Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGewicht van belang bij Psychedelica

Gewicht van belang bij Psychedelica

34 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
De DOx serie zijn een van de eerste stoffen die Alexander Shulgin synthetiseerde, DOM was immers Shulgin's eerste substantie die in bekendheid doorbrak (al was dit jammer genoeg niet bepaald in positieve zin :P ). DOC wordt dus al zeker 50jaar lang gebruikt en er zijn geen gevallen van overlijden bekend die gekoppeld kunnen worden aan DOC (wat immers niet uitsluit dat deze niet bestaan). Voor research chemical begrippen is er wel het een en ander bekend en onderzocht wat betreft DOC, het bestaat immers bijna even lang als LSD.

DOM waren een paar mensen aan overleden, DOM werd destijds in pilvorm verkocht in extreem hoge doseringen van 20mg. Er is echter ook een gigantische groep mensen die deze dosering wel overleefde en DOM is een stuk potenter in gewicht dan DOC. Zolang je de 20mg DOC oraal niet voorbij gaat zou je het wel moeten overleven lijkt me al zit je dan waarschijnlijk wel een week lang in de achtbaan van je leven. :P

DOC is ook wel wat onderzocht waar onder andere uit is gekomen dat het een gedeeltelijke agonist is en die in theorie net als LSD een plafon moet hebben qua maximal bereikbare effecten.

Het is een blijft een zeer potent stofje in gewicht en ik denk dat nasale inname de risico's ook wel aanzienlijk verhogen maar daar lijkt me geen sprake van maar ik heb wel de indruk dat DOC een relatief veilig stofje is die desondanks wel met respect behandeld mag worden natuurlijk.
Ik loop een beetje te brabbelen en speculeren, let niet teveel op mij. :smoke:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jmths zei:
DOM is een stuk potenter in gewicht dan DOC
Klik om te vergroten...
Het is juist andersom, als je naar de doseringen op erowid kijkt dan is 5mg DOM een normale dosering terwijl voor DOC daar al de zware doseringen beginnen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Jmths zei:
DOM is een stuk potenter in gewicht dan DOC
Klik om te vergroten...
Het is juist andersom, als je naar de doseringen op erowid kijkt dan is 5mg DOM een normale dosering terwijl voor DOC daar al de zware doseringen beginnen.
Klik om te vergroten...
Ah, ik had op psychonaut gekeken waar het tegenovergestelde werd gesuggereerd.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jmths zei:
Psychedelibee zei:
Jmths zei:
DOM is een stuk potenter in gewicht dan DOC
Klik om te vergroten...
Het is juist andersom, als je naar de doseringen op erowid kijkt dan is 5mg DOM een normale dosering terwijl voor DOC daar al de zware doseringen beginnen.
Klik om te vergroten...
Ah, ik had op psychonaut gekeken waar het tegenovergestelde werd gesuggereerd.
Klik om te vergroten...
Ik zie op psychonautwiki vergelijkbare doseringen als op erowid staan.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bobsacamano zei:
Wat negeer ik als ik vragen mag? En je blijft sowieso je eigen proefkonijn.

MeejheM zei:
Tof.

Maar denk je er eigenlijk wel bij na dat als je wat informatie van internet negeert, dat je in feite proefkonijn bent van een weinig beschreven en onderzochte stof?

Hoe denk je daar zelf over?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

dikte typefout aller tijden, ik wilde zeggen dat als je je doseringen puur van internet haalt je toch een proefkonijn blijft. niet als je ze negeert, maar dan gaat dezelfde boodschap nog steeds op.

wat jij wilt proberen en doen maakt mij niet zo heel veel uit, maar bij bekendere drugs, die nagenoeg altijd verboden zijn, is de dosering wel vaak bekend. net als overdosis-verschijnselen en eventuele zelfhulp of informatie die bij hulpverleners bekend is.

het blijft iedereens eigen verantwoordelijkheid, maar ik kijk toch met een scheef oog naar het gebruik van RC's. Bij bekende (lijst 1) drugs is het lange termijns effect vaak goed onderzocht en terug te vinden. of dat beter of slechter is dan een onbekend middel is gokken denk ik.

Ik beweer niet dat ze beter of slechter zijn, enkel dat je weet waar je mee begint. helaas weet je nog steeds niet waar je persoonlijk eindigt.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is dikste typefout niet dikte typefout.

Maar ja RC's blijven lastiger niet omdat ze gevaarlijker of ongevaarlijker zijn, maar juist omdat we dat niet weten. Door heel veel te lezen over een RC die al wel langer word gebruikt zoals DOC kun je wel een gemiddelde trekken en weten hoe je (enigzins) verstandig met zoiets om moet gaan.

Dit soort leeswerk doe ik dan ook erg veel ik ram niet zomaar iets naar binnen :wink:

Maar je hebt zeker een punt.

Maar goed daar ging het topic niet zozeer over. Maar goed om te adresseren.

MeejheM zei:
Bobsacamano zei:
Wat negeer ik als ik vragen mag? En je blijft sowieso je eigen proefkonijn.

MeejheM zei:
Tof.

Maar denk je er eigenlijk wel bij na dat als je wat informatie van internet negeert, dat je in feite proefkonijn bent van een weinig beschreven en onderzochte stof?

Hoe denk je daar zelf over?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

dikte typefout aller tijden, ik wilde zeggen dat als je je doseringen puur van internet haalt je toch een proefkonijn blijft. niet als je ze negeert, maar dan gaat dezelfde boodschap nog steeds op.

wat jij wilt proberen en doen maakt mij niet zo heel veel uit, maar bij bekendere drugs, die nagenoeg altijd verboden zijn, is de dosering wel vaak bekend. net als overdosis-verschijnselen en eventuele zelfhulp of informatie die bij hulpverleners bekend is.

het blijft iedereens eigen verantwoordelijkheid, maar ik kijk toch met een scheef oog naar het gebruik van RC's. Bij bekende (lijst 1) drugs is het lange termijns effect vaak goed onderzocht en terug te vinden. of dat beter of slechter is dan een onbekend middel is gokken denk ik.

Ik beweer niet dat ze beter of slechter zijn, enkel dat je weet waar je mee begint. helaas weet je nog steeds niet waar je persoonlijk eindigt.
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat is inderdaad wat ik wil zeggen, stel je hebt op erowid ofzo een paar mensen gevonden die een verschillende dosering aanraden, wat houdt je dan aan?

Ik ben blij dat er misschien drugs bijkomen die het bestaande spectrum mooi aanvullen, maar stel er zijn geen doseringen of tripreports te vinden, wat doet die eerste persoon dan? langzaam opbouwen en ongemerkt gewennen?

Ik zal niemand tegenhouden nieuwe dingen te proberen, maar ik hoop dat iedereen snapt dat ze nieuw zijn, en dus onbekend. Er zal weinig of niets over beschreven zijn in bladen als de the Lancet, en andere betrouwbare bronnen.

Alleen aan de moleculaire structuur kunnen de meeste mensen je ook niet helpen. dat is een vak apart.

Als je mijn punten hier in de gaten houd, kun je best gaan experimenteren met onbekendere RC's, maar relatieve veiligheid is nooit gegarandeerd. Dus als je daarvoor openstaat, en het aandurft vind ik heb best, misschien dat ik er later nog de grootste lol aan beleef, maar ik zal niet de eerste zijn iets te proberen.

kun je die stoffen eigenlijk in en weekje laten testen, als je 150+mg meebrengt?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
MeejheM zei:
Als je mijn punten hier in de gaten houd, kun je best gaan experimenteren met onbekendere RC's, maar relatieve veiligheid is nooit gegarandeerd.
Klik om te vergroten...
Ik snap je punten wel hoor, maar relatieve veiligheid is ook nooit gegarandeerd bij de meer bekende of traditionele drugs. Uiteraard is het risico bij RC's wel groter vanwege een veel minder grote testpopulatie.

MeejheM zei:
kun je die stoffen eigenlijk in en weekje laten testen, als je 150+mg meebrengt?
Klik om te vergroten...
Ze kwalificeren bijna alles bij het testcentrum, alleen kwantificeren ze het niet.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat is niet mijn ervaring. misschien met het IR testen. In het verleden wilden ze nooit Pseudo Ephedrine voor me testen ondanks het feit dat het een werkzaam middel op zichzelf is. Ik heb Eindhoven, Den Bosch en Tilburg geprobeerd, maar het bleef een precursor.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je met een relatief onbekende RC helemaal niet verder komt dan een reagent test.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik weet wel dat ze precursors bewust niet testen en blijkbaar zien ze pseudo efedrine enkel als precursor.

Maargoed alle RC's die ik er tot op heden heen heb gebracht zijn allemaal naar het lab gestuurd en gekwalificeerd. En daar zaten nog veel exotischere stofjes bij dan DOC, vaak moet ik ze ook eerst uitleggen wat het precies is, hoe het chemisch heet, wat het doet, etc. Als het op RC's aankomt geef ik hun vaak voorlichting ipv zij mij.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
MeejheM zei:
Dat is niet mijn ervaring. misschien met het IR testen. In het verleden wilden ze nooit Pseudo Ephedrine voor me testen ondanks het feit dat het een werkzaam middel op zichzelf is. Ik heb Eindhoven, Den Bosch en Tilburg geprobeerd, maar het bleef een precursor.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je met een relatief onbekende RC helemaal niet verder komt dan een reagent test.
Klik om te vergroten...
Dat komt omdat ze volgend hun policy geen medicijnen mogen testen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo Allemaal,

Iets waar ik al geruime tijd antwoord op wil. Stel ik doe DOC en ik vind een dosis die voor mij goed is, laten we zeggen 2 zegels. Moet je dan bij deze stof ook rekening houden met het gewicht van een andere gebruiker. Mijn vriendin is flink kleiner en lichter bij MDMA doen we dat altijd netjes en Speed ook maar bij iets als LSD of 2C-B eigenlijk nooit.

Was benieuwd...

Thanks voor de hulp vast.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgens mij zijn psychedelica veel wisselender dankzij andere factoren. Ik ken vrienden die veel minder LSD dan mij nodig hebben en toch wel een paar kilo'tjes zwaarder zijn.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb het idee dat gewicht veel meer een rol speelt bij orale inname en veel minder bij sublinguaal of nasaal bijvoorbeeld. Of dat ook echt zo is weet ik niet hoor, maar dat is het idee dat ik heb.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denkt dat gewicht weinig uitmaakt bij psychedelica. Zelf had ik van 2CB altijd torenhoge dosissen nodig terwijl mijn maatje die zeker 10 kilo zwaarder is van 15/20mg volledig de bol uit gaat...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
Ik heb het idee dat gewicht veel meer een rol speelt bij orale inname en veel minder bij sublinguaal of nasaal bijvoorbeeld. Of dat ook echt zo is weet ik niet hoor, maar dat is het idee dat ik heb.
Klik om te vergroten...
Ik heb niet het idee dat de manier van inname echt veel uitmaakt.. meer het emotionele gewicht misschien.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
SmartieAndMe zei:
Psychedelibee zei:
Ik heb het idee dat gewicht veel meer een rol speelt bij orale inname en veel minder bij sublinguaal of nasaal bijvoorbeeld. Of dat ook echt zo is weet ik niet hoor, maar dat is het idee dat ik heb.
Klik om te vergroten...
Ik heb niet het idee dat de manier van inname echt veel uitmaakt.. meer het emotionele gewicht misschien.
Klik om te vergroten...
Misschien ook niet hoor, geen idee eigenlijk. Maar ik weet in ieder geval dat ik vaak wel aanzienlijk meer dan anderen nodig heb wanneer er iets geslikt wordt (paddo's, 2cb, etc), vermoedelijk omdat ik nogal zwaar ben. Met LSD neem ik vaak ook meer dan de rest, maar dat is dan weer met name omdat ik ook gewoon graag harder trip dan anderen. Met pep of coke snuiven bijvoorbeeld neem ik eigenlijk altijd hetzelfde dan anderen. Psychedelica snuiven heb ik nog nooit gedaan, dus daar kan persoonlijk weinig over zeggen.

Tja, ik weet ook niet precies wat het is. Persoonlijk zou ik zeggen dat gewicht zeker wel invloed heeft, maar dat het met psychedelica ook vooral wel ligt aan hoeveel trip ervaring je hebt, of je een goed karakter hebt om te trippen en wat je er precies mee wilt bereiken. Wat voor de een veel te hard trippen is, is voor de ander een fijne diepgang.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat de staat van je geest, set en setting veel meer mee wegen maar ik was gewoon benieuwd. Stel ik weeg nu 90 kilo en ik kom 20 kilo aan heb ik dan voor dezelfde trip evenveel nodig? Zelfde geest ander lijf.

Zoals ik nu begrijp weet niemand het echt tot nu toe?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik weet wel dat sommige drugs en medicijnen wel degelijk afhankelijk zijn van je gewicht, bijvoorbeeld om een bepaalde spiegel in je bloed te handhaven. grotere mensen hebben meer bloed.

aan de andere kant heb je ook medicijnen die specifieke neurotransmitters beïnvloeden, en daarbij is de dosering niet perse gerelateerd aan je gewicht omdat de meeste mensen ongeveer evenveel synapsen hebben.

los daarvan heeft iedereen ook nog zijn of haar eigen ideale dosering gebaseerd op variaties als voorkeur en nog zat andere factoren.

dus eigenlijk hangt het antwoord van je vraag volgens mij van de stof af en dan zit je nog steeds met wat individuele factoren.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bobsacamano zei:
Stel ik weeg nu 90 kilo en ik kom 20 kilo aan heb ik dan voor dezelfde trip evenveel nodig? Zelfde geest ander lijf.
Klik om te vergroten...
Nou hier kan ik deels misschien wel wat over zeggen, aangezien ik nu 20 kilo zwaarder ben dan toen ik jaren geleden met drugs begon. Van MDMA bijvoorbeeld kan ik nu duidelijk meer hebben. Qua psychedelica is paddo's/truffels de enige die ik toen ook al gebruikte en heb daar het idee mee dat ik nu ietsjes meer nodig heb dan toen ik begon, maar niet heel veel meer. Dat kleine verschil zou ook nog te verklaren kunnen worden door het feit dat ik nu meer ervaring heb en makkelijker een zware trip aan kan en hier ook meer naar op zoek ben dan toen.

Maar blijft natuurlijk lastig, want mijn lijf is wel is waar veranderd over de jaren maar mijn geest ook. Ik ben gelukkig niet van de een op de andere dag 20 kilo zwaarder geworden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."