Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGewicht van belang bij Psychedelica

Gewicht van belang bij Psychedelica

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
MeejheM zei:
Misschien hebben we het qua dosis over DOC en DOC hcl, de ene is als het ware de freebase en de andere een stabieler vorm.
Klik om te vergroten...
Alleen de doseringen voor de freebase en de hydrochloride variant ontlopen elkaar natuurlijk niet enorm, DOC hcl bevat maximaal 86% freebase namelijk.

DOC is extreem potent, 5mg is al een zware dosering. 15 tot 30 mg DOC lijkt me een gevalletje overdosering.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij zeer potente stoffen in gewicht (bijvoorbeeld LSD dat actief is onder de mg) lijkt lichaamsgewicht meestal niet uit te maken. Ik durf echter niet te zeggen of dit generaliseerbaar is.

Naar mijn ervaring heeft lichaamsgewicht geen effect op de potentie van effecten bij DOC maar valt moeilijk zeker te weten aangezien ik niet in andermans hoofd kan kijken.
DOC leent zich prima voor bij doseren gezien de lange duratie, zou haar eerst gewoon 2mg voeren en daarna eventueel nog 0,5 of 1mg bij voeren.
In het verleden raadde ik 2mg aan aan mensen maar achteraf gezien is dit wellicht wat aan de lage kant zoals Bee al aan gaf. Mocht je perse in 1x willen doseren denk ik dat 2,5mg de meest ideale startersdosering is, mocht ze al wat ervaring hebben met psychedelica gaat ze dit zeker wel overleven.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die chick van me kan wel wat handelen gelukkig.

Thanks voor de tip ik heb hier wat aan. Ik zat al even op je te wachten.

Jmths zei:
Bij zeer potente stoffen in gewicht (bijvoorbeeld LSD dat actief is onder de mg) lijkt lichaamsgewicht meestal niet uit te maken. Ik durf echter niet te zeggen of dit generaliseerbaar is.

Naar mijn ervaring heeft lichaamsgewicht geen effect op de potentie van effecten bij DOC maar valt moeilijk zeker te weten aangezien ik niet in andermans hoofd kan kijken.
DOC leent zich prima voor bij doseren gezien de lange duratie, zou haar eerst gewoon 2mg voeren en daarna eventueel nog 0,5 of 1mg bij voeren.
In het verleden raadde ik 2mg aan aan mensen maar achteraf gezien is dit wellicht wat aan de lage kant zoals Bee al aan gaf. Mocht je perse in 1x willen doseren denk ik dat 2,5mg de meest ideale startersdosering is, mocht ze al wat ervaring hebben met psychedelica gaat ze dit zeker wel overleven.
Klik om te vergroten...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo Allemaal,

Iets waar ik al geruime tijd antwoord op wil. Stel ik doe DOC en ik vind een dosis die voor mij goed is, laten we zeggen 2 zegels. Moet je dan bij deze stof ook rekening houden met het gewicht van een andere gebruiker. Mijn vriendin is flink kleiner en lichter bij MDMA doen we dat altijd netjes en Speed ook maar bij iets als LSD of 2C-B eigenlijk nooit.

Was benieuwd...

Thanks voor de hulp vast.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgens mij zijn psychedelica veel wisselender dankzij andere factoren. Ik ken vrienden die veel minder LSD dan mij nodig hebben en toch wel een paar kilo'tjes zwaarder zijn.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het idee dat gewicht veel meer een rol speelt bij orale inname en veel minder bij sublinguaal of nasaal bijvoorbeeld. Of dat ook echt zo is weet ik niet hoor, maar dat is het idee dat ik heb.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denkt dat gewicht weinig uitmaakt bij psychedelica. Zelf had ik van 2CB altijd torenhoge dosissen nodig terwijl mijn maatje die zeker 10 kilo zwaarder is van 15/20mg volledig de bol uit gaat...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Ik heb het idee dat gewicht veel meer een rol speelt bij orale inname en veel minder bij sublinguaal of nasaal bijvoorbeeld. Of dat ook echt zo is weet ik niet hoor, maar dat is het idee dat ik heb.
Klik om te vergroten...
Ik heb niet het idee dat de manier van inname echt veel uitmaakt.. meer het emotionele gewicht misschien.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
SmartieAndMe zei:
Psychedelibee zei:
Ik heb het idee dat gewicht veel meer een rol speelt bij orale inname en veel minder bij sublinguaal of nasaal bijvoorbeeld. Of dat ook echt zo is weet ik niet hoor, maar dat is het idee dat ik heb.
Klik om te vergroten...
Ik heb niet het idee dat de manier van inname echt veel uitmaakt.. meer het emotionele gewicht misschien.
Klik om te vergroten...
Misschien ook niet hoor, geen idee eigenlijk. Maar ik weet in ieder geval dat ik vaak wel aanzienlijk meer dan anderen nodig heb wanneer er iets geslikt wordt (paddo's, 2cb, etc), vermoedelijk omdat ik nogal zwaar ben. Met LSD neem ik vaak ook meer dan de rest, maar dat is dan weer met name omdat ik ook gewoon graag harder trip dan anderen. Met pep of coke snuiven bijvoorbeeld neem ik eigenlijk altijd hetzelfde dan anderen. Psychedelica snuiven heb ik nog nooit gedaan, dus daar kan persoonlijk weinig over zeggen.

Tja, ik weet ook niet precies wat het is. Persoonlijk zou ik zeggen dat gewicht zeker wel invloed heeft, maar dat het met psychedelica ook vooral wel ligt aan hoeveel trip ervaring je hebt, of je een goed karakter hebt om te trippen en wat je er precies mee wilt bereiken. Wat voor de een veel te hard trippen is, is voor de ander een fijne diepgang.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat de staat van je geest, set en setting veel meer mee wegen maar ik was gewoon benieuwd. Stel ik weeg nu 90 kilo en ik kom 20 kilo aan heb ik dan voor dezelfde trip evenveel nodig? Zelfde geest ander lijf.

Zoals ik nu begrijp weet niemand het echt tot nu toe?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat is inderdaad wat ik wil zeggen, stel je hebt op erowid ofzo een paar mensen gevonden die een verschillende dosering aanraden, wat houdt je dan aan?

Ik ben blij dat er misschien drugs bijkomen die het bestaande spectrum mooi aanvullen, maar stel er zijn geen doseringen of tripreports te vinden, wat doet die eerste persoon dan? langzaam opbouwen en ongemerkt gewennen?

Ik zal niemand tegenhouden nieuwe dingen te proberen, maar ik hoop dat iedereen snapt dat ze nieuw zijn, en dus onbekend. Er zal weinig of niets over beschreven zijn in bladen als de the Lancet, en andere betrouwbare bronnen.

Alleen aan de moleculaire structuur kunnen de meeste mensen je ook niet helpen. dat is een vak apart.

Als je mijn punten hier in de gaten houd, kun je best gaan experimenteren met onbekendere RC's, maar relatieve veiligheid is nooit gegarandeerd. Dus als je daarvoor openstaat, en het aandurft vind ik heb best, misschien dat ik er later nog de grootste lol aan beleef, maar ik zal niet de eerste zijn iets te proberen.

kun je die stoffen eigenlijk in en weekje laten testen, als je 150+mg meebrengt?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
MeejheM zei:
Als je mijn punten hier in de gaten houd, kun je best gaan experimenteren met onbekendere RC's, maar relatieve veiligheid is nooit gegarandeerd.
Klik om te vergroten...
Ik snap je punten wel hoor, maar relatieve veiligheid is ook nooit gegarandeerd bij de meer bekende of traditionele drugs. Uiteraard is het risico bij RC's wel groter vanwege een veel minder grote testpopulatie.

MeejheM zei:
kun je die stoffen eigenlijk in en weekje laten testen, als je 150+mg meebrengt?
Klik om te vergroten...
Ze kwalificeren bijna alles bij het testcentrum, alleen kwantificeren ze het niet.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat is niet mijn ervaring. misschien met het IR testen. In het verleden wilden ze nooit Pseudo Ephedrine voor me testen ondanks het feit dat het een werkzaam middel op zichzelf is. Ik heb Eindhoven, Den Bosch en Tilburg geprobeerd, maar het bleef een precursor.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je met een relatief onbekende RC helemaal niet verder komt dan een reagent test.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik weet wel dat ze precursors bewust niet testen en blijkbaar zien ze pseudo efedrine enkel als precursor.

Maargoed alle RC's die ik er tot op heden heen heb gebracht zijn allemaal naar het lab gestuurd en gekwalificeerd. En daar zaten nog veel exotischere stofjes bij dan DOC, vaak moet ik ze ook eerst uitleggen wat het precies is, hoe het chemisch heet, wat het doet, etc. Als het op RC's aankomt geef ik hun vaak voorlichting ipv zij mij.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
MeejheM zei:
Dat is niet mijn ervaring. misschien met het IR testen. In het verleden wilden ze nooit Pseudo Ephedrine voor me testen ondanks het feit dat het een werkzaam middel op zichzelf is. Ik heb Eindhoven, Den Bosch en Tilburg geprobeerd, maar het bleef een precursor.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je met een relatief onbekende RC helemaal niet verder komt dan een reagent test.
Klik om te vergroten...
Dat komt omdat ze volgend hun policy geen medicijnen mogen testen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."