#1
het zou best verontrustend zijn als mensen beginnen over pratende brandende struiken etc.
religie veroorzaakt volgens mij alleen maar ellende, kijk naar de situatie in het midden oosten, of wat er in ierland gebeurt is. die 'burger oorlogen' gingen enkel over de interpretatie van dezelfde tekst. net als veel andere.
in afrika en indonesie slachten mensen elkaar af vanwege het feit dat ze een ander geloof hebben. dat soort conflicten kun je zo ongeveer terugvoeren tot de tijd dat de bijbel en de koran geschreven zijn. kruistochten, de spaanse inqusitie... de voorbeelden zijn eindeloos.
Cristenen in de VS die bij begrafenissen van gesneuvelde militairen staan te protesteren dat god homo's haat, en dat de gesneuvelden hun eigen lot over zich hebben afgeroepen.
op geld en eigendom na is religie een van de ergste uitvindingen tot nu toe.
als je gewetensbezwaren hebt om geestverruimende middelen te gebruiken moet je wel bedenken dat veel oude religie's grotendeels draaiden om rituelen met geestverruimende middelen.
als ze mij niet lastigvallen met hun moraal, normen en waarden ga ik ze niet actief afkatten, maar de jezusbus, aanbellende jehova's en dergelijke die zoeken de confrontatie op, en dan kunnen ze mn ongezouten mening krijgen.
zelf ben ik agnost, en pacifist, alleen niet practiserend.
religie veroorzaakt volgens mij alleen maar ellende, kijk naar de situatie in het midden oosten, of wat er in ierland gebeurt is. die 'burger oorlogen' gingen enkel over de interpretatie van dezelfde tekst. net als veel andere.
in afrika en indonesie slachten mensen elkaar af vanwege het feit dat ze een ander geloof hebben. dat soort conflicten kun je zo ongeveer terugvoeren tot de tijd dat de bijbel en de koran geschreven zijn. kruistochten, de spaanse inqusitie... de voorbeelden zijn eindeloos.
Cristenen in de VS die bij begrafenissen van gesneuvelde militairen staan te protesteren dat god homo's haat, en dat de gesneuvelden hun eigen lot over zich hebben afgeroepen.
op geld en eigendom na is religie een van de ergste uitvindingen tot nu toe.
als je gewetensbezwaren hebt om geestverruimende middelen te gebruiken moet je wel bedenken dat veel oude religie's grotendeels draaiden om rituelen met geestverruimende middelen.
als ze mij niet lastigvallen met hun moraal, normen en waarden ga ik ze niet actief afkatten, maar de jezusbus, aanbellende jehova's en dergelijke die zoeken de confrontatie op, en dan kunnen ze mn ongezouten mening krijgen.
zelf ben ik agnost, en pacifist, alleen niet practiserend.
