gerold. Eenmaal bij kennis durfde hij de rokers ruimte niet meer uit en heeft daar zo goed als de hele avond doorgebracht, zwaar paranoia. Achteraf bleek dat hij bij de lunch alleen een beetje soep op had en de rest van de dag niks meer. Een goede vriend van mij had hem meegevraagd en het zou zijn eerste keer XTC worden. Die vriend van mij had tegen hem gezegd dat hij bij het avond eten niet teveel moest eten en de rest van de dag gewoon normaal, dat had hij dus blijkbaar iets anders opgevat helaas...
D
Dorian1353Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Ooit een overdosis gehad of meegemaakt met een vrind(in)

Ik was met een vriend en we hadden 3 xtc pillen samen dus allebei 1,5 en hadden de hele nacht dus we dachten we doen elke 4/5 uur een halve na het 2de halfje zag ik overal soldaten rondlopen en mensen die er niet waren en mensen die met geweren op me richten en allemaal mensen die in bomen klommen en allemaal tassen en sleutels in bomen hangen maar het kwam dus omdat ik te veel had gehad heb sindsdien geen xtc meer gedaan
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Ooit een overdosis gehad of meegemaakt met een vrind(in)

Vriend van mij had een overdosis alcohol.
We waren naar een club gegaan en hadden daarvoor al aardig wat gedronken. Ik heb toen in de club niet zo erg veel meer gedronken (voelde hem alsnog aardig zitten). Maar een vriend van mij had daarna nog 15 (ja 15!) shotjes jagermeister en ongeveer 6 bier gedronken. Hij was helemaal over de dansvloer aan het zwalken en kon bijna niet meer staan. Toen hebben we hem op zijn fiets gezet en kon hij nog min of meer fietsen. Het leek ons een verstandig idee om een blikje cola te halen om het een beetje te ''verdunnen''. Dit werkte averechts en hij was toen niet meer aanspreekbaar. We zaten echt op het randje 112 te bellen maar hebben dit niet gedaan. Toen is hij bij een vriend achterop gaan zitten en heb ik hem ondersteund zodat hij niet naar achter zou vallen. Toen hebben we hem naar huis gebracht en wist hij de volgende dag er niks meer van,

Ik denk dat als we 112 hadden gebeld, zijn maag zou worden leeggepompt.
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Ooit een overdosis gehad of meegemaakt met een vrind(in)

Op een beetje kosten en wat warme voorhoofden na gelukkig niks meegemaakt bij mijn eigen vrienden, maar ik heb wel dit.

Ik was een keer op stap in Arnhem, toen we naar huis gingen zagen we een meisje in haar eigen kost zitten met een vriendin erbij. Wij vragen of alles goed ging. Naja niet dus, water gehaald enzo voor der, maar het werd maar niet beter.

Na tien minuten doorvragen kwamen we erachter wat het probleem was. Ze had medicijnen waarbij ze niet mocht drinken maar had toch wel wat drankjes op. Haar ouders mochten van niks weten want ze mocht niet weg uit huis dus of we liever niet de hulpdiensten wouden bellen. :rolleyes:

Uiteindelijk 112 gebeld waarna ze vier uur in coma heeft gelegen in het ziekenhuis. Gelukkig is het allemaal goed gekomen. :grin:

En als je van drum n bass houdt en vaak in Tjechië komt heb je ook genoeg overdosissen en ambulanciers gezien. :wave:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Ooit een overdosis gehad of meegemaakt met een vrind(in)

SmartieAndMe zei:
Maatje van mij kwijtgeraakt op een festival nadat ie een halve fles wodka en een joint op had. Iedereen maakte zich zorgen, maarja wat kun je doen op een groot festival als iemand zijn telefoon niet opneemt en niet op de EHBO is...

Paar uur later kwam ie aanlopen met kots aan zijn broek, had al die tijd in een Dixie gelegen...
Klik om te vergroten...


OMG die is erg. In een dixi nog wel... :rolleyes: :P :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Ooit een overdosis gehad of meegemaakt met een vrind(in)

Mensen die denken dat ze meer pillen op kunnen dan ze eigenlijk kunnen en kutje vaag zijn vooral, sommige mensen willen ook gewoon niet horen dat dat soort geintjes ongelofelijk slecht zijn. :P
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zoals het topic al vraagt , heb jij of iemand waar je bij was ooit een OD meegemaakt?

Zal vast met 1 starten (meer volgen helaas)
Iemand die veel GHB , baclofen en drank outgaan,in de douche. Zijn vriendin stond naast hem toen het gebeurde. Was voor hun een wake up call gweest (wat ze nodig hadden toen klinkt hard maar voordt de situatie nog slechter zou worden)
We haalden hem uit de douche zijn vriendin kleede hem snel half aan eerst. Toen zijwaards op de bank gelegd , zodat de ademhaling goed gaat / ging. Volgens de gjb 'kenners' of gebruikers had hij geen ambulance nodig. Zag ook dat ie weer kleur kreeg en zichtbaar ontknapte.

Als je graag iets van je af wil typen go with the flow.

Of vragen hebt hoe te handelen horen we graag!

Gezondheid voorop!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."