Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste combinatie voor een weekend festival?

Beste combinatie voor een weekend festival?

29 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb altijd begrepen dat de combinatie extra neurotoxisch is. Hoe of wat weet ik niet precies maar als dat klopt heeft het dus niet te maken met de temperatuur. Ben wel benieuwd hoe het precies zit.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk niet dat er een ideale combinatie is die voor iedereen werkt. je kan jezelf de eerste dag sparen zodat je de tweede kan doen wat je wilt, of de eerste dag helemaal losgaan op wat je wilt en de tweede dealen met de kater.

Om hier stoffen voor te adviseren aan een onbekende lijkt mij een foute combinatie :grin:
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#3
Defqon ieder jaar weer feest :grin:.
Als ik jou was zou ik de pep achterwegen laten. Wel lekker op zo'n feest maar je voelt je de volgende dag toch verrot. Maar dat is natuurlijk ook per persoon verschillend. IK snuif vaak iets meer dan ik eigenlijk van plan was :flushed: .

Mijn planning ziet er als volgt uit: Vrijdag gewoon lekker drinken, daar houd je het wel mee vol tot een uurtje of 3. Zaterdag ga ik lekker aan de 2cb, of jij dit chill vind weet ik niet, zelf houd ik er van maar ik ken er genoeg die me voor gek verklaren en niet snappen waarom ik dat op een feest doe, dus dat zou je bij jezelf na moeten gaan. Zondag aan de Mdma of 6apb, die keuze moet nog gemaakt worden.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja voor de hele zondag wel, maar overdag drink ik gewoon wat bier. En neem rond 9-10 uur de eerste capsule. Houd er wel rekening mee dat zondag de after party echt super vet is in de orange. Deze gaat echt super lang nog door na het feest. Ook is hier geen officiele line up, draaien echt allemaal dj's door elkaar. Daarom zou ik pas later aan de drugs gaan om lekker dat piekje nog op het eind te hebben en niet dat je tegen die tijd kneiters vaag bent.

En over dat weekendje kapot gaan, twee jaar geleden ook gedaan. Vrijdag pep, zaterdag xtc en 4fmp en zondag weer xtc en pep. Nou dat heb ik geweten. Heb me nog nooit zo slecht gevoeld. Dat in combinatie met slecht slapen. Voelde me echt oververhit, was aan het trillen als een malle, misselijk, die maandag bijna flauwvallen om de zoveel tijd. Echt geen aanrader. Ik heb m'n lesje geleerd en doe het voortaan gewoon wat rustiger aan, je hoeft niet constant onder invloed te zijn om een leuk feest te hebben! :wink:
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#5
benniesmitters zei:
Defqon ieder jaar weer feest :grin:.
Als ik jou was zou ik de pep achterwegen laten. Wel lekker op zo'n feest maar je voelt je de volgende dag toch verrot. Maar dat is natuurlijk ook per persoon verschillend. IK snuif vaak iets meer dan ik eigenlijk van plan was :flushed: .

Mijn planning ziet er als volgt uit: Vrijdag gewoon lekker drinken, daar houd je het wel mee vol tot een uurtje of 3. Zaterdag ga ik lekker aan de 2cb, of jij dit chill vind weet ik niet, zelf houd ik er van maar ik ken er genoeg die me voor gek verklaren en niet snappen waarom ik dat op een feest doe, dus dat zou je bij jezelf na moeten gaan. Zondag aan de Mdma of 6apb, die keuze moet nog gemaakt worden.
Klik om te vergroten...
Werkt MDMA niet een beetje te kort voor de zondag? Of ga je pas om een uurtje of 3 het festivalterrein op/neem je het dan pas in?

Was toch al van plan het weekend naar de kloten te gaan, een kleine kater achteraf mag ook wel haha.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#6
benniesmitters zei:
Ja voor de hele zondag wel, maar overdag drink ik gewoon wat bier. En neem rond 9-10 uur de eerste capsule. Houd er wel rekening mee dat zondag de after party echt super vet is in de orange. Deze gaat echt super lang nog door na het feest. Ook is hier geen officiele line up, draaien echt allemaal dj's door elkaar. Daarom zou ik pas later aan de drugs gaan om lekker dat piekje nog op het eind te hebben en niet dat je tegen die tijd kneiters vaag bent.

En over dat weekendje kapot gaan, twee jaar geleden ook gedaan. Vrijdag pep, zaterdag xtc en 4fmp en zondag weer xtc en pep. Nou dat heb ik geweten. Heb me nog nooit zo slecht gevoeld. Dat in combinatie met slecht slapen. Voelde me echt oververhit, was aan het trillen als een malle, misselijk, die maandag bijna flauwvallen om de zoveel tijd. Echt geen aanrader. Ik heb m'n lesje geleerd en doe het voortaan gewoon wat rustiger aan, je hoeft niet constant onder invloed te zijn om een leuk feest te hebben! :wink:
Klik om te vergroten...
Was wel van plan om zaterdag naar de afterparty te gaan, wist niet dat er zondag ook een was haha.

Logisch dat je helemaal kapot bent dan, xtc en 4fa sloopt je sws al, dag erna weer xtc en pep, dat was echt een funest weekend voor je hersenen dan..

Ik was niet van plan om echt het hele weekend non-stop door te gaan, zo hard wil ik ook niet gaan :P . Plan is nu om vrijdag wat bier te drinken, en dan zaterdag 4-fa, en zondag 2c-b met wat pep. Of juist zaterdag 2c-b met pep en zondag 4-fa. Zijn we met het groepje nog niet over uit, maar het was wel al gauw duidelijk dat we (proberen) iedere nacht een paar uurtjes slaap te pakken :wink: .
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#7
Haha ja dat slapen heb ik ook vrijwel altijd op de planning, of het er van komt is een tweede. Maar zo te horen gaat het vast wel goed komen met je. Zou het spul waar je de ergste kater van krijgt gewoon op zondag doen. Voor mij zou dat speed zijn, maar dat is natuurlijk persoonsgebonden
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als we het dan toch over schade hebben, is de extra schade die ontstaat bij het combineren van speed en MDMA dan vooral toe te wijzen aan een extra verhoging van de temperatuur?
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn ervaring met festivals die 3 dagen duren is dat de sfeer op de eerste twee dagen leuk is en de 3e dag wat minder. Ook vaak genoeg gewerkt op festivals, de laatste dag zijn mensen echt minder opgewekt in vergelijking met de dag ervoor. Iedereen is dan al moe, wil nog wel doorfeesten maar de energie/zin is er dan niet meer.
Ik zou dus gewoon de eerste dagen doen wat je het leukst vind. Dus bijv speed op de eerste dag en MDMA op de tweede. Lijkt me zonde om MDMA juist op die wat mindere laatste dag te doen.

4FA en MDMA .. tja, je zal niet de eerste zijn die het doet. Ik zou wel verwachten dat je minder van de MDMA/4FA gaat voelen als je de dag ervoor al aan je serotonine hebt lopen knoeien. Heb ook genoeg verhalen gehoord van mensen die wel 2 dagen achter elkaar aan de serotonine hebben lopen sleutelen en bij wie het goed ging. Denk dat het het risico op hersenfrituren wel redelijk vergroot, dus zou het je niet willen aanraden .. ;p

Heb je geen ervaring met tripmiddelen trouwens? Vind dit eigenlijk nog het leukste bij festivals. Je geniet er erg van en weinig katerverschijnselen :)
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het wordt weer langzaamaan zomer en het festivalseizoen komt weer langzaam op gang. Er is één festival dat voor mij dit jaar (en eigenlijk elk jaar) in het oog springt: Defqon.1 (een hard-dance festival dat de vrijdagavond, zaterdag, en zondag duurt). Natuurlijk wil ik hier zo hard mogelijk gaan, dus zullen de nodige uppers wel weer worden gekocht. Wat ik mij alleen afvraag is, welke drug(s) zou het beste zijn om het hele weekend los te gaan, zonder dat ik bijvoorbeeld mijn hersenen later in een snackbar zou kunnen terugvinden omdat ze zo gefrituurd zijn.

Ik had al een beetje bedacht wat ik dan zou kunnen nemen wat nog wel verantwoord is:

- vrijdagavond gewoon gezellig wat zou drinken,
- zaterdag een nader te bepalen hoeveelheid speed/4-FA,
- zondag een nader te bepalen hoeveelheid XTC.

Natuurlijk geef ik enigszins nog om mijn lichaam en zal ik wss elke nacht wel een aantal uur slapen (desnoods pak ik een jointje erbij :grin:), lekker veel AA Isotone meenemen (ik hou echt van dat drankje), en de weinige muntjes die ik zal uitgeven aan wat konijnenvoer besteden voor de nodige vitamientjes.

Nou heb ik wel al vernomen dat 2 dagen achter elkaar 4-FA en MDMA niet echt de beste keuze is i.v.m. de serotonine. Is er een betere combo om toch in die actieve roes te komen, maar niet helemaal van de kaart te gaan?
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pante zei:
Mijn ervaring met festivals die 3 dagen duren is dat de sfeer op de eerste twee dagen leuk is en de 3e dag wat minder. Ook vaak genoeg gewerkt op festivals, de laatste dag zijn mensen echt minder opgewekt in vergelijking met de dag ervoor. Iedereen is dan al moe, wil nog wel doorfeesten maar de energie/zin is er dan niet meer.
Ik zou dus gewoon de eerste dagen doen wat je het leukst vind. Dus bijv speed op de eerste dag en MDMA op de tweede. Lijkt me zonde om MDMA juist op die wat mindere laatste dag te doen.
Klik om te vergroten...

Eerste dag is alleen een avondje van 8 tot 1, plande juist in om deze rustig te houden en daarna gewoon lekker mijn tent op te zoeken zodat ik daarna 2 dagen kan genieten (overigens ben ik wel gewoon van plan tussen dag 2 en 3 een enigszins normale nachtrust te hebben, ik geef nog wel iets om mijn lichaam :P). Vorig jaar ging dit prima, met op zaterdag en zondag beide een pil 4-FA, dus ik dacht laat ik dat herhalen, maar dan op de zondag MDMA gebruiken om ook hier kennis mee te maken.

Ik moet wel zeggen dat ik je herken in dat de zondag een stuk zwaarder is, had zelf erg last van kuiten die de hele dag strak stonden, en als je dan een heldere geest hebt, dan is het lastiger genieten van zo'n geweldige dag. Daarom dacht ik, misschien dat MDMA dan handiger is om ietwat minder om dit soort zaken te geven. Heb er geen ervaring mee dus leek mij een mooi moment om uit te proberen.

Pante zei:
4FA en MDMA .. tja, je zal niet de eerste zijn die het doet. Ik zou wel verwachten dat je minder van de MDMA/4FA gaat voelen als je de dag ervoor al aan je serotonine hebt lopen knoeien. Heb ook genoeg verhalen gehoord van mensen die wel 2 dagen achter elkaar aan de serotonine hebben lopen sleutelen en bij wie het goed ging. Denk dat het het risico op hersenfrituren wel redelijk vergroot, dus zou het je niet willen aanraden .. ;p
Klik om te vergroten...

Is misschien een niet zo heel erg handige combo inderdaad omdat de 4-FA ook in gaat op je serotonine, maar ik dacht, omdat dit een stuk minder is dan bij MDMA is het wellicht nog mogelijk om dit de dag erna alsnog te gebruiken. Ik zal wel proberen mijzelf in te houden.

Pante zei:
Heb je geen ervaring met tripmiddelen trouwens? Vind dit eigenlijk nog het leukste bij festivals. Je geniet er erg van en weinig katerverschijnselen :)
Klik om te vergroten...

Heb hier alleen beperkte ervaring mee, lijkt mij een leuk alternatief inderdaad, alleen is op een hard-dance festival een stimulant misschien iets handiger :P. Ik las wel iets over een combo van 4-FA en 2-CB, maar heb hier geen ervaring mee dus ik weet niet hoe dit zal uitpakken.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als MDMA essentieel is, zou ik dat sowieso niet tot de laatste dag bewaren.

Verder heb ik er eigenlijk niets zinnigs over te zeggen.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Exceptional Insight zei:
Als MDMA essentieel is, zou ik dat sowieso niet tot de laatste dag bewaren.
Klik om te vergroten...

MDMA is niet per se essentieel, maar leek mij wel leuk om (indien verstandig) een keer te doen.

Exceptional Insight zei:
Verder heb ik er eigenlijk niets zinnigs over te zeggen.
Klik om te vergroten...

Het is wel jammer dat iemand zo kort de tijd heeft om een bericht aan te passen, als ik het nu zo terug lees zou ik graag een aantal dingen herformuleren, want het klinkt op sommige punten vrij kinderachtig eigenlijk.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Peppi en Coki zei:
Het is wel jammer dat iemand zo kort de tijd heeft om een bericht aan te passen, als ik het nu zo terug lees zou ik graag een aantal dingen herformuleren, want het klinkt op sommige punten vrij kinderachtig eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Het klinkt een beetje alsof je meer wilt dan mogelijk is. Misschien is dat kinderachtig. Misschien is het menselijk.
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Weet niet of het nog zin heeft om hier op te reageren, maar wie weet....
Probeer de eerste dag bier, tweede dag coke en de derde mdma/4F.
Juist de derde dag, als je helemaal kapot bent zoals hier eerder is gezegd zou ik die oppepper goed kunnen gebruiken.
Niks beters dan zelf gigantisch vrolijk zijn terwijl de rest aan het overleven is! :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben helemaal voor verantwoordelijk gebruik, maar op festivals plannen vind ik niet zo nodig. Op festivals heb ik gewoon pep/md/ket/acid in mijn broekzak en ik gebruik wanneer ik er zin in heb. Vaak hangt dat ook af van wat anderen waarmee ik die dag toevallig ben gebruiken.

Voor sommigen werkt dat systeem niet goed omdat die zich dan helemaal de tering in snuiven, maar gezien je hier deze post maakt zul jij zo wel niet zijn en best verantwoord om kunnen gaan met de vrijheid van ongeplanned en ongelimiteerd drugs gebruiken een paar dagen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja mijn festival seizoen word ook steeds drukker en voller dus ben er ook over aan het nadenken. Ik zit een beetje met Melt te denken om de eerste nacht gewoon beetje pep niet te ver gaan niet te hard gaan. Tweede dag wil ik eigenlijk DOC doen en de derde dag 6-APB verder paar Etizolammetjes in mijn tas en misschien beetje G.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Haardroger zei:
Weet niet of het nog zin heeft om hier op te reageren, maar wie weet...
Klik om te vergroten...
Niks mis mee, topic is net een maandje oud en het festivalseizoen is net begonnen, dus kan nog prima haha :)

Haardroger zei:
Probeer de eerste dag bier, tweede dag coke en de derde mdma/4F.
Klik om te vergroten...
Heb het persoonlijk niet zo erg op coke (of andere te snuiven dingen). Ik weet van mijzelf dat ik vrij verslavingsgevoelig, impulsief, en altijd zoekend naar de leukste ervaring ben. Dan is iets snuiven toch wel iets te makkelijk om ergens verslaafd aan te raken.

Haardroger zei:
Juist de derde dag, als je helemaal kapot bent zoals hier eerder is gezegd zou ik die oppepper goed kunnen gebruiken.
Niks beters dan zelf gigantisch vrolijk zijn terwijl de rest aan het overleven is! :)
Klik om te vergroten...
Klinkt als een goed plan :P

Wacky zei:
Ik ben helemaal voor verantwoordelijk gebruik, maar op festivals plannen vind ik niet zo nodig.
Klik om te vergroten...
Zit helaas met het probleem dat ik dit festival in de MDMA pauze zit en dat vrij gebruiken er niet echt in zit, alhoewel, ik denk dat één keertje slechts 2 maanden wachten na een gemiddelde dosis xtc, voordat ik weer wat 4-FA gebruik, niet zo heel veel kwaad kan :P

Weet iemand trouwens waarom overal altijd staat dat je 3 maanden moet wachten, terwijl Unity aangeeft minstens 6-8 weken tussen gebruik te houden?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#19
3 maanden is een "veilige schatting", dat is zolang dat je absoluut lang genoeg gewacht hebt. na 2 maanden kan het ook echt wel, met een piepklein risico dat je niet de volledige ervaring hebt die je na 3 maanden zou hebben.

ik denk wel dat 4fluo invloed heeft op het herstel in je hersenen, volgens mij heeft dat qua werking in het brein raakvlakken met mdma. ik weet het niet zeker, maar dat vertelt fool straks wel gok ik :)
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#20
MeejheM zei:
3 maanden is een "veilige schatting", dat is zolang dat je absoluut lang genoeg gewacht hebt. na 2 maanden kan het ook echt wel, met een piepklein risico dat je niet de volledige ervaring hebt die je na 3 maanden zou hebben.

ik denk wel dat 4fluo invloed heeft op het herstel in je hersenen, volgens mij heeft dat qua werking in het brein raakvlakken met mdma. ik weet het niet zeker, maar dat vertelt fool straks wel gok ik :)
Klik om te vergroten...
4-FA gebruikt dezelfde serotonine als MDMA inderdaad, daarom kan deze in de MDMA-pauze niet worden gebruikt omdat je dan het herstel tegengaat, maar ja, als na 2 maanden volgens Unity wel weer een middelmatige dosis MDMA kan worden gebruikt, zou 4-FA ook wel moeten kunnen.

(ik weet het, 4-FA blijft een research chemical en ik weet dus niet zeker of het evenveel op je serotonine werkt als MDMA, maar het lijkt mij dat, omdat het effect minder 'zwaar' is, het minder serotonine verbruikt. Niet echt een betrouwbare aanname, maar goed)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."